Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
NIE CHCE ODPALIĆ - PROBLEM Z STEROWNIKIEM ??
Autor Wiadomość
Super Jan 


Dołączył: 18 Lut 2011
Posty: 21
Skąd: Oświęcim
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 16-06-2011, 18:14   NIE CHCE ODPALIĆ - PROBLEM Z STEROWNIKIEM ??

Witam,

mam problem z moją Temprą.
Ostatnio podczas jazdy zauważyłem dziwne zachowanie mojego przełącznika gaz/benzyna,
otóż wyglądało to tak że przełączał się z gazu na benzyne i spowrotem co kilka sekund..

Wczoraj próbuje odpalić samochód - kręci i kręci ale nie odpala ...
Od zawsze odpalałem go na benzynie i później przechodziłem na gaz gdyż
na samym gazie nigdy nie szło go odpalić ale potem już na gazie jechał dobrze.

Odpiołem wężyk od paliwa przy silniku i podczas próby rozruchu paliwo nie płynie (a powinno, raczej.. )
dlatego też wydaje mi się że przełącznik mógł się uszkodzić tylko że uszkodził się
w pozycji na gaz i teraz nie mogę przełączyć na benzynę.
Drugim objawem dla potwierdzenia tego toku myślenia jest to że przy przełączaniu
przełącznika gaz - benzyna i na odwrót nie słychać zaworu w zbiorniku który normalnie słychać przy takim przełączaniu ( chodzi o to "cyknięcie")

Chciałbym to jeszcze sprawdzić inaczej czy da się w jakiś inny sposób wymusić
start na benzynie ? Wydaje mi się że ten elektrozawór jest teraz w pozycji na gaz
i nie idzie go przełączyć:/
  
 
Młody 


Pomógł: 40 razy
Wiek: 44
Dołączył: 16 Kwi 2006
Posty: 1580
Skąd: Gilowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 17-06-2011, 21:10   

Super Jan, wrzuć fotkę tego przełącznika.
  
 
piotr1 


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 30 Mar 2011
Posty: 77
Skąd: kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 18-06-2011, 12:49   

masz zawór na węży od PB ????
_________________
Fiat Tempra 1,6 SW 1995
zielony moc 78 KM

Stag 200
Zavoli N
2 cewki z MAtrixa 5xx
FLo2
4 generacja wtrysku LPG w Monowtrysku ,,
  
 
Super Jan 


Dołączył: 18 Lut 2011
Posty: 21
Skąd: Oświęcim
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 18-06-2011, 17:33   

Skojarzyłem pewne fakty które mogą być istotne dla lokalizacji problemu otóż :
w trakcie jazdy gdy zaczął mi ten przełącznik szaleć tzn wyłączył się gaz
przełączył na benzyne potem znów na gaz i na benzyne ... przyjeżdzam
pod dom patrze a tu kabel ten gruby prądowy od alternatora do akumulatora
wypięty także wpiąłem go tak jak powinno i podczas tego dotkłem kablem
obudowy alternatora co skutkowało posypaniem się iskier (małe zwarcie).
No i od tego czasu jest jak jest pompka paliwa tak jakby nie pracuje,
gazu chyba nie podaje bo nie słychać otwarcia elektrozaworu
no i nie odpala mimo że kręci...

Co jest grane ??

** Dodano: 18-06-2011, 18:44 **
Nie dochodzi prąd do elektrozaworu na zbiorniku:/

** Dodano: 18-06-2011, 21:34 **
Odnośnie pompy paliwa która też nie działa
zmierzona pokazuje ok. 4,5 V ...

Czy ona ma gdzieś wspólny przekaźnik bądź coś wspólnego
z układem gazu ??

** Dodano: 19-06-2011, 08:00 **
A może jest jakiś problem z zabezpieczeniem przed odpaleniem ?

chodzi o to że jak próbuje odpalić to miga kontrolka od alarmu
  
 
palidzojnt221 



Pomógł: 15 razy
Wiek: 33
Dołączył: 14 Wrz 2010
Posty: 700
Skąd: Morawica
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 19-06-2011, 10:17   

jak miga kontrolka od alarmu to nie ma zapłonu wtedy, brak iskry i takie tam, proponuje wypiąć centralke od alarmu i powinno działać, przerabiałem to u ojca i juz nie ma problemów
_________________
Kowalski, Było Tipo 1.4, VW golf II 1.8 Polonez Caro 1.6 GLE, Fiat 126p el 2000r, Audi a4 b5 1.8 benzyna 125qni;P VW vento 1.8 90HP 94rok, obecnie żona ujeżdza honde accord 6 usa 3.0v6
     assistance
 
Leśniczy 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 39
Dołączył: 29 Maj 2009
Posty: 1711
Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 19-06-2011, 10:59   

Super Jan, jesli przełączasz na benzynę i przekręcasz kluczyk,a z wężyka, który ściągałeś nie tryska paliwo to znaczy, że pompka nie działa co za tym idzie albo nie dostaje napięcia ( przełączając na gaz napięcie do pompki paliwa powinno być odcięte czyli blokuje je przełącznik LPG ) albo zupełnie się skończyła ( czyt. zdechła )

to tyle jeśli chodzi o pierwszy post.
jeśli chodzi o sytuację, w której zrobiłeś zwarcie na całej elektronice auta to oprócz prawdopodobnie uszkodzonej centralki alarmowej ( lub wprowadzeniu jej w stan zablokowania zapłonu ), uszkodziłeś również więcej elektroniki ... na dzień dobry obejrzyj wszystkie bezpieczniki w skrzynce i komorze silnika

i jak to ja ostatnio ciągle powtarzam :) "jak się na czymś nie znasz to się za to nie zabieraj, bo schrzanisz jeszcze bardziej"
_________________
Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP
  
  
 
Jelcyn 



Pomógł: 59 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Gru 2008
Posty: 3248
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 19-06-2011, 12:14   

I zdemontuj alarm, ja miałem taką sytuację, że alarm blokował wszystko. Tylko rozrusznik działał jak się go podpięło na krótko.
_________________
NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA
     assistance   Moneta
 
Super Jan 


Dołączył: 18 Lut 2011
Posty: 21
Skąd: Oświęcim
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 19-06-2011, 14:42   

Bezpieczniki OK,
gdzie szukać tej centralki alarmu i jak to wygląda ?

cholera od czwartku mam urlop, zarezerwowane wczasy na które
muszę jechać autem, tym autem...
  
 
kaminkrz 


Pomógł: 10 razy
Wiek: 47
Dołączył: 11 Sie 2010
Posty: 547
Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 19-06-2011, 14:45   

Super Jan napisał/a:
gdzie szukać tej centralki alarmu

Ogólnie pod kokpitem - może być pod kierą, może być w okolicach schowka lub jeszcze gdzie indziej...
P.S. - jaki masz alarm?
_________________
Zapraszam na forum:
http://forum-laptopy.info.pl/index.php
  
 
Super Jan 


Dołączył: 18 Lut 2011
Posty: 21
Skąd: Oświęcim
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 19-06-2011, 17:31   

Sterownik alarmu Seo electronics,
wystarczy odpiąć te kable ze sterownika żeby zadziałało ??
  
 
kaminkrz 


Pomógł: 10 razy
Wiek: 47
Dołączył: 11 Sie 2010
Posty: 547
Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 19-06-2011, 17:39   

Cytat:
Sterownik alarmu Seo electronics

A to nie wiem - ja mam inny i koleś mi odłaczył cały alarm w niecałe 5 min za 10 ziko.
Super Jan napisał/a:
wystarczy odpiąć te kable ze sterownika żeby zadziałało

No raczej tak, tylko musisz zlokalizować tą centralkę i wypiąć.
_________________
Zapraszam na forum:
http://forum-laptopy.info.pl/index.php
  
 
Leśniczy 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 39
Dołączył: 29 Maj 2009
Posty: 1711
Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 19-06-2011, 22:18   

jeśli to jest alarm dokładany przez kogoś to teoretycznie wystarczy odpiąc kostkę z centralki ... jest to alarm fabryczny to wypięcie kostki raczej nie załatwi sprawy.
chociaż nie spodziewałbym się w temprze 1.6 alarmu ... chyba że kupowana w polskim salonie :)
_________________
Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP
  
 
Super Jan 


Dołączył: 18 Lut 2011
Posty: 21
Skąd: Oświęcim
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 20-06-2011, 17:58   

No więc wypiąłem kostkę od alarmu i jeszcze gorzej wogóle nawet rozrusznikiem
nie kręcił...
Coś mi się wydaje że to będzie ten przełączki gaz / benzyna.

czy jest jakiś sposób ominięcia tego przełącznika albo podpięcia jakoś tych
kabli na krótko żeby sprawdzić czy to faktycznie przełącznik jest uszkodzony ???
  
 
palidzojnt221 



Pomógł: 15 razy
Wiek: 33
Dołączył: 14 Wrz 2010
Posty: 700
Skąd: Morawica
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 20-06-2011, 21:59   

zrób zworke, do gazu łaczy sie jak dobrze pamietam brązowy i niebieski przewód a do benzyny, brązowy i żółty, jakoś tak to było albo zwieraj po kolei i bedziesz słyszał kiedy elektrozawór sie otwiera
_________________
Kowalski, Było Tipo 1.4, VW golf II 1.8 Polonez Caro 1.6 GLE, Fiat 126p el 2000r, Audi a4 b5 1.8 benzyna 125qni;P VW vento 1.8 90HP 94rok, obecnie żona ujeżdza honde accord 6 usa 3.0v6
     assistance
 
Leśniczy 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 39
Dołączył: 29 Maj 2009
Posty: 1711
Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 21-06-2011, 10:26   

palidzojnt221 napisał/a:
albo zwieraj po kolei i bedziesz słyszał kiedy elektrozawór sie otwiera


jeszcze jakieś dobre rady? zanim kolega Super Jan, pogrąży sie jeszcze bardziej ?

Super Jan obudowę przełącznika możesz otworzyć i zobaczyć ile tam jest przewodów i jak są podłączane i jesli poczujesz się na siłach to możesz podłubać z tym że jeśli sie na tym nie znasz licz sie z tym, że popie.... jeszcze bardziej. ale zanim zaczniesz dłubać w tym przełączniku sprawdź cos innego. jedna osoba wkłada głowę do bagażnika, a druga przekręca kluczyk powinno byc przez chwile słychać pracę pompki paliwa w bagażniku. jeśli nie słychać to na pewno problem z pompką ... teraz powody moga być dwa.
1- pompka dostaje napięcie ale nie działa bo jest martwa
2- nie dostaje napięcia bo ubity jest przełącznik od LPG

jest jeszcze 3 punkt imprezy: jeśli masz jakaś prostą instalacje LPG zakładaną xx lat temu to całkiem możliwe, że panowie gazownicy wogóle nie zrobili odcięcia pompki paliwa, czyli pomimo jazdy na LPG ona cały czas tłoczyła paliwo, a jeśli w baku nie było paliwa lub ciągle bardzo mało ( rezerwa) to prawdopodobnie owa pompka się spaliła bo nie miała się czym chłodzić
_________________
Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP
  
 
Super Jan 


Dołączył: 18 Lut 2011
Posty: 21
Skąd: Oświęcim
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 21-06-2011, 15:23   

Jest nadzieja panowie!
Udało mi się przywrócić do życia gaz - połączyłem ze sobą kable
czerwony ( bodajrze + ) z zielonym i elektrozawór zadziałał nawet udało mi się
go zapalić na gazie :)
tylko problem jest z pompką paliwa - jej nie udało się włączyć..
może trzeba jakoś inaczej te kable przepiąć -
z silnika wychodzą 2 kable - oby dwa z okolic cewki zapłonowej ( żółty i czerwony )
dalej idą czarny ( - ), zielony z elektrozaworu przy parowniku i niebieski i brązowy..

Tak wogóle to jak to z tą pompką jest bo tam są dwie wtyczki jedna na środku
pompki ( na niej mam 4.75 V) a druga ciut większa z trochę z boku po lewej strony pompki,
która to ta od pracy ? bo jedna to chyba od poziomu paliwka..
  
 
Leśniczy 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 39
Dołączył: 29 Maj 2009
Posty: 1711
Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 21-06-2011, 16:24   

do samej pompy powinna wchodzić jedna wtyczka z dwoma przewodami ( lub dwie wsuwki ), druga wtyczka to pewnie od pływaka pokazującego poziom paliwa w baku






na pompce ma sie pojawiać 12V po przekręceniu kluczyka ( prze chwile przynajmniej )
_________________
Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP
  
 
Kajlon 



Pomógł: 39 razy
Wiek: 39
Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 1421
Skąd: Trzebinia
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 21-06-2011, 16:59   

Super Jan, sprawdzić można jeszcze przekaźnik pompy paliwa. Znajduje się on w komorze silnika na ścianie grodziowej pod plastikiem na wysokości obudowy filtra powietrza. Znajdziesz 2 przekaźniki 1 jest od pompy paliwa a 2 od sondy lambda :) można zamienić chwilowo miejscami bo są takie same.
_________________
Tempra 1.6 gaźnik + LPG
Tipo 1.4 ie mono RIP
Tipo 1.6 ie - swap na 2.0 8v - swap na 1.6 Hf Turbo
Lancia Lybra 2.4 jtd
Fiat Marea 1.9 jtd
     assistance   Moneta
 
 skype
 
palidzojnt221 



Pomógł: 15 razy
Wiek: 33
Dołączył: 14 Wrz 2010
Posty: 700
Skąd: Morawica
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 21-06-2011, 17:16   

Leśniczy napisał/a:
jeszcze jakieś dobre rady? zanim kolega Super Jan, pogrąży sie jeszcze bardziej ?


nie rozumiem teraz, zasugerowalem żeby łaczyć z przewodem napieciowym, przewody niebieskie czy żółte bo tam w jakiejś pozycji przelacznika jest podane napiecie więc nie rozumiem co mogłoby sie pospuc bardziej??? jakby kolega zrobił zwarcie to przeciez jest bezpiecznik odpowiadający za to by sie nic nie uszkodziło, ja to tak rozumiem
_________________
Kowalski, Było Tipo 1.4, VW golf II 1.8 Polonez Caro 1.6 GLE, Fiat 126p el 2000r, Audi a4 b5 1.8 benzyna 125qni;P VW vento 1.8 90HP 94rok, obecnie żona ujeżdza honde accord 6 usa 3.0v6
     assistance
 
Leśniczy 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 39
Dołączył: 29 Maj 2009
Posty: 1711
Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 21-06-2011, 17:51   

palidzojnt221, w zależności o posiadanej instalacji oraz typu zastosowanego przełącznika nie koniecznie są tam 3 przewody bo może być 6. ponad to różni producenci stosują różne połączenia oraz różne kolory przewodów. nie zapytałeś jaką ma instalacje ? jakiego producenta ? jaki przełącznik tyko zasugerowałeś aby łączył ze sobą po kolei kabelki aż usłyszy elektrozawór .... jesli to jakaś tania instalacja bez zabezpieczeń to taką metodą w najlepszym przypadku spali bezpiecznik, a w najgorszym centralkę
_________________
Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP
  
 
palidzojnt221 



Pomógł: 15 razy
Wiek: 33
Dołączył: 14 Wrz 2010
Posty: 700
Skąd: Morawica
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 21-06-2011, 21:19   

rozumiem, ja mam chyba 6 przewodów i w ten sposób odnalazłem sposób by samochód palił na benzynie lub gazie, na wyczucie postawiłem że czerwony to 12v a reszte na słuch, sorki jak wprowadziłem zamieszanie
_________________
Kowalski, Było Tipo 1.4, VW golf II 1.8 Polonez Caro 1.6 GLE, Fiat 126p el 2000r, Audi a4 b5 1.8 benzyna 125qni;P VW vento 1.8 90HP 94rok, obecnie żona ujeżdza honde accord 6 usa 3.0v6
     assistance
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 31 days
Network load