|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Uno DOHC |
Autor |
Wiadomość |
Binio
Wiek: 42 Dołączył: 11 Lis 2005 Posty: 28 Skąd: Częstochowa, PL
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 11-11-2005, 20:20 Uno DOHC
|
|
|
Witam!
Poniewarz jestem tu nowy tak wiec wypadalo by sie przywitac i troszke pochwalic moim autkiem, bo w duzej mierze jest on mocno zwiazany z Fiatem Tipo/Tempra.
Samochodz to Fiat Uno 1.4 OHC spi (70 KM), `96 rok, 5-cio drzwiowy.
Projekt to Fiat Uno Projekt 900 - proba wcisniecia silnik 1.6 DOHC spi (90 KM) do uniaka
Prace nad autem rozpoczolem ponad rok temu i do tej pory udal osie zrobic miedzy innymi:
Silnik (Fiat Tipo 1.6/Lancia Delta GT)
Blok- wymiana kompletu uszczelnien, wymiana panewek i pierscieni, szlif i wywaznie ukladu korbowodowego, polerka tlokow, planowanie.
Glowica - poprawienie kanalow ssacych i wydechowych, polerowanie zaworow, wymiana prowadnic i uszczelniaczy, poprawienie komor spalania, planowanie.
Kolektory - dopasowane do glowicy, wypoleroanie.
Przepustnica - rozwiert do 41 mm, polerowanie.
Ukald jezdny (Lancia Delta GT/ Uno Turbo 1.3)
Przystosowanie przeniesienia napendu pod wielokliny 24 mm i "grube" poloski.
Skrzynia biegow - Lancia Delta GT (krotka).
Hamulce (Fiat Tempra 2.0)
Przod - tarcze 257x20 mm wentylowane
Tyl - tarcze 240x10 mm zwykle
Zawieszenie
Sprzezyny sportowe Nowitec 60/40 mm
Wydech (w pudowe)
Przelotowy ze stali nierdzewnej fi 2,5``
Chlodzenie
Chlodnica wody - Lancia Delta 1.8
Chlodnica oleju - Fiat Croma 2.0
Plany
Zmiana zasilania z SPI na MPI - kolektor sacy Lancia Delta Turbo, przepustnica Fiat Croma Turbo
Montaz ssytamu turbodoladowania - Turbina Lancia Prisma 2.5 TD
Ponizej kilka zdjec z prac na projektrem 900.
Poczatki - miejsce na nowy motor.
Blok
Zawory
Tlok
Glowica
Juz na miejscu
Szczegolowy opis i wiecej zdjec znajdziecie na http://www.projekt900.fiatuno.pl |
_________________ Pozdrawima - Binio
|
|
|
|
|
Grześko
Wiek: 67 Dołączył: 23 Lis 2004 Posty: 241 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 13-11-2005, 13:36
|
|
|
No, no jestem pod wrażeniem. Gratuluję dotychczasowych efektów i czekam na ciąg dalszy.
O! To mój trzysetny post . |
_________________ Była Tempra 1.6 SX 94',
był VW Passat GL 2.0 16V automat 92',
jest STILO 1.6 16V Dynamic 3D 03'
oraz Alfa Romeo GT 2.0 JTS 04'.
Przed Temprą było jeszcze 14 innych autek w tym 3 Fiaty (Tipo, Uno i 124). |
|
|
|
|
|
Pele_Tipo
Wiek: 38 Dołączył: 26 Mar 2005 Posty: 685 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 13-11-2005, 14:42
|
|
|
no no, wyglada niezle...
znajomi chcieli wlozyc taki uturbiony z Delty HF do Punto i tez zaczeli sie zastanawiac czy nie lepiej znalezc UnoTurbo z uszkodzonym silnikiem, by wlozyc 1.6T.
mysle ze po udanym swapie z calym wnetrzem powinno robic okolice niskich 17stek, a po odelzeniu wysokie lub nawet niskie 16... juz jest o czym pogadac |
_________________ bylo 159A2.000, jest 160A1.046 i minus 200kg, a od niedawna takze pierwszy sponsor www.motohurt.com
|
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 13-11-2005, 17:59
|
|
|
Sam mam UNO 1.0 i z mila checia widze jak ktos przerabia to autko
A teraz drugie pyt. Po zmianie silnika, bedziesz sie np. sciagal gdzies, czy tak dla swojej przyjemnosci robisz?:)
[ Dodano: Nie 13 Lis, 05 18:57 ]
Fajna stronka, przejrzalem ja cała! Za ile kupileś Typka? |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
Binio
Wiek: 42 Dołączył: 11 Lis 2005 Posty: 28 Skąd: Częstochowa, PL
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 13-11-2005, 20:00
|
|
|
Grześko wielkie dzieki za wyrazy uznania - jak tylko zostana poczynione jakies dalsze kroki to spewnoscia opisze to na swojej stronie tak wiec serdecznie na nia zapraszam.
Pele_Tipo goscie z ktorymi wspolpracuje przy moim projekcie w niedlugim czasie beda swap`owac silnik 1.6 dohc z Lanci Delta Turbo do Uniaka ale w wersji 3 drzwiowej. Ja poczatkowo tez myslem o takim silniku, ale nie moglem trafic na model w odpowiednim stanie technicznym i oczywsicie za rozzsadne pieniadze.
Jesli chodzi o osiagi, to kolega ma uno 1.4 (lekko dlubniete ) zhamowane na 94 KM i najlepszy czas ET mial 16.254. W moim aucie na dobry poczatek mysle ze bedzie okolo 100KM czyli wyniki powinny byc dosc zblizone.
miszko zapraszam na strone www.fiatuno.pl oraz na klubowe forum, sporo informacji o Uniakach i ich wlascicielach
Co do mojego auta to bedzie do jazdy codziennej, tak wiec czesc wyposazenia i udogodnien zostanie, ale czesc rzeczy (takich jak np. tylna kanapa) zostanie usuniete z samochodu. Jesli chodzi o zawody, to mam nadzieje ze pojawie sie na kilkunastu zawodach zarowno na 1/4 mili jak i jakis OS`ach na torach wyscigowych (wszystko zalezy od auta i czasu )
Zapraszam do czestszych odwiedzin strony bo sukcesywnie bede uzupelnial materialy, jesli chodzi o sam motor z tipo to kosztowal mnie (dokladnie nie pamietam) cos w granicach 1000 - 1200 zl.
---------------
Edit
A tu do obejrzenia (i poczytania jesli kto zna wloski) zdjecia projektu TurboCrime http://www.autoelaborate.com/recensione288.html w ktorym zostal wykorzystany identyczny silnik jak moj - kilka informacji: moc 317 KM, monent 374 Nm do 100 w granicach 4-5 sek. |
_________________ Pozdrawima - Binio
|
|
|
|
|
Raku
Pomógł: 18 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 2622 Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 14-11-2005, 00:07
|
|
|
To ja może bardziej od strony technicznej...
Gdzie robiłeś głowice?
Jeżeli sam to skąd wiedziałeś że zwiększając średnice kanałów o około 3mm na strone nie spotkasz się z "kanałem wodnym"??
Ja chcę ciut bardziej grzebnąć głowice u siebie w 1.6 8v i nie wiem na ile sobie mogę pozwolić zwiększać średnice...
To samo się tyczy 2.0 8v |
_________________ klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+ |
|
|
|
|
Binio
Wiek: 42 Dołączył: 11 Lis 2005 Posty: 28 Skąd: Częstochowa, PL
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 14-11-2005, 19:20
|
|
|
Raku kanaly w duzej mierze sa powiekoszne na pierwszych 10 - 15 mm glebokosci (dalej jest dosc utrudniony dostep), glebiej zostaly jedynie poprawione ich ksztalty i czesciowo wypolerowane. Na odcinku na ktorym zostaly przeprowadzone najwieksze zmiany do kanalu wodnego, lub olejowego jest dosc daleko, a poza tym kanaly sa powieksznae raczej w osi pionowej niz posiomej.
Co do odleglosci, to np. glowica fiat 1.1 (przeceita glowica na pol) grubosc scianki kanalu ssaczego lub wydochowego wacha sie w granicach 3 - 5 mm |
_________________ Pozdrawima - Binio
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|