|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
problem z zap³onem |
Autor |
Wiadomo¶æ |
Damian...
Pomóg³: 2 razy Wiek: 35 Do³±czy³: 14 Wrz 2008 Posty: 88 Sk±d: ¦widnik/Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wys³any: 14-11-2009, 07:55 problem z zap³onem
|
|
|
Witam.
Ciekawi mnie, co o tym wszystkim powiecie Wiêc... Samochód ma swój rozum i te¿ humory raz zapala od razu, na dotyk, raz nie. Za ka¿dym razem gdy odje¿d¿am od mechanika wszystko dzia³a, po czasie znów to samo. Z tego, co zd±¿y³em ustaliæ to, ¿e iskra jest, kable wn ma dobry opór, pompa dzia³a (to, czy ma ci¶nienie w poniedzia³ek sprawdzê, przewody te¿), rozrusznik dobrze dzia³a, chyba tyle. Czasem zga¶nie podczas jazdy. Raz po jakim¶ czasie samo odpali, raz od razu, ostatnio niby odpala³o, ale gdy podkrêci³em silnik do 2 tys. samo gasi³o siê. Jeszcze, gdy wje¿d¿a³em na rondo, nagle zapali³y mi siê lampki oleju i akumulatora (chyba przy zmiany biegów), ale wcisn±³em gaz i wszystko by³o w porz±dku. Czasem potrafi te¿ lekko szarpn±æ.
Ostatnio, gdy nie chcia³o zapaliæ z ciekawo¶ci pod³±czy³em kabel wn od cewki do akumulatora. Oczywi¶cie, nie odpali³o. Pod³±czy³em kabel z powrotem do cewki, zakrêci³em i... odpali³o (w sumie mo¿liwe, ¿e komputer siê zrestartowa³, bo na pocz±tku jako¶ dziwnie dzia³a³, ale pewny nie jestem) gdy ostatnim raz, co zgas³o podczas jazdy, zastosowa³em po kilku innych próbach (czy jakiej¶ wilgoci nie ma na cewce, czy kable wn dobrze siê trzymaj± itp) ten zabieg i podzia³a³o. Elektrykiem to nie jestem, ale na "ch³opski rozum" mo¿na co¶ wywnioskowaæ. Jako, ¿e nie wiadomo, czy odpali, czy nie, to te¿ problem dla mechanika, bo nie wie, w czym problem.
Trochê siê rozpisa³em, ale chcia³em napisaæ w czym problem i co zauwa¿y³em. Z góry dziêki za odpowiedzi. |
_________________ pozdrawiam.
by³: Fiat Tipo 1.6 i.e. 78KM
jest: Honda Concerto 1.6i 122KM
wyznawca JTP - J**aæ Transport Publiczny |
|
|
|
|
ZielonyTBG
Pomóg³: 94 razy Wiek: 46 Do³±czy³: 12 Lut 2006 Posty: 2212 Sk±d: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
|
Wys³any: 14-11-2009, 11:05
|
|
|
Damian..., do sprawdzenia czujnik po³o¿enia wa³u,dwa przewody masowe przykrêcone do kolektora ss±cego ¶rubami M8 (poszarp nimi) wtyczka w module zap³onowym (digiplex) i z³±cze masowe pod akumulatorem przykrêcone do pod³u¿nicy.
A ¿eby zresetowaæ koma to odepnij klemê na parê minut.Dobrze by by³o wiedzieæ czy w momencie gdy nie chce zapaliæ,jest iskra i czy jak krêcisz rozrusznikiem,wtrysk podaje paliwo. |
_________________ By³a:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
|
|
|
|
|
Damian...
Pomóg³: 2 razy Wiek: 35 Do³±czy³: 14 Wrz 2008 Posty: 88 Sk±d: ¦widnik/Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wys³any: 14-11-2009, 14:05
|
|
|
ruszanie przewodami pod³±czone do modu³u i kolektora nic nie da³o, z³±cze masowe te¿ w porz±dku. i jak pisa³em, gdy nie chcia³o siê zapaliæ iskra by³a, rozrusznik dzia³a³ prawid³owo.
niezbyt wiem, jak sprawdziæ ten czujnik, ciê¿ko te¿ siê do niego dobraæ. i o ile pamiêtam jest dosyæ nowy (10 tys. km).
jak sprawdziæ, czy wtrysk daje paliwo?
powiem te¿, ¿e tak siê zdarza³o niezale¿nie, czy w³±cza gaz, czy benzynê. |
_________________ pozdrawiam.
by³: Fiat Tipo 1.6 i.e. 78KM
jest: Honda Concerto 1.6i 122KM
wyznawca JTP - J**aæ Transport Publiczny |
|
|
|
|
ZielonyTBG
Pomóg³: 94 razy Wiek: 46 Do³±czy³: 12 Lut 2006 Posty: 2212 Sk±d: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
|
Wys³any: 15-11-2009, 02:13
|
|
|
Damian..., po zdjêciu obudowy filtra powietrza powinno byæ widaæ tak± mgie³kê w cykl obracania wa³em.Mo¿esz te¿ lun±æ ciutke paliwa do gardziela w momencie jak nie chce zapaliæ.
Co do czujnika to zmierz go miernikiem.Powinien mieæ co¶ w okolicach 650-800 om czy co¶ takiego. Mo¿esz te¿ go polaæ wod± gdy nie chce zapaliæ. |
_________________ By³a:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
|
|
|
|
|
Damian...
Pomóg³: 2 razy Wiek: 35 Do³±czy³: 14 Wrz 2008 Posty: 88 Sk±d: ¦widnik/Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wys³any: 29-11-2009, 12:05
|
|
|
jak na razie nic z tych rzeczy. szuka³em na forum o czujnikach zap³onu i nie znalaz³em, w ksi±¿ce nic konkretnego nie jest napisane. mo¿e têdy droga? problem w tym, który czujnik od czego jest |
_________________ pozdrawiam.
by³: Fiat Tipo 1.6 i.e. 78KM
jest: Honda Concerto 1.6i 122KM
wyznawca JTP - J**aæ Transport Publiczny |
|
|
|
|
ZielonyTBG
Pomóg³: 94 razy Wiek: 46 Do³±czy³: 12 Lut 2006 Posty: 2212 Sk±d: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
|
Wys³any: 29-11-2009, 12:26
|
|
|
A wlewa³e¶ paliwo jak nie chcia³ zapaliæ Wpisz w wyszukiwarce CPW-czujnik po³o¿enia wa³u a na pewno znajdziesz ³adne parê tematów.Wtyczka od niego jest za akumulatorem,koloru czarnego. |
_________________ By³a:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
|
|
|
|
|
Damian...
Pomóg³: 2 razy Wiek: 35 Do³±czy³: 14 Wrz 2008 Posty: 88 Sk±d: ¦widnik/Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wys³any: 01-12-2009, 17:47
|
|
|
jak mówi³em - nic to nie daje. cpw daje 780ohm. zna kto¶ te czujniki?
póki co kupi³em modu³, niby bezcen, ale mo¿e co¶ z tego wyjdzie. i przy okazji przeczyszczê papierem ¶ciernym kopu³kê i palec.
reasumuj±c: czasem nie zapali (albo w ogóle, albo zapali i od razu ga¶nie, albo nie wchodzi w obroty), czasem zga¶nie podczas jazdy (spadaj± obroty i kicha), zad³awi siê czasem. niedawno wymieni³em ¶wiece, kable wn (ngk). w tym celu sprawdzi³em cpw, przeczy¶ci³em styki modu³u, styki masowe pod akumulatorem, styki kopu³ki s± lekko przepalone, ale lekko, polewa³em wod± kable wn i cewkê. do sprawdzenia jest: aparat zap³onowy i wtrysk. sprawdzenie przewodów masowych pod³±czonych do kolektora i wlanie paliwa do gard³a nie da³o efektu.
najciekawsze jest to, ¿e gdy od³±czê kabel wn od cewki i pod³±cze do akumulatora (-), zapalê rozrusznikiem przez chwilê (s³ychaæ wtedy d¼wiêk jakby spiêcie), pod³±czê z powrotem do cewki - odpali na dotyk (pocz±tkowo obroty trochê faluj±). |
_________________ pozdrawiam.
by³: Fiat Tipo 1.6 i.e. 78KM
jest: Honda Concerto 1.6i 122KM
wyznawca JTP - J**aæ Transport Publiczny |
|
|
|
|
ZielonyTBG
Pomóg³: 94 razy Wiek: 46 Do³±czy³: 12 Lut 2006 Posty: 2212 Sk±d: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
|
Wys³any: 01-12-2009, 19:53
|
|
|
Kurcze nie wiem co Ci doradziæ.Jak bym to widzia³ na w³asne oczy to i mo¿e by siê co¶ znalaz³o.Pozostaje sprawdziæ czy jest zasilanie na cewce,module i kompie od wtrysku.
A wod± trzeba by³o polaæ ale CPW .Dziwne jest te¿ z tym przewodem i akumulatorem.No nic jak kupi³e¶ modu³ to po za³o¿eniu mo¿e co¶ siê oka¿e. |
_________________ By³a:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
|
|
|
|
|
Damian...
Pomóg³: 2 razy Wiek: 35 Do³±czy³: 14 Wrz 2008 Posty: 88 Sk±d: ¦widnik/Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wys³any: 02-12-2009, 15:49
|
|
|
cpw te¿ pola³em po przeczyszczeniu kopu³ki i palca jakby lepiej dzia³a, ale czas poka¿e (co najwy¿ej kupiê sobie nowe). kable pod³±czone do cewki te¿ sprawdza³em, takie same napiêcie.
** Dodano: 05-12-2009, 22:02 **
wygl±da na to, ¿e problem tkwi³ w kopu³ce lub/i palcu, bo teraz silnik lepiej dzia³a i nie by³o ¿adnych problemów z zap³onem. zakupi³em sobie nowa kopu³kê, palec i kwn (sentech) i cacy |
_________________ pozdrawiam.
by³: Fiat Tipo 1.6 i.e. 78KM
jest: Honda Concerto 1.6i 122KM
wyznawca JTP - J**aæ Transport Publiczny |
|
|
|
|
|
Nie mo¿esz pisaæ nowych tematów Nie mo¿esz odpowiadaæ w tematach Nie mo¿esz zmieniaæ swoich postów Nie mo¿esz usuwaæ swoich postów Nie mo¿esz g³osowaæ w ankietach Nie mo¿esz za³±czaæ plików na tym forum Nie mo¿esz ¶ci±gaæ za³±czników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjêcia nale¿± do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich tre¶æ. Zabrania siê kopiowania zdjêæ, tre¶ci oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|