[Benzyna] Świece zapłonowe |
Autor |
Wiadomość |
Jędrzej
Pomógł: 1 raz Wiek: 41 Dołączył: 08 Sie 2008 Posty: 154 Skąd: Małogoszcz
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 05-11-2008, 21:08 [Benzyna] Świece zapłonowe
|
|
|
powiedzcie jakie powinny być świece do mojego silnika zarówno do bęzyny i do gazu i pytanie jak mam założone świece od słabszego silnika to może je szybko wypalić tzn. przegrzeją sie na przykład i przebicie będą miały bo jak założyłem nówki świece to palił na tyk a teraz po jakimś czasie już nie pali tak dobrze |
_________________ TEMPRA '94 1.6 i.e mpi/LPG 159A3.046 przerobiony na 159B9.000
http://www.youtube.com/watch?v=VSUzXOKi_BI
http://forum.tempra.org/a...tm?user_id=2692 |
|
|
|
|
egon
Pomógł: 57 razy Wiek: 42 Dołączył: 17 Paź 2007 Posty: 5516 Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
|
Wysłany: 06-11-2008, 01:39
|
|
|
Jedrzej, było o tym duuuzo tematów
A tak ogólnie kup NGK i bedziesz zadowolony, ja miałem je w tipku i było super, teraz tez ich uzywam i nie narzekam |
_________________ VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa |
|
|
|
|
wiki1982
Pomógł: 17 razy Wiek: 42 Dołączył: 08 Wrz 2008 Posty: 853 Skąd: Pabianice
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 09-11-2008, 09:59
|
|
|
NGK są najlepsze.Dobre są jeszcze BOSCHA i BERU.Osobiście jezdze na NGK i jestem bardzo zadowolony.Zero problemow. |
_________________ Zapraszam do mojego nowego miejsca pracy:
Sklep motoryzacyjny EURO-FIAT
ul.Przędzalniana 20 tel 42 674-61-80 ; 42 676-31-24 ; 794 077 776 lub
ul.Snycerska 3 tel 42 654-57-92 ; 664 045 57
LUB DO MNIE 692-42-42-60 |
|
|
|
|
zlomek
Dołączył: 14 Paź 2008 Posty: 59 Skąd: maz
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 09-11-2008, 14:16
|
|
|
Ja mam nasze rodzime ISKRY do gazu.
Raz mi wcisneli NGK i nie widziałem róznicy.
Tylko po kieszeni poszło. |
|
|
|
|
Jędrzej
Pomógł: 1 raz Wiek: 41 Dołączył: 08 Sie 2008 Posty: 154 Skąd: Małogoszcz
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 12-11-2008, 15:02
|
|
|
to powiedzcie mi jakie świece do gazu najlepsze były by do mojego motora (znaczenie symbol) bo kupiłem nowe i po miesiącu już mają przebicie i nie chce palić a były to świece NGK do benzyny
Odpowiedzcie mi na to pytanie
pytanie jak mam założone świece od słabszego silnika to może je szybko wypalić tzn. przegrzeją sie na przykład i przebicie będą
znalazłem takie coś
Porady / Eksploatacja
Praktyka dowodzi, że w silnikach samochodów zasilanych LPG nie trzeba stosować specjalnych świec przystosowanych do tego paliwa. Wystarczą standardowe świece przewidziane przez producenta pojazdu.
Ważne jest, aby świece nie miały wypalonych elektrod i były w dobrym stanie technicznym. Ponieważ pracują one w nieco wyższej temperaturze można przyśpieszyć częstotliwość wymian w porównaniu z zasilaniem benzynowym. W celu zagwarantowania pewnego przeskoku iskry elektrycznej między elektrodami świec, przewody wysokiego napięcia powinny być sprawne i czyste, a ich końcówki oczyszczone z nalotu tlenków, który zwiększa oporność i zakłóca przepływ prądu. |
_________________ TEMPRA '94 1.6 i.e mpi/LPG 159A3.046 przerobiony na 159B9.000
http://www.youtube.com/watch?v=VSUzXOKi_BI
http://forum.tempra.org/a...tm?user_id=2692 |
|
|
|
|
egon
Pomógł: 57 razy Wiek: 42 Dołączył: 17 Paź 2007 Posty: 5516 Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
|
Wysłany: 12-11-2008, 15:34
|
|
|
Jedrzej, Ja praktycznie w kazdym posiadanym aucie miałem (mam) LPG i zawsze kupuje NGK jednoelektrodowe i nigdy nie miałem z nimi problemów
Pomyslcie jeszcze na kablami i tp. bo sprawny zapłon to nie tylko swiece |
_________________ VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa |
|
|
|
|
Jędrzej
Pomógł: 1 raz Wiek: 41 Dołączył: 08 Sie 2008 Posty: 154 Skąd: Małogoszcz
Województwo: Świętokrzyskie
|
|
|
|
|
egon
Pomógł: 57 razy Wiek: 42 Dołączył: 17 Paź 2007 Posty: 5516 Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
|
Wysłany: 12-11-2008, 17:41
|
|
|
Jedrzej, Dokładnie to niewiem czym sie róznią, ale w tabeli widac jak dla mnie jedną główną róznice, są one przeznaczone do silników o róznej mocy, moze te co miałes poprostu miały cienszą elektrode i sie szybciej wypaliły z tego tytułu ze w czasie spalania w silniku jest wiekrze cisnienie (temperatura)
To są tylko moje spekulacje których nie jestem pewien, ale tak mi sie zdaje
Poza tym co za problem kupic swiece adekwatne do twojego silnika, wtedy bedziesz miał spokuj (najprawdopodobniej) |
_________________ VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa |
|
|
|
|
tipacz
Pomógł: 85 razy Wiek: 38 Dołączył: 07 Cze 2007 Posty: 3093 Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
|
Wysłany: 12-11-2008, 18:19
|
|
|
Tylko nasuwa sie jeszcze pytanie czy na tych "gorszych" miałes taki sam skład mieszanki ustawiony? Bo to tez mogło spowodowac krótszą żywotność świec... |
_________________ Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...
jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...
|
|
|
|
|
Jędrzej
Pomógł: 1 raz Wiek: 41 Dołączył: 08 Sie 2008 Posty: 154 Skąd: Małogoszcz
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 12-11-2008, 18:33
|
|
|
nic nie zmieniałem po prostu wkręciłem te nowe słabsze świece i miesiąc jeździłem bez problemowo palił na tyk a dziś znów zaczoł na zimnym nie odpalać jak powinien wyjołem świece i widać na nich trochę tak jakby miały przebicie wyczyściłem je i zobacze rano czy pomogło |
_________________ TEMPRA '94 1.6 i.e mpi/LPG 159A3.046 przerobiony na 159B9.000
http://www.youtube.com/watch?v=VSUzXOKi_BI
http://forum.tempra.org/a...tm?user_id=2692 |
|
|
|
|
romano
Pomógł: 56 razy Dołączył: 09 Sty 2005 Posty: 2132 Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 12-11-2008, 19:12
|
|
|
Jedrzej napisał/a: | Teraz pytanie czy jest jakaś różnica między nimi, i że te co teraz mam ze są od słabszego to sie szybko zużyły w moim |
Te świece różnią się tylko i wyłącznie rozmiarem pod jaki klucz zostały zrobione, jedne pod 21mm drugie pod klucz 16mm i tylko tyle. Czyli jeżeli chodzi o zastosowanie to są te same świece i masz dobrze dobrane, być może trafiły Ci się jakieś felerne. |
_________________ Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE
|
|
|
|
|
Jędrzej
Pomógł: 1 raz Wiek: 41 Dołączył: 08 Sie 2008 Posty: 154 Skąd: Małogoszcz
Województwo: Świętokrzyskie
|
|
|
|
|
romano
Pomógł: 56 razy Dołączył: 09 Sty 2005 Posty: 2132 Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 12-11-2008, 20:54
|
|
|
Jedrzej napisał/a: | mi też sie wydaje że jest jakaś różnica miedzy tymi a tymi świecami i nie tylko rozmiarem |
Koledzy nie przesadzajcie z tymi świecami, bo wbrew pozorom świec się nie projektuje pod konkretną moc i pojemność silnika a bardziej pod rozwiązania techniczne zastosowane w silniku, że się tak wyrażę.
Zresztą na screenie przedstawionym przez Jedrzeja widać, że zarówno do 2,0 tempry o mocy 113KM jak i do tempry o pojemności 1,6 i mocy 75KM idzie ta sama świeca |
_________________ Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE
|
|
|
|
|
Jędrzej
Pomógł: 1 raz Wiek: 41 Dołączył: 08 Sie 2008 Posty: 154 Skąd: Małogoszcz
Województwo: Świętokrzyskie
|
|
|
|
|
Świstak
Pomógł: 16 razy Wiek: 40 Dołączył: 15 Cze 2008 Posty: 608 Skąd: Zgierz
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 12-11-2008, 23:29
|
|
|
ja jeżdżę na NGK do gazu i pali mi na Pb zajebiście... na dotyk kable też też mam NGK a sprawdzac kable możesz w dwojaki sposób, pod kontem dawania iskry i pod kontem przebicia, było sporo o tym na forum. pod kontem przebicia sprawdź w nocy otwórz maske odpal silnik i patrz czy tańczą po kablach "piorunki" a pod kontem iskry wykręcaj każdą świece zakładaj na nią kabel tak jak normalnie połóż ją na głowicy i kręć odpalaj silnik jak zauwarzysz iskrę na świecy no to znaczy że przez kabel idzie prąd... i tak ż każdą świecą i kablem pokolei... |
|
|
|
|
egon
Pomógł: 57 razy Wiek: 42 Dołączył: 17 Paź 2007 Posty: 5516 Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
|
Wysłany: 13-11-2008, 06:46
|
|
|
Jedrzej napisał/a: | kupie teraz świece Iskry |
Twój wybór
Jedrzej napisał/a: | i jak sprawdzic czy kable są ok ?? |
Powiem jak ja to robie: nie sprawdzam tylko kupuje nowe To nie jest duzy wydatek a wiem ze są dobre, wiec zamiast spekulowac kup nowe kable i swiece i napewno bedzie lepiej |
_________________ VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa |
|
|
|
|
zlomek
Dołączył: 14 Paź 2008 Posty: 59 Skąd: maz
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 13-11-2008, 08:30
|
|
|
Jedrzej napisał/a: | No ok
a teraz czy o zły stan kabli mogły sie te świece szybko zużyć
i jak sprawdzic czy kable są ok ??
kupie teraz świece Iskry |
Kupuj ja miałem zwykłe NGK,potem te chyba z trzema elektrodami.
I teraz mam iskry i auto pali tak samo:) |
|
|
|
|
egon
Pomógł: 57 razy Wiek: 42 Dołączył: 17 Paź 2007 Posty: 5516 Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
|
Wysłany: 13-11-2008, 13:56
|
|
|
zlomek napisał/a: | potem te chyba z trzema elektrodami. |
Tylko ze do LPG ja radze jednoelektrodowe |
_________________ VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa |
|
|
|
|
Jędrzej
Pomógł: 1 raz Wiek: 41 Dołączył: 08 Sie 2008 Posty: 154 Skąd: Małogoszcz
Województwo: Świętokrzyskie
|
|
|
|
|
egon
Pomógł: 57 razy Wiek: 42 Dołączył: 17 Paź 2007 Posty: 5516 Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
|
Wysłany: 13-11-2008, 15:19
|
|
|
Jedrzej napisał/a: | czy o zły stan kabli mogły sie te świece szybko zużyć |
Raczej nie Chodz z drugiej strony mogło byc tak ze kable dawały za mały prąd na swiece te nie przepalały całej mieszanki w efrkcie na swiecach roibł sie nalot, były wilgotne od paliwa itp. i wtedy mogło dojsc do przedwczesnego zuzycia swiec |
_________________ VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa |
|
|
|
|
romano
Pomógł: 56 razy Dołączył: 09 Sty 2005 Posty: 2132 Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 14-11-2008, 10:41
|
|
|
Jędrzej napisał/a: | ok sprawdzanie kabli jak pisał Świstak to wiem myślałem ze jest jakiś sposób jeszcze inny miernikiem czy czymś |
Oczywiście możesz pomierzyć oporność kabli miernikiem, ale problem jest taki, że musiałbyś wiedzieć jaką mają mieć rezystancję twoje kable, przeważnie jest to kilka kΩ. Weź je pomierz i pochwal się odczytami, zobaczymy co wyjdzie.
Popatrzyłem w twoją galerię i wydaje mi się, że masz kable janmora a niestety nie mają one dobrej opinii i forumowicze miewają z nimi problemy.
Jeszcze jedno kiedy regulowałeś lpg ?
może masz spapraną mieszankę i świece dostają po tyłku i stąd problem z ich żywotnością, pojechałbym na analizator i zobaczył czy wszystko jest w porządku. |
_________________ Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE
|
|
|
|
|
Jędrzej
Pomógł: 1 raz Wiek: 41 Dołączył: 08 Sie 2008 Posty: 154 Skąd: Małogoszcz
Województwo: Świętokrzyskie
|
|
|
|
|
romano
Pomógł: 56 razy Dołączył: 09 Sty 2005 Posty: 2132 Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 14-11-2008, 19:28
|
|
|
Jędrzej napisał/a: | no właśnie musze jechac na ustawienie gazu bo mi kpoci na gazie na biało tak jakby para z rury szła |
Tym się nie masz co przejmować, jest to normalny objaw dla lpg.
W wyniku spalania powstaje para wodna i jest ona szczególnie widoczna na zimnym silniku i w chłodne dni. |
_________________ Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE
|
|
|
|
|
Jędrzej
Pomógł: 1 raz Wiek: 41 Dołączył: 08 Sie 2008 Posty: 154 Skąd: Małogoszcz
Województwo: Świętokrzyskie
|
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 14-11-2008, 23:59
|
|
|
Jędrzej, no to wybierz się na regulację bo warto to robić minimum raz do roku. |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
|