Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Nie mam mozliwosci zmiany nawiewów ani sterowaniem wiatraka
Autor Wiadomość
Majkel 


Pomógł: 1 raz
Wiek: 42
Dołączył: 11 Sie 2005
Posty: 50
Skąd: Dębica
Wysłany: 17-08-2005, 22:07   Nie mam mozliwosci zmiany nawiewów ani sterowaniem wiatraka

Jade samochodem a tu nagle przestał mi działac cały panel kontrolny nad popielniczka zgasł i koniec na dodatek nie wie m cosie stało bezpieczniki ok silniczek sprawdzałen na krótko ok nie wiem w co rece włozyc a zima tuz tuz
  
 
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 18-08-2005, 00:46   

ale napisz konkretnie co za temperka, czy zwykły 4biegowy wiatrak czy ta pseudo-elektroniczna regulacja nawiewu czy co...

bo jeśi chodzi o typowy nawiew temperek, gdzie pokrętłem zmieniasz wpierw płynnie a potem 4biegowo to opisywane było rozlegle;
przyczyny:
* przy pokrętle - 'zaśniedziałe' / zatarte/ wyrobione styki i źle kontaktuje
* przy dmuchawie (wiatraku) - uszkodzony zespół rezystorów lub bezpiecznik termiczny ('firmowy' wkład to chyba 150zł, ręcznie wymieniany częściami ze sklepu elektronicznego to 4 - 10zł i chwila roboty) [rezystory mogą się przepalić - są o różnych oporach w zależności od 'biegu' dmuchawy/nawiewu, kupujesz nowe i lutujesz w miejsce starych; bezpiecznik termiczny przy przegrzaniu pada jak zwykły bezpiecznik;też do wymiany,kosztuje kilkadziesiąt groszy];ten 'wkład' z rezystorami i bezpiecznikiem jest z prawej strony pod schowkiem w dmuchawie, z dołu jej obudowy na 2 śrubkach, prostokącik nieduży....
* regulacja temperatury - jest na linkach od porkęteł; coś może się odczepić; przeskoczyć.. mechaniczne uszkodzenie...

chyba, że masz tą dziwną (choć to raczej rzadkość) elektroniczną regulację nawiewu (udawajkę klimy :-) )to inna zabawa.... tu by trza się zagłębić może w schematy i popytać posiadaczy tego dziwa...
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
GRAFIT 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 40
Dołączył: 17 Gru 2004
Posty: 719
Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 18-08-2005, 04:37   

Jesli masz regulacje na linki to moge ci opisac co i jak, robiłem to juz w swojej temprze :D
U mnie było tak ze nie leciało tam gdzie trzeba :P nie zgodnie z obrazkami na panelu.
_________________
Była Tempra gaźnik 1.6 jest BMW coupe 318i
Było Bmw jest Mondeo :)
     assistance   Moneta
 
 
Emf 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 47
Dołączył: 16 Sty 2005
Posty: 2668
Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 18-08-2005, 13:00   

Grafit czy rozbierales "pol auta" zeby to zrobic bo mnie juz to troche wqrza, ze leci nie tak jak trzeba.
Kiedys sie wzialem za rozbieranie ale niestety calego nie dazylem bo samych srubek mialem pelna garsc :evil:
_________________
Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.

     assistance   Moneta
 
 
jabko 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 46
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 1012
Skąd: dolny śląsk
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 19-08-2005, 14:14   

Przy samodzielnym lutowaniu oporników dmuchawy uwaga na wyłacznik termiczny (jak ktos trzyma lutownice minute przy styku to on lubi sie palić)

Do linek nie jest taki ciężki dostęp.
Jedna na pewno widac jak dobrze zajrzysz pod deske od strony kierowcy.
Jedna jest dokładnie z drugiej strony więc trzeba zdjąć schowek - 3 śrubki

trzeciej nie pamietam
_________________
Tipo 1.6i.e '92
Ogromnie lubię kobiety, zwłaszcza te
piękne i uległe
     Moneta
 
 
aristo 


Dołączył: 03 Sie 2005
Posty: 98
Skąd: Ruda Śląska
Województwo: Śląskie
Wysłany: 28-08-2005, 10:05   

Może mi ktoś okładnie opisać w którym miejscu są te rezystory ??
Szukałem u mnie nawet zdemontowałem cały schowek. Dmuchawe znalazłem ale nie rezystory.
Co prawda u mnie idą jakieś kable za dywaniki na sam dół (od strony pasażera) jest tam jakieś pudełko, całkiem spore metalowe, ale nie wiem czy to jest to ?
Druga sprawa to nie swieca mi lampeczki przy regulacji nawiewów, w jaki sposob sie tam dostać zeby to skontrolować ?
moj samochód to tempra 1.6 '94
  
 
 
dziura.arek 



Pomógł: 3 razy
Wiek: 44
Dołączył: 28 Lis 2004
Posty: 690
Skąd: Kraków - Zielonki
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 28-08-2005, 10:44   

Rezystoty są przy silniku . To taka płytka.
     assistance   Moneta
 
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 28-08-2005, 13:01   

aristo, http://forum.tempra.org/viewtopic.php?t=233
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
aristo 


Dołączył: 03 Sie 2005
Posty: 98
Skąd: Ruda Śląska
Województwo: Śląskie
Wysłany: 28-08-2005, 13:32   

miszko napisał/a:
aristo, http://forum.tempra.org/viewtopic.php?t=233

Czytałem to wszystko, ale nie umiem znaleźć tych rezystorów.
U mnie do silnika wentylatora dochodzą jedynie dwa kable.

[ Dodano: 28-08-2005, 15:11 ]
OK znalazłem, poprzedni właściciel musiał też mieć spore problemy z regulacją obrotów i tymi nawiwami.
Miał ciekawe pomysły rozwiązania prostych rzeczy.
Po pierwsze
Zmienił miejsce zamontowania tych rezystorów - dlatego ich nie mogłem znaleźć.
Po drugie: Wymienił rezystory na jakiś duży ceramiczny - oczywiście wszystko wypalone razem ze stykami.
Teraz musze to doprowadzić do jakiegoś porządku. Czeka ma mnie wyjazd na złom i poszukanie jakiegoś tipka.
  
 
 
11lukasz 


Wiek: 44
Dołączył: 15 Lip 2005
Posty: 13
Skąd: Warszawa
Wysłany: 30-08-2005, 21:37   

poszukaj po schowkiem, za dmuchawa prawie na samym koncu. Ja to dzis wlasnie robilem. 3 lata jezdzilem tylko z 4 biegiem dmuchawy :-), az w koncu sie zdecydowalem naprawic (po poczytaniu forum). Tez jestem nowy i sie nie znam - ale to znalazlem. odkrecilem - wywalilem bezpiecznik, przylutowalem nowy - i...... nadal nie dziala.. :-) musze pokazac to elektrykowi,bo sam nie dojde ... pozdro
     Moneta
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 30-08-2005, 22:14   

jeśli nadal nie działa to trza wziąść miernik i szukać.....
1) nie tylko bezpiecznik musiał paść, mogły też paść rezystory
2) mogłeś uszkodzić bezpiecznik przy lutowaniu go,trzeba robić to ostrożnie z odprowadzeniem ciepła;
3) wyrobione samo porkętło/przełącznik
4) przetopiona/wyrobiona kostka czy jakiś styk/złącze

wszystko do sprawdzenia miernikiem, zacznij może od tej wkładki jednak, czy bezpiecznik nowy przewodzi, czy rezystory przewodzą itp, potem resztę tj styki, kabelki itp.... czy np przy przestawianiu biegów dmuchawy na pokrętle na poszczególnych kabelkach się pojaiwają napięcia względem masy itp itd.
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
jabko 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 46
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 1012
Skąd: dolny śląsk
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 31-08-2005, 06:28   

aristo napisał/a:
Zmienił miejsce zamontowania tych rezystorów - dlatego ich nie mogłem znaleźć.

Rezystory muszą być w kanale żeby były chłodzone. Pamiętaj że silnik dmuchawy zależnie od biegu ssie około 10A. przy takich prądach rezystory bez chłodzenia pochodzą jakieś 30 minut.
_________________
Tipo 1.6i.e '92
Ogromnie lubię kobiety, zwłaszcza te
piękne i uległe
     Moneta
 
 
aristo 


Dołączył: 03 Sie 2005
Posty: 98
Skąd: Ruda Śląska
Województwo: Śląskie
Wysłany: 31-08-2005, 07:03   

jabko napisał/a:

Rezystory muszą być w kanale żeby były chłodzone. Pamiętaj że silnik dmuchawy zależnie od biegu ssie około 10A. przy takich prądach rezystory bez chłodzenia pochodzą jakieś 30 minut.


Zgadza sie powinnny być chłodzone, ale u mnie były wymienine na ceramiczny (problem z odprowadzaniem ciepła), poza tym były zamontowane w takiej metalowej zamknietej skrzyneczce 8x5x4cm przy srodkowym kanale z przodu za dywanikiem. PATENT KO(S)MICZNY no ale cóż, nie ma to jak polak złota rączka :D . Pewnie mu te rezystory sie paliły, więc żeby mu nie śmierdziało obmyślił taki patent. W każdym bądz razie rezystorki już mam koszt 20 zł na złomowcu, teraz musze to zamontować. Wówczas sie okaże.
  
 
 
11lukasz 


Wiek: 44
Dołączył: 15 Lip 2005
Posty: 13
Skąd: Warszawa
Wysłany: 31-08-2005, 11:04   

dzieki Unknown, pogrzebie jeszcze....
     Moneta
 
Zbyniu 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 51
Dołączył: 08 Maj 2005
Posty: 294
Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 16-09-2005, 18:05   

GRAFIT napisał/a:
Jesli masz regulacje na linki to moge ci opisac co i jak, robiłem to juz w swojej temprze :D
U mnie było tak ze nie leciało tam gdzie trzeba :P nie zgodnie z obrazkami na panelu.


Cześć,

Możesz napisać co i jak poprawić - mam to samo - nijak rzeczywisty nawiew ma się do ustawienia pokrętła :-(

Pozdr,
Z.
_________________
Zbyszek - Przyjaciel TTT

Jest Honda Accord 2.0i ES 1997 (162 tys.)
Był FIAT TEMPRA 1.6 i.e S 1995 (sprzedany przy 149 tys.)
     Moneta
 skype
 
Emf 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 47
Dołączył: 16 Sty 2005
Posty: 2668
Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 16-09-2005, 21:09   

Grafit wlasnie, opisalbys to tak "lopatologicznie" w dziale rozwiazywania problemow bo juz mnie szlag trafia jak biore nawiew na szyby i dmucha slabiej na szyby niz przy przekreceniu pokretla na nogi :evil:
Jak przekrece na szybe to owszem dmucha na szybe ale chce czy nie chce cieple powietrze w zime grzeje niemilosienie moje nogi.
W zime w dluzsza trase jest to nieziemsko wkurzajace bo mam tak goracego buta, ze czasami cieko wyrobic :evil:
_________________
Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.

     assistance   Moneta
 
 
Zbyniu 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 51
Dołączył: 08 Maj 2005
Posty: 294
Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 16-09-2005, 22:04   

Kurcze, mam normalnie to samo... Włączam nawiew na szybę i szybę grzeje ale prawy but też ciepły. Latem mniejszy problem (rzadko się używa ogrzewania i nawiewu na szybe) ale zimą trochę to nieprzyjemne i niewygodne :-(

Pozdr,
Zbyszek
_________________
Zbyszek - Przyjaciel TTT

Jest Honda Accord 2.0i ES 1997 (162 tys.)
Był FIAT TEMPRA 1.6 i.e S 1995 (sprzedany przy 149 tys.)
     Moneta
 skype
 
bartek 
witamy nowego


Wiek: 38
Dołączył: 09 Wrz 2005
Posty: 5
Skąd: Lututów
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 17-09-2005, 18:50   Re: Nie mam mozliwosci zmiany nawiewów ani sterowaniem wiatr

Witam,mam prawie ten sam problem.Włączam wiatraczek a tam pojawia mi sięw miejscu temperatury jakieś E3 i do tego nic nie działa \.Wiatrak jest ustawiony na automatyczne utrzymywanie temperatury i nic nie moge przełączyć.Jak mam poradzić sobie z tym problemem.Wiotraczki mam elektroniczne(pseudo klima).Z góry dziękuje.
  
 
Zbyniu 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 51
Dołączył: 08 Maj 2005
Posty: 294
Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 20-09-2005, 18:56   

To jednak inny problem bo masz elektroniczne sterowanie nawiewem a wątek dotyczy mechanicznego.

To że pojawia się na wyświetlaczu kod błędu (chyba...) być może świadczy to tym, że silniczki nie mogą poruszać przesłonami strującymi nawiewem. Przy sterowaniu elektrycznym przesłonami nie poruszają cięgna od pokrętła a serwomechanizmy podobne co od zasady działania do modelarskich (silnik + przekładnia + potencjometr informujący sterownik napięciem o położeniu przesłony - takie sprzężenie zwrotne). Jeśli coś nie działa - np. jest przerwa w obwodzie silniczka, coś się zatarło lub zacięło lub potencjometr nie kontaktuje itp. to sterownik widzi, że próbuje poruszać daną przesłoną ale otrzymuje ciągle ten sam sygnał zwrotny i informuje o błędzie.
Niestety nie mając informacji o tym co dany błąd oznacza trzeba się sporo naeksperymentować żeby dojść co nie działa. Trzeba by wziąć miernik napięcia i sprawdzać sygnał ze wszystkich potencjometrów przy poruszaniu przesłonami. Poruszać nimi można odłączając silnikczki od sterownika i zasilając je z oddzielnego źródła - wtedy od razu sprawdza się mechanizm wykonawczy i sygnał zwrotny. Niestety dostęp jest tam mizerny...

Pozdr,
Z.

[ Dodano: 20-09-2005, 19:00 ]
jabko napisał/a:
Przy samodzielnym lutowaniu oporników dmuchawy uwaga na wyłacznik termiczny (jak ktos trzyma lutownice minute przy styku to on lubi sie palić)

Do linek nie jest taki ciężki dostęp.
Jedna na pewno widac jak dobrze zajrzysz pod deske od strony kierowcy.
Jedna jest dokładnie z drugiej strony więc trzeba zdjąć schowek - 3 śrubki

trzeciej nie pamietam


Ta jedyna od strony schowka jest na 100% sprzężona z pokrętłem siły nawiewu - steruje przesłoną na wejściu do układu ale już za dmuchawą. W dodatku ta linka nie ma żadnej regulacji.
Te od pokrętła sterowania nawiewem są od strony kierowcy i może gdzieś jeszcze (od góry ?). Niestety nie mam pojęcia jak która powinna działać i co poprawiać, żeby nawiew zgadzał się z pokrętłem :-(

Pozdr,
Z.
_________________
Zbyszek - Przyjaciel TTT

Jest Honda Accord 2.0i ES 1997 (162 tys.)
Był FIAT TEMPRA 1.6 i.e S 1995 (sprzedany przy 149 tys.)
     Moneta
 skype
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 29 days
Network load