|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
blokująca sie stacyjka i inne mankamenty |
Autor |
Wiadomość |
rodzynek
Pomógł: 2 razy Dołączył: 01 Gru 2005 Posty: 130 Skąd: Bielsko-Biała
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 26-12-2005, 23:45 blokująca sie stacyjka i inne mankamenty
|
|
|
Taki mam oto problem - ciężko obrócić klucz w stacyjce, trzeba próbować aż się uda. I pytanie - czy stacyjka jest rozbieralna na części pierwsze do takiego stopnia, aby można było powyciągać (dorobić, przerobić itp) blaszki zamka blokujące go? Proszę o konkretne odpowiedzi, typu - tu nawiercić aby wyciągnąć bębenek itp.
Kolejna rzecz - muszę wymienić łożyska w tylnych kołach, czy dobrze myślę, że nie powinny więcej kosztować niż ok. 25 zł i że da sie to zrobić na szybko nawet na mrozie?
Sprawa termostatu - silnik 1,9 td, jaki polecacie i ile roboty z jego wymianą?
Nadmuch na przednią szybę - działa jedynie 3 i 4 bieg. Co z reguły jest odpowiedzialne za brak tych pozostałych? I jeżeli to opornik to gdzie go szukać?
Dodam, iż każdą z tych rzeczy robiłem w swoim aucie (nie Fiat) ale za wczasu wolę się zapytać jak się to robi w Temprze:)
Z życzenia poświątecznego spokoju - |
_________________ rodzynek
Fiat Tempra SW 1,9 tds '92 w rodzinie - na sprzedaż |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 27-12-2005, 00:43
|
|
|
1. Problem to pewnie bedzie zwiazany z wytartym kluczykiem. Ja mialem podobnie.
Dopiero zapasowy "nowka" klucz pomogl. I teraz normalnie przekreca sie zamek.
Tak tez mialem z zamykaniem tylniej klapy. Raz sie bebenek przekrecal, raz nie, a wszystko bylo wina tego kluczyka.
Sprawdz czy nie masz przypadkiem podobnie.
2. Z tylu wymienia sie cale piasty. Ceny ~100zł sztuka. Klik
3. Nie umie Ci odpowiedziec.
4. Dział Rozwiązane Usterki -> Brak II-IV biegu nawiewu. Poczytaj ten temacik.
Prawdopodbnie uszkodziły Ci się rezystory. |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
rodzynek
Pomógł: 2 razy Dołączył: 01 Gru 2005 Posty: 130 Skąd: Bielsko-Biała
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 27-12-2005, 00:55
|
|
|
1. Co do kluczyka - faktycznie jest mocno zużyty...
2. Link od Ciebie prowadzi do przednich piast, czyżby z tyłu też był taki patent?
3.
4. Właśnie znalazłem ten wątek i już jestem po lekturze Jutro będę wiedział co piszczy u mnie:) |
_________________ rodzynek
Fiat Tempra SW 1,9 tds '92 w rodzinie - na sprzedaż |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 27-12-2005, 01:01
|
|
|
rodzynek napisał/a: | 2. Link od Ciebie prowadzi do przednich piast, czyżby z tyłu też był taki patent? |
Pomyłka Szybko poruszalem sie na tamtej stronie i przeoczyłem. Ach te świeta...
Klik
Tam pisze , ze lozysko kola tylniego. Tylko mi sie mocno zdawało, ze to sie wymienia wszystko jako jedna calosc. Jeszcze musze sprawdzic.
Poszukaj tez tutaj na forum, byly o tym tematy.
Co do kluczyka sprawdz. U mnie wymiana pomogła.
[ Dodano: Wto 27 Gru, 05 01:04 ]
A jednak -> http://forum.tempra.org/viewtopic.php?t=2732
Czyli mozna samo lozysko wymienic. Sorki, za zmyłke.
Ja jeszcze nie wymienialem na tyle od nowosci. Dlatego, tez cos mi sie kojarzylo o tej wymianie jak tutaj klubowicze pisali, ze cala piaste sie wymienia. A jednak wystarczy same lozyska |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
rodzynek
Pomógł: 2 razy Dołączył: 01 Gru 2005 Posty: 130 Skąd: Bielsko-Biała
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 27-12-2005, 01:11
|
|
|
miszko napisał/a: | A jednak wystarczy same lozyska |
Fiu, ale widzę, że to nie taka prosta sprawa jak np. w maluchu czy nawet u mnie, że ściągam bębny hamulcowe razem z łożyskami...
Coś czuję, że mnie jeszcze ta temperówka nauczy pokory... |
_________________ rodzynek
Fiat Tempra SW 1,9 tds '92 w rodzinie - na sprzedaż |
|
|
|
|
Chiquita
Wiek: 37 Dołączył: 16 Paź 2005 Posty: 502 Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 27-12-2005, 09:29
|
|
|
rodzynek napisał/a: | Fiu, ale widzę, że to nie taka prosta sprawa jak np. w maluchu czy nawet u mnie, że ściągam bębny hamulcowe razem z łożyskami...
Coś czuję, że mnie jeszcze ta temperówka nauczy pokory... | Nie pękaj nie jest tak żle ja wymieniłem to bez problemów
Życze abyś i ty nie miał problemów/ Pozdro |
_________________
|
|
|
|
|
rodzynek
Pomógł: 2 razy Dołączył: 01 Gru 2005 Posty: 130 Skąd: Bielsko-Biała
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 28-12-2005, 20:53
|
|
|
Ponawiam pytanie o rozbiórkę stacyjki... Użycie innego, lepszego kluczyka jedynie pogarsza sprawę. W każdym razie teraz jeżdżę z odłączoną kostką i przełączam ją śrubokrętem (zbyt długo trwa mordowanie się z kluczem w stacyjce).
Domyślam się, ze aby zdjąć stacyjkę muszę zdjąć wcześniej kierownicę i zespół przełączników pod nią (stacyjka ma chyba trzy sruby - łeb krzyżakowy i chyba dwie na klucz . I co dalej - w jaki sposób wydobyć bębenek stacyjki z obudowy, jak go rozebrac do gruntu?
Tak sobie myślę, że już chyba ktoś to robił:) Liczę na info:)
Jaki kupić termostat do 1,9 td? Jakieś szczególne modele są bardziej godne polecenia? |
_________________ rodzynek
Fiat Tempra SW 1,9 tds '92 w rodzinie - na sprzedaż |
|
|
|
|
Ardian
Dołączył: 19 Wrz 2005 Posty: 48 Skąd: Ruda Śląska
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 29-12-2005, 00:28
|
|
|
Cześć wyciągnąć bębenek z stacyjki jest bardzo łatwo po zdemontowaniu osłon na kierownicy musisz włożyć kluczyk do stacyjki i przekręcić w normalne położenie do jazdy z boku obudowy bębenka jest mały otwór trzeba włożyć tam cieniutki śrubokręcik albo grubą igłę i wepchnąć zabezpieczenie taki mały języczek w tym samym czasie ciągnąć bębenek za kluczyk na zewnątrz i wyjdzie bez problemu sposób sprawdzony. |
|
|
|
|
moley
Pomógł: 5 razy Wiek: 39 Dołączył: 29 Gru 2005 Posty: 486 Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 29-12-2005, 20:39
|
|
|
wyciągnięcie całej stacyjki wymaga brzeszczota do metalu i płaskiego śrubokręta . łebki śrób są zaklepane i trzeba je naciąć a potem odkręcić elegancko śrubokrętem i odłączyć wtyczke z tyłu i tak masz zdjętą całą stacyjkę , a jak skręcisz kołą w lewo do maksa to masz już odblokowaną blokade kierownicy bez klucza i tak potrzebujesz tylko zerwać kable zasilania silnika i jazda autkiem
a co do wkładki to robi się tak jak kolega ardian napisał:D |
|
|
|
|
Alan
Pomógł: 1 raz Wiek: 49 Dołączył: 06 Lis 2005 Posty: 636 Skąd: Krapkowice
Województwo: Opolskie
|
Wysłany: 02-01-2006, 15:03
|
|
|
u mnie bylo to samo ale nowka kluczyk i po sprawie |
_________________ Jedna z 9193 sztuk. Wzbudza pełne aprobaty spojrzenia koneserów - u prostaków natomiast, wywołuje głęboką zadumę...
Lancia Kappa SW 2.4 Tds
|
|
|
|
|
rodzynek
Pomógł: 2 razy Dołączył: 01 Gru 2005 Posty: 130 Skąd: Bielsko-Biała
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 04-01-2006, 00:36
|
|
|
Poradziłem sobie. Otóż tak się szczęśliwie złożyło, że śruby trzymające obudowe stacyjki na kolumnie nie były zerwane. Wystarczyło odkręcić i zdjąć kierownicę, odkręcić dwie śruby pod klucz 8 i jeden wkręt pod krzyżak i zsunąć całość z kolumny kierowniczej. Dopiero wtedy udało mi się wydłubać wkład stacyjki. I faktycznie - powodem zacinania się był zużyty kluczyk, a że lepszego nie miałem to zeszlifowałem nieco blaszany el. umieszczony wzdłuż osi bębenka. Wyczyściłem, posmarowałem i działa jak ta lala |
_________________ rodzynek
Fiat Tempra SW 1,9 tds '92 w rodzinie - na sprzedaż |
|
|
|
|
depeche77
Dołączył: 13 Wrz 2006 Posty: 15 Skąd: Krobia
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 30-09-2006, 13:25
|
|
|
Panowie ja mam tez taki problem z stacyjką,gdzie mozna kupic taka stacyjke nową lub uzywana |
|
|
|
|
MarcinWrocław
Wiek: 43 Dołączył: 22 Kwi 2006 Posty: 280 Skąd: Bochnia
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 30-09-2006, 17:22
|
|
|
Proponuje CI pojechac do dobrego fachowca od dorabiania kluczy samochodowych. Ja tak właśnie zrobiłem bo miałem identyczny problem z zacinanie się stacyjki. Gość popatrzył, pokrecił wąsem, mineły 3 min i już klucz pasował....:):) Kosztowało mnie to 20 zł ale mam z głowy - nie chciało mi się rozbierac tej stacyjki..;):) |
_________________ była.... Temperówka, 92 1.6
była.... Vectra A '95 1.6 + LPG
była Vectra X18XE - nareszcie z klimą!!
C5 FL 2,0 HDI Break Exclusive |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|