 |
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
gdzie silniczek krokowy |
Autor |
Wiadomość |
avenger85


Pomógł: 6 razy Wiek: 40 Dołączył: 18 Lut 2007 Posty: 571 Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 26-04-2008, 15:12 gdzie silniczek krokowy
|
|
|
witam mam głupie pytanie
gdzie na tej fotce znajduję się silniczek krokowy w 2.0 ?
 |
_________________ Fiat Tipo 2.0 8V |
|
|
|
 |
ego


Pomógł: 37 razy Wiek: 42 Dołączył: 13 Gru 2004 Posty: 3059 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 26-04-2008, 16:44
|
|
|
Zaraz z lewej strony akumulatora,pod tym grubym wezem co idzie do termostatu. Na górze jest wtyczka. Jak powiększysz zdjęcie to zobaczysz,zaznaczyłem CI strzałką
 |
_________________ było TiPo 2.0 16v sedicivalvole
i było Bravo 2.0 20v hgt ...
i było FOCUS 1.8 Zetec
jest nuova Bravo |
|
|
|
 |
avenger85


Pomógł: 6 razy Wiek: 40 Dołączył: 18 Lut 2007 Posty: 571 Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 26-04-2008, 17:03
|
|
|
w tej wtyczce są tylko 2 przewody a nie 4 tak ma być ?
dam rade wykręcić ten silniczek , rozebrać i wyczyścić ? |
_________________ Fiat Tipo 2.0 8V |
|
|
|
 |
ego


Pomógł: 37 razy Wiek: 42 Dołączył: 13 Gru 2004 Posty: 3059 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 26-04-2008, 17:10
|
|
|
Tak tylko dwa przewody maja być. Silniczek ma tylko dwa piny we wtyczce i wtyczka również.
Tak da się go rozkręcić. Na dole masz jednego węża i z boku masz drugiego,ściągnij je i odkręć go z uchwytu. Jak go rozbierzesz to przed rozkręceniem środka,zmierz ile jest wkręconą nakrętke (taka mała) bo od tego zależy jak bedziesz miał wolne obroty,jak skręcisz za bardzo albo za mało to bedzie gubił wolne obroty.... Ze dwa lata temu pisałem o tym na forum,dałem też foty,jak to wygląda jak jest rozkręcone... |
_________________ było TiPo 2.0 16v sedicivalvole
i było Bravo 2.0 20v hgt ...
i było FOCUS 1.8 Zetec
jest nuova Bravo |
|
|
|
 |
GrzesiekK.

Pomógł: 43 razy Wiek: 44 Dołączył: 17 Paź 2006 Posty: 1290 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 27-04-2008, 08:47
|
|
|
Są dwa piny bo to nie jest żaden silniczek krokowy tylko zawór elektromagnetyczny, jego uchylenie regulowane jest stopniem wypełnienia fali prostokątnej którą jest sterowany przez ECU wtrysku, co do czyszczenia jak Ego napisał, zmierz co trzeba i rozbieraj, dla pomocy proszę bardzo, tak samo wygląda jego wetrze u nas: czyszczenie zaworu dodatkowego powietrza VAE |
_________________ FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...
ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]
ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy |
|
|
|
 |
ego


Pomógł: 37 razy Wiek: 42 Dołączył: 13 Gru 2004 Posty: 3059 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 27-04-2008, 09:47
|
|
|
GrzesiekK., tylko,że u Nas ten elektrozawór wygląda troszke inaczej,tzn jego dolna część,ale środek tak sam |
_________________ było TiPo 2.0 16v sedicivalvole
i było Bravo 2.0 20v hgt ...
i było FOCUS 1.8 Zetec
jest nuova Bravo |
|
|
|
 |
avenger85


Pomógł: 6 razy Wiek: 40 Dołączył: 18 Lut 2007 Posty: 571 Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 27-04-2008, 11:27
|
|
|
wielkie dzięki za info
jutro wezme się za czyszczenie i dam znać jak poszło
pozdrawiam |
_________________ Fiat Tipo 2.0 8V |
|
|
|
 |
GrzesiekK.

Pomógł: 43 razy Wiek: 44 Dołączył: 17 Paź 2006 Posty: 1290 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 27-04-2008, 16:05
|
|
|
ego napisał/a: | GrzesiekK., tylko,że u Nas ten elektrozawór wygląda troszke inaczej,tzn jego dolna część,ale środek tak sam |
Czytaj ze zrozumieniem, napisałem że dokładnie tak samo wygląda jego wnętrze a nie cały VAE ...
pzdr. Grzesiek |
_________________ FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...
ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]
ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy |
|
|
|
 |
avenger85


Pomógł: 6 razy Wiek: 40 Dołączył: 18 Lut 2007 Posty: 571 Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 01-05-2008, 18:29
|
|
|
zawór rozebrany wyczyszczony i poskładany ... wolne obroty wróciły do normy
przyczyną problemów była jedna z tych sprężynek która znajduje się w zaworze , wytarła się trochę i zablokowała tulejkę znajdującą się pomiędzy tymi dwiema sprężynkami .... odwrócenie jej o 180 stopni + wyczyszczenie i zasmarowanie całości pomogło
btw zawór w tipo 2.0 8v różni się od tego z coupe 2.0 16v/2.0 16vT tylko tym że ten kątownik metalowy jest przykręcony dwiema śrubami a nie trzema a cała reszta to samo ... |
_________________ Fiat Tipo 2.0 8V |
|
|
|
 |
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|