Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Moje dzisiejsze perypetie
Autor Wiadomość
yoyo 


Pomógł: 44 razy
Wiek: 42
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 2256
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 10-05-2008, 19:38   Moje dzisiejsze perypetie

Od kilku dni miałem problem z porannym zapaleniem samochodu, mogłem kręcić i kręcić a silnik nawet nie próbował załapać, dopiero za 3, 4 podejściem zaskakiwał i wszystko było ok.

Dziś postanowiłem się za to wziąć - pierwsza rzecz jaka znalazłem to nieszczelny przewód paliwowy, uznałem że w tym miejscu łapie powietrze i paliwo się cofa i zadowolony zamknąłem maskę i pojechałem na basen. 8)

Po basenie ucieszony wsiadam do auta i nie mogę odjechać :( na PB nie odpala, odpaliłem na gazie, przełączyłem na próbę na PB, zgasł, po tym już nawet na LPG zapalić nie mogłem (chyba się zalał) ale w końcu zaskoczył. - :idea: diagnoza padła pompa paliwa :sciana:

Jadę sobie do domu i jak byłem rozpędzony, to znów na próbę wrzuciłem PB i o dziwo wszystko śmiga jak należy, więc moja diagnoza upadła. :x

Musiałem zatankować i znów nie mogłem odjechać ze stacji (moja instalacja domyślnie startuje na PB)

Przed chwilą poszedłem do auta, odpalił bez problem na LPG więc przyczyn szukałem w paliwie, sprawdziłem bezpieczniki na grodzi pod maską i zamieniłem miejscami przekaźniki (tego samego typu), bo wiedziałem że któryś jest od pompy), auto zapaliło na PB, zgasiłem, zapaliłem na LPG, zgasiłem znowu i już nie odpaliło ani na PB ani na LPG - wszystkie moje diagnozy padły. :evil:

Sprawdziłem świece - suchutkie i kolorek idealny, zawołałem żonę do pomocy i jak zakręciła rozrusznikiem to okazało się, że nie ma iskry - :idea: kolejna diagnoza moduł/cewka padł.

Już byłem całkiem zrezygnowany ale nagle mnie tknęło :idea: :idea: :idea: i zamieniłem przekaźniki na grodzi z powrotem - pojawiła się iskra, auto zapaliło na LPG, na PB również chodzi. :?

:idea: Diagnoza ostateczna - przekaźnik od pompy paliwa się zawiesza, znalazłem jakiś inny i wrzuciłem w to miejsce (było 20A jest 30A ale to chyba nie szkodzi) i na razie auto pracuje.

Test przejdzie jutro, ale mam nadzieje, że to już koniec kłopotów.
_________________
Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX
     Moneta
 
 skype
 
egon 



Pomógł: 57 razy
Wiek: 43
Dołączył: 17 Paź 2007
Posty: 5516
Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
Wysłany: 10-05-2008, 21:32   

No to gratulacje :D
yoyo napisał/a:
(było 20A jest 30A ale to chyba nie szkodzi)

Napewno nie zaszkodzi :D
_________________
VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM

Tak mało, a tak może pomóc ;) Składka Klubowa
     assistance   Moneta
 
 skype
 
adrusek 


Pomógł: 5 razy
Wiek: 36
Dołączył: 20 Lip 2007
Posty: 192
Skąd: Góra
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 11-05-2008, 00:32   

troche dziwne ze jak zmieniles przekaznik od pompy to pojawila sie iskra. raczej to nic nie ma wspolnego. bo jeden przekaznik jest od pogrzewania sondy a drugi od pompki
     assistance
 
 
yoyo 


Pomógł: 44 razy
Wiek: 42
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 2256
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 11-05-2008, 10:54   

adrusek, właśnie dziś byłem w aucie i znów miałem wielki problem z odpaleniem :(

ten drugi jest od sondy? w takim razie to normalne, że jak bo wyjmę to auto gaśnie?, czy ja mam coś pochrzanione z elektryką?

problem jest ewidentnie z paliwem, bo wczoraj nawet po odpaleniu na LPG przez jakiś czas nie chciał chodzić na PB
tylko czemu nie było iskry??


co to za puszka (jakby transformator koło tych przekaźników) może tam jest jakiś problem na kablach i przy podmiance przekaźników akurat coś trącam i później chodzi ?


nie chcę jechać z tym do mechanika, bo mi pół auta rozgrzebie zanim znajdzie przyczynę, a później wystawi jakiś rachunek z kosmosu
_________________
Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX
     Moneta
 
 skype
 
adrusek 


Pomógł: 5 razy
Wiek: 36
Dołączył: 20 Lip 2007
Posty: 192
Skąd: Góra
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 11-05-2008, 12:39   

z tym czy jak go wyjmiesz to nie wiem czy zgasnie ( jak bede przy aucie sprawdze to) jak zdarzy sie jak nie bedzie iskry to sprawdz opornosc CPW jego wartosci sa ok 620-920omow. ta puszka to modul ktory jest tez wlasnie odpowiedzialny za iskre. posprawdzaj wtyczke czy ktorys kabel moze nie stykac lub jest przerwany. przeczysc mase na kolektorze.
     assistance
 
 
yoyo 


Pomógł: 44 razy
Wiek: 42
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 2256
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 11-05-2008, 12:47   

adrusek, właśnie dostęp do CPW mam przekichany, bo nad nim mam reduktor :( wstępnie go wykluczyłem bo problemy są niezależnie od temperatury :?
dziś może jeszcze raz zamieszam w przekaźnikach może to ten drugi robi problemy :?
masę na silniku mam dorobioną dodatkową z plecionki miedzianej więc powinna być ok

myślałem, że moduł jest zespolony z tą cewką przy akumulatorze..

ona ma jakieś wartości? da się go zbadać multimetrem ?
_________________
Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX
     Moneta
 
 skype
 
adrusek 


Pomógł: 5 razy
Wiek: 36
Dołączył: 20 Lip 2007
Posty: 192
Skąd: Góra
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 11-05-2008, 16:36   

znalazlem cos takiego jak cewka zaplonowa marka i typ: magnetu mareli rezystancja uzwojenia pierwotnego 0,405 do 0,495omow, rezystancja uzwojenia wtornego 4320 do 5280omow ale jak to sie mierzy to nie wiem, dane byly w instrukcji. modol zaplonowy jest podlaczony z cewka zaplonowa. najlepiej jak bys mial od kogos porzyczyc na podmianke
     assistance
 
 
yoyo 


Pomógł: 44 razy
Wiek: 42
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 2256
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 11-05-2008, 20:40   

adrusek, jakieś 5 godzin temu znów robiłem rotację wśród przekaźników i przed chwilką byłem i odpalił od kopa, mam w rezerwie cewkę od maro.marka więc w razie czego ją podmienię
_________________
Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX
     Moneta
 
 skype
 
marcin 87 


Pomógł: 2 razy
Wiek: 37
Dołączył: 07 Gru 2006
Posty: 47
Skąd: Racibórz
Województwo: Śląskie
Wysłany: 11-05-2008, 21:22   

Siemka;) Sprawdz oporność czujnika położenia wału,ale niech ktoś Ci pomoże.Jedna osoba niech przyłoży "igły" miernika do wtyczki a druga niech rusza kablem i oglada czy poprość nie zmienia sie bo może być kabel przerwany i temu gaśnie.Kiedyś robiłem seicento z takimi objawiami.POWODZENIA
przeanalizuje to co napisałeś i coś jeszcze podpowiem
_________________
marcin 87
     assistance   Moneta
 
yoyo 


Pomógł: 44 razy
Wiek: 42
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 2256
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 11-05-2008, 21:25   

marcin 87, jutro po pracy będę kombinował i oczywiście opiszę efekty..

dzięki za rady


** Dodano: 12-05-2008, jakoś około 16 **
pomieszałem wczoraj znowu w przekaźnikach i dziś do pracy dojechałem bez problemów idę kupić 2 nowe dla pewności i zobaczę co sie będzie działo

** Dodano: 12-05-2008, 22:16 **
byłem dziś w sklepie po przekaźnik i jak zwykle usłyszałem NIE MA :evil: na dodatek baba stwierdziła że to jakiś rzadki model i na jutro mi sprowadzi za 43zł :sciana:
w drugim sklepie kupiłem bez problemów za 12,50 :roll:

podmieniłem jeden z nich, chyba któryś w końcu się wieszał albo chwilowo się uspokoiło, pojeżdżę kilka dni i zobaczę
_________________
Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX
     Moneta
 
 skype
 
maciekt8 


Pomógł: 4 razy
Wiek: 42
Dołączył: 12 Wrz 2005
Posty: 165
Skąd: Żyrardów
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 13-05-2008, 12:47   

Witam. Za brak iskry tak jak Koledzy piszą może być CPW cewka, ja dodam od siebie że może to być też digiplex słaby styk na nim ew masa na podłużnicy bo robiłem takie próby. (Uszkodził mi się digiplex upaliła się masa we wtyczce w module więc zrobiłem mase od radiatora i grało, ale trafił mi się moduł za 10 zł zakładam i nie odpala wyczyściłem gniazdo pędzelkiem i benzyną0 ekstrakcyjną i odpalił)

Co do tego elementy który jest pod tą pokrywką z przekaźnikami to sam nie wiem co to jest wchodzą do niego dwa przewody od kompa, dalej jedna strona podłączona jest do grzybka od zaworu pochłaniacza i od niego idzie jakieś podciśnienie do przepustnicy.

Co do tych przekaźników to są normalne przekaźniki a niektórzy sprzedawcy nie mają pojęcia co sprzedają. Miałem taki przypadek że nie chciał zapalać po włączeniu kluczyka nie słyszałem pompy jak poruszałem podstawkami tych przekaźników to zaczęła pracować może coś nie łączy albo zaśniedziałe.

Pozdrawiam Maciek.
_________________
F/I/A/T Tempra 1.6ie 159A3.048
  
 
 
yoyo 


Pomógł: 44 razy
Wiek: 42
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 2256
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 13-05-2008, 18:54   

wszyscy piszą że słyszą lub nie słyszą pompy paliwa, a moja jest chyba jakaś super cicha bo jeszcze nigdy jej nie słyszałem :)

na razie drugi dzień z rzędu autko pali na dotyk i pracuje zarówno na gazie jak i na benzynie, cewkę od Marka profilaktycznie wożę w aucie :)
_________________
Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX
     Moneta
 
 skype
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 18 days
Network load