Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
WAŻNA UWAGA DLA (1.4-1.6-SELECTA)
Autor Wiadomość
roger 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 48
Dołączył: 13 Gru 2004
Posty: 86
Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 08-05-2005, 19:52   WAŻNA UWAGA DLA (1.4-1.6-SELECTA)

W razie rozładowania się akumulatora , odłaczenia lub podłączenia do instalacji należy umożliwić samodostosowanie się centralki wtrysku

1 - przy skrzyni biegów na luzie rozgrzać silnik , aż drugi raz włączy się wentylator chłodnicy

2 - zgasić silnik , odłączyć (+) plus akumulatora , odczekać 30 sek. i ponownie podłączyć (+)

3 - rozgrzać silnik utrzymując 2000-3000 obr/min aż 2-3 włączy się wentylator chłodnicy , pożniej przez 2 min czekać na silniku pracującym na luzie

Aby potwierdzić w/w czynności samodostosowania się centralki , wyłączyć silnik i ponownie odpalić , obserwując czy nastąpi płynny powrót do biegu jałowego.

Ten powrót powinnien nastąpić (3 sek) również po zwiększeniu obr. silnika.

Jeżeli wynik jest słaby można czynność powtórzyć od punktu 2
_________________
TEMPRA 1.6 ie 91r srebrny metalic DIGITAL sprzedana
www.rogerodriver.bo.pl

rogero75@gmail.com
VW CARAWELLE 95r. 2.5 ben+gaz 8+1 (TAXI)
     assistance   Moneta
 
 
dziura.arek 



Pomógł: 3 razy
Wiek: 44
Dołączył: 28 Lis 2004
Posty: 690
Skąd: Kraków - Zielonki
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 08-05-2005, 20:00   

Roger skąd masz takie dane czy to pomaga? Słyszałem o samodiadozowaniu centralki czyli sprawdzaniu co jest nie tak.
     assistance   Moneta
 
 
romano 



Pomógł: 56 razy
Dołączył: 09 Sty 2005
Posty: 2132
Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
Wysłany: 08-05-2005, 20:12   

Taki opis jest w oryginalnej instrukcji obsługi i nie dotyczy tylko selecty ale wszystkich samochodów z wtryskiem mono-jetronic, ja taki opis miałem przy uno 1,4.
A obroty po przygazówce powinny szybko spadać do ok 1200 a potem powolutku do 850-900.
_________________
Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE

     Moneta
 
 
Y@nek 


Wiek: 59
Dołączył: 01 Gru 2004
Posty: 87
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 09-05-2005, 10:43   

Dośc ciekawe to co napisałeś , mnie natomiast zastanawia co się dzieje jeśli regularnie akumulator jest odłączany a wyżej wymienione czynności nie są robione , tak jak w moim przypadku.
:-k
_________________
Janek
Tempra SW 1,6 i.e.
     assistance   Moneta
 
 
mkaminski100 



Wiek: 44
Dołączył: 17 Gru 2004
Posty: 672
Skąd: Basingstoke
Województwo: Other
Wysłany: 09-05-2005, 11:23   

To wtedy komputer dostraja się (uczy) za każdym razem. Z tego co wiem ma on coś w rodzaju przystosowania się do jazdy konkretenego kierowcy. Jeśli jedynie odłączysz klemę - to proces opisany powyżej zajmuje ok 200km (tyle trzeba przejechać, żeby komputer się "nauczył"). Co to powoduje? Głównie większe zuzycie paliwa i troszkę inną prace silnika (schodzie z obrotów-czasami za wolne).
Mi po "nauce" silnik pali mniej. Ta procedura jest polecana do wielu aut, ale często z braku czasu pomijana. W końcu silnik i tak się nauczy. A jak się nie nauczy to klient wróci.
     assistance   Moneta
 
 
roger 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 48
Dołączył: 13 Gru 2004
Posty: 86
Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 09-05-2005, 12:33   

Jak było wyżej napisane jest to z ksiażki "Instrukcja obsługi" dawane razem z autkiem i jak w tytule dla silników 1.4-1.6 i Selecta
Sam jescze nie testowałem dopiero będe a książke dostałem od znajomka który miał dwie

P.S. A wiecie jak się wyciąga przednie zagłówki
_________________
TEMPRA 1.6 ie 91r srebrny metalic DIGITAL sprzedana
www.rogerodriver.bo.pl

rogero75@gmail.com
VW CARAWELLE 95r. 2.5 ben+gaz 8+1 (TAXI)
     assistance   Moneta
 
 
mkaminski100 



Wiek: 44
Dołączył: 17 Gru 2004
Posty: 672
Skąd: Basingstoke
Województwo: Other
Wysłany: 09-05-2005, 12:42   

O ile pamiętam to przekręć plastikowe pałąki na których się trzymają. Nie pamiętam jak, ale będziesz czuł jak przy okręcaniu zagłówek wychodzi. Chyba oba w lewo, ale sprawdz sam. Kręć jednym i próbuj delikatnie podnosić zagłówek. W pewnym momencie poczujesz jak puścił. Wtedy ustaw tak samo drugi pałąk i zagłówek można wyjąc.
     assistance   Moneta
 
 
roger 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 48
Dołączył: 13 Gru 2004
Posty: 86
Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 09-05-2005, 12:51   

No Ja wiem ale pytam się bo tak bym wam napisał :) :):)
_________________
TEMPRA 1.6 ie 91r srebrny metalic DIGITAL sprzedana
www.rogerodriver.bo.pl

rogero75@gmail.com
VW CARAWELLE 95r. 2.5 ben+gaz 8+1 (TAXI)
     assistance   Moneta
 
 
mkaminski100 



Wiek: 44
Dołączył: 17 Gru 2004
Posty: 672
Skąd: Basingstoke
Województwo: Other
Wysłany: 09-05-2005, 12:57   

Nie rozumiem :-k
     assistance   Moneta
 
 
romano 



Pomógł: 56 razy
Dołączył: 09 Sty 2005
Posty: 2132
Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
Wysłany: 09-05-2005, 18:51   

Marcin, bo ty wiesz i przez to nierozumiesz :D
Roger trochę zamieszał.
_________________
Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE

     Moneta
 
 
sloneczna 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 13 Sty 2005
Posty: 370
Skąd: ostrzeszów wlkp
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 09-05-2005, 22:43   

mkaminski100 napisał/a:
To wtedy komputer dostraja się (uczy) za każdym razem. Z tego co wiem ma on coś w rodzaju przystosowania się do jazdy konkretenego kierowcy.


Coś takiego INTELIGĘTNE centralki w naszych FIATACH .
_________________
Nie dyskutuj z idiotą , na początku sprowadzi Cię do swojego poziomu a potem pokona doświadczeniem
     assistance   Moneta
 
 skype
 
mkaminski100 



Wiek: 44
Dołączył: 17 Gru 2004
Posty: 672
Skąd: Basingstoke
Województwo: Other
Wysłany: 11-05-2005, 12:04   

Jak Ci zacznie auto gadać to będzie koniec procesu nauki. Tak poważnie to komputer się dostosowuje i np eliminuje czynniki powodujące błędy. POwiedzmy przy niesprawnej sondzie lambda lub jakimś czujniku po prostu pomija jego parametry, wpisując błędy.
Poza tym analizuje sposób jazdy i dopasowuje sposób spadania obrotów i koyguje mape wtrysku (tyle ile może).
Programowanie swoja drogą, ale warunki w życiu sobie. Dlatego komputer ma możliwość pewnej adaptacji do warunków jazdy.
Po resecie powraca po prostu do ustawień fabrycznych, kasuje zapisane błędy, ale nie ma też tego co sie "nauczył". No i chyba dlatego to spalanie.
U mnie pomimo oszukania wszystkich czujników komputer i tak pokazuje błąd. Prawdopodobnie na podstawie parametrów czujników (Halla, może Lambda itp) pokazuje błąd (kontrolka). Po jakimś czasie jednak kontrolka już sie nie pojawia czyli "przyzwyczaił się"... :)
     assistance   Moneta
 
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 11-05-2005, 12:41   

mkaminski100 napisał/a:
na podstawie parametrów czujników (Halla, może Lambda itp)

Sonda Lambda a czujnik Halla to to samo ;)
Tak jak przedmowca mowil, komp po resecie przez jakis czas uczy sie "warunków" pracy. Wtedy tez wieciej auto pali, wiec czesty restes kompa nie jest optymalny. Lepiej zastosowac emulatory "oszukujace" kompy.

Jest tez metoda tzw. "grzanie komputera" to znaczy, po resecie kompa odpalamy auto i zostawiamy zapaolne az do czasu wlaczenia sie wentylatora na chlodnicy.
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
skuti7 



Wiek: 45
Dołączył: 03 Sty 2005
Posty: 28
Skąd: Legnica
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 12-05-2005, 16:13   

miszko napisał/a:
Sonda Lambda a czujnik Halla to to samo


Miszko sonda Lambda służy do pomiaru zawartości tlenu w spalinach a czujnik Halla zastępuje przerywacz w układzie zapłonowym.
Tak mi sie wydaje...

Pozdrawiam
  
 
mkaminski100 



Wiek: 44
Dołączył: 17 Gru 2004
Posty: 672
Skąd: Basingstoke
Województwo: Other
Wysłany: 13-05-2005, 07:17   

Czujnik Halla jak Skuti napisał zastepuje przerywacz. Jest to najczęściej tylko układ odśrodkowy który na podstawie energii odśrodkowej (czyli prędkości wału) ustawia przerwania i kąt wyprzedzenia. Często czujnikiem Halla określa sie również czujnik położenia wału. Nawet Fiat tak określa ten czujnik w przypadku samochodów które nie mają takiego przerywacza. W sumie w jakims stopniu zastepuje ten czujnik.
Co do "grzania" kompa to wielu sugeruje dodatkowo emulowanie obrotów czyli gazowanie. Podobno daje to pełny zakres obrotów. Nie wiem jak to jest bo nie robiłem tego.
     assistance   Moneta
 
 
Tofik 


Wiek: 44
Dołączył: 06 Mar 2006
Posty: 46
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 09-03-2006, 08:34   

a czy to wszystko co piszecie dotyczy tez tipo 1,6 na wtrysku boscha mono z cewką zapłonową?
_________________
tofik
     assistance
 
 
gulczas 



Pomógł: 3 razy
Wiek: 38
Dołączył: 28 Cze 2005
Posty: 171
Skąd: Częstochowa
Województwo: Śląskie
Wysłany: 10-03-2006, 12:17   

Może upnie ktoś ten temat i wrzuci do dzialu rozwiazane usterki i porady. Bo to niby mala rzecz a przydatna i nie kazdy o tym wie :D

PS. Tofik - to dotyczy tez 1.6 monowtrysk. Pozdro!
_________________
FIAT Tipo 1.4ie 1994r SREBRNY a jest BRAVO 1.8 GT

     assistance   Moneta
 
 
picek 



Wiek: 50
Dołączył: 20 Lut 2006
Posty: 400
Skąd: Gogolin
Województwo: Opolskie
Wysłany: 10-03-2006, 12:29   

Może to mało ważne ale ostatnio gdy zakładałem nowe audio był znajomy elektryk i przy okazji sprawdzał ładowanie.Odłączałem klemę+ i zdziwił się że jeszcze mam komputer w całości.Iskrzenie na + może spowodować uszkodzenie kompa poprzez wytworzenie zbyt wysokiego napięcia.To tyle.
_________________
Audi
     assistance   Moneta
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 31 days
Network load