|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
tempra 1.6 leci olej |
Autor |
Wiadomość |
sashxxx
witamy nowego
Wiek: 49 Dołączył: 12 Cze 2010 Posty: 4 Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 19-09-2010, 17:48 tempra 1.6 leci olej
|
|
|
Witam. Czy ktos z was wymienial usczelniacz na wale bo niestety zaczyna mi male kauze na afalcie zostawiac myslalm ze to usczelka miski ale niestety chyba leje na wale:( czy jest to bardzo skaplikowna operacja?? moze ktos cos podpowie:) |
|
|
|
|
czarek45
Pomógł: 1 raz Wiek: 43 Dołączył: 09 Mar 2009 Posty: 108 Skąd: Kielce
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 19-09-2010, 20:13
|
|
|
Wymieniałem uszczelniacz na wale głównym w tipo 1.4, z tego co wiem to to samo. Chociaż nie do końca, w pierwszej kolejności czy to autko na gaźniku czy wtrysku czy 1.6 dohc? Bo jeśli gaźnik to jest trochę więcej roboty z aparatem zapłonowym. Jeśli chodzi o robotę to musisz zdjąć pasek od alternatora, potem rozebrać rozrząd. Ciężko nie jest, ale jeśli takiego czegoś nie robiłeś to odstaw autko do mechanika. Z części na pewno będziesz musiał kupić nowy pasek rozrządu i najlepiej rolkę napinacza, zobaczyć w jakim stanie jest koło na wałku rozrządu. Wymiana samego uszczelniacza nie jest problematyczna i pełen dostęp będzie z kanału. Co do tego gaźnika i wtrysku to robiłem i obydwa i podstawowe różnice to aparat zapłonowy w gaźniku jest napędzany z pompy olejowej i jak namieszasz i nie ustawisz później zapłonu to nie odpalisz. Na wtrysku nie ma takiego problemu bo kopułka aparatu jest na wałku rozrządu. Wykręć świece,a potem luzujesz pasek alternatora, zdejmujesz go, odkręcasz obudowę od paska rozrządu, luzujesz nakrętkę na kole wału głównego, najlepiej długim kluczem i dużym młotem. Jak już poluzujesz nakrętkę to nie zdejmuj koła tylko w pierwszej kolejności ustaw koła na znaki i dopiero luzuj napinacz paska. Zdejmij sobie duże koło pasowe, które wcześniej poluzowałeś (jest na klinie z jednej strony) po zdjęciu na koła pasowego zaznacz sobie gdzie jest klin bo to jest najważniejsze. Zresztą po złożeniu wszystkiego w kupę nie odpalaj silnika, tylko weź klucz i pokręć wałem głównym i zobacz czy nie zderzą się tłoki z zaworami. Choroba mnie rozebrała i mogłem coś pokręcić jeśli chodzi o kolejność bo najlepiej robi się coś jak się widzi.
Długi mój wywód, ale jeśli nie robiłeś nigdy rozrządu to sobie odpuść bo narobisz sobie kosztów i to ogromnych. Lepiej dać ze 200-300 złotych za zrobienie rozrządu i będziesz miał z głowy, co do ceny części to pasek rozrządu płaciłem 60 zł, a za rolkę napinacza 40 zł za oryginał, zamiennik kosztował 25 zł. |
_________________ Był wspaniały Fiat Tipo czerwiec 1989 1.4 dgt 160A1.046 :-(
Jest Renault Thalia 2001/2002 1.4 ;-) |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|