Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
blokująca sie stacyjka i inne mankamenty
Autor Wiadomość
rodzynek 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 01 Gru 2005
Posty: 130
Skąd: Bielsko-Biała
Województwo: Śląskie
Wysłany: 26-12-2005, 23:45   blokująca sie stacyjka i inne mankamenty

Taki mam oto problem - ciężko obrócić klucz w stacyjce, trzeba próbować aż się uda. I pytanie - czy stacyjka jest rozbieralna na części pierwsze do takiego stopnia, aby można było powyciągać (dorobić, przerobić itp) blaszki zamka blokujące go? Proszę o konkretne odpowiedzi, typu - tu nawiercić aby wyciągnąć bębenek itp.


Kolejna rzecz - muszę wymienić łożyska w tylnych kołach, czy dobrze myślę, że nie powinny więcej kosztować niż ok. 25 zł i że da sie to zrobić na szybko nawet na mrozie?


Sprawa termostatu - silnik 1,9 td, jaki polecacie i ile roboty z jego wymianą?

Nadmuch na przednią szybę - działa jedynie 3 i 4 bieg. Co z reguły jest odpowiedzialne za brak tych pozostałych? I jeżeli to opornik to gdzie go szukać?

Dodam, iż każdą z tych rzeczy robiłem w swoim aucie (nie Fiat) ale za wczasu wolę się zapytać jak się to robi w Temprze:)
Z życzenia poświątecznego spokoju -
_________________
rodzynek
Fiat Tempra SW 1,9 tds '92 w rodzinie - na sprzedaż
  
 
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 27-12-2005, 00:43   

1. Problem to pewnie bedzie zwiazany z wytartym kluczykiem. Ja mialem podobnie.
Dopiero zapasowy "nowka" klucz pomogl. I teraz normalnie przekreca sie zamek.

Tak tez mialem z zamykaniem tylniej klapy. Raz sie bebenek przekrecal, raz nie, a wszystko bylo wina tego kluczyka.

Sprawdz czy nie masz przypadkiem podobnie.

2. Z tylu wymienia sie cale piasty. Ceny ~100zł sztuka. Klik

3. Nie umie Ci odpowiedziec.

4. Dział Rozwiązane Usterki -> Brak II-IV biegu nawiewu. Poczytaj ten temacik.
Prawdopodbnie uszkodziły Ci się rezystory.
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
rodzynek 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 01 Gru 2005
Posty: 130
Skąd: Bielsko-Biała
Województwo: Śląskie
Wysłany: 27-12-2005, 00:55   

1. Co do kluczyka - faktycznie jest mocno zużyty...

2. Link od Ciebie prowadzi do przednich piast, czyżby z tyłu też był taki patent?

3.

4. Właśnie znalazłem ten wątek i już jestem po lekturze :) Jutro będę wiedział co piszczy u mnie:)
_________________
rodzynek
Fiat Tempra SW 1,9 tds '92 w rodzinie - na sprzedaż
  
 
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 27-12-2005, 01:01   

rodzynek napisał/a:
2. Link od Ciebie prowadzi do przednich piast, czyżby z tyłu też był taki patent?

Pomyłka ;) Szybko poruszalem sie na tamtej stronie i przeoczyłem. Ach te świeta... :)
Klik
Tam pisze , ze lozysko kola tylniego. Tylko mi sie mocno zdawało, ze to sie wymienia wszystko jako jedna calosc. Jeszcze musze sprawdzic.
Poszukaj tez tutaj na forum, byly o tym tematy.

Co do kluczyka sprawdz. U mnie wymiana pomogła.

[ Dodano: Wto 27 Gru, 05 01:04 ]
A jednak -> http://forum.tempra.org/viewtopic.php?t=2732
Czyli mozna samo lozysko wymienic. Sorki, za zmyłke.
Ja jeszcze nie wymienialem na tyle od nowosci. Dlatego, tez cos mi sie kojarzylo o tej wymianie jak tutaj klubowicze pisali, ze cala piaste sie wymienia. A jednak wystarczy same lozyska #-o
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
rodzynek 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 01 Gru 2005
Posty: 130
Skąd: Bielsko-Biała
Województwo: Śląskie
Wysłany: 27-12-2005, 01:11   

miszko napisał/a:
A jednak wystarczy same lozyska



Fiu, ale widzę, że to nie taka prosta sprawa jak np. w maluchu czy nawet u mnie, że ściągam bębny hamulcowe razem z łożyskami...

Coś czuję, że mnie jeszcze ta temperówka nauczy pokory...
_________________
rodzynek
Fiat Tempra SW 1,9 tds '92 w rodzinie - na sprzedaż
  
 
 
Chiquita 



Wiek: 37
Dołączył: 16 Paź 2005
Posty: 502
Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 27-12-2005, 09:29   

rodzynek napisał/a:
Fiu, ale widzę, że to nie taka prosta sprawa jak np. w maluchu czy nawet u mnie, że ściągam bębny hamulcowe razem z łożyskami...

Coś czuję, że mnie jeszcze ta temperówka nauczy pokory...
Nie pękaj nie jest tak żle ja wymieniłem to bez problemów :)

Życze abyś i ty nie miał problemów/ Pozdro
_________________

     assistance
 
 skype
 
rodzynek 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 01 Gru 2005
Posty: 130
Skąd: Bielsko-Biała
Województwo: Śląskie
Wysłany: 28-12-2005, 20:53   

Ponawiam pytanie o rozbiórkę stacyjki... Użycie innego, lepszego kluczyka jedynie pogarsza sprawę. W każdym razie teraz jeżdżę z odłączoną kostką i przełączam ją śrubokrętem (zbyt długo trwa mordowanie się z kluczem w stacyjce).

Domyślam się, ze aby zdjąć stacyjkę muszę zdjąć wcześniej kierownicę i zespół przełączników pod nią (stacyjka ma chyba trzy sruby - łeb krzyżakowy i chyba dwie na klucz 8) . I co dalej - w jaki sposób wydobyć bębenek stacyjki z obudowy, jak go rozebrac do gruntu?

Tak sobie myślę, że już chyba ktoś to robił:) Liczę na info:)


Jaki kupić termostat do 1,9 td? Jakieś szczególne modele są bardziej godne polecenia?
_________________
rodzynek
Fiat Tempra SW 1,9 tds '92 w rodzinie - na sprzedaż
  
 
 
Ardian 



Dołączył: 19 Wrz 2005
Posty: 48
Skąd: Ruda Śląska
Województwo: Śląskie
Wysłany: 29-12-2005, 00:28   

Cześć wyciągnąć bębenek z stacyjki jest bardzo łatwo po zdemontowaniu osłon na kierownicy musisz włożyć kluczyk do stacyjki i przekręcić w normalne położenie do jazdy z boku obudowy bębenka jest mały otwór trzeba włożyć tam cieniutki śrubokręcik albo grubą igłę i wepchnąć zabezpieczenie taki mały języczek w tym samym czasie ciągnąć bębenek za kluczyk na zewnątrz i wyjdzie bez problemu sposób sprawdzony.
     Moneta
 
moley 


Pomógł: 5 razy
Wiek: 39
Dołączył: 29 Gru 2005
Posty: 486
Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 29-12-2005, 20:39   

wyciągnięcie całej stacyjki wymaga brzeszczota do metalu i płaskiego śrubokręta . łebki śrób są zaklepane i trzeba je naciąć a potem odkręcić elegancko śrubokrętem i odłączyć wtyczke z tyłu i tak masz zdjętą całą stacyjkę , a jak skręcisz kołą w lewo do maksa to masz już odblokowaną blokade kierownicy bez klucza :D i tak potrzebujesz tylko zerwać kable zasilania silnika i jazda autkiem :D
a co do wkładki to robi się tak jak kolega ardian napisał:D
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Alan 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 49
Dołączył: 06 Lis 2005
Posty: 636
Skąd: Krapkowice
Województwo: Opolskie
Wysłany: 02-01-2006, 15:03   

u mnie bylo to samo ale nowka kluczyk i po sprawie =D>
_________________
Jedna z 9193 sztuk. Wzbudza pełne aprobaty spojrzenia koneserów - u prostaków natomiast, wywołuje głęboką zadumę...

Lancia Kappa SW 2.4 Tds

     assistance
 
 
rodzynek 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 01 Gru 2005
Posty: 130
Skąd: Bielsko-Biała
Województwo: Śląskie
Wysłany: 04-01-2006, 00:36   

Poradziłem sobie. Otóż tak się szczęśliwie złożyło, że śruby trzymające obudowe stacyjki na kolumnie nie były zerwane. Wystarczyło odkręcić i zdjąć kierownicę, odkręcić dwie śruby pod klucz 8 i jeden wkręt pod krzyżak i zsunąć całość z kolumny kierowniczej. Dopiero wtedy udało mi się wydłubać wkład stacyjki. I faktycznie - powodem zacinania się był zużyty kluczyk, a że lepszego nie miałem to zeszlifowałem nieco blaszany el. umieszczony wzdłuż osi bębenka. Wyczyściłem, posmarowałem i działa jak ta lala :D
_________________
rodzynek
Fiat Tempra SW 1,9 tds '92 w rodzinie - na sprzedaż
  
 
 
depeche77 


Dołączył: 13 Wrz 2006
Posty: 15
Skąd: Krobia
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 30-09-2006, 13:25   

Panowie ja mam tez taki problem z stacyjką,gdzie mozna kupic taka stacyjke nową lub uzywana
  
 
MarcinWrocław 



Wiek: 43
Dołączył: 22 Kwi 2006
Posty: 280
Skąd: Bochnia
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 30-09-2006, 17:22   

Proponuje CI pojechac do dobrego fachowca od dorabiania kluczy samochodowych. Ja tak właśnie zrobiłem bo miałem identyczny problem z zacinanie się stacyjki. Gość popatrzył, pokrecił wąsem, mineły 3 min i już klucz pasował....:):) Kosztowało mnie to 20 zł ale mam z głowy - nie chciało mi się rozbierac tej stacyjki..;):)
_________________
była.... Temperówka, 92 1.6
była.... Vectra A '95 1.6 + LPG
była Vectra X18XE - nareszcie z klimą!!
C5 FL 2,0 HDI Break Exclusive
     assistance   Moneta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 32 days
Network load