 |
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Moje dzisiejsze perypetie |
Autor |
Wiadomość |
yoyo

Pomógł: 44 razy Wiek: 42 Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 2256 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 10-05-2008, 19:38 Moje dzisiejsze perypetie
|
|
|
Od kilku dni miałem problem z porannym zapaleniem samochodu, mogłem kręcić i kręcić a silnik nawet nie próbował załapać, dopiero za 3, 4 podejściem zaskakiwał i wszystko było ok.
Dziś postanowiłem się za to wziąć - pierwsza rzecz jaka znalazłem to nieszczelny przewód paliwowy, uznałem że w tym miejscu łapie powietrze i paliwo się cofa i zadowolony zamknąłem maskę i pojechałem na basen.
Po basenie ucieszony wsiadam do auta i nie mogę odjechać na PB nie odpala, odpaliłem na gazie, przełączyłem na próbę na PB, zgasł, po tym już nawet na LPG zapalić nie mogłem (chyba się zalał) ale w końcu zaskoczył. - diagnoza padła pompa paliwa
Jadę sobie do domu i jak byłem rozpędzony, to znów na próbę wrzuciłem PB i o dziwo wszystko śmiga jak należy, więc moja diagnoza upadła.
Musiałem zatankować i znów nie mogłem odjechać ze stacji (moja instalacja domyślnie startuje na PB)
Przed chwilą poszedłem do auta, odpalił bez problem na LPG więc przyczyn szukałem w paliwie, sprawdziłem bezpieczniki na grodzi pod maską i zamieniłem miejscami przekaźniki (tego samego typu), bo wiedziałem że któryś jest od pompy), auto zapaliło na PB, zgasiłem, zapaliłem na LPG, zgasiłem znowu i już nie odpaliło ani na PB ani na LPG - wszystkie moje diagnozy padły.
Sprawdziłem świece - suchutkie i kolorek idealny, zawołałem żonę do pomocy i jak zakręciła rozrusznikiem to okazało się, że nie ma iskry - kolejna diagnoza moduł/cewka padł.
Już byłem całkiem zrezygnowany ale nagle mnie tknęło i zamieniłem przekaźniki na grodzi z powrotem - pojawiła się iskra, auto zapaliło na LPG, na PB również chodzi.
Diagnoza ostateczna - przekaźnik od pompy paliwa się zawiesza, znalazłem jakiś inny i wrzuciłem w to miejsce (było 20A jest 30A ale to chyba nie szkodzi) i na razie auto pracuje.
Test przejdzie jutro, ale mam nadzieje, że to już koniec kłopotów. |
_________________ Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX |
|
|
|
 |
egon


Pomógł: 57 razy Wiek: 43 Dołączył: 17 Paź 2007 Posty: 5516 Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
|
Wysłany: 10-05-2008, 21:32
|
|
|
No to gratulacje
yoyo napisał/a: | (było 20A jest 30A ale to chyba nie szkodzi) |
Napewno nie zaszkodzi |
_________________ VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa |
|
|
|
 |
adrusek

Pomógł: 5 razy Wiek: 36 Dołączył: 20 Lip 2007 Posty: 192 Skąd: Góra
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 11-05-2008, 00:32
|
|
|
troche dziwne ze jak zmieniles przekaznik od pompy to pojawila sie iskra. raczej to nic nie ma wspolnego. bo jeden przekaznik jest od pogrzewania sondy a drugi od pompki |
|
|
|
 |
yoyo

Pomógł: 44 razy Wiek: 42 Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 2256 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 11-05-2008, 10:54
|
|
|
adrusek, właśnie dziś byłem w aucie i znów miałem wielki problem z odpaleniem
ten drugi jest od sondy? w takim razie to normalne, że jak bo wyjmę to auto gaśnie?, czy ja mam coś pochrzanione z elektryką?
problem jest ewidentnie z paliwem, bo wczoraj nawet po odpaleniu na LPG przez jakiś czas nie chciał chodzić na PB
tylko czemu nie było iskry??
co to za puszka (jakby transformator koło tych przekaźników) może tam jest jakiś problem na kablach i przy podmiance przekaźników akurat coś trącam i później chodzi ?
nie chcę jechać z tym do mechanika, bo mi pół auta rozgrzebie zanim znajdzie przyczynę, a później wystawi jakiś rachunek z kosmosu |
_________________ Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX |
|
|
|
 |
adrusek

Pomógł: 5 razy Wiek: 36 Dołączył: 20 Lip 2007 Posty: 192 Skąd: Góra
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 11-05-2008, 12:39
|
|
|
z tym czy jak go wyjmiesz to nie wiem czy zgasnie ( jak bede przy aucie sprawdze to) jak zdarzy sie jak nie bedzie iskry to sprawdz opornosc CPW jego wartosci sa ok 620-920omow. ta puszka to modul ktory jest tez wlasnie odpowiedzialny za iskre. posprawdzaj wtyczke czy ktorys kabel moze nie stykac lub jest przerwany. przeczysc mase na kolektorze. |
|
|
|
 |
yoyo

Pomógł: 44 razy Wiek: 42 Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 2256 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 11-05-2008, 12:47
|
|
|
adrusek, właśnie dostęp do CPW mam przekichany, bo nad nim mam reduktor wstępnie go wykluczyłem bo problemy są niezależnie od temperatury
dziś może jeszcze raz zamieszam w przekaźnikach może to ten drugi robi problemy
masę na silniku mam dorobioną dodatkową z plecionki miedzianej więc powinna być ok
myślałem, że moduł jest zespolony z tą cewką przy akumulatorze..
ona ma jakieś wartości? da się go zbadać multimetrem ? |
_________________ Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX |
|
|
|
 |
adrusek

Pomógł: 5 razy Wiek: 36 Dołączył: 20 Lip 2007 Posty: 192 Skąd: Góra
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 11-05-2008, 16:36
|
|
|
znalazlem cos takiego jak cewka zaplonowa marka i typ: magnetu mareli rezystancja uzwojenia pierwotnego 0,405 do 0,495omow, rezystancja uzwojenia wtornego 4320 do 5280omow ale jak to sie mierzy to nie wiem, dane byly w instrukcji. modol zaplonowy jest podlaczony z cewka zaplonowa. najlepiej jak bys mial od kogos porzyczyc na podmianke |
|
|
|
 |
yoyo

Pomógł: 44 razy Wiek: 42 Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 2256 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 11-05-2008, 20:40
|
|
|
adrusek, jakieś 5 godzin temu znów robiłem rotację wśród przekaźników i przed chwilką byłem i odpalił od kopa, mam w rezerwie cewkę od maro.marka więc w razie czego ją podmienię |
_________________ Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX |
|
|
|
 |
marcin 87

Pomógł: 2 razy Wiek: 37 Dołączył: 07 Gru 2006 Posty: 47 Skąd: Racibórz
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 11-05-2008, 21:22
|
|
|
Siemka;) Sprawdz oporność czujnika położenia wału,ale niech ktoś Ci pomoże.Jedna osoba niech przyłoży "igły" miernika do wtyczki a druga niech rusza kablem i oglada czy poprość nie zmienia sie bo może być kabel przerwany i temu gaśnie.Kiedyś robiłem seicento z takimi objawiami.POWODZENIA
przeanalizuje to co napisałeś i coś jeszcze podpowiem |
_________________ marcin 87 |
|
|
|
 |
yoyo

Pomógł: 44 razy Wiek: 42 Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 2256 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 11-05-2008, 21:25
|
|
|
marcin 87, jutro po pracy będę kombinował i oczywiście opiszę efekty..
dzięki za rady
** Dodano: 12-05-2008, jakoś około 16 **
pomieszałem wczoraj znowu w przekaźnikach i dziś do pracy dojechałem bez problemów idę kupić 2 nowe dla pewności i zobaczę co sie będzie działo
** Dodano: 12-05-2008, 22:16 **
byłem dziś w sklepie po przekaźnik i jak zwykle usłyszałem NIE MA na dodatek baba stwierdziła że to jakiś rzadki model i na jutro mi sprowadzi za 43zł
w drugim sklepie kupiłem bez problemów za 12,50
podmieniłem jeden z nich, chyba któryś w końcu się wieszał albo chwilowo się uspokoiło, pojeżdżę kilka dni i zobaczę |
_________________ Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX |
|
|
|
 |
maciekt8

Pomógł: 4 razy Wiek: 42 Dołączył: 12 Wrz 2005 Posty: 165 Skąd: Żyrardów
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 13-05-2008, 12:47
|
|
|
Witam. Za brak iskry tak jak Koledzy piszą może być CPW cewka, ja dodam od siebie że może to być też digiplex słaby styk na nim ew masa na podłużnicy bo robiłem takie próby. (Uszkodził mi się digiplex upaliła się masa we wtyczce w module więc zrobiłem mase od radiatora i grało, ale trafił mi się moduł za 10 zł zakładam i nie odpala wyczyściłem gniazdo pędzelkiem i benzyną0 ekstrakcyjną i odpalił)
Co do tego elementy który jest pod tą pokrywką z przekaźnikami to sam nie wiem co to jest wchodzą do niego dwa przewody od kompa, dalej jedna strona podłączona jest do grzybka od zaworu pochłaniacza i od niego idzie jakieś podciśnienie do przepustnicy.
Co do tych przekaźników to są normalne przekaźniki a niektórzy sprzedawcy nie mają pojęcia co sprzedają. Miałem taki przypadek że nie chciał zapalać po włączeniu kluczyka nie słyszałem pompy jak poruszałem podstawkami tych przekaźników to zaczęła pracować może coś nie łączy albo zaśniedziałe.
Pozdrawiam Maciek. |
_________________ F/I/A/T Tempra 1.6ie 159A3.048 |
|
|
|
 |
yoyo

Pomógł: 44 razy Wiek: 42 Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 2256 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 13-05-2008, 18:54
|
|
|
wszyscy piszą że słyszą lub nie słyszą pompy paliwa, a moja jest chyba jakaś super cicha bo jeszcze nigdy jej nie słyszałem
na razie drugi dzień z rzędu autko pali na dotyk i pracuje zarówno na gazie jak i na benzynie, cewkę od Marka profilaktycznie wożę w aucie |
_________________ Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX |
|
|
|
 |
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|