Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Dziwne brzęczenie silnika
Autor Wiadomość
Tomek 



Dołączył: 14 Lut 2005
Posty: 36
Skąd: WOŁOMIN
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 24-03-2005, 09:25   Dziwne brzęczenie silnika

Tipo 1.4 S

Od jakiegoś czasu podczas przyspieszania słyszę brzęczenie pod maską.
Obejrzałem wszystkie luźne elementy (wywaliłem skorodowany łapacz ciepłego powietrza, bo kiedyś to właśnie on brzęczał), sprawdziłem czy czasem jakieś narzędzie nie zostało :) , i nic nie znalazłem. Brzęczenie pojawia się w momencie dużego obciążenia silnika, np: III bieg przy 20 km/h ale też na V przy 100 km/h. Dodam że auto jest strasznie wołowate, czasem po krótkich postojach (np. ganianie za częścią po wszystkich sklepach) zaczyna kangurować, po wciśnięciu sprzęgła gaśnie.

Czy brzęczenie może pochodzić od gaźnika?
  
 
Jagi 


Pomógł: 2 razy
Wiek: 44
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 252
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 24-03-2005, 09:27   

Hmm nie wiem o jakim brzęczeniu piszesz ale u mnie od paru dni też brzęczy i jest to naderwany wieszak tłumika srodkowego ... wszystkie znaki na niebie i ziemi tak wskazują.

Pozdrawiam
_________________
KIA Clarus 1.8 SLX DOHC
     Moneta
 
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 24-03-2005, 16:10   

Posprawdzaj moze poduszke silnika, ta kolo paska rozrzadu, jak podniesiesz maske to po lewej stronie.

Co do mułowaceia sie to jezdzisz na benzynie czy lpg?
Jaki masz stan kabli wysokiego napiecia od swiec? One przy rozgrzanym silniku moga powodowac walsnie takie "jajca".
Swiecie masz suche czy mokre?
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
romano 



Pomógł: 56 razy
Dołączył: 09 Sty 2005
Posty: 2132
Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
Wysłany: 24-03-2005, 21:52   

A może to spalanie stukowe :?:
Warunki, które podałeś są charakterystyczne właśnie dla tego typu spalania.
Sprawdź jeszcze raz: wysoki bieg, niska prędkość i pedał gazu w podłogę i nasłuchuj czy pojawi się ten dźwięk, jeśli tak a po odpuszczeniu gazu ucichnie to prawdopodobnie jest to spalanie stukowe.
Jest to bardzo szkodliwe dla silnika i radziłbym wyregulować zapłon, pewnie jest za wcześnie.
_________________
Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE

     Moneta
 
 
Emf 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 47
Dołączył: 16 Sty 2005
Posty: 2668
Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 25-03-2005, 00:56   

Romano u mnie jekby cos takiego wystepowalo, ale przeciez przy digiplexie zaplonu nie da sie wyregulowac.
_________________
Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.

     assistance   Moneta
 
 
rtomik 



Wiek: 48
Dołączył: 25 Lis 2004
Posty: 127
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 25-03-2005, 06:47   

U mnie w CC tez kiedys tak brzeczalo. Okazalo sie ze to zawory tak klepia a odglos byl wlasnie takiego brzeczenia.
_________________
Tempra zapalniczka na LPG
138 tys na szafie.
  
 
 
Tomek 



Dołączył: 14 Lut 2005
Posty: 36
Skąd: WOŁOMIN
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 25-03-2005, 08:05   

Jeżdzę na benzynie, te stukanie pojawiające się przy dodawaniu gazu chyba powoduje jakiś element o małej masie, bo ma dużą częstotliość, pojawia się szybko (nawet wciśnięcie gazu na sekundę go powoduje) i znika równie szybko, tak jakby jakaś mała klapka pukała.
Może to spalanie stukowe jak sugeruje romano. Czy stukanie na poduszkach też może mieć częstotliwość jak "pepesza"?
  
 
romano 



Pomógł: 56 razy
Dołączył: 09 Sty 2005
Posty: 2132
Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
Wysłany: 25-03-2005, 13:24   

Przy spalaniu stukowym to jest raczej takie "puste dzwonienie" i raczej nie ma stałej częstotliwości, cięzko jest to opisać ale jest dość charakterystyczny dżwięk.
Tomek mółbyś spróbować opóżnić zapłon kręcąc minimalnie aparatem zapłonowym i sprawdzić czy dalej będą te dżwięki, tylko nie wiem w którą stronę opóźnia się zapłon :(
_________________
Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE

     Moneta
 
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 27-03-2005, 12:35   

Spalanie stukowe tak jak Romano pisal nie idzie tak prosto wyczuc. Choc jednym z ich objawow jest to ze jak zgasimy silnik to moze on "zakrecic" jeszcze raz mimo ze wylaczylismy zaplon. Prawidlowo nie powinien on takiego czegos zrobic. Wylaczamy silnik i gasnie, a przy stukowym moze on jeszcze raz zakrecic.
Jest to spowodowane osadami na glowicy cylindra, ktore sa rozgrzane i po wylaczeniu zaplonu moga powodowac samozaplon mieszanki.

Co do stukania... chmm moze jakas czesc tlumika Ci ociera o podwozie.
Tak jak mowilem spradz poduszki, ocieranie sruby mocujacej o obudowe poduszki rowniez moze wydawac taki piskliwy dzwiek.
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
romano 



Pomógł: 56 razy
Dołączył: 09 Sty 2005
Posty: 2132
Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
Wysłany: 27-03-2005, 13:44   

Cytat:
Jest to spowodowane osadami na glowicy cylindra, ktore sa rozgrzane i po wylaczeniu zaplonu moga powodowac samozaplon mieszanki.

Dokładnie tak, po większym przebiegu w komorze spalania zbiera się nagar i po rozgrzaniu mieszanka zapala się od niego a nie od iskry w świecy. Jedyną radą jest zdjęcie głowicy i wypolerowanie komory spalania.
Innymi przyczynami powstawania spalania stukowego sa:
- zbyt wczesny zapłon,
- żle dobrana ciepłota świec,
- zbyt mała liczba oktanowa paliwa.
_________________
Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE

     Moneta
 
 
Tomek 



Dołączył: 14 Lut 2005
Posty: 36
Skąd: WOŁOMIN
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 07-04-2005, 07:15   

Problem rozwiązany. To było spalanie stukowe, spowodowane przesunięciem zapłonu. Niestety sam sobie jestem winien bo zbagatelizowałem ustawienie wałka pośredniego przy zmiane paska rozrządu ](*,). Dałem samochód do ASO, ustawili mi, skasowali 60 zł. Teraz jest wszystko ok. Odkiedy mam to auto, jeszcze nigdy tak dobrze nie chodził. Przypuszczam, że jak go kupiłem to już miał trochę przestawiony zapłon, bo teraz jak wciskam gaz to jest jak rakieta :lol: Na szczęście mało nim jeździłem z tym przestawionym zapłonem, bo mogłoby się sporo w silniku złego stać.

Jak sprawdzić czy zapłon jest ustawiony prawidłowo (czy kółko wałka pośredniego nie przestawione) bez lampy stroboskopowej? Nie wiem czy ktoś już gdzieś o tym nie pisał, więc jakbym powtarzał temat to sorki.
  
 
matijas100@op.p 
witamy nowego


Wiek: 32
Dołączył: 10 Maj 2010
Posty: 1
Skąd: Mogilany
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 11-05-2010, 08:41   

Witam, w mojej temprze 1.8 gdy dodaje jej gazu do 2 tys obrotów, zaczyna coś stukać, ale przy wyższych obrotach przestaje. Dźwięk dochodzi spod górnej obudowy zaworów. To taki dźwięk jakby u poloneza zawory były źle ustawione. Rozmawiałem z mechanikiem, on mi powiedział że to na 100 % panewka. Sprawdziłem wszystkie, są w dobrym stanie. proszę o pomoc :)
Moderowany:
A ja proszę o poprawne pisanie, jeśli masz problemy z ortografią to korzystaj ze słownika ortograficznego. Następnego posta napisanego w ten sposób usunę, to nie onet, tu się pisze poprawnie.
  
 
 skype
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 31 days
Network load