|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Hamulec tył lewa strona(kierowca) :( |
Autor |
Wiadomość |
Mucha
Wiek: 39 Dołączył: 23 Paź 2005 Posty: 184 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 03-06-2006, 10:00 Hamulec tył lewa strona(kierowca) :(
|
|
|
Witam !!!
Mam dosyc duzy problem. Wiec ostatnio pojechalm na przeglad do znajomego i na roklach wyszlo ze tyl lewa strona wogole nie trzyma No ok pojechalem sobie na parking do siebie rozebrałem wszystko wyczyscilem itp itd. Samoregulacja byla troszke zapieczona ale zrobilem to okładziny sa nowe prawie jest duzo jeszcze mięsa Cylinderki chodza pięknie chodza elegancko i nie ma im co zarzucic. Wymieniane byly przewody hamulcowe układ odpowietrzony. Zalany nowy płyn hamulcowy. Jak zaciągne ręczny to jest siekiera trzyma ostro. Ale gdy podnioslem samochod do gory zakrecilem kolem i wcisnełem pedał hamulca kolo naewt sie nie zatrzymalo a pedal wcisniety byl do oporu, az mnie noga zabolała
Wiec jak myslicie co to moze byc? Podejrzewam ze to korektor sily hamowania.Tylko czy on dziala przod-tyl czy prawo-lewo ? Prosze o odpowiedz bo nie wiem co to moze byc. Pozdrawiam.
Zapomniałem dodać ze inne koła trzymaja bardzo dobrze. |
_________________
|
|
|
|
|
ZielonyTBG
Pomógł: 94 razy Wiek: 46 Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 2210 Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 03-06-2006, 10:49
|
|
|
Korektor rozdziela tył-przód.Albo on albo zapowietrzone koło.Popuść odpowietrznik i niech ktoś delikatnie naciśnie pedał hamulca.To powinno wyjaśnić w czym problem. |
_________________ Była:Tempra SW 1,6 SXie
Marea SW 1.9JTD ELX 186A6.000
Jest:Lancia Lybra 1.6 16V
SW is COOL!!
|
|
|
|
|
Mucha
Wiek: 39 Dołączył: 23 Paź 2005 Posty: 184 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 03-06-2006, 11:21
|
|
|
ZielonyTBG napisał/a: | Korektor rozdziela tył-przód.Albo on albo zapowietrzone koło.Popuść odpowietrznik i niech ktoś delikatnie naciśnie pedał hamulca.To powinno wyjaśnić w czym problem. |
Dzieki za info na temat korektora. Nie wiem czy o to ci chodzi ale odpowietrzałem juz uklad hamulcowy. |
_________________
|
|
|
|
|
Tomilee
Pomógł: 5 razy Wiek: 46 Dołączył: 14 Sty 2005 Posty: 598 Skąd: Opole
Województwo: Opolskie
|
Wysłany: 03-06-2006, 12:30
|
|
|
Jeżeli byłby zapowietrzony układ to by ci pedał miękko chodził. Przyczyną złegdzo diałania może być korektor albo przewód hamulcowy - może być gdzieś zagnieciony(metalowy) lub zatkany (elastyczny). Pierwszą czynnością diagnostyczną musi być sprawdzenie przelotu przez te przewody a dopiero potem korektor. |
_________________ Tipo 1.8 GT
Fiat Ducato 2,5 D - fura z sianem |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 03-06-2006, 14:22
|
|
|
No wlasnie odkrec odpowietrznik i niech ktos wcisnie pedal hamulca. Zobacz czy w ogole plyn leci. Powinien leciec i to mocno. |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
keves
Pomógł: 2 razy Wiek: 52 Dołączył: 09 Kwi 2006 Posty: 104 Skąd: Gdynia/Reda
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 03-06-2006, 17:33
|
|
|
Mucha napisał/a: | Ale gdy podnioslem samochod do gory zakrecilem kolem i wcisnełem pedał hamulca kolo naewt sie nie zatrzymalo a pedal wcisniety byl do oporu, az mnie noga zabolała | Witam.W momencie gdy podnosisz tył pojazdu ,korektor siły hamowania blokuje dopływ płynu do na tylne "koła".W takim przypadku aby sprawdzić czy konkretne koło hamuje po podniesieniu tyłu,podłóż coś pod wahacz i opuść trochę nadwozie.W ten sposób wachacz się ugnie ,a korektor otworzy dopływ płynu hamulcowego do cylinderka.Ten patent dotyczy oczywiście układu z tyłu-przód nie jest korygowany. |
_________________ Gdynia-Miasto z Morza i Marzeń .Tempra 1,8ie SW +LPG http://www.skiforum.pl/ |
|
|
|
|
Tomilee
Pomógł: 5 razy Wiek: 46 Dołączył: 14 Sty 2005 Posty: 598 Skąd: Opole
Województwo: Opolskie
|
Wysłany: 03-06-2006, 17:39
|
|
|
Może się mylę, ale korektor nigdy nie odcina dopływu tak do końca, z tego, co wiem to on po prostu zmniejsza dopływ, gdyż nawet po odciążeniu tyłu samochodu musi być hamowanie, nie możemy hamować tylko przodem a tył niech sobie jedzie. Jeżeli ktoś ma doświadczenia, że tak nie jest to proszę mnie poprawić gdyż ludzką rzeczą jest błądzić. |
_________________ Tipo 1.8 GT
Fiat Ducato 2,5 D - fura z sianem |
|
|
|
|
tomekJas
witamy nowego
Wiek: 48 Dołączył: 18 Maj 2006 Posty: 5 Skąd: Turek
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 03-06-2006, 18:05
|
|
|
czasami przyczyna tego, moze byc to, ze przewod gumowy od plynu hamulcowego, peka w srodku. a gdy tak sie stanie, to poprostu bedzie blokowal doplyw plynu a wyciekow na zewnatrz nie bedzie. ale jesli wymieniales przewody, to raczej to odpada. jesli nie da sie nic innego zrobic, to pozostaje dokladne sprawdzenie pompy (poluznij przewod przy pompie w sekcji tylniej i wcisnij hamulec, powinno niezle siknac ) lub tez przedmuchanie ukladu sprezonym powietrzem. |
|
|
|
|
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 04-06-2006, 20:13
|
|
|
kolega ma o ile dobrze czytałem nowe przewody...
więc raczej tylko zagięty gdzieś porządnie albo ten metalowy odcinek...
a masz ten problem zaraz od momentu założenia nowych przewodów na tył (może też np gwint jakoś ktoś z.. przy łączeniu i tam nie puszcza tak?)
czy sam korektor przytyka sę tylko na jedną stronę... może...
można w zasadzie na próbę go wywalić/pominąć i będziesz wiedział...
albo znów sobie układ zapowietrzyć odczepiając ten jeden przewód hamulcowy już za korektorem , zaraz przy tym kole i widzisz czy płyn leci i jak... |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
|
Mucha
Wiek: 39 Dołączył: 23 Paź 2005 Posty: 184 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 04-06-2006, 21:19
|
|
|
Zrobiłem w/g wskazówek a mianowicie odkreciłem odpowietrznik i potem nacisnelem pedał hamulca i płyn sikał że hej Juz naprawde nie wiem co mam zrobic. Dziś zauważyłem ze korektor ma spory luz kolo 1cm lub wiecej.Wystepuje on na sprężynce lączacej go (chyba) z jakąś łapką jak dobrze spojrzałem. Nie wiem czy ten luz to tez moze byc przyczyna. Układ jest cały drązny na 100 % bo sprawdzałem na kazdym z kola poczawszy od pompy pozniej wspomaganie ukladu hamulcowego przewody az do odpowietrznikow. Wiec juz sam nie wiem co to moze byc. Stawiam na ten korektor chyba. Jesli wiecie to podajcie jego cene bo znalesc w necie nie moge Pozdrawiam. |
_________________
|
|
|
|
|
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 04-06-2006, 21:42
|
|
|
w zasadzie poczytaj sobie o nim na forum, był już wałkowany wiele razy, można go bez bólu wywalić i nie będziesz miał specjalnej różnicy tak na teraz przynajmniej a co,jak,czemu to poczytaj...
skoda kupować bez potrzeby; wywalić go możesz, nawet pominąć póki co, będziesz wiedział czy to on to raz; nie kupisz niepotrzebnie drugiego to dwa; a może nawet jak jest on do D to wywalisz go na stałe i szkoda pieniążków na nowy... nawet chyba Miszko bez korektora jeździ... |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|