Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
ściegnięcie bebna-problem
Autor Wiadomość
czah666 


Dołączył: 02 Paź 2007
Posty: 25
Skąd: Chrzanów
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 12-07-2008, 10:48   ściegnięcie bebna-problem

Witam!! Ostatnio ubywało mi często płynu hamulcowego i zaobserwowałem ze mam trochę mokry tylni prawy bęben. dziś chcąc rozebrać i zobaczyć czy to cylinderek czy coś innego natrafiłem na problem. Po odkręceniu 2 śrub mocujących bęben okazało sie ze na bębnie powstał chyba od zużycia jakiś próg i szczeki sie na nim blokują przez co uniemożliwiają ściągniecie bębna.... nie chciałbym tego targać na siłę, czy jest jakiś sposób aby zeszły??? poluzowałem na max linkę od ręcznego póki co. Czy przez otwory po śrubach od koła da sie jakoś może regulator ruszyć zęby sie szczeki bardziej zeszły??
  
 
schab 



Pomógł: 25 razy
Wiek: 66
Dołączył: 13 Paź 2006
Posty: 616
Skąd: Radziszów k. Krakowa
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 12-07-2008, 10:53   

W otwory po szpilkach wkręć śruby " o nr większe " - szpilka ma bodaj fi 8 , wkręć "10" . W samym bębnie jest gwint - wkręcając weń śruby równocześnie w oba otwory - wypchniesz bęben na zewnątrz .
     assistance
 
czah666 


Dołączył: 02 Paź 2007
Posty: 25
Skąd: Chrzanów
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 12-07-2008, 11:03   

yy w otwory m8 wkręcić śrubę m10???? coś mi sie to nie widzi.. czy porostu dłuższe żeby sie zaparły o tylna cześć ? W ogóle to sam bęben chodzi leciutko wiec nie trzeba go na chama wypychać bo on pod wpływem śrubokręta odchodzi tylko ze nie całkiem bo go szczeki trzymają i myślę ze to w nich jest problem a nie chce ich powyrywać z bębnem...
  
 
Hipo 



Pomógł: 30 razy
Wiek: 42
Dołączył: 30 Kwi 2007
Posty: 2082
Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 12-07-2008, 21:03   

czah666 napisał/a:
coś mi sie to nie widzi..


Nie musi Ci się widzieć, kolega Ci po prostu napisał jak się sciaga bębny, oczywiscie jeśli nie chcesz tak to możesz wbijać śrubokręty do okoła aż bęben zeskoczy ale to bezsensu, wkręcasz te sruby o których schab napisał i one Ci po prostu bęben odpychają od piasty aż zeskoczy.
_________________
Marea 2.4 TD HLX

JCB 3CX Contraktor
  
 
yoyo 


Pomógł: 44 razy
Wiek: 41
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 2256
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 13-07-2008, 07:31   

Hipo, hehe, nie ściągałem jeszcze bębnów z Temperki, ale zdanie:
czah666 napisał/a:
otwory m8 wkręcić śrubę m10

też do mnie nie przemawia, trzeba by mieć siłę jak Gustlik z czterech pancernych :)

aczkolwiek jest to chyba kwestia składni i wiem o co biega :D
_________________
Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX
     Moneta
 
 skype
 
Hipo 



Pomógł: 30 razy
Wiek: 42
Dołączył: 30 Kwi 2007
Posty: 2082
Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 13-07-2008, 07:57   

yoyo napisał/a:
aczkolwiek jest to chyba kwestia składni i wiem o co biega


Ano biega o to że tam gdzie śruba jest dajmy na to M8 to otwór w bębnie ma gwint M10. Bo nie pamiętam już dokładnie jak tam to było ale zdaje mi się że tam gdzie są śruby trzymajace bęben do piasty wkręca się te M10 mające za zadanie odepchać bęben.
_________________
Marea 2.4 TD HLX

JCB 3CX Contraktor
  
 
schab 



Pomógł: 25 razy
Wiek: 66
Dołączył: 13 Paź 2006
Posty: 616
Skąd: Radziszów k. Krakowa
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 13-07-2008, 15:43   

yoyo napisał/a:
nie ściągałem jeszcze bębnów z Temperki (...)aczkolwiek jest to chyba kwestia składni i wiem o co biega

Może najpierw spróbuj ściągnąć , a potem się wypowiadaj ! Ja ściągałem ...
     assistance
 
maciek_wk 


Pomógł: 9 razy
Wiek: 41
Dołączył: 26 Maj 2008
Posty: 568
Skąd: Chorzów/Katowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 13-07-2008, 21:15   

z tego co wiem to taka metoda sciągania obowiązuje nie tylko w Tipo/Temprach :) , w innych Fiatach też da radę (praktykowane)
_________________
jest...BRAVO 1.6 jtd Dynamic ...mojej kobiety

jakieś służbowe toczydło Renault Megane Grand Tour 1.5 dci
     assistance   Moneta
 
 
maniutek 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 39
Dołączył: 10 Paź 2007
Posty: 1174
Skąd: Warszawa(Ożarów Maz)
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 13-07-2008, 21:38   

Potwierdzam, w wielu autach jest takie rozwiazanie. A rozwiazanie o ktorym napisali koledzy wyzej w 100% jest swietnym rozwiazaniem, lecz ja tak sciagalem tylko raz, a pozniej diaksem opilowalem ten rancik, ktory powstal na bembnie i nie ma juz problemow ze sciaganiem. Pozdrawiam
_________________
Maniuś

Miłego dnia życzę kolego Gość
Jesteś kimś - miej swój cel...
Był Fiat 126p elegant
Był Fiat Tempra 1,6 Gaźnik
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS max gleba, tuning
Był OPEL TIGRA 1,6 16V 106PS + krótka skrzynia
Był OPEL OMEGA 3.0 24V 211PS + LPG BRC Automat
Była Honda Civic 1,5 V-Tec 114PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS + LPG BRC stan fabryczny
Był Opel Calibra 2.0 C20NE 115PS
Był Opel Omega 2.0 16V automatic gearbox
Był Opel Omega BFl 2.0 16V automat + low...
Był Chrysler Sebring Cabrio 2,5 V6
Był Opel Omega BFl 3.2 V6 Irmscher + manual gearbox
Było Audi A4 b5 (Na dojazdy do pracy)
Aktualnie Audi A6 C6 3.0 TDI (BMK) + TipTronic 264 PS
     assistance   Moneta
 
 skype
 
schab 



Pomógł: 25 razy
Wiek: 66
Dołączył: 13 Paź 2006
Posty: 616
Skąd: Radziszów k. Krakowa
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 14-07-2008, 06:51   

maciek_wk napisał/a:
z tego co wiem to taka metoda sciągania obowiązuje nie tylko w Tipo/Temprach :) , w innych Fiatach też da radę (praktykowane)

Zgadza się ! Miałem : 2 Zastavy , 2 Ritma ; teraz mam jeszcze jedną Zastavę , kolejne Ritmo i do kompletu Malucha - wszędzie działa ten sam patent .
     assistance
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 14-07-2008, 08:47   

Ściagalem ponad miesiac temu z kolegami z forum bebny, i jakos bezproblemowo zeszly bez zadnego wypychania :) trzy pukniecia i recznie zeszly. A wczesiej byly sciagane ponad 3 lata temu, kiedy ojciec moj wymienial szczeki. W maluszku tez kiedys sciagalem i tez bezproblemowo schodzily. Ale to raczej sprawa farta jest, bo przeciez jak mozna zapobiegac zapiekaniu sie bebnow? Co miesiac by trza chyba sciagac... :P
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
yoyo 


Pomógł: 44 razy
Wiek: 41
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 2256
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 14-07-2008, 13:40   

Cytat:
Może najpierw spróbuj ściągnąć , a potem się wypowiadaj ! Ja ściągałem ...

tak jak napisałem, nie ściągałem w temprze, za to w ok 30 innych autkach, łącznie z Starami, Manami itp. :lalala:
_________________
Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX
     Moneta
 
 skype
 
Hipo 



Pomógł: 30 razy
Wiek: 42
Dołączył: 30 Kwi 2007
Posty: 2082
Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 14-07-2008, 13:56   

yoyo napisał/a:
łącznie z Starami, Manami itp.


No i tam niby jak się sciaga bęben ? bierzesz młot i napie...asz aż zejdzie albo pęknie ? przecież też sie wkręca śrube która odpycha bęben od piasty.


Ciechu78 napisał/a:
Ale to raczej sprawa farta jest, bo przeciez jak mozna zapobiegac zapiekaniu sie bebnow?

Nie chodzi o zapiekanie się bębnów tylko o to że wraz z latami ekspoloatacji robi się rant na bębnie który trzyma szczęki i za to nie chce zejsć bęben.
_________________
Marea 2.4 TD HLX

JCB 3CX Contraktor
  
 
yoyo 


Pomógł: 44 razy
Wiek: 41
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 2256
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 14-07-2008, 20:36   

Hipo napisał/a:
No i tam niby jak się sciaga bęben ?

dokłądnie tak samo jak i w innych autkach, ja nie czepiam się metody tylko składni zdania które ją opisuje :)
_________________
Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX
     Moneta
 
 skype
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 14-07-2008, 20:58   

Hipo napisał/a:
Nie chodzi o zapiekanie się bębnów tylko o to że wraz z latami ekspoloatacji robi się rant na bębnie który trzyma szczęki i za to nie chce zejsć bęben.
no tak, jak sie trzema poldkami jezdzilo, to sie takich problemow nie mialo :) aczkolwiek w Temperce bardzo latwo bebny mi zeszly, choc od minimum 5 lat nie byly wymieniane ani przetaczane :)
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
yoyo 


Pomógł: 44 razy
Wiek: 41
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 2256
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 15-07-2008, 13:10   

Ciechu78 napisał/a:
no tak, jak sie trzema poldkami jezdzilo, to sie takich problemow nie mialo :)

tu się muszę zgodzić, sam miałem 2 poldki i fiacika więc bębnami się nie przejmowałem, ale w poldku trucku już miałem i tam problem ze zdjęciem bębnów się pojawiał
_________________
Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX
     Moneta
 
 skype
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 35 days
Network load