WAŻNA UWAGA DLA (1.4-1.6-SELECTA) |
Autor |
Wiadomość |
roger
Pomógł: 1 raz Wiek: 48 Dołączył: 13 Gru 2004 Posty: 86 Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 08-05-2005, 19:52 WAŻNA UWAGA DLA (1.4-1.6-SELECTA)
|
|
|
W razie rozładowania się akumulatora , odłaczenia lub podłączenia do instalacji należy umożliwić samodostosowanie się centralki wtrysku
1 - przy skrzyni biegów na luzie rozgrzać silnik , aż drugi raz włączy się wentylator chłodnicy
2 - zgasić silnik , odłączyć (+) plus akumulatora , odczekać 30 sek. i ponownie podłączyć (+)
3 - rozgrzać silnik utrzymując 2000-3000 obr/min aż 2-3 włączy się wentylator chłodnicy , pożniej przez 2 min czekać na silniku pracującym na luzie
Aby potwierdzić w/w czynności samodostosowania się centralki , wyłączyć silnik i ponownie odpalić , obserwując czy nastąpi płynny powrót do biegu jałowego.
Ten powrót powinnien nastąpić (3 sek) również po zwiększeniu obr. silnika.
Jeżeli wynik jest słaby można czynność powtórzyć od punktu 2 |
_________________ TEMPRA 1.6 ie 91r srebrny metalic DIGITAL sprzedana
www.rogerodriver.bo.pl
rogero75@gmail.com
VW CARAWELLE 95r. 2.5 ben+gaz 8+1 (TAXI) |
|
|
|
|
dziura.arek
Pomógł: 3 razy Wiek: 44 Dołączył: 28 Lis 2004 Posty: 690 Skąd: Kraków - Zielonki
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 08-05-2005, 20:00
|
|
|
Roger skąd masz takie dane czy to pomaga? Słyszałem o samodiadozowaniu centralki czyli sprawdzaniu co jest nie tak. |
|
|
|
|
romano
Pomógł: 56 razy Dołączył: 09 Sty 2005 Posty: 2132 Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 08-05-2005, 20:12
|
|
|
Taki opis jest w oryginalnej instrukcji obsługi i nie dotyczy tylko selecty ale wszystkich samochodów z wtryskiem mono-jetronic, ja taki opis miałem przy uno 1,4.
A obroty po przygazówce powinny szybko spadać do ok 1200 a potem powolutku do 850-900. |
_________________ Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE
|
|
|
|
|
Y@nek
Wiek: 59 Dołączył: 01 Gru 2004 Posty: 87 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 09-05-2005, 10:43
|
|
|
Dośc ciekawe to co napisałeś , mnie natomiast zastanawia co się dzieje jeśli regularnie akumulator jest odłączany a wyżej wymienione czynności nie są robione , tak jak w moim przypadku.
|
_________________ Janek
Tempra SW 1,6 i.e. |
|
|
|
|
mkaminski100
Wiek: 44 Dołączył: 17 Gru 2004 Posty: 672 Skąd: Basingstoke
Województwo: Other
|
Wysłany: 09-05-2005, 11:23
|
|
|
To wtedy komputer dostraja się (uczy) za każdym razem. Z tego co wiem ma on coś w rodzaju przystosowania się do jazdy konkretenego kierowcy. Jeśli jedynie odłączysz klemę - to proces opisany powyżej zajmuje ok 200km (tyle trzeba przejechać, żeby komputer się "nauczył"). Co to powoduje? Głównie większe zuzycie paliwa i troszkę inną prace silnika (schodzie z obrotów-czasami za wolne).
Mi po "nauce" silnik pali mniej. Ta procedura jest polecana do wielu aut, ale często z braku czasu pomijana. W końcu silnik i tak się nauczy. A jak się nie nauczy to klient wróci. |
|
|
|
|
roger
Pomógł: 1 raz Wiek: 48 Dołączył: 13 Gru 2004 Posty: 86 Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 09-05-2005, 12:33
|
|
|
Jak było wyżej napisane jest to z ksiażki "Instrukcja obsługi" dawane razem z autkiem i jak w tytule dla silników 1.4-1.6 i Selecta
Sam jescze nie testowałem dopiero będe a książke dostałem od znajomka który miał dwie
P.S. A wiecie jak się wyciąga przednie zagłówki |
_________________ TEMPRA 1.6 ie 91r srebrny metalic DIGITAL sprzedana
www.rogerodriver.bo.pl
rogero75@gmail.com
VW CARAWELLE 95r. 2.5 ben+gaz 8+1 (TAXI) |
|
|
|
|
mkaminski100
Wiek: 44 Dołączył: 17 Gru 2004 Posty: 672 Skąd: Basingstoke
Województwo: Other
|
Wysłany: 09-05-2005, 12:42
|
|
|
O ile pamiętam to przekręć plastikowe pałąki na których się trzymają. Nie pamiętam jak, ale będziesz czuł jak przy okręcaniu zagłówek wychodzi. Chyba oba w lewo, ale sprawdz sam. Kręć jednym i próbuj delikatnie podnosić zagłówek. W pewnym momencie poczujesz jak puścił. Wtedy ustaw tak samo drugi pałąk i zagłówek można wyjąc. |
|
|
|
|
roger
Pomógł: 1 raz Wiek: 48 Dołączył: 13 Gru 2004 Posty: 86 Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 09-05-2005, 12:51
|
|
|
No Ja wiem ale pytam się bo tak bym wam napisał :):) |
_________________ TEMPRA 1.6 ie 91r srebrny metalic DIGITAL sprzedana
www.rogerodriver.bo.pl
rogero75@gmail.com
VW CARAWELLE 95r. 2.5 ben+gaz 8+1 (TAXI) |
|
|
|
|
mkaminski100
Wiek: 44 Dołączył: 17 Gru 2004 Posty: 672 Skąd: Basingstoke
Województwo: Other
|
Wysłany: 09-05-2005, 12:57
|
|
|
Nie rozumiem |
|
|
|
|
romano
Pomógł: 56 razy Dołączył: 09 Sty 2005 Posty: 2132 Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 09-05-2005, 18:51
|
|
|
Marcin, bo ty wiesz i przez to nierozumiesz
Roger trochę zamieszał. |
_________________ Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE
|
|
|
|
|
sloneczna
Pomógł: 2 razy Dołączył: 13 Sty 2005 Posty: 370 Skąd: ostrzeszów wlkp
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 09-05-2005, 22:43
|
|
|
mkaminski100 napisał/a: | To wtedy komputer dostraja się (uczy) za każdym razem. Z tego co wiem ma on coś w rodzaju przystosowania się do jazdy konkretenego kierowcy. |
Coś takiego INTELIGĘTNE centralki w naszych FIATACH . |
_________________ Nie dyskutuj z idiotą , na początku sprowadzi Cię do swojego poziomu a potem pokona doświadczeniem
|
|
|
|
|
mkaminski100
Wiek: 44 Dołączył: 17 Gru 2004 Posty: 672 Skąd: Basingstoke
Województwo: Other
|
Wysłany: 11-05-2005, 12:04
|
|
|
Jak Ci zacznie auto gadać to będzie koniec procesu nauki. Tak poważnie to komputer się dostosowuje i np eliminuje czynniki powodujące błędy. POwiedzmy przy niesprawnej sondzie lambda lub jakimś czujniku po prostu pomija jego parametry, wpisując błędy.
Poza tym analizuje sposób jazdy i dopasowuje sposób spadania obrotów i koyguje mape wtrysku (tyle ile może).
Programowanie swoja drogą, ale warunki w życiu sobie. Dlatego komputer ma możliwość pewnej adaptacji do warunków jazdy.
Po resecie powraca po prostu do ustawień fabrycznych, kasuje zapisane błędy, ale nie ma też tego co sie "nauczył". No i chyba dlatego to spalanie.
U mnie pomimo oszukania wszystkich czujników komputer i tak pokazuje błąd. Prawdopodobnie na podstawie parametrów czujników (Halla, może Lambda itp) pokazuje błąd (kontrolka). Po jakimś czasie jednak kontrolka już sie nie pojawia czyli "przyzwyczaił się"... |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 11-05-2005, 12:41
|
|
|
mkaminski100 napisał/a: | na podstawie parametrów czujników (Halla, może Lambda itp) |
Sonda Lambda a czujnik Halla to to samo
Tak jak przedmowca mowil, komp po resecie przez jakis czas uczy sie "warunków" pracy. Wtedy tez wieciej auto pali, wiec czesty restes kompa nie jest optymalny. Lepiej zastosowac emulatory "oszukujace" kompy.
Jest tez metoda tzw. "grzanie komputera" to znaczy, po resecie kompa odpalamy auto i zostawiamy zapaolne az do czasu wlaczenia sie wentylatora na chlodnicy. |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
skuti7
Wiek: 45 Dołączył: 03 Sty 2005 Posty: 28 Skąd: Legnica
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 12-05-2005, 16:13
|
|
|
miszko napisał/a: | Sonda Lambda a czujnik Halla to to samo |
Miszko sonda Lambda służy do pomiaru zawartości tlenu w spalinach a czujnik Halla zastępuje przerywacz w układzie zapłonowym.
Tak mi sie wydaje...
Pozdrawiam |
|
|
|
|
mkaminski100
Wiek: 44 Dołączył: 17 Gru 2004 Posty: 672 Skąd: Basingstoke
Województwo: Other
|
Wysłany: 13-05-2005, 07:17
|
|
|
Czujnik Halla jak Skuti napisał zastepuje przerywacz. Jest to najczęściej tylko układ odśrodkowy który na podstawie energii odśrodkowej (czyli prędkości wału) ustawia przerwania i kąt wyprzedzenia. Często czujnikiem Halla określa sie również czujnik położenia wału. Nawet Fiat tak określa ten czujnik w przypadku samochodów które nie mają takiego przerywacza. W sumie w jakims stopniu zastepuje ten czujnik.
Co do "grzania" kompa to wielu sugeruje dodatkowo emulowanie obrotów czyli gazowanie. Podobno daje to pełny zakres obrotów. Nie wiem jak to jest bo nie robiłem tego. |
|
|
|
|
Tofik
Wiek: 44 Dołączył: 06 Mar 2006 Posty: 46 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 09-03-2006, 08:34
|
|
|
a czy to wszystko co piszecie dotyczy tez tipo 1,6 na wtrysku boscha mono z cewką zapłonową? |
_________________ tofik |
|
|
|
|
gulczas
Pomógł: 3 razy Wiek: 38 Dołączył: 28 Cze 2005 Posty: 171 Skąd: Częstochowa
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 10-03-2006, 12:17
|
|
|
Może upnie ktoś ten temat i wrzuci do dzialu rozwiazane usterki i porady. Bo to niby mala rzecz a przydatna i nie kazdy o tym wie
PS. Tofik - to dotyczy tez 1.6 monowtrysk. Pozdro! |
_________________ FIAT Tipo 1.4ie 1994r SREBRNY a jest BRAVO 1.8 GT
|
|
|
|
|
picek
Wiek: 50 Dołączył: 20 Lut 2006 Posty: 400 Skąd: Gogolin
Województwo: Opolskie
|
Wysłany: 10-03-2006, 12:29
|
|
|
Może to mało ważne ale ostatnio gdy zakładałem nowe audio był znajomy elektryk i przy okazji sprawdzał ładowanie.Odłączałem klemę+ i zdziwił się że jeszcze mam komputer w całości.Iskrzenie na + może spowodować uszkodzenie kompa poprzez wytworzenie zbyt wysokiego napięcia.To tyle. |
_________________ Audi |
|
|
|
|
|