Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Gaśnięcie silnika podczas hamowania
Autor Wiadomość
Tomilee 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 46
Dołączył: 14 Sty 2005
Posty: 598
Skąd: Opole
Województwo: Opolskie
Wysłany: 20-04-2006, 10:53   Gaśnięcie silnika podczas hamowania

Problem jest dość uciążliwy a związany jest z przygasaniem a czasem nawet zgaśnięciem silnika podczas hamowania. Wygląda to następująco, poczas aztrzymywania się obroty spadają do ok 500 a nasepnie idą powoli do góry, czasem lekko zakołysze silnikiem przy przejściu z obrotów ok 500 do normalnych 800 - 1000. Zjawisko to występuje po wyłączeniu się automatycznego ssania - czyli jak silnik jest ciepły. Poza wymienionymi objawami nic innego się nie dzieje. Zastanawiam się co to może być - silnik krokowy,sonada lambda, czujnik temp, membrana w serwie. Dodam że samochó nie jest na gaz a tylko na benzin.
_________________
Tipo 1.8 GT
Fiat Ducato 2,5 D - fura z sianem :)
  
 
 
dziura.arek 



Pomógł: 3 razy
Wiek: 44
Dołączył: 28 Lis 2004
Posty: 690
Skąd: Kraków - Zielonki
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 20-04-2006, 20:25   

Sprawdż dokładnie masy na kolektorze. Najlepiej polutuj łączenie kabla z oczkiem.


PS.

Niekontakt może uwalić sterownik. (wyjście sterowania silnikiem krokowym.
     assistance   Moneta
 
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 20-04-2006, 20:50   

To na LPG sie dzieje? Czy na Pb i LPG?
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
Witek 


Pomógł: 1 raz
Wiek: 58
Dołączył: 04 Lis 2005
Posty: 28
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 20-04-2006, 22:42   odp TOMILEE

Stawiam na czujnik temp ten wkręcony w kolektor ssący ( są tam 2 szt ) zajrzyj dokładnie czy któryś z wąsów wychodzących z niego sie nie ułamał. Jeśli tak to wymień i po problemie ( UWAGA przy ewentualnej wymianie nie radzę Ci go wykręcać na ciepłym silniku bo sie poparzysz wyciekającym z tego gniazda czujnika płynem chłodniczym - borygo, petrygo czy co tam masz nalane )Koszt tego czujnika w ASO to 25PLN ( tylko UWAGA biały czy czarny to jest ważne przy kupnie nowego bo się podobno czymś różnią - mczym tego nie wiem ale ma to znaczenie jakieś podobno ). Miałem to samo i u siebie prócz tego że mi gasł na ciepłym silniku to jeszcze pił więcej od smoka wawelskiego ( mówie o zużyciu paliwa ) :)
  
 
 
Jadodada 


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Sty 2005
Posty: 304
Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 21-04-2006, 14:03   

Tomilee

Ten temat mnie interesuje ze względu na realizację procedury hamowania silnikiem.

To zjawisko występuje ( kilka razy w ciągu trzech lat) w moim samochodzie w okresie zimowym, czyli jak jest zimno i układ jest jeszcze nienagrzany i nie osiągnął 50 st. C.

Proponuję dokonać pomiaru napięcia przy wyłączonym silniku z kluczykiem w stacyjce przekręconym na "MAR" na :
1. akumulatorze,
2. na rozdzielni zasilania plusem, tj. skrzynka w komorze silnika do której schodzą się grube czerwone przewody np z rozrusznika, alternatora, stacyjki itd.
3. napięcie na stykach nr 87 lub 87a przekażnika głównego zasilania sterownika, To napięcie nie może być niższe niż 11,8 V. Jeżeli będzie wyższe to sterownik silnika będzie prawidłowo zasilany.
- napięcie na cewce, tj. pierwszy pin od strony symbolu "+" oznaczonego obok gniazdka na cewce.

Wszystkie wymienione punkty powinny mieć napięcie równe napięciu akumulatora czyli takie jakie na nim występuje w każdych warunkach.

Pomierz również napięcie w gniazdku diagnostycznym oraz jakimkolwiek czujniku np powietrza i napisz jakie są wyniki.
_________________
Fiat Tempra 2.0 i.e. cat. wersja SX SS "TAXI" D rocznik maj 1991.
  
 
Tomilee 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 46
Dołączył: 14 Sty 2005
Posty: 598
Skąd: Opole
Województwo: Opolskie
Wysłany: 27-04-2006, 21:57   

Wymiana czujnika temp. płynu chłodzącego nic nie dała, tylko kosztowało ok 30 zł (czujnik). Chyba będę musiał przeczyścić przepustnicę i zbadać lambdę.
_________________
Tipo 1.8 GT
Fiat Ducato 2,5 D - fura z sianem :)
  
 
 
Jadodada 


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Sty 2005
Posty: 304
Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 27-04-2006, 22:53   

Tomilee

Dziękuję za udział w temacie MAP sensor.

To zjawisko zmian obrotów podczas pracy silnika jest sterowane przez komputer.
Wykonawczym elementem jest zawór wolnych obrotów. Jeżeli dodawanie powietrza nie zwiększa obrotów to wtedy czujnik podciśnienia podpowiada jaką ilość paliwa powinny podawać wtryskiwacze aby obroty wzrosły.

Pozostaw zatem przepustnicę i sondę jako elementy nie biorące udziału w tej procedurze.

Rozpocznij od udrożnienia zaworu wolnych obrotów i jego połączeń z przepustnicą i na przewodzie gumowym przed przepustnicą. Sprawdź pewność połączeń elektrycznych z komputerem i pomierz napięcie występujące podczas sterowania przez komputer.

Potem ustaw wolne obroty - możesz to pominąć , gdyż fabryka nie zaleca tej procedury.

Następnie sprawdź jakie napięcie jest podawane na komputer z MAP sensor.
_________________
Fiat Tempra 2.0 i.e. cat. wersja SX SS "TAXI" D rocznik maj 1991.
  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 31 days
Network load