Dziwna ciecz pod nogami kierowcy |
Autor |
Wiadomość |
sniff
Wiek: 44 Dołączył: 08 Wrz 2008 Posty: 172 Skąd: Zduńska Wola
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 30-03-2009, 08:35 Dziwna ciecz pod nogami kierowcy
|
|
|
Witam wszystkich.
Ostatnio pojawił się dziwny problem w moim Tipo. Mianowicie sprzątałem ostatnio autko i pod gumową wycieraczką od strony kierowcy miałem mokro. Na początku myślałem, że to pozostałość po zimie bo autko stoi pod "chmurka". Osuszyłem i o problemie zapomniałem, na 2 dni. Dziś jadąc do pracy zauważyłem, że wycieraczka bardzo śliska mi się pod nogami. Podniosłem wycieraczkę i patrzę a tam kałuża jakiejś dziwnej cieczy. Woda to nie jest, bo ciecz nie ma zapachu ale jest tłusta i taka oleista. Sprawdziłem płyn chłodniczy, troszkę ubyło ale miał prawo bo już ze 3 miesiące nie było nic dolewane. Dookoła nagrzewnicy dywaniki są suchutkie. Kałuża jest tylko tam gdzie leży wycieraczka, dookoła dywaniki są suche.Pod pedałem hamulca i w okolicach tłoczka też jest sucho nie ma śladów wycieków. Moje pytanie jest takie: Co to może być i skąd to się bierze? |
_________________ Żyj szybko i nie patrz na przeszłość
Moje autko:
Tipo 1.4 1992r motor 159A2.000
http://sk2.pl/sniff
|
|
|
|
|
tipacz
Pomógł: 85 razy Wiek: 38 Dołączył: 07 Cze 2007 Posty: 3093 Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
|
Wysłany: 30-03-2009, 08:37
|
|
|
sniff, płyn chłodniczy cieknie z nagrzewnicy. nagrzewnica bedzie sucha bo samoczynni bedzie odparowywac. |
_________________ Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...
jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...
|
|
|
|
|
sniff
Wiek: 44 Dołączył: 08 Wrz 2008 Posty: 172 Skąd: Zduńska Wola
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 30-03-2009, 08:45
|
|
|
tipacz, Ale jak sprawdzałem dywanik pod nagrzewnicą to on jest suchy. Bo jeżeli dobrze się orientuję to nagrzewnica jest tuż nad środkowym tunelem przy pokrętłach do regulacji nawiewu? I w tym miejscu dywanik jest suchy. |
_________________ Żyj szybko i nie patrz na przeszłość
Moje autko:
Tipo 1.4 1992r motor 159A2.000
http://sk2.pl/sniff
|
|
|
|
|
tipacz
Pomógł: 85 razy Wiek: 38 Dołączył: 07 Cze 2007 Posty: 3093 Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
|
Wysłany: 30-03-2009, 08:47
|
|
|
sniff, może na łączeniu z grodzią silnikową cieknie?
w tym miejscu
|
_________________ Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...
jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...
|
|
|
|
|
|
sniff
Wiek: 44 Dołączył: 08 Wrz 2008 Posty: 172 Skąd: Zduńska Wola
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 30-03-2009, 08:51
|
|
|
tipacz, czyli obstawiasz płyn chłodniczy? Bo płyn hamulcowy mógłby lecieć tylko z pod pedału hamulca tak? A tam jest suchutko jak na pustynie. Wjadę dzisiaj na kanał do znajomego i popatrzę dokładnie gdzie to może lecieć, chociaż jak patrzyłem po przewodach to są suche. Rozumiem, że są gorące i wysychają ale jakiś ślad powinien zostać zwłaszcza na rozgrzanym włączonym silniku po przejechaniu 60 km. |
_________________ Żyj szybko i nie patrz na przeszłość
Moje autko:
Tipo 1.4 1992r motor 159A2.000
http://sk2.pl/sniff
|
|
|
|
|
tipacz
Pomógł: 85 razy Wiek: 38 Dołączył: 07 Cze 2007 Posty: 3093 Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
|
Wysłany: 30-03-2009, 08:54
|
|
|
sniff, dokładnie - ja obstawiam płyn chłodniczy, albo w miejscu gdzie zaznaczyłem, albo zaworek nagrzewnicy przepuszcza. Najlepiej odkrec sobie osłone pod kierownicą ok czterech srubek tam jest a nastepnie taką mała osłone nagrzewnicy i bedziesz miał idealną widocznosc na wszystkie wymienione przeze mnie punkty. |
_________________ Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...
jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...
|
|
|
|
|
sniff
Wiek: 44 Dołączył: 08 Wrz 2008 Posty: 172 Skąd: Zduńska Wola
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 30-03-2009, 08:55
|
|
|
tipacz, w tym miejscu patrzyłem i dywanik jest suchy pod nim. Nie patrzyłem jeszcze od strony silnika, spojrzę i dam znać. Kałuża jest tylko pod wycieraczką, dookoła dywaniku są suche. Ok odkręcę sprawdzę, zobaczymy, może tam gdzieś leci. W każdym razie dam znać. |
_________________ Żyj szybko i nie patrz na przeszłość
Moje autko:
Tipo 1.4 1992r motor 159A2.000
http://sk2.pl/sniff
|
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 30-03-2009, 08:59
|
|
|
Sprawdź zawór nagrzewnicy. On jest mocowany na dwie śruby. Często przy jednej śrubie lubi peknąć obudowa i cieknie płyn.
Po drugie, zauważyłem, że w Temprze wilgoć lubi się zbierać pod wycieraczką nawet teraz gdy nie ma już sniegu.
Nie wiem od czego to zależy, ale np. wczoraj czyściłem auto i była wilgoć pod wycieraczką. Kiedyś swojego czasu wkładałem tam gazetę i co jakiś czas wyrzucałem ją. W lato już jest ok. |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
yoyo
Pomógł: 44 razy Wiek: 41 Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 2256 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 30-03-2009, 09:05
|
|
|
sniff napisał/a: | o płyn hamulcowy mógłby lecieć tylko z pod pedału hamulca tak? |
płyn hamulcowy praktycznie nie ma prawa pojawić się w aucie
co do płynu na podłodze to weź to na palec i dotknij językiem (nie otrujesz się) jak będzie słodkie i trochę piekące to na 100% płyn chłodniczy |
_________________ Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX |
|
|
|
|
tipacz
Pomógł: 85 razy Wiek: 38 Dołączył: 07 Cze 2007 Posty: 3093 Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
|
Wysłany: 30-03-2009, 09:05
|
|
|
miszko napisał/a: | Po drugie, zauważyłem, że w Temprze |
Kolega ma Tipo |
_________________ Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...
jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...
|
|
|
|
|
sniff
Wiek: 44 Dołączył: 08 Wrz 2008 Posty: 172 Skąd: Zduńska Wola
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 30-03-2009, 09:19
|
|
|
miszko, a gdzie jest ten zawór od nagrzewnicy?Co muszę zdjąć, żeby się do niego dobrać? |
_________________ Żyj szybko i nie patrz na przeszłość
Moje autko:
Tipo 1.4 1992r motor 159A2.000
http://sk2.pl/sniff
|
|
|
|
|
tipacz
Pomógł: 85 razy Wiek: 38 Dołączył: 07 Cze 2007 Posty: 3093 Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
|
Wysłany: 30-03-2009, 09:35
|
|
|
sniff, musisz zdjac to co napisałem a zaworek zaznaczyłem grubą strzałką a sruby do jego mocowania cienkimi strzałkami.
|
_________________ Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...
jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...
|
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 30-03-2009, 10:27
|
|
|
to może być płyn od nagrzewnicy, ale nie musi. piszesz, że jest to oleista ciecz i w tym momencie przychodzi mi do głowy olej z układu wspomagania. On też może się dostać do środka. Oczywiście jeśli masz wspomaganie i zauważyłeś ubytek w zbiorniczku |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
tipacz
Pomógł: 85 razy Wiek: 38 Dołączył: 07 Cze 2007 Posty: 3093 Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
|
Wysłany: 30-03-2009, 10:29
|
|
|
ciechu napisał/a: | On też może się dostać do środka. |
jak? |
_________________ Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...
jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...
|
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 30-03-2009, 10:46
|
|
|
na razie jeszcze nie wiem jak, ale wycieka tędy:
|
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 30-03-2009, 10:47
|
|
|
miałem taki sam problem, i też nie zauważyłem żeby ciekło z nagrzewnicy, a dywanik pod nią był suchy. Na łączeniu również suchy. Nie mam wspomagania a wilgoć pod dywanikiem jak by tłustawa. Teraz jak się ociepliło to nie sprawdzałem czy dalej jest mokro, ale pamiętam że kiedyś na 2 h otworzyłem drzwi wyjąłem dywanik i ani podłoga ani dywanik jakoś nie chciały wyschnąć - guma była cały czas jak by olejem polana i się świeciła. Teraz jak się zrobi cieplej to spróbuję to oczyścić i zobaczę co dalej |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 30-03-2009, 10:59
|
|
|
ja u siebie sprawdzałem i na pewno jest to olej ze wspomy. przylozylem kartke papieru i odbil mi sie brazowawo czerwony kolorek. A i ubywa mi delikatnie w zbiorniczku (1cm stanu na 3-4 tygodnie) a na zewnatrz nigdy nic nie kapalo. |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
sniff
Wiek: 44 Dołączył: 08 Wrz 2008 Posty: 172 Skąd: Zduńska Wola
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 30-03-2009, 13:03
|
|
|
Panowie, jeszcze mam pytanko bo muszę wrócić z pracy do domu 50km. Czy lepiej jechać z otwartą nagrzewnicą czy jechać z zamkniętą nagrzewnicą?
** Dodano: 30-03-2009, 14:05 **
ciechu, Nie mam wspomagania, więc to odpada. |
_________________ Żyj szybko i nie patrz na przeszłość
Moje autko:
Tipo 1.4 1992r motor 159A2.000
http://sk2.pl/sniff
|
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 30-03-2009, 13:09
|
|
|
sniff, jeżeli to ma coś dać to puść na zimne ale wątpię, żeby to coś dało |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
sniff
Wiek: 44 Dołączył: 08 Wrz 2008 Posty: 172 Skąd: Zduńska Wola
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 30-03-2009, 13:18
|
|
|
Luczu, no bo właśnie się zastanawiam , bo jeżeli to jest zawór nagrzewnicy to czy lepiej mieć otwarty czy lepiej zamknąć go żeby nie leciało za dużo i żebym jakoś do domu |
_________________ Żyj szybko i nie patrz na przeszłość
Moje autko:
Tipo 1.4 1992r motor 159A2.000
http://sk2.pl/sniff
|
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 30-03-2009, 13:20
|
|
|
sniff, jak na zimno ustawisz to nagrzewnica zamknięta więc chyba lepiej powinno być |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
maniutek
Pomógł: 18 razy Wiek: 39 Dołączył: 10 Paź 2007 Posty: 1174 Skąd: Warszawa(Ożarów Maz)
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 30-03-2009, 15:38
|
|
|
ciechu napisał/a: | ja u siebie sprawdzałem i na pewno jest to olej ze wspomy. przylozylem kartke papieru i odbil mi sie brazowawo czerwony kolorek. A i ubywa mi delikatnie w zbiorniczku (1cm stanu na 3-4 tygodnie) a na zewnatrz nigdy nic nie kapalo. |
ciekawa rzecz...mnie tez szczerze powiem zastanawia, jak plyn od wspomagania moze wleciec do kabiny przez miejsce, ktore pokazales na zdjeciu....oczywiscie nie zapieram sie, ze jest to niemozliwe bo juz nieraz mnie auta zaskakiwaly, ale jest to conajmniej malorealne... |
_________________ Maniuś
Jesteś kimś - miej swój cel...
Był Fiat 126p elegant
Był Fiat Tempra 1,6 Gaźnik
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS max gleba, tuning
Był OPEL TIGRA 1,6 16V 106PS + krótka skrzynia
Był OPEL OMEGA 3.0 24V 211PS + LPG BRC Automat
Była Honda Civic 1,5 V-Tec 114PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS + LPG BRC stan fabryczny
Był Opel Calibra 2.0 C20NE 115PS
Był Opel Omega 2.0 16V automatic gearbox
Był Opel Omega BFl 2.0 16V automat + low...
Był Chrysler Sebring Cabrio 2,5 V6
Był Opel Omega BFl 3.2 V6 Irmscher + manual gearbox
Było Audi A4 b5 (Na dojazdy do pracy)
Aktualnie Audi A6 C6 3.0 TDI (BMK) + TipTronic 264 PS |
|
|
|
|
lazik666
Pomógł: 9 razy Wiek: 37 Dołączył: 13 Mar 2009 Posty: 892 Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 30-03-2009, 17:00
|
|
|
sniff przerabialem to u ojca w temprze, olalem to po zimie bo wilgoć, wiadomo. Wiosną jechalem T i stojąc na światłach zobaczyłem że po tunelu sączy się płyn. Co sie okazało, zawór nagrzewnicy przeciekał, mokro pod dywanikiem, jak by oleista ciecz, to własnie to. Dzieje się tak tylko wtedy gdy temp. silnika przekroczy 90, np korek, światła. Zeby to potwierdzić proponuję Ci nagzrzać samochód na postoju do włączenia wentylatora i obserwować co się dzieje, powinieneś zobaczyć jak leci po tunelu lub wyczuć ręka bo jest ciepły płyn. Zawór miej otwarty, zmniejszasz wtedy ciśnienie cieczy w tym miejscu |
|
|
|
|
sniff
Wiek: 44 Dołączył: 08 Wrz 2008 Posty: 172 Skąd: Zduńska Wola
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 30-03-2009, 20:26
|
|
|
Problem chyba na razie rozwiązany. Zrobiłem tak jak proponował tipacz, i po odkręceniu zaworka okazało się, że oring był jakoś dziwnie odgniecony. Udało mi się znaleźć w miarę nowy, założyłem, zakręciłem i odpaliłem autko. Nagrzewnica się odpowietrzyła, gorące powietrze leciało a autko chodziło aż włączyła mi się dmuchawa chłodnicy. Poczekałem tak z 5 razy jak się włączy i wyłączy dmuchawa i obserwowałem zawór nagrzewnicy. Jak na razie jest sucho. Na noc powkładałem wyborczą pod wycieraczkę żeby mi wykładzina wyschła. Zobaczymy na jak długo mi ta operacja pomogła. Dzięki za wszelkie sugestie. |
_________________ Żyj szybko i nie patrz na przeszłość
Moje autko:
Tipo 1.4 1992r motor 159A2.000
http://sk2.pl/sniff
|
|
|
|
|
maniutek
Pomógł: 18 razy Wiek: 39 Dołączył: 10 Paź 2007 Posty: 1174 Skąd: Warszawa(Ożarów Maz)
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 30-03-2009, 21:49
|
|
|
to napewno bylo to, przerabialem to w swojej temperowce. jak zmieniles oring na nowy(inny) to dobrze, ja takiego szczescia nie mialem, takiego oringu w domu nie bylo, w sklepie raczej tego nie mieli, do ASO mialem daleko, wiec na stary oring nakitowalem czerwonego sylikonu, sluzylo mi to rok, z tego co wiem to do dzis nastepnemu wlascicielowi (ma moje tempre juz 5 miesiecy) tez nie cieknie pozdrawiam |
_________________ Maniuś
Jesteś kimś - miej swój cel...
Był Fiat 126p elegant
Był Fiat Tempra 1,6 Gaźnik
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS max gleba, tuning
Był OPEL TIGRA 1,6 16V 106PS + krótka skrzynia
Był OPEL OMEGA 3.0 24V 211PS + LPG BRC Automat
Była Honda Civic 1,5 V-Tec 114PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS + LPG BRC stan fabryczny
Był Opel Calibra 2.0 C20NE 115PS
Był Opel Omega 2.0 16V automatic gearbox
Był Opel Omega BFl 2.0 16V automat + low...
Był Chrysler Sebring Cabrio 2,5 V6
Był Opel Omega BFl 3.2 V6 Irmscher + manual gearbox
Było Audi A4 b5 (Na dojazdy do pracy)
Aktualnie Audi A6 C6 3.0 TDI (BMK) + TipTronic 264 PS |
|
|
|
|
|