|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Spryskiwacze |
Autor |
Wiadomość |
mrk69
Pomógł: 31 razy Wiek: 37 Dołączył: 25 Maj 2006 Posty: 1884 Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 28-01-2007, 00:09 Spryskiwacze
|
|
|
Jest następujący problem: Pryskałem, pryskałem sobie po szybkach, aż nagle zaczęło lecieć coraz mniej, potem tylko z jednej dzurki i koniec...ani z przodu nie psikają, ani z tyłu. Pompka chodzi, płyn zimowy jest, możliwe, że to śnieg wleciał w przewody i zamarzł? Mróz jest cały czas. |
_________________
|
|
|
|
|
RaV
Pomógł: 2 razy Wiek: 42 Dołączył: 07 Paź 2005 Posty: 539 Skąd: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 28-01-2007, 09:37
|
|
|
Tak, kolego, ja bym obstawiał, że jednak coś Ci tam zamarzło.
Jak masz możliwość wstaw auto do garażu lub weź suszarkę i podmuchaj trochę,
też teoretycznie jak silnik będzie chodził dość długo to klapa robi się cieplejsza od otoczenia, to z czasem i okolice spryskiwaczy mogą się troszkę ogrzać.
Tylko nie próbuj robić tak jak pan z reklamy, i nie sikaj na zamarznięte, bo przymarzniesz i zostaniesz przymocowany do maski, aż do wiosny *] |
_________________
|
|
|
|
|
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 28-01-2007, 10:30
|
|
|
ale jeśli się okaże , że rozgrzanie nie pomogło i to nie przymarznięcie , to:
1) zdejmując wycieraczki a potem (kilka śrub) czarną 'kratkę' zewnętrzną masz dostęp do przewodów - przepłucz i przedmuchaj, podobnie same spryskiwacze (syf jakiś, czasem pływający w płynie np 'marki' tesco itp marki 'tanie lanie' )
2) zdarza się, że siada trójnik-zaworek zwrotny (bo to 2 w 1); ten trójniczek co rozdziela z jednego wężyka na 2; siada w nim taka membranka bodajże; przez to płyn nie poleci, ew po dłuższym pompowaniu (przytrzymasz pompkę) trochę poleci; ten trójniczek pada po latach, normalne; kosztuje aż 2 zeta a wymiana trwa góra 1 powio licząc z odkręcaniem 'kraty' itp |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
|
Pawel_Ostrow
Wiek: 37 Dołączył: 10 Lut 2006 Posty: 57 Skąd: Ostrów Wielkopolski
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 28-01-2007, 11:49
|
|
|
Ile to przytrzymywanie pompki ma trwać? Bo mi od razu nigdy płyn nie leci, dopiero po jakiejś sekundzie zaskakuje, potem już bezproblemowo, tzn wymieniać?;-) |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 28-01-2007, 12:07
|
|
|
Sprawdz czy masz w układzie zawór zwrotny. Powinień on być w trójniku, powoduje to że jak wyłączysz silnik spryskiwacza to cofająca się woda jest blokowana.
Może poprostu tego nie masz. Chociaż u mnie czasami jak nie używam dłużej spryskiwaczy to małą chwilkę musi silniczek pochodzić.
Zauważ, że jak włączysz spryskiwacze to wycieraczki odrazu nie zaczynają chodzić, dopiero z miałym opóźnieniem zaczynają. |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
mrk69
Pomógł: 31 razy Wiek: 37 Dołączył: 25 Maj 2006 Posty: 1884 Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 28-01-2007, 14:43
|
|
|
No i już sam teraz nie wiem...zawór mam - chodzi o taki mały zaworek z kółeczkiem? Tylko jest następa sprawa. Wczoraj silnik od pompki działał a dzisiaj już nie, tyle że wczoraj też nie od razu, ale po krótkim rozmrożeniu.
** Dodano: 29-01-2007, 13:15 **
Dzisiaj znów pompka nie pracowała...zaglądam do zbiorniczka, a tam....niby płyn, ale jednak widze kawałki lodu (poprzedni właściciel zapewniał, że jest tam tylko płyn) dolałem ciepłej wody i pompka ruszyła. Teraz mam zamarzniętą wodę w przewodach. Zaworki sprawdziłem i są dobre. Pytanie jest następujące: jak wylać całą zawartość zbiornika?? |
_________________
|
|
|
|
|
Adonay
Wiek: 43 Dołączył: 11 Kwi 2007 Posty: 377 Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 03-08-2007, 07:04
|
|
|
Podepnę się pod temat.
Kiedy kupiłem auto, działał tylko prawy spryskiwacz, ale po czasie i on zaniemógł i zaczął psikać na 2cm. Wczoraj dobrałem się do rurek i trójnika.
Trójknik był zalany klejem i blokadka ze sprężynką działała jak skrzep, a nie zastawka. Trudno, rozmontowałem go, wyjąłem sprężynkę a "czwartą dziurkę" zakleiłem. Poza tym brakowało ze 4 cm w rurce do drugiego spryskiwacza.
Teraz działają dobrze spryskiwacze, mimo, że trzeba poczekać ze 2 sekundy aż poleci płyn (przez ten trójnik).
Tylko jedno mnie zastanawia - dlaczego wycieraczki nie włączają się po spryskaniu szyby? Na jakiej zasadzie to działa ? |
_________________ był : Tipo 1.4
są : Ford Fiesta 1.3
Opel Astra 1.4 16V |
|
|
|
|
mrk69
Pomógł: 31 razy Wiek: 37 Dołączył: 25 Maj 2006 Posty: 1884 Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 03-08-2007, 12:33
|
|
|
Adonay napisał/a: | Na jakiej zasadzie to działa ? |
U mnie to różnie z tym działaniem. Np. jak mam włączone wycieraczki (załóżmy, że w deszcz) i na chwilę je wyłączę całkiem (bo np. już nie pada) to po spryskaniu szyb wycieraczki się nie uruchamiają. Natomiast jak mam wycieraczki wyłączone i zaczynam od spryskania to wycieraczki elegancko idą same. Nie wiem, czy przekaźnik czy coś tam od sterowania wie, że miałem przed chwilą włączone wycieraczki...
Adonay napisał/a: | mimo, że trzeba poczekać ze 2 sekundy aż poleci płyn |
Mam dokładnie to samo (chociaż mam wszystko już ok i powymieniane na nowe) i pewnie wiele osób tak ma, bo przecież na przednie spryskiwacze nie ma zaworka zwrotnego (przynajmniej w tych Tipolach, które widziałem), więc woda/płyn leci centralnie z pompki, a rurki jak wiadomo krótkie nie są, ale to zjawisko powinno się pojawiać za pierwszym "psiknięciem", bo jak dasz drugi raz to płyn w rurkach jest i powinno szybko prysnąć |
_________________
|
|
|
|
|
Adonay
Wiek: 43 Dołączył: 11 Kwi 2007 Posty: 377 Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 03-08-2007, 13:12
|
|
|
mrk69 napisał/a: | to zjawisko powinno się pojawiać za pierwszym "psiknięciem", bo jak dasz drugi raz to płyn w rurkach jest i powinno szybko prysnąć |
Heh, odwrotnie jak z... no
A tak serio, to mi to nie przeszkadza i jakoś nie zmienia "komfortu" jazdy, tylko się zastanawiałem czy to szkodliwe.
W każdym razie u mnie zawsze trzeba odczekać trochę Tzn. od wczoraj |
_________________ był : Tipo 1.4
są : Ford Fiesta 1.3
Opel Astra 1.4 16V |
|
|
|
|
JulO
witamy nowego
Dołączył: 21 Lis 2007 Posty: 9 Skąd: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 19-08-2008, 07:06
|
|
|
Witam wszystkich,
Po dłuższej przerwie chciałbym odświeżyć temat. Mianowicie, u mnie spryskiwacze nie pryskają na szyby, płyn ucieka jakimś takim plastikowym ujściem, które jest w komorze silnika. Dostałem się do tego plastiku od dołu (gdy auto było na kanale), wyjąłem z tego plastiku dużą ilość czarnej mazi. Teraz jak potrzymam włączone spryskiwacze to z tego plastiku woda wali jak z wodospadu.
Może podpowiecie czy ten plastik miał coś nałożone, co z tym zrobić?
Dziś może cyknę jakieś fotki ale nie wiem czy dostanę się tam z aparatem... |
_________________ POzdro...
JulO
|Fiat Tipo 1.4 i.e. 836A4, 1995 r. + LPG Landi Renzo z parownikiem SE81 (II gen.)|
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|