|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Turbo w tipo 1,4 |
Autor |
Wiadomość |
Larry075
Pomógł: 4 razy Dołączył: 28 Wrz 2009 Posty: 424 Skąd: belchatow
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 29-10-2009, 18:39 Turbo w tipo 1,4
|
|
|
Witam, posiadam tipo o silniku 1400 w gaźniku. Stan silnika jest niemal fabryczny. Niedawny pomiar sprężania niemal zadziwił samego mechanika (wskazania poza skalą), oleje, filtry wymieniane co roku bez znaczenia jaki zrobiły przebieg. Proporcja wagi do mocy i momentu nie jest najgorsza co pozwala na dosyc przyjemną jazde... jednak jeśli chodzi o wyprzedzanie to dla mnie masakra więc chciałem go uturbić - według mnie najlepszy "tuning" samochodu. Czy juz ktoś to wcześniej robił? Jak mam poprowadzić smarowanie? Są jakieś zestawy pod ten silnik? Czym się kierować w kupnie turbiny? Na jaki przyrost mocy mogę liczyć i najważniejsze na jakie wydatki mam sie przygotować? |
|
|
|
|
GrzesiekK.
Pomógł: 43 razy Wiek: 43 Dołączył: 17 Paź 2006 Posty: 1290 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 29-10-2009, 19:10
|
|
|
Larry075, Nie wyważaj otwartych drzwi, poczytaj na temat 1.3/1.4 Turbo z Punto, to te same silniki konstrukcyjnie. |
_________________ FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...
ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]
ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy |
|
|
|
|
Bdm
Pomógł: 39 razy Dołączył: 26 Lip 2007 Posty: 1999 Skąd: RDM
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 29-10-2009, 19:10
|
|
|
Larry075, taniej i większe efekty przyniesie przeszczep niż ładowanie turbo do twojego silnika.... Chyba że w kwocie 5-10 tyś. zadowoli cie 150-160 km.... |
_________________ Pomoc Drogowa Radom okolice, możliwe dłuższe wyjazdy, holowanie + naprawa w warsztacie, zabudowa 4.60 łagodna, długie najazdy, atrakcyjne ceny tel: 531-165-551
SPRZEDAM CZĘŚCI TEMPRA/TIPO 2.0 MECHANIKA ELEKTRYKA BLACHARKA WNĘTRZE |
|
|
|
|
Larry075
Pomógł: 4 razy Dołączył: 28 Wrz 2009 Posty: 424 Skąd: belchatow
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 29-10-2009, 19:36
|
|
|
Szczerze mówiąc to widziałem turbiny za 2-4tys po regeneracji do różnych silników. Nie myśle to o jakiś mega mocach. Czyli mam silnik przez który dbałem przez tyle lat aby był w niemal fabrycznym stanie, wymienić na jakiegoś przechodzonego 1,6 czy 2,0?
Kolego GrzesiekK jedyny temat który znalazłem mówił właśnie o tipo 1.4 po czym autor zrezygnował a temat zeszedł na oftopic, masz może jakies linki? |
_________________ "mu dać dwie metalowe kulki w pomieszczeniu 2x2m to jedną by zepsuł a drugą zgubił." |
|
|
|
|
GrzesiekK.
Pomógł: 43 razy Wiek: 43 Dołączył: 17 Paź 2006 Posty: 1290 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 29-10-2009, 19:43
|
|
|
Larry075, szukaj ale nie na tym forum ;] Temat dłubania Punto GT czy Uno Turbo jest w sieci dobrze znany. Co do Twojego silnika, bez mechanicznej inegerencji w niego w celu obnizenia stopnia sprezania zapomnij o turbo, chyba ze zadowoli cie boost max. 0,3-0,4bar bo na wiecej nie licz przy tlokach i stopniu kompresji z wolnossacego 1.4.
Informacji szukaj na tego typu forach: => http://www.unoturbo.pl/vi...p?f=22&start=50 |
_________________ FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...
ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]
ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy |
|
|
|
|
mrk69
Pomógł: 31 razy Wiek: 37 Dołączył: 25 Maj 2006 Posty: 1884 Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|