Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Stuka z prawej strony -tempra '92
Autor Wiadomość
jokerssxx 


Wiek: 39
Dołączył: 26 Wrz 2006
Posty: 56
Skąd: Tyszowce
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 01-10-2006, 10:58   Stuka z prawej strony -tempra '92

Witam
Coś mi stuka na dołach z prawej strony -komisant mówił przy sprzedaży ze do wymiany jest prawy wahacz. Czy to możliwe zeby to on tak mocno stukał??? i czy pojeżdze jeszcze miesiąc do wyplaty czy lepiej nie jezdzic. Czym to grozi?
  
 
 
rosama 



Dołączył: 06 Mar 2006
Posty: 107
Skąd: Zabrze
Województwo: Śląskie
Wysłany: 01-10-2006, 11:56   

Witam!
Stukot może być od faktycznie od "wyrąbanych" tulei wahacza lub/i łącznika stabilizatora, może to być też stara poduszka silnika z prawej strony od przodu albo luźny lub stary amortyzator.
Najlepiej podjechać sobie na kanał (albo najechać ta stroną na jakiś klocek lub krawężnik) i jedna osoba od spodu niech patrzy na tuleje i trzyma ręką, a druga mocno "pobuja" samochodem. Luzy będzie gołym okiem widać i czuć. Przy okazji sprawdzisz sobie inne elementy np. stan podłogi, ew. wycieki itp. :yawinkle:
Pozdrawiam i życzę powodzenia przy poznawaniu auta... :lol:
  
 
 
MupiK 



Pomógł: 15 razy
Wiek: 40
Dołączył: 14 Maj 2005
Posty: 1350
Skąd: Zabrze
Województwo: Śląskie
Wysłany: 01-10-2006, 12:07   

To ja powiem ze to moze byc jeszcze :D
Wewnetrzna guma stabilizatora
Koncowka drazka kierowniczego
Drazek keirowniczy
Zaciski klockow hamulcowych:-)

Czym to grozi hmm jak wahacz ci mocno wali (przesowa sie) to reszta elemntow dostaje dupe i to porzadnie :-)
_________________
www.aquamelior.pl - systemy filtracji wody, chemia i części do ekspresóworaz akcesoria, systemy filtracji powietrza, klimatyzacje, stacje uzdatniania wody, pompy ciepła i inne. W razie pytań proszę śmiało pisać.
     Moneta
 
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 01-10-2006, 20:53   

ale nie tylko tym!!!!

owszem, jak masz wahacz do D, czy amorek do D czy nawet końcówkę drążka to współpracujące elementy szybciej załatwisz (zwł. wahaczem, amorkiem),
ALE jeśli chodzi o bezpieczeństwo - jeśli masz naprawdę baaaardzo mocno wybity sworzeń, tak na granicy, to teoretycznie jest możliwość, że z wahacza 'wysoczy' Ci koło z amorkiem... pół biedy na parkingu, gorzej jak podczas szybkiej jazy na zakręcię podczas trafienia w dziurę... bo skończyć się to może... w zasadzie skończyć;
ja osobiście miałem przypadek też niemożliwy niby, że felerny wahacz pęknął mi podczas jazdy na zakręcie i się odkształcił, prawie złamał... jeden na ileś tysięcy może.. a sworzeń itp miał dobre.... dobrze, że jechałem powoli wtedy.... bo na 3 kołach na zakręcie nie manewruje się wesoło... a miałem perspektywę bliskiego spotkania z pociągiem, na torach kilka metrów od miejsca początku poślizgu...

dlatego przestrzegam każdego, że jak ma już totalnie martwy rozj.ny wahacz, lepiej nie ryzykować;
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
MarcinWrocław 



Wiek: 43
Dołączył: 22 Kwi 2006
Posty: 280
Skąd: Bochnia
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 02-10-2006, 16:38   

Popieram przedmówców - stawiam na wachacz. Ale nie zawsze da się to tak łatwo wykryć. Jak kupiłem moją Temperówke to waliło coś niemiłosiernie. Pojechałem wiec na "trzepaki" na Stacje diagnostyczną, gościu wgramolił się pod auto, posiedział tam 5 min i mówi do mnie - "Panie, wszystko jest ok"..;):) Więc zdałem się na własne doswiadczenie i faktycznie - po wymianie wachacza było cichutko jak w nowym aucie... Swoja drogą mi się szykuje lewy wachacz także do wymiany... prawy juz pół roku jezdzi..;):)
_________________
była.... Temperówka, 92 1.6
była.... Vectra A '95 1.6 + LPG
była Vectra X18XE - nareszcie z klimą!!
C5 FL 2,0 HDI Break Exclusive
     assistance   Moneta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 31 days
Network load