skrajnościowy krokowy.. |
Autor |
Wiadomość |
Nilka
Wiek: 36 Dołączyła: 13 Sty 2009 Posty: 159 Skąd: Człuchów
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 19-05-2009, 14:40 skrajnościowy krokowy..
|
|
|
Panowie mam problem.. nie wiem co jest grane z silniczkiem krokowym. nie utrzymywał obrotów.wymienilam jeden, drugi, trzeci uzywany. w koncu skusilam sie na nowy zamiennik. rano jeszcze gasł mi a po wymianie skubaniec trzyma obroty na 1,8 - 2 tys. po wymianie z kolei jest sa za wysokie. czy to mozliwe ze nowy silniczek musi sie jakos wyrobic czy tu moze byc inna przyczyna?
do morderatora: wiem ze byly tematy odnosnie silniczka ale nie zauwazylam by ktos mial problem najpierw z za niskimi a po wymianie z wysokimi:) |
_________________ TIPO 1.4 DGT, LPG, '89, grafitowy |
|
|
|
|
mrk69
Pomógł: 31 razy Wiek: 37 Dołączył: 25 Maj 2006 Posty: 1884 Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 19-05-2009, 14:48
|
|
|
Nilka, a zrobiłaś reset komputera w ogóle? Za obroty nie odpowiada tylko silniczek krokowy. |
_________________
|
|
|
|
|
Nilka
Wiek: 36 Dołączyła: 13 Sty 2009 Posty: 159 Skąd: Człuchów
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 19-05-2009, 14:49
|
|
|
mrk69 napisał/a: | Nilka, a zrobiłaś reset komputera w ogóle? Za obroty nie odpowiada tylko silniczek krokowy. |
no prosz;) a tego to nie wiedzialam:) ja nowa w swiecie motoryzacji. jak to moge zrobic? |
_________________ TIPO 1.4 DGT, LPG, '89, grafitowy |
|
|
|
|
ubek
Pomógł: 50 razy Wiek: 40 Dołączył: 14 Sie 2007 Posty: 3790 Skąd: Heilbronn
Województwo: Other
|
Wysłany: 19-05-2009, 14:53
|
|
|
Nilka napisał/a: |
no prosz;) a tego to nie wiedzialam:) ja nowa w swiecie motoryzacji. jak to moge zrobic? |
Odpinasz klemy z aku, naciskasz hamulec i trzymasz chwile - potem podpinasz aku odpalasz autko nie gazując czekasz aż się zagrzeje i włączy się wentylator.
Winą Twoich problemów może być Czujnik Położenia Przepustnicy - CPP
Nilka napisał/a: | do morderatora |
Cholera, a znów nie wykluczyli... |
_________________ K.W.A. - Kamikaze Wariaty Alkoholicy
Przy 200 ciężko jest zobaczyć 40 na znaku
www.tomekmichalik.pl |
|
|
|
|
yoyo
Pomógł: 44 razy Wiek: 41 Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 2256 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 19-05-2009, 21:48
|
|
|
Nilka, na 99.9% winny jest CPP (czujnik położenia przepustnicy), miałem to samo, nowy silniczek albo nie dawał rezultatu, albo pomagał na kilka dni
regulacja jest dość prosta jeśli masz mutimetr (lub woltomierz) i nie boisz się pobrudzić paluszków to daj znać i Ci opiszę krok po kroku (ubek nie odzywaj się u Ciebie regulowałem z pamięci )
u mnie pomogło od razu i od półtora roku mam spokój |
_________________ Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX |
|
|
|
|
ubek
Pomógł: 50 razy Wiek: 40 Dołączył: 14 Sie 2007 Posty: 3790 Skąd: Heilbronn
Województwo: Other
|
Wysłany: 19-05-2009, 21:50
|
|
|
yoyo napisał/a: | ubek nie odzywaj się u Ciebie regulowałem z pamięci |
U mnie Kolega Yoyo tak ustawiał że jak na początku miałem prawie idealne obroty tak później na wolnych miałem 1500.... |
_________________ K.W.A. - Kamikaze Wariaty Alkoholicy
Przy 200 ciężko jest zobaczyć 40 na znaku
www.tomekmichalik.pl |
|
|
|
|
mrk69
Pomógł: 31 razy Wiek: 37 Dołączył: 25 Maj 2006 Posty: 1884 Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 19-05-2009, 23:27
|
|
|
yoyo, to możesz od Nilki, skopiować i mi też wysłać |
_________________
|
|
|
|
|
Nilka
Wiek: 36 Dołączyła: 13 Sty 2009 Posty: 159 Skąd: Człuchów
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 20-05-2009, 06:32
|
|
|
yoyo napisał/a: | Nilka, na 99.9% winny jest CPP (czujnik położenia przepustnicy), miałem to samo, nowy silniczek albo nie dawał rezultatu, albo pomagał na kilka dni
regulacja jest dość prosta jeśli masz mutimetr (lub woltomierz) i nie boisz się pobrudzić paluszków to daj znać i Ci opiszę krok po kroku (ubek nie odzywaj się u Ciebie regulowałem z pamięci )
u mnie pomogło od razu i od półtora roku mam spokój |
nie boje sie ubrudzic paluszkow:D poprosze mnie poinstruowac;)
** Dodano: 20-05-2009, 14:10 **
mam nadzieje ze pomoze bo jak silnikjest zimny to obroty trzymaja na poziomie 600-800 a jak sie silnik zagrzeje to ok2 tys czyli jest odwrotnie niz byc powinno |
_________________ TIPO 1.4 DGT, LPG, '89, grafitowy |
|
|
|
|
aro
Wiek: 36 Dołączył: 04 Wrz 2008 Posty: 123 Skąd: Gorzyczki
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 31-05-2009, 09:52
|
|
|
Udało się rozwiązac ten problem, bo u mnie po regulacji CPP obroty na zimnym mam ok. 1200, a jak się zagrzeje to ok. 1800. |
_________________ Lancia Dedra 1.6 - w przyszłości również Lancia:) |
|
|
|
|
Nilka
Wiek: 36 Dołączyła: 13 Sty 2009 Posty: 159 Skąd: Człuchów
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 08-06-2009, 06:10
|
|
|
u mnie wciaz ten problem.... jak mam obroty kolo 2,5 tys to czasem na luzie podniose maske i wypne na chwile cpp i sie resetuje. potam nie gasnie ale ma tak niskie obroty i brakuje mu tego tzw "kopyta". nie wiem juz sama co z nim jest:/
Panowie prosze pomóżcie, wrzucony byl inny cpp i tez szaleje, chwile trzyma i nagle mu cos odbija i dupa...:/
wymieniony czujnik temperatury na nowy, nowy silniczek krokowy i mechanik sam już rozłożył rece..:/ |
_________________ TIPO 1.4 DGT, LPG, '89, grafitowy |
|
|
|
|
mrk69
Pomógł: 31 razy Wiek: 37 Dołączył: 25 Maj 2006 Posty: 1884 Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 08-06-2009, 08:31
|
|
|
Nilka, a CPP podmieniał mechanik? Na nowy, czy używkę podmieniany był? Jeżeli już go ruszał, to mając pojęcie powinien go ustawić, bo to właśnie nim reguluje się obroty. yoyo, nie podesłał opisu regulacji? Jeżeli masz stary CPP to on może być już w środku wytarty, albo po prostu brudny. Po wrzuceniu innego cpp też trzeba resetować. Ewentualnie jak masz skąd to można też podmienić komputer. Tak się dzieje na PB, czy LPG? |
_________________
|
|
|
|
|
Nilka
Wiek: 36 Dołączyła: 13 Sty 2009 Posty: 159 Skąd: Człuchów
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 08-06-2009, 09:12
|
|
|
mrk69 napisał/a: |
Nilka, a CPP podmieniał mechanik? Na nowy, czy używkę podmieniany był? |
na uzywany przelozyl z samochodu kumpla
mrk69 napisał/a: | yoyo, nie podesłał opisu regulacji? |
nie:(
mrk69 napisał/a: | Tak się dzieje na PB, czy LPG? |
i na tym i na tym..
już mi łapki opadają. Mechanik rozłożył ręce i powiedział, że sprawdził wszystko i jedyne co zostaje to czujnik położenia czy obrotu wału. Ale tego jeszcze nie sprawdzał..
jest zimny, to ma tak 400 i gaśnie, a jak się rozgrzeje i załapie temperature to ma tak 2.5 tys.
podobno sprawdzał wszystko jakimis miernikami i niby cpp dziala ok |
_________________ TIPO 1.4 DGT, LPG, '89, grafitowy |
|
|
|
|
yoyo
Pomógł: 44 razy Wiek: 41 Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 2256 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 08-06-2009, 11:58
|
|
|
Nilka napisał/a: |
mrk69 napisał/a:
yoyo, nie podesłał opisu regulacji?
nie:( |
oj a miałem coś podesłać? qrcze jeśli tak to wyleciało mi z głowy sorki, właśnie wychodze z domu, ale spróbuje to wieczorkiem napisać, w razie czego ponaglajk mnie na PW |
_________________ Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX |
|
|
|
|
Nilka
Wiek: 36 Dołączyła: 13 Sty 2009 Posty: 159 Skąd: Człuchów
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 08-06-2009, 12:01
|
|
|
yoyo napisał/a: | spróbuje to wieczorkiem napisac | dziekuje;) |
_________________ TIPO 1.4 DGT, LPG, '89, grafitowy |
|
|
|
|
yoyo
Pomógł: 44 razy Wiek: 41 Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 2256 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 08-06-2009, 19:21
|
|
|
Regulacja CPP:
ogólnie szkoły są dwie:
- regulacja na gorącym silniku - na ucho (specjalista Grabarz o ile dobrze pamiętam)
- regulacja na miernik
ja regulowałem mierniczkiem, potrzebujesz voltomierza, sprawdzasz napięcia na poszczególnych pinach wtyczki cpp:
Na początek cofamy maksymalnie silnik krokowy po to żeby całkowicie zamknąć przepustnicę. (można go wykręcić) włączamy zapłon luzujemy wtyczkę od krokowca, otwieramy na maksa przepustnicę, dotykamy do stycznika biegu jałowego (do tego palucha od silniczka) palcem jak silnik się cofnie to odpinamy wtyczkę. Ogranicznik przepustnicy ma się całkowicie opierać na śrubie. Krokowiec pozostawiamy z odpiętą wtyczką.
1 sprawdzamy czy jest dobra masa na pinie nr 1 (zawsze możemy też dodać porządną masę prosto z akumulatora, an lewą górną śrubkę mocującą CPP
2. sprawdzamy czy jest dobre napięcie na 5 pinie (4,5-5V)
3 Teraz nas interesują piny 1 i 2. 1 to masa, zamiast podpinać się do 1 możemy podpiąć się do minusa akumulatora (wygodniej)
4. Teraz należy ustawić potencjometr (luzujemy śrubki i delikatnie przekręcamy w lewo lub w prawo) tak aby napięcie między pinem 1 a 2 lub 2 a masą było od 0,18V do 0,25V (od 180mV do 250mV) trzeba uważać przy dokręcaniu cpp bo wtedy wartości mogą się zmieniać (czuły jest skurczybyk)
Jak ustawimy za duże napięcie np 0,40V to silnik będzie się zalewał, za niskie to będzie miał za mało paliwa i też będzie telepało. ja u siebie ustawiłem na ok 0,21V
Nowa przepustnica z potencjometrem fabrycznie zaplombowanym ma wartość 0,18V.
5.Składamy wszystko z powrotem robimy reset kompa i testujemy - jazda próbna.
Słowo końcowe:
ważne są jeszcze śrubki przy krzywce gazu dolna ustawiana jest fabrycznie i jeśli ktoś ją poruszał to rodzi problemy (tak jak u mnie) bo ona wyznacza punkt zerowy przepustnicy (prawie zamknięta) i nie powinno się tej śrubki ruszać (u nie ktoś nią kręcił), przysparza to problemów przy regulacji ale po kilku podejściach da się to ustawić
mam nadzieje że nic nie namieszałem
jak coś to pisz spróbuje jakoś pomóc |
_________________ Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX |
|
|
|
|
|
ubek
Pomógł: 50 razy Wiek: 40 Dołączył: 14 Sie 2007 Posty: 3790 Skąd: Heilbronn
Województwo: Other
|
Wysłany: 08-06-2009, 19:24
|
|
|
yoyo napisał/a: |
- regulacja na miernik
ja regulowałem mierniczkiem, potrzebujesz voltomierza, sprawdzasz napięcia na poszczególnych pinach wtyczki cpp: |
Nie wyszło to najzdrowiej.... później na ucho ustawiłem i było ok |
_________________ K.W.A. - Kamikaze Wariaty Alkoholicy
Przy 200 ciężko jest zobaczyć 40 na znaku
www.tomekmichalik.pl |
|
|
|
|
yoyo
Pomógł: 44 razy Wiek: 41 Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 2256 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 08-06-2009, 19:26
|
|
|
ubek, dobrze wiesz ze u Ciebie robiłem z pamięci i ustawiłem tak jak trzeba tylko że zamiast 0,18V to 0,18 Ohm - mierniczek nie tak ustawiony |
_________________ Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX |
|
|
|
|
ubek
Pomógł: 50 razy Wiek: 40 Dołączył: 14 Sie 2007 Posty: 3790 Skąd: Heilbronn
Województwo: Other
|
Wysłany: 08-06-2009, 19:28
|
|
|
yoyo napisał/a: | ubek, dobrze wiesz ze u Ciebie robiłem z pamięci i ustawiłem tak jak trzeba tylko że zamiast 0,18V to 0,18 Ohm - mierniczek nie tak ustawiony |
nie wnikam.... miało być ok a wyszło prawie 2000 obrotów na ciepłym |
_________________ K.W.A. - Kamikaze Wariaty Alkoholicy
Przy 200 ciężko jest zobaczyć 40 na znaku
www.tomekmichalik.pl |
|
|
|
|
mrk69
Pomógł: 31 razy Wiek: 37 Dołączył: 25 Maj 2006 Posty: 1884 Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 08-06-2009, 20:05
|
|
|
ubek napisał/a: | wyszło prawie 2000 obrotów na ciepłym | to na zimnym ile? |
_________________
|
|
|
|
|
ubek
Pomógł: 50 razy Wiek: 40 Dołączył: 14 Sie 2007 Posty: 3790 Skąd: Heilbronn
Województwo: Other
|
Wysłany: 08-06-2009, 20:25
|
|
|
mrk69 napisał/a: | to na zimnym ile? |
Ponad 3 |
_________________ K.W.A. - Kamikaze Wariaty Alkoholicy
Przy 200 ciężko jest zobaczyć 40 na znaku
www.tomekmichalik.pl |
|
|
|
|
Nilka
Wiek: 36 Dołączyła: 13 Sty 2009 Posty: 159 Skąd: Człuchów
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 08-06-2009, 20:58
|
|
|
ok Panowie, wszystko świetnie. jest jeden problem. rozmawiałam z mechanikiem. on wszystko zrobil, rozebral, posprawdzał i wszystko bylo z cpp ok.. wiec coz jeszcze moze byc? |
_________________ TIPO 1.4 DGT, LPG, '89, grafitowy |
|
|
|
|
ubek
Pomógł: 50 razy Wiek: 40 Dołączył: 14 Sie 2007 Posty: 3790 Skąd: Heilbronn
Województwo: Other
|
Wysłany: 08-06-2009, 21:02
|
|
|
Nilka napisał/a: | on wszystko zrobil, rozebral, posprawdzał i wszystko bylo z cpp ok |
Sprawdzł napięcia? CPP nie jest uszkodzony, tylko nie ustawiony... |
_________________ K.W.A. - Kamikaze Wariaty Alkoholicy
Przy 200 ciężko jest zobaczyć 40 na znaku
www.tomekmichalik.pl |
|
|
|
|
yoyo
Pomógł: 44 razy Wiek: 41 Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 2256 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 08-06-2009, 21:07
|
|
|
Nilka, wydrukuj mu ten opis, niech sprubuje ustawić, to jest 10 minut pracy |
_________________ Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX |
|
|
|
|
Nilka
Wiek: 36 Dołączyła: 13 Sty 2009 Posty: 159 Skąd: Człuchów
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 08-06-2009, 21:35
|
|
|
wszystko sprawdzał miernikami i innymi cudami, na koncu go rozebrał poustawiał wszystko. to dobry mechanik. przelozyl cpp z innego samochodu ktory jest na chodzie i w tamtym bylo oki a u mnie nic..:/ |
_________________ TIPO 1.4 DGT, LPG, '89, grafitowy |
|
|
|
|
voots
Pomógł: 2 razy Wiek: 38 Dołączył: 19 Cze 2008 Posty: 113 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 10-06-2009, 12:09
|
|
|
To może niech przełoży jednostkę sterującą i zobaczy.
** Dodano: 10-06-2009, 16:48 **
I jeszcze niech sprawdzi czujnik temp. cieczy chłodzącej (niebieski) i czy ma styk, bo jeśli nie ma to rezystancja jest nieskończona i komp myśli, że silnik jest zaje...fajnie zimny i trzyma na wysokich obrotach. Mi się zdarzyło po potraktowaniu przez jednego inteligenta silnika myjką ciśnieniową. |
_________________
|
|
|
|
|
|