Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
PUNKTY "MASOWANIA" W SILNIKU
Autor Wiadomość
BODEK 



Dołączył: 06 Sty 2005
Posty: 97
Skąd: Świnoujście
Wysłany: 17-05-2005, 12:23   PUNKTY "MASOWANIA" W SILNIKU

Może śmiesznie to zabrzmiało,ale chyba wszystko jasne?Zauważyłem,że sporo usterek w naszych autach zostało usunięte przez poprawienie połączeń.Moje auto teraz dłużej postoi dlatego mam okazję sprawdzić sobie to wszystko.Niech ktoś poda wszystkie miejsca gdzie elementy silnika itp są połączone przewodami masowymi z karoserią i w miarę dokładnie je umiejscowi.
_________________
....i nikomu nie wolno się z tego śmiać.
     assistance   Moneta
 
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 17-05-2005, 13:05   

Ja nie mam czasu na opisywanie wszystkiego. Głowna masa do silnikia idzie takim "metalowo-drutowym" paskiem od ramy do skrzyni (pod akumulatorem to mozna wybadac.
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
BODEK 



Dołączył: 06 Sty 2005
Posty: 97
Skąd: Świnoujście
Wysłany: 17-05-2005, 14:05   

Miszko,po co się tłumaczysz?Jak nie masz czasu to poprostu nie pisz i po sprawie.Przecież nie mam Ci tego za złe :)

[ Dodano: Wto 17 Maj, 2005 15:38 ]
Trochę głupio zabrzmiało,ale nie odbieraj tego jak zarzut.Jakby nie było to pomogłeś.Tak to wychodzi jak się pisze a nie mowi.Literki nie oddają emocji :)
_________________
....i nikomu nie wolno się z tego śmiać.
     assistance   Moneta
 
 
dziura.arek 



Pomógł: 3 razy
Wiek: 44
Dołączył: 28 Lis 2004
Posty: 690
Skąd: Kraków - Zielonki
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 17-05-2005, 21:01   

Ważny punkt to masa na kolektorze ssącym.
Są rówmież na podłużnicach. Często przez nie słabo święcą lampy.
     assistance   Moneta
 
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 17-05-2005, 21:34   

BODEK, wcale nie jestem obrazony! Wiem o co Ci chodzi! Poprostu mialem chwilke i odpisalem szybko.
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
Jadodada 


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Sty 2005
Posty: 304
Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 19-05-2005, 12:28   Masa samochodu.

BODEK

Ja również zabieram się do tego tematu.
Ten punkt masy samochodu opisany na schematach jako nr 20 znajduję się tam gdzie opisał kolega Miszko , a dokłanie pod podstawką akumulatora od strony lewego blotnika.
Do konserwacji zaopatrz się w smar z cząsteczkami metalicznej miedzi. W tym punkcie masowym taki smar został zastosowany przez Fiata.

Na tym punkcie mój zapał do tej pracy się zakończył.

W komorze silnika jest jeszcze jeden naprzeciwko od strony prawego błotnika.
_________________
Fiat Tempra 2.0 i.e. cat. wersja SX SS "TAXI" D rocznik maj 1991.
  
 
BODEK 



Dołączył: 06 Sty 2005
Posty: 97
Skąd: Świnoujście
Wysłany: 19-05-2005, 14:26   

Dzięki.Wczoraj zająłem się poprawieniem masy i jakoś znalazłem te punkty a jeśli nawet nie wszystkie nimi były :D to i tak poczyściłem połączenia itp.Przy okazji rozebrałem silnik krokowy,wyczyściłem i znalazłem jeden przewód ciśnieniowy pęknięty przy wejściu do wtrysku-taka plecionka.Poza tym rozebrałem elektromagnes,który znajduje się pod podszybiem,ale nie wiem jak to się dokładnie nazywa :lol: - i jemu też się należało czyszczenie.Posprawdzałem wszystkie połączenia i przewody ciśnieniowe i myślę,że jest ok.Dobrze wiedzieć,że w tych miejscach raczej nie powinna mnie spotkać jakaś niemiła niespodzianka.Zauważyłem,że po wyczyszczeniu silnika krokowego obroty się ustabilizowały :D Na następny raz coś innego sobie znajdę do roboty hehe
_________________
....i nikomu nie wolno się z tego śmiać.
     assistance   Moneta
 
 
Jadodada 


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Sty 2005
Posty: 304
Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 19-05-2005, 20:37   

BODEK

Napisz czy wymieniłeś ten przewód ciśnieniowy. Jaki zastosowałeś? Podaj namiary.
_________________
Fiat Tempra 2.0 i.e. cat. wersja SX SS "TAXI" D rocznik maj 1991.
  
 
BODEK 



Dołączył: 06 Sty 2005
Posty: 97
Skąd: Świnoujście
Wysłany: 20-05-2005, 00:27   

Nie wymieniałem,tylko skróciłem go zaraz za pęknięciem.A wychodzi z tej puszki na podszybiu,"okrąża" wtrysk i wchodzi od strony filtra-tam są zdaje się dwa wejścia-jak pamiętam.Ale przy okazji wymienię go chyba na nowy.Nie miałem nowego dlatego reanimowałem stary.On jest gumowy,ale otoczony plecionką żeby się nie stopił od silnika bo praktycznie leży na pokrywie zaworów.
_________________
....i nikomu nie wolno się z tego śmiać.
     assistance   Moneta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 29 days
Network load