Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
pierscienie - jak dobrac
Autor Wiadomość
karols77 


Wiek: 46
Dołączył: 15 Sty 2007
Posty: 97
Skąd: Katowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 06-07-2007, 06:46   pierscienie - jak dobrac

witam mam pytanko, czeka mnie wymiana pierscienie w tlokach, jak dobrac pierscienie jakie powinny byc luzy na tlokach. Pozdraiwam
     assistance
 
 
Zgredgarage 
witamy nowego


Dołączył: 03 Lip 2007
Posty: 9
Skąd: Wawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 06-07-2007, 13:42   

Jakie luzy tego nie jestem w stanie podpowiedziec natomiast pierscienie dobiera sie do szlifow silnika.Kazdy szlif ma dopuszczalny przedzial wymiarow,wiec teoretycznie wystarczy panu "Zdziskowi "powiedziec ze potrzebne sa pierscienie na np pierwszy szlif i wszystko powinno byc oki.W praktyce zdarza sie tak ze niektore partie pierscionkow nie trzymaja wymiarow lub cylinder ma kakretne progi wtedy wypada podobierac pierscienie z kolejnego szlifu ale to ekstremalne przypadki.Nalezy pamietac o kątroli luzu miedzy tlokiem a gładzia cylindra za pomoca szczelinomierza.Polecic moge niemieckie pierscienie "szekle"(fonetycznie).Sa stosunkowo tanie i nie spodkalem sie by ktos mial z nimi jakies historje.(kilka szybkich samochodow turbo lata na takich pierscionkach)
Pamietaj o odpowiednim ustawieniu zamkow.....
Pozdrawiam
  
 
 
schab 



Pomógł: 25 razy
Wiek: 66
Dołączył: 13 Paź 2006
Posty: 616
Skąd: Radziszów k. Krakowa
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 06-07-2007, 14:59   

Zgredgarage napisał/a:
Jakie luzy tego nie jestem w stanie podpowiedziec natomiast pierscienie dobiera sie do szlifow silnika.cylinder ma kakretne progi wtedy wypada podobierac pierscienie z kolejnego szlifu ale to ekstremalne przypadki.Nalezy pamietac o kątroli luzu miedzy tlokiem a gładzia cylindra za pomoca szczelinomierza.

Jak już napisał przedmówca - pierścienie dobiera się do wymiaru cylindra - a ja rozumiem ,że chcesz zmienić pierścionki bez szlifu . W miom ( i nie tylko ) mniemaniu jest to leczenie syfa pudrem , ze względu na wspomniane powyżej progi i potencjalne rysy na ściankach cylindra .
Dodatkowo rys tych przybędzie , kiedy ktoś będzie chciał mierzyć luzy szczelinomierzem ( ? ) - o takiej technice nie słyszałem ... Do tego służy śruba mikrometryczna , a ewentualnie - specjalne szczypce z podziałką .
     assistance
 
Hipo 



Pomógł: 30 razy
Wiek: 42
Dołączył: 30 Kwi 2007
Posty: 2082
Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 06-07-2007, 15:33   

Jak wymieniasz pierścienie bez szlifu to jest to zabawa na krótką metę. Natomiast jeśli chcesz robić szlif to kupujesz pierscienie na kolejne szlify, nie wiem również czy tłoki nadwymiarowe nie idą w tym konkretnym przypadku bo w innych silnikach tak.

Luzu nie zmierzysz mikrometryczną bo pomiar w powietrzu na oko to jest wart mniej niż zero. Natomiast jeśli masz dość pewne ręcę to szczelinomierzem da rade. (mam na myśli takie blaszki o scisłych wymiarach)
_________________
Marea 2.4 TD HLX

JCB 3CX Contraktor
  
 
ego 



Pomógł: 37 razy
Wiek: 41
Dołączył: 13 Gru 2004
Posty: 3059
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 06-07-2007, 22:23   

schab napisał/a:
W miom ( i nie tylko ) mniemaniu jest to leczenie syfa pudrem , ze względu na wspomniane powyżej progi i potencjalne rysy na ściankach cylindra .

Głupoty piszesz,jak nie ma rantów ani rys na tulei to śmiało można zmieniać pierścienie bez szlifów.
_________________
było TiPo 2.0 16v sedicivalvole :food:
i było Bravo 2.0 20v hgt :placz: ...
i było FOCUS 1.8 Zetec :bambam:
jest nuova Bravo
     assistance   Moneta
 
 
moto77 


Pomógł: 4 razy
Wiek: 47
Dołączył: 19 Gru 2006
Posty: 185
Skąd: Pińczów
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 06-07-2007, 23:30   

ego napisał/a:
schab napisał/a:
W miom ( i nie tylko ) mniemaniu jest to leczenie syfa pudrem , ze względu na wspomniane powyżej progi i potencjalne rysy na ściankach cylindra .

Głupoty piszesz,jak nie ma rantów ani rys na tulei to śmiało można zmieniać pierścienie bez szlifów.

Dokładnie ..najczęściej gładź cylindra wytrzymuje dłuzej niz pierścienie zwłaszcza olejowe i jesli nie ma jakiś rys i dużych progów zmiana pierscieni jest wskazana...
_________________
Fiat Tipo 1,6 Suite + LPG
  
 
 
Hipo 



Pomógł: 30 razy
Wiek: 42
Dołączył: 30 Kwi 2007
Posty: 2082
Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 07-07-2007, 16:05   

Panowie tylko jaki cylinder nie ma rantów ? bo chyba nie taki po 200k przebiegu ...
_________________
Marea 2.4 TD HLX

JCB 3CX Contraktor
  
 
Zgredgarage 
witamy nowego


Dołączył: 03 Lip 2007
Posty: 9
Skąd: Wawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 09-07-2007, 13:34   

moto77 napisał/a:
ego napisał/a:
schab napisał/a:
W miom ( i nie tylko ) mniemaniu jest to leczenie syfa pudrem , ze względu na wspomniane powyżej progi i potencjalne rysy na ściankach cylindra .

Głupoty piszesz,jak nie ma rantów ani rys na tulei to śmiało można zmieniać pierścienie bez szlifów.

Dokładnie ..najczęściej gładź cylindra wytrzymuje dłuzej niz pierścienie zwłaszcza olejowe i jesli nie ma jakiś rys i dużych progów zmiana pierscieni jest wskazana...


Zgodze sie z kolega!Jesli np peknie pierscionek to trzeba robic szlif........????
Pierscionek to zwykla czesc eksploatacyjna ktora poprostu sie wymienia gdy jest zla.
Mam znajomego w aso opla i tam wymiana pierscieni to norma.
Co do progow przy 200t,mam dostawczego ldv z silnikiem Transita T.Mam nalatane ponad 300 tys(chyba),ostatnio zdejmowalem glowice i.......progow brak (wyczowalnych).
  
 
 
schab 



Pomógł: 25 razy
Wiek: 66
Dołączył: 13 Paź 2006
Posty: 616
Skąd: Radziszów k. Krakowa
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 09-07-2007, 13:39   

ego napisał/a:
Głupoty piszesz,jak nie ma rantów ani rys na tulei to śmiało można zmieniać pierścienie bez szlifów.

Widzisz - żyjemy w wolnym kraju i każdy robi - co uważa ! W tym przypadku - ktoś zadał pytanie , ja na nie odpowiedziałem - zgodnie z posiadaną wiedzą i doświadczeniem . Jeżeli nie jest to zgodne z twoimi doświadczeniami ( ? ) - to jeszcze nie powód , żeby kogoś obrażać ! Natomiast przyjmij do wiadomości , że własny samochód posiadam dłużej , niż ty chodzisz po świecie. Mało tego - nigdy nie miałem auta nowego i pomimo to nigdy nie byłem gościem zakładów mechanicznych ! Wszystkie naprawy - łącznie z remontem głównym silnika robiłem sam . Nie mówię , że wszystko co wiem i umiem zrobić - wyssałem z mlekiem matki . Dużo czytałem fachowej literatury i jeszcze więcej słuchałem mądrzejszych od siebie , co też i tobie radzę ...
A tak na marginesie - piszesz : "... ani rys na tulei ..." - Masz tulejowany blok ... ? Gdzie ...
     assistance
 
Hipo 



Pomógł: 30 razy
Wiek: 42
Dołączył: 30 Kwi 2007
Posty: 2082
Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 09-07-2007, 15:37   

Zgredgarage napisał/a:

Co do progow przy 200t,mam dostawczego ldv z silnikiem Transita T.Mam nalatane ponad 300 tys(chyba),ostatnio zdejmowalem glowice i.......progow brak (wyczowalnych).


No i sam przeczytaj co napisałeś w tym fragmencie i pomyśl, skoro wymiarny naprawcze kolejne to dziesiąte części milimetra to np jak bedzie próg 0,2mm to jak masz to wyczuć palcami ? Poza tym taki próg nie ma ostrej krawędzi.
_________________
Marea 2.4 TD HLX

JCB 3CX Contraktor
  
 
Zgredgarage 
witamy nowego


Dołączył: 03 Lip 2007
Posty: 9
Skąd: Wawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 10-07-2007, 11:09   

Oczywiście masz racje,zapętlilem sie troche :roll: :roll: :roll:
  
 
 
ego 



Pomógł: 37 razy
Wiek: 41
Dołączył: 13 Gru 2004
Posty: 3059
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 11-07-2007, 08:34   

schab, widzisz tak sie składa,ze mam w rodzinie mechanika który dłużej siedzi w mechanice niz Ty posiadasz własny samochód. A to,że masz kompleksy na punkcie swojego wieku to już nie moja brocha. Ja tez rozebrałem i złożyłem silnik w tipo sam no i co z tego? A wszelkiego rodzaju porady to zachowaj dla siebie,bo mi napewno sie nie przydzadzą :fufu: tyle...

** Dodano: 11-07-2007, 09:40 **
schab napisał/a:
Widzisz - żyjemy w wolnym kraju i każdy robi - co uważa
_________________
było TiPo 2.0 16v sedicivalvole :food:
i było Bravo 2.0 20v hgt :placz: ...
i było FOCUS 1.8 Zetec :bambam:
jest nuova Bravo
     assistance   Moneta
 
 
schab 



Pomógł: 25 razy
Wiek: 66
Dołączył: 13 Paź 2006
Posty: 616
Skąd: Radziszów k. Krakowa
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 11-07-2007, 08:45   

ego napisał/a:
A wszelkiego rodzaju porady to zachowaj dla siebie,bo mi napewno sie nie przydzadzą

Poza tobą jest tu jeszcze trochę innych ludzi , którzy potrafią słuchać i wyciagać wnioski ...
     assistance
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 11-07-2007, 16:41   

dobrze drogi dzieci ;) dajcie spokój bo niepotrzebnie się pokłócicie zaraz... jak coś to na temat postu...
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 32 days
Network load