|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
wymiana tylnej piasty |
Autor |
Wiadomość |
Skopek
Pomógł: 1 raz Wiek: 36 Dołączył: 10 Maj 2008 Posty: 149 Skąd: Legnica/Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 26-04-2009, 00:21 wymiana tylnej piasty
|
|
|
Witam
Właśnie wróciłem z garażu i mam pytanie: mógłby ktoś kto zmieniał kiedyś ową piastę (hamulce bębnowe) opisać krótko jak tego dokonać? Z tego co przeczytałem na forum wynika, że jest to bułka z masłem tyle, że nikt nie napisał konkretnie co trzeba zrobić. Ja odkręciłem tą dużą śrubę (o ile pamiętam na klucz 32) i nic mi to nie dało. Wszystko dalej sztywno siedzi i nie wiem co dalej robić. Nie ma tam za bardzo jak tego uderzyć ani nic z tych rzeczy. Znajdzie się jakiś sposób na wyjęcie czopa?
Prosiłbym o szybką odpowiedź, bo niedziela to mój ostatni wolny termin przed zlotem, a jak nie zmienię tej piep...... piasty to mnie zahuczy na śmierć w trasie.
Pzdr. |
_________________ "każdy, kto kupuje Alfę, jest chyba stuprocentowym, opóźnionym w rozwoju psycholem"
Komputerowa diagnostyka silnika abs airbag ALFA ROMEO LANCIA FIAT
tel. 665-091-921
|
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 26-04-2009, 09:47
|
|
|
Skopek, o ile pamietam to przy bębnach nie ma innej rzeczy trzymającej piastę prócz tej dużej śruby w jej środku. Może się z czasem zapiekała, to trochę tak jak z bębnami. Jak są dobrze spasowane na piastę i posiedzą parę lat to ciężko je potem ściągnąć wtedy tylko technika lać WD i powoli rozruszać prawo lewo góra dół, z dużą dozą cierpliwości bo to będzie trochę trwało. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
MARIOVIRUS
Pomógł: 18 razy Wiek: 35 Dołączył: 30 Sty 2008 Posty: 571 Skąd: Bolesławiec
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 26-04-2009, 10:17
|
|
|
Skopek, ja mam tarcze i z bebnami nie mialem do czynienia ale zlozone jest pewnie tak samo nie wiem czy muziales zdjac beben caly i zostawic sama piaste jak tak to zaluz chociaz tyl bembna nastepnie ciagnij za niego to latwiej wyjdzie bo z tym jest problem ze jest to spacowane ze wchodzi i nie ma zbyt luzu a wiadomo po x czasu to sie troche zapiecze i najlepiej ciagnac albo od tylu nakrec troche nakretke zeby bylo na rowni z koncowka sroby i mlotkiem wybij kawalek |
_________________ Tipo 1,6 I.E. 94r +LPG 835c1,000 było
Mercedes W123 200D 81r jest
Fiat Marea 2.0 20V 98r była
BMW E34 2.0 vanos był
Golf II 1.3 90r. był
Vento 1,8 LPG 94 był
Audi 80 2.6 94 było
Audi 100c4 2.8 quattro bylo
Fiat Tipo 1.8 92 jest |
|
|
|
|
Skopek
Pomógł: 1 raz Wiek: 36 Dołączył: 10 Maj 2008 Posty: 149 Skąd: Legnica/Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 26-04-2009, 10:32
|
|
|
No wczoraj do 1 w nocy młotkiem działałem i nawet nie drgnęło. Myślę, że ostatnią osobą jaka widziała to w częściach był monter przy taśmie. Spróbuje dzisiaj nawet całe koło założyć i jakoś tak zrobić, żeby z jednej strony ciągnąć, a z drugiej młoteczek ( 5 kg ). Szkoda tylko, że nie ma się nim tam gdzie zamachnąć .
Innego sposobu już chyba nie będzie. Idę działać. Dzięki za odpowiedź. |
_________________ "każdy, kto kupuje Alfę, jest chyba stuprocentowym, opóźnionym w rozwoju psycholem"
Komputerowa diagnostyka silnika abs airbag ALFA ROMEO LANCIA FIAT
tel. 665-091-921
|
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 26-04-2009, 21:59
|
|
|
Skopek, no jak byś miał ciekły azot było by łatwiej niestety tylko siłą i cierpliwością ja się ze starym bębnem siłowałem 30min a piasta jeszcze cieniej jest osadzona. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
Skopek
Pomógł: 1 raz Wiek: 36 Dołączył: 10 Maj 2008 Posty: 149 Skąd: Legnica/Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 26-04-2009, 22:28
|
|
|
Uhh. Po robocie. Czop musiał się poddać. Z jednej strony podważany był łomem, a z drugiej wspomniany wyżej młoteczek. Gdy to wszystko już wyszło, reszta poszła błyskawicznie (jakieś 10 min. i zrobione). Teraz cisza i spokój (oprócz szumu rolki prowadzącej, której wymiany w najbliższym czasie zaniechałem po zorientowaniu się w cenach tego skomplikowanego i wymyślnego kawałka metalu z łożyskiem ) |
_________________ "każdy, kto kupuje Alfę, jest chyba stuprocentowym, opóźnionym w rozwoju psycholem"
Komputerowa diagnostyka silnika abs airbag ALFA ROMEO LANCIA FIAT
tel. 665-091-921
|
|
|
|
|
mrk69
Pomógł: 31 razy Wiek: 37 Dołączył: 25 Maj 2006 Posty: 1884 Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 23-08-2009, 15:06
|
|
|
Czyli piastę wykręca się "od tyłu" za tą śrubę tak? To jest normalny gwint? Jak zdjąć tą zaślepkę co jest od przodu? Muszę zdjąc bo 2 gwinty na 4 mi się posypały... |
_________________
|
|
|
|
|
MARIOVIRUS
Pomógł: 18 razy Wiek: 35 Dołączył: 30 Sty 2008 Posty: 571 Skąd: Bolesławiec
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 23-08-2009, 15:42
|
|
|
mrk69, ja te zaslepki lekko uszkodzilem zeby zdjac wbilem plaski srubokret tak zeby dalo sie odepchnac zaslepke od otworu centrujacego z dwoch stron i tak wyszlo przez piaste przechodzi dluza sroba od strony piasty jest lepek na duzy imbus cos kolo 20mm a z tylu tak jak piszesz jest nakretka tej sroby zeby wyjac piaste zciagasz dekielek z tylu wsadzasz klucz i od przodu odkrecasz imbud\sem z jakas przedluzka a gwint chyba normalny . Ja jak odkrecalem to najpierw samym imbusem z 2metrowa przedluzka ruszylem srobe zeby sie obrucila lekko i wtedy z tylu klucz dawalem i zapieralem go o wachacz i wszytsko inne co sie dalo a od przodu odkrecalem i powoli jakos to szlo z odkreceniem jest i tak mniejsza polowa zabawy reszta zaczyna sie podczas wyjmowania sroby z piasta gdyz najlepiej miec przykrecony do piasty kawalek chamowania (tarcza badz beben) badz kolo przykrecic i ciagnac za nie znacznie ulatwia gdyz jest za co zlapac i piasta z sroba powolutku wychodzi |
_________________ Tipo 1,6 I.E. 94r +LPG 835c1,000 było
Mercedes W123 200D 81r jest
Fiat Marea 2.0 20V 98r była
BMW E34 2.0 vanos był
Golf II 1.3 90r. był
Vento 1,8 LPG 94 był
Audi 80 2.6 94 było
Audi 100c4 2.8 quattro bylo
Fiat Tipo 1.8 92 jest |
|
|
|
|
Skopek
Pomógł: 1 raz Wiek: 36 Dołączył: 10 Maj 2008 Posty: 149 Skąd: Legnica/Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 23-08-2009, 19:44
|
|
|
Ja musiałem użyć wybijaka aby pozbyć się czopa. |
_________________ "każdy, kto kupuje Alfę, jest chyba stuprocentowym, opóźnionym w rozwoju psycholem"
Komputerowa diagnostyka silnika abs airbag ALFA ROMEO LANCIA FIAT
tel. 665-091-921
|
|
|
|
|
mrk69
Pomógł: 31 razy Wiek: 37 Dołączył: 25 Maj 2006 Posty: 1884 Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 23-08-2009, 21:55
|
|
|
Ok, dzięki za rady. Operacja się udała, ale zanim wymyśliłem jak te śrubiska ruszyć to godzina nie moja. Zastosowałem metalową rurę z trzonka od łopaty i poszło, z tym że ja odkręcałem tę śrubę z tyłu, bo miałem imbus największy 17 a tam trzeba 19. Także 17 + śrubokręt i to zablokowane, a tyłem kręciłem. Z wyjęciem nie było żadnego problemu, bo nawet nie musiałem pukać młotkiem, po prostu wypadło wszystko i o dziwo nic nie rozsypane. Skręcić było o wiele prościej. Po odpowiednim przesmarowaniu trzonu śruby wszystko ładnie poszło i tylko na koniec dokręcałem z rurą |
_________________
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|