Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Pytanie o prędkości przy 3000RPM
Autor Wiadomość
MaXXMisiek 



Wiek: 44
Dołączył: 09 Wrz 2006
Posty: 45
Skąd: KRAŚNIK
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 20-11-2006, 16:22   Pytanie o prędkości przy 3000RPM

Witam wszystkich. Niestety mój Tipochodzik nie posiada obrotomierza a że bida w portwelu trzeba by na zimę zacisnąc pasa z paliwkiem. Może ktoś może pomóc i ppodac jakie prędkości rozwija Tipek przy 3000 RPM na kazdym z pięciu biegów. Najlepiej dla pojemności 1.4 i kółeczkach 13". Z góry dzięki :)
_________________
LOVE - PEACE - POPLINA
  
 
 
schab 



Pomógł: 25 razy
Wiek: 66
Dołączył: 13 Paź 2006
Posty: 616
Skąd: Radziszów k. Krakowa
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 20-11-2006, 21:41   

Poszukaj w instrukcji maksymalnych prędkości dla poszczególnych biegów i podziel je przez 2 . Powinno ci wyjść : 1 = 25km/h ; 2 = 40 ; 3 = 60 , - dalej pojawiają się różnice , ale i tak powinno ci wyjść 4 ~ 80 ; 5 ~90
     assistance
 
Pele_Tipo 



Wiek: 38
Dołączył: 26 Mar 2005
Posty: 685
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 20-11-2006, 22:18   

4 i 5tka o wieeeeeeeeeeeele dluzsze
jakbys mial 4 i 5 roznice 10kmh to bys zadnej roznicy nie odczul im wyzszy bieg tym musi byc wieksza roznica, dlatego najmniejsza jest miedzy 1 a 2, bo 1 nie moze byc zbyt krotka

w Uno 4rka dokrecila sie do 190ciu gdzie odcinka jest 6800, czyli 3 tysie sa przy ok 90
a na 5tce lepiej nawet nie wspominac

a w Tipo skrzynia byla odczuwalnie odrobine dluzsza

ale tak mniej wiecej ale duzo dokladniej:
1- 23kmh
2 - 38kmh
3 - 56kmh
4 - 85kmh
5- 115kmh

dla 14cali sklanialbym sie ze jest ew. jeszcze troche dluzsza dla modeli 93-95
_________________
bylo 159A2.000, jest 160A1.046 i minus 200kg, a od niedawna takze pierwszy sponsor www.motohurt.com
  
 
 
striff 



Dołączył: 17 Lis 2006
Posty: 22
Skąd: Zielona Góra
Województwo: Lubuskie
Wysłany: 20-11-2006, 23:00   

no u mnie w 1.4 3000obr/min mam na 5 przy 90-100km/h przy felgach 15" ... na nizszych biegach nie zdazylem sie przypatrzyc ale jutro to zrobie wiec napisze ;) a jezeli chodzi o porownanie z uno 1.4 to tipo ma o wiele krotsze przelozenia... takie przynajmniej odczucie pozostalo po posiadanym wczesniej uniaku (niestety bez obrotomierza)
_________________
Tipo 1.4i DGT KONI / H&R
  
 
 
Pele_Tipo 



Wiek: 38
Dołączył: 26 Mar 2005
Posty: 685
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 21-11-2006, 00:11   

coz, moze dlatego ze mam porownanie do mocniejszej wersji Tipka

o Uno wtryskowym a Tipo bylo gaznik z mocniejsza gora wlasnie 93-95
moze dlatego mial dluzsze przelozenia

wszystkie przelozenia sa w ksiazce ktora zreszta mam, wiec dla wtrysku wystarczy dokrecic do odciecia, sczytac predkosc i policzyc do odpowiedniej wersji konkretnego modelu z danego rocznika

nie mam jeszcze ksiazki Uniaka dlatego nie moge bezposrednio porownac,
ale sluze wiedza nt. liczenia przelozen uwzgledniajac rozmiar opon, obcykany temat
_________________
bylo 159A2.000, jest 160A1.046 i minus 200kg, a od niedawna takze pierwszy sponsor www.motohurt.com
  
 
 
MaXXMisiek 



Wiek: 44
Dołączył: 09 Wrz 2006
Posty: 45
Skąd: KRAŚNIK
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 21-11-2006, 13:47   

Uff a ja myślałem że kręcę za mocno :) Tak to jest jak sie jest zieloniutkim i ma sie pierwsze autko.

myślałem że to za dużo
1 - 10
2 - 25
3 - 35
4 - 55
5 - wzwyż
_________________
LOVE - PEACE - POPLINA
  
 
 
schab 



Pomógł: 25 razy
Wiek: 66
Dołączył: 13 Paź 2006
Posty: 616
Skąd: Radziszów k. Krakowa
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 21-11-2006, 15:06   

MaXXMisiek napisał/a:
Uff a ja myślałem że kręcę za mocno :) Tak to jest jak sie jest zieloniutkim i ma sie pierwsze autko.

myślałem że to za dużo
1 - 10
2 - 25
3 - 35
4 - 55
5 - wzwyż

A ogólnie - bo nie do końca rozumiem sens pytania - o co ci chodzi ?
- Boisz się "przekręcić" silnik ?
- Chcesz oszczędzać silnik ?
- Chcesz oszczędzać paliwo ?
Bo - paradoksalnie - oszczędność paliwa i silnika to nie to samo , a wręcz jest ze sobą w sprzeczności !
     assistance
 
MaXXMisiek 



Wiek: 44
Dołączył: 09 Wrz 2006
Posty: 45
Skąd: KRAŚNIK
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 22-11-2006, 15:31   

Chodziło mi tu raczej o oszczędnośc paliwka bo gdzieś wyczytałem że aby Tipek palił jak najmniej to powinno sie zmieniać biegi najlepiej nie przekraczając 3000RPM. Wiem że zmiana przy zbyt niskich obrotkach to lasowanie silnika i dlatego szykam optymalnych predkości do zmiany przełożeń
_________________
LOVE - PEACE - POPLINA
  
 
 
Pele_Tipo 



Wiek: 38
Dołączył: 26 Mar 2005
Posty: 685
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 22-11-2006, 21:10   

w dawnym 159A2.000 czyli 1.4 gaznik 93-95
ekonomia przy przyspieszaniu na pol spustu
1 -20
2 15-40
3 35-65
4 60-90
5 80-

ciagniecie z 5tki od 55 to zupelny bezsens :doubt:
_________________
bylo 159A2.000, jest 160A1.046 i minus 200kg, a od niedawna takze pierwszy sponsor www.motohurt.com
  
 
 
schab 



Pomógł: 25 razy
Wiek: 66
Dołączył: 13 Paź 2006
Posty: 616
Skąd: Radziszów k. Krakowa
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 23-11-2006, 08:38   

MaXXMisiek napisał/a:
Chodziło mi tu raczej o oszczędnośc paliwka bo gdzieś wyczytałem że aby Tipek palił jak najmniej to powinno sie zmieniać biegi najlepiej nie przekraczając 3000RPM. Wiem że zmiana przy zbyt niskich obrotkach to lasowanie silnika i dlatego szykam optymalnych predkości do zmiany przełożeń

Czyli zmieniasz biegi na wyższe wtedy , kiedy powinieneś wręcz zredukować !
Generalnie powinno się trzymać silnik pomiędzy obrotami maksymalnego momentu obrotowego ( w tym aucie ~3 500 obr ) , a maksymalnej mocy ( ~5 500 ) ! Auto wtedy przyspiesza , prawdopodobieństwo powstania spalania stukowego jest mniejsze . Natomiast zmiana biegów przy obrotach ~3 000 da taki skutek , że po kilkunastu tys. km. będziesz wymieniał wszystkie panewki . I całe oszczędności na paliwie pójdą się pieprzyć ...
     assistance
 
ManiekPIM 



Wiek: 42
Dołączył: 17 Kwi 2006
Posty: 120
Skąd: Częstochowa
Województwo: Śląskie
Wysłany: 23-11-2006, 10:27   

Ja staram się utrzymywać obroty na 4 i 5 biegu powyżej 2500, na 3 powyżej 2000, dynamika jest zachowana przy takich parametrach a spalanie w mieście zamyka mi się zawsze w 10l(gazu). Kolega Schab ma rację szczególnie jak na gazie jeździsz. Pozdro
_________________
W Temprze pokochałem moją Żonę raz pierwszy ;) .
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Radke 



Pomógł: 8 razy
Wiek: 48
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 1240
Skąd: Błonie k/W-wy
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 26-11-2006, 21:30   

Tempra 1.6 gaźnik (159A3.000) przy 3000 obr/min:
I: 25km/h, II: 42km/h, III: 61km/h, IV: 80km/h, V: 98km/h.
Wstecznego nie sprawdzałem :D
_________________
Pozdrawiam

Moja Tempra to już historia. Obecnie jest:

* Opel Astra Caravan 1.7DTL
* Citroen C4 Grand Picasso aut
* Fiat Uno 1.4 VAN
* Polonez Truck Plus 1.9d

zapraszam na: www.trade-r.pl
     assistance   Moneta
 
 skype
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 26-11-2006, 21:40   

na wstecznym będzie to około 26 km/h :P dla 1.6, dla 1.4 ciut mniej :lol2:
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 29 days
Network load