Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
[układ wydechowy] tipo 2.0 16V a 2.0 8V ....
Autor Wiadomość
GrzesiekK. 


Pomógł: 43 razy
Wiek: 43
Dołączył: 17 Paź 2006
Posty: 1290
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 16-11-2006, 09:18   [układ wydechowy] tipo 2.0 16V a 2.0 8V ....

Niestety w tipku ktorego jakis miesiac temu nabylem poprzedni wlasciel zepsuł uklad wydechowy, wyrzucone zostaly oryginalne tlumiki, zostal tylko katalizator, potem kawał seryjnej rury i do niej dospawano pseudo sportowy wydech.

Jako ze czesto zaliczam dluzsze trasy, meczy mnie to monotonne buczenie i chcialem zrobic z tym porzadek. Przeszperale oferte paru producentów i kurcze nie moge dostac wydechu do 2.0 16V z 1991 r. Z Bosal'a moga mi sprowadzic ale za spora kase ;/ i stad moje pytanie, znalazlem niedrogie uklady wydechowe Ferroz'a do 2.0 8V, niby tlumiki te same tylko krotszy chyba kawalek rury laczacy pierwszy tlumik z katalizatorem ale to nie problem, mam znajomego "spawacza artyste" ktory moze mi wyspawac potrzebne rury z dowolnej srednicy cienkosciennych rur ze stali kwasoodpornej ;] jedyne co mnie zastanawia to to czy srednice rur w wydechu w wersji 2.0 16V i 2.0 8V byly takie same??

Mam wiec wielka prosbę do forumowiczów, jesli ktoś posiada wiedze na ten temat lub ma tipo/tempre 2.0 8v i moglby mi podac srednice rur w ukladzie wydechowym bardzo mi to pomoze, bo jesli tylko tlumiki sa te same, to reszte jesli cos nie bedzie pasowalo [dlugosc, giecie rur] sobie przerobie i w koncu bedzie cisza w aucie ;]

z góry dziekuje i pozdrawiam Grzesiek
_________________
FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...

ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]

ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy :D
     assistance
 
 
lordabarth 



Pomógł: 33 razy
Wiek: 43
Dołączył: 09 Sie 2005
Posty: 582
Skąd: Wolbrom
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 16-11-2006, 22:32   

W angielskim sklepie ONLINE pisze ze do 1.8 , 2.0 jest ten sam.
_________________
Włoskie samochody są ja Media Markt...nie dla idiotów.
     Moneta
 
 skype
 
Raku 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 2622
Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 16-11-2006, 22:51   

Czyli 1.8 8v i 2.0 8v mają ten sam wydech z tego co widzę (tak mi się przynajmniej wydaje) to ma 48mm(?).
A ile ma 2.0 16v średnicy?
_________________
klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+
     Moneta
 
 
GrzesiekK. 


Pomógł: 43 razy
Wiek: 43
Dołączył: 17 Paź 2006
Posty: 1290
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 16-11-2006, 23:08   

2.0 16V ma podobno 50mm tak jak 1.9TD
_________________
FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...

ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]

ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy :D
     assistance
 
 
EASYKATO 



Pomógł: 3 razy
Wiek: 101
Dołączył: 13 Kwi 2006
Posty: 353
Skąd: Bielany Wrocławskie
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 17-11-2006, 12:45   

GrzesiekK. napisał/a:
2.0 16V ma podobno 50mm tak jak 1.9TD



ma więcej niż 50 mm 8)

tu link:
bosal katalog




i już wiesz dlaczego poprzedni właściciel
przerobił wydech w taki sposób

wystraszył się ceny :D


i tak dobrze że jeszcze jest w ofercie
takich jak w moim aucie już nie ma
_________________
Sedicivalvole 3d '93
(Wytrzymał już ze mną 20 lat)
  
     Moneta
 
 
schab 



Pomógł: 25 razy
Wiek: 66
Dołączył: 13 Paź 2006
Posty: 616
Skąd: Radziszów k. Krakowa
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 17-11-2006, 16:05   

Pytanie pozornie nie na temat : jaki masz filtr powietrza ? Bo jeśli stożek - wywal go i się zdziwisz , jak cichnie auto po powrocie do oryginalnego filtra i dolotu .
Ja kupując Dedrę - nabyłem ją z "dobrodziejstwem inwentarza" tj. filtrem stożkowym . Po przywróceniu do stanu pierwotnego- silnik znacznie ucichł , dynamika nie straciła , a wręcz poprawiła się elastyczność .
     assistance
 
Krzysztof A. 


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 18 Lip 2006
Posty: 100
Skąd: Jędrzejów
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 17-11-2006, 18:47   

Miałem ten sam problem u siebie.Niestety tylko orginał z Bosala-jeśli chcesz mieć tak jak być powinno.Łącznie około 700 pln.

** Dodano: 17-11-2006, 18:48 **
A średnica rury wynosi z tego co pamiętam 58mm
     Moneta
 
EASYKATO 



Pomógł: 3 razy
Wiek: 101
Dołączył: 13 Kwi 2006
Posty: 353
Skąd: Bielany Wrocławskie
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 17-11-2006, 18:59   

Krzysztof A. napisał/a:
Miałem ten sam problem u siebie.Niestety tylko orginał z Bosala-jeśli chcesz mieć tak jak być powinno.Łącznie około 700 pln.

** Dodano: 17-11-2006, 18:48 **
A średnica rury wynosi z tego co pamiętam 58mm



dobrze pamiętasz

i tą różnicę 8 mm bardzo czuć
_________________
Sedicivalvole 3d '93
(Wytrzymał już ze mną 20 lat)
     Moneta
 
 
GrzesiekK. 


Pomógł: 43 razy
Wiek: 43
Dołączył: 17 Paź 2006
Posty: 1290
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 17-11-2006, 23:14   

Stozka na cale szczescie nie ma ;] Co do wydechu to jutro poloze sie z suwmiarke jeszcze pod auto ale zapewne macie racje z tymi 58mm srednicy rur, nic innego mi nie pozostaje jak pomeczenie znajomego o dogiecie i wyspawanie wydechu z rur z kwasówki tylko tak mysle z czego by tu zaadoptowac puchy tlumików ;/

Jeszcze jedno pytanko czy wydech do silnika 836A3.000 jest taki sam jak w starszym 160A8.046 ?? U mnie pod macha siedzi właśnie 160A8.046.
_________________
FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...

ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]

ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy :D
     assistance
 
 
Raku 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 2622
Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 17-11-2006, 23:36   

niech nie gnie, tylko pospawa łuki, no chyba że ma giętarko-ciągarkę (czy jakoś tak). Jak będzie tylko giął to zmniejszy średnicę, co spowoduje zawirowania i zdławienia...
_________________
klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+
     Moneta
 
 
EASYKATO 



Pomógł: 3 razy
Wiek: 101
Dołączył: 13 Kwi 2006
Posty: 353
Skąd: Bielany Wrocławskie
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 18-11-2006, 13:03   

GrzesiekK. napisał/a:
Stozka na cale szczescie nie ma ;] Co do wydechu to jutro poloze sie z suwmiarke jeszcze pod auto ale zapewne macie racje z tymi 58mm srednicy rur, nic innego mi nie pozostaje jak pomeczenie znajomego o dogiecie i wyspawanie wydechu z rur z kwasówki tylko tak mysle z czego by tu zaadoptowac puchy tlumików ;/

Jeszcze jedno pytanko czy wydech do silnika 836A3.000 jest taki sam jak w starszym 160A8.046 ?? U mnie pod macha siedzi właśnie 160A8.046.


nie jest taki sam
bosal katalog ]

dwa ostatnie schematy to SEDICI
starszy i nowszy

widac roznice
_________________
Sedicivalvole 3d '93
(Wytrzymał już ze mną 20 lat)
     Moneta
 
 
GrzesiekK. 


Pomógł: 43 razy
Wiek: 43
Dołączył: 17 Paź 2006
Posty: 1290
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 18-11-2006, 15:08   

No dobra doszukalem sie w katalogu bosala ze wydech od 1.9TD jednak u nich tez ma rury srednicy 58mm [ w sumie to stwierdzilem to na podstawie cybantów uzywanych do obu typów wydechów idą te same, do pozostalych wydechow juz mniejsze.
Nic innego nie pozostaje mi jak liczyc na to ze Ferror trzyma wymiary rur tak jak Bosla, znalezc hurtownie ktora na miejscu ma wydech Ferroza do TD i z suwmiara w reku go obmacac ;]
_________________
FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...

ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]

ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy :D
     assistance
 
 
Raku 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 2622
Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 18-11-2006, 18:30   

Ale nasuwa się następne pytanie, jak z perzepstowością tłumików w TD, czy aby nie zdławią one za bardzo spalin?
_________________
klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+
     Moneta
 
 
GrzesiekK. 


Pomógł: 43 razy
Wiek: 43
Dołączył: 17 Paź 2006
Posty: 1290
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 19-11-2006, 09:58   

Raku napisał/a:
Ale nasuwa się następne pytanie, jak z perzepstowością tłumików w TD, czy aby nie zdławią one za bardzo spalin?


O to raczej bym sie nie obawial, diesel ma raczej wieksza gestosc spalin niz benzyna wiec nie powino byc problemu, swego czasu croma turbo i.e wspoldzielila wydech z TD ktory byl w nich wkladany.
_________________
FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...

ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]

ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy :D
     assistance
 
 
Raku 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 2622
Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 19-11-2006, 16:54   

No skoro tak mówisz.
_________________
klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+
     Moneta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 33 days
Network load