Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
ladowanie
Autor Wiadomość
karols77 


Wiek: 46
Dołączył: 15 Sty 2007
Posty: 97
Skąd: Katowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 01-03-2008, 12:55   ladowanie

Witam chcialem sie dowiedziec czy takie ladowanie moze byc:
14,40V gdy jest wszystko wyłaczone,
14,10V gdy są właczone tylko światla
13,60V gdy są właczone światla, dmuchawa w ostatnim polozeniu
bo rozladowywuje mi sie akumulator, sprawdzalem wszystko i prad jaki jest to 50mA gdy auto stoi nic nie jest włączone. Czy pora wymienic akumulator czy alternator wymienic ale wymienialem w nim regulator napiecia ze mostek prostowniczyi jeszcze jedno jak zalaczam samochod to nie gasnie lampka ladowania, gasnie dopiero jak troche przygazuje.
_________________
TIPO 1.4 AGP '90 +gaz granatowy
Opel Vetcra 1.6 16V '99
     assistance
 
 
polansky 



Pomógł: 20 razy
Wiek: 38
Dołączył: 17 Mar 2007
Posty: 1007
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 01-03-2008, 13:33   

karols77, ładowanie jest jak najbardziej w porządku ;)
Jedynie z tą kontrolką, może mieć coś wspólnego alternator np. diody wzbudzenia do wymiany.
A ile ma akumulator?
_________________
Traktuj innych tak, jak byś chciał żeby Ciebie traktowano ;)

Fiesta 1.25 ZETEC-S Fun '98 ;>
     Moneta
 
 
karols77 


Wiek: 46
Dołączył: 15 Sty 2007
Posty: 97
Skąd: Katowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 01-03-2008, 13:39   

polansky napisał/a:
karols77,
A ile ma akumulator?

akumulator 55Ah
_________________
TIPO 1.4 AGP '90 +gaz granatowy
Opel Vetcra 1.6 16V '99
     assistance
 
 
polansky 



Pomógł: 20 razy
Wiek: 38
Dołączył: 17 Mar 2007
Posty: 1007
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 01-03-2008, 13:39   

Chodziło mi o wiek ;)
_________________
Traktuj innych tak, jak byś chciał żeby Ciebie traktowano ;)

Fiesta 1.25 ZETEC-S Fun '98 ;>
     Moneta
 
 
yoyo 


Pomógł: 44 razy
Wiek: 41
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 2256
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 01-03-2008, 13:46   

pożycz od kogoś aku i pojeździj jeden dzień, co do tej kontrolki to faktycznie masz coś nie tak ,ale ładowanie jest wręcz książkowe, a pasek ci nie ślizga? może masz jakieś zwarcie ?
silnik na naładowanym aku startuje ładnie czy raczej ciężko (jak na słabym aku) ?? skontroluj też masę na silniku
_________________
Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX
     Moneta
 
 skype
 
karols77 


Wiek: 46
Dołączył: 15 Sty 2007
Posty: 97
Skąd: Katowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 01-03-2008, 13:54   

yoyo napisał/a:
pożycz od kogoś aku i pojeździj jeden dzień, co do tej kontrolki to faktycznie masz coś nie tak ,ale ładowanie jest wręcz książkowe, a pasek ci nie ślizga? może masz jakieś zwarcie ?
silnik na naładowanym aku startuje ładnie czy raczej ciężko (jak na słabym aku) ?? skontroluj też masę na silniku

startuje dobrze pasek sie nie slizka,
_________________
TIPO 1.4 AGP '90 +gaz granatowy
Opel Vetcra 1.6 16V '99
     assistance
 
 
yoyo 


Pomógł: 44 razy
Wiek: 41
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 2256
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 01-03-2008, 13:57   

możesz jeszcze pociągną sobie 2 kable do wnętrza i pomierzyć ładowanie podczas jazdy, może gdzieś zanika a tylko na postoju jest ok
_________________
Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX
     Moneta
 
 skype
 
konikks 



Pomógł: 43 razy
Wiek: 42
Dołączył: 16 Lis 2006
Posty: 2755
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 01-03-2008, 14:30   

w takim razie nie sprawdzaj napięcia tylko pobór prądu (A) na wyłączonym silniku.
_________________
Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO
     Moneta
 
 
karols77 


Wiek: 46
Dołączył: 15 Sty 2007
Posty: 97
Skąd: Katowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 01-03-2008, 22:14   

konikks napisał/a:
w takim razie nie sprawdzaj napięcia tylko pobór prądu (A) na wyłączonym silniku.

sprawdzalem wynosi 50mA jak juz wczesniej pisalem
_________________
TIPO 1.4 AGP '90 +gaz granatowy
Opel Vetcra 1.6 16V '99
     assistance
 
 
sheriffnt 



Pomógł: 7 razy
Wiek: 61
Dołączył: 28 Lis 2007
Posty: 323
Skąd: Gdynia/Baranówka
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 05-04-2008, 20:53   Re: ladowanie

Witam
karols77 napisał/a:
Witam chcialem sie dowiedziec czy takie ladowanie moze byc:
14,40V gdy jest wszystko wyłaczone,
14,10V gdy są właczone tylko światla
13,60V gdy są właczone światla, dmuchawa w ostatnim polozeniu
bo rozladowywuje mi sie akumulator, sprawdzalem wszystko i prad jaki jest to 50mA gdy auto stoi nic nie jest włączone. Czy pora wymienic akumulator czy alternator wymienic ale wymienialem w nim regulator napiecia ze mostek prostowniczyi jeszcze jedno jak zalaczam samochod to nie gasnie lampka ladowania, gasnie dopiero jak troche przygazuje.


Pozwolę sobie podłączyć się pod ten temat, miałem dzisiaj awarię Temperówki, dosyć to wszystko nietypowe, najpierw bez powodu, w czasie jazdy, wyłączyło mi się radio, zresetował zegarek, i licznik dzienny przełaczył się całkowity przebieg (mam deskę digital), samego momentu nie zauwazyłem, więc nie wiem czy deska przygasła, ale dojechałem na miejsce zgasiłem auto. Po kilku godzinach nie dało się odpalić, niby wszytsko OK (napięcie na akumulatorze 12,6V, kontrolki, swiatła, ale rozrusznik ledwo kręcił, w końcu podjechałem z kolegą Ładą, próbowałem odpalić za pomocą kabli od drugiego akumulatora, kręcił jakby trochę lepiej ale nadal za słabo, w końcu zdenerwowany zapaliłem ostrożnie silnik na holu, znów wszystko wyglądało w porządku, kontrolka ładowania zgasła, dojechałem do domu, zanim zgasiłem silnik zmierzyłem napięcie przy pracującym silnikui niespodzianka przy zapalonych światłach tylko 13,3V !!!.
Silnik oczywiście już nie odpalił, mimo że akumulator pokazuje 12,8V.
I mam teraz zagwozdkę co padło, akumulator wstawiałem drugi i efekt ten sam, wygląda jakby coś się stało z rozrusznikiem? alternatorem? Ma ktoś jakiś pomysł co jest? akumulator jeszcze jutro spróbuję włożyć ten z Łady, ale coś nie wierze w to.
_________________
Pozdrawiam Mirek

Fiat Tempra 1,9 TD był
Lada 21072 1300 była
Fiat Tempra 1,9 TDs Weekend
  
 
 
yoyo 


Pomógł: 44 razy
Wiek: 41
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 2256
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 05-04-2008, 22:27   

przede wszystkim sprawdź masę tą pod akumulatorem i wyczyść klemy, albo jak możesz to dołóż jakąś dodatkową pewną na silnik,
jak to nie pomorze to skupiłbym się na alternatorze, ale nie na wnętrzu tylko na kablach które do niego dochodzą
_________________
Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX
     Moneta
 
 skype
 
krzycho00 



Wiek: 39
Dołączył: 27 Wrz 2007
Posty: 189
Skąd: Pałecznica
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 15-10-2008, 20:01   

Koledzy mam taki problem że na wolnych obrotach akumulator nie ładuje na wyższych ok 1500 jest ok czo może być przyczyną ??
     assistance   Moneta
 
 
ubek 



Pomógł: 50 razy
Wiek: 40
Dołączył: 14 Sie 2007
Posty: 3790
Skąd: Heilbronn
Województwo: Other
Wysłany: 15-10-2008, 20:11   

krzycho00, sprawdź pasek, i wymień regulator na początek. Koszt nie duży, ja za nowy reg. Magneti Marelli dałem 38 zł ( w tym sklepie koło Marka ) i wszystko ok jest.
_________________
K.W.A. - Kamikaze Wariaty Alkoholicy

Przy 200 ciężko jest zobaczyć 40 na znaku



www.tomekmichalik.pl
     Moneta
 
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 16-10-2008, 08:38   

krzycho00, to prawie na pewno regulator. tak jak ubek, też jeżdżę na MM (jakieś 2 lata już) więc wybór chyba dobry. A co do paska, nie słychać piskania na zimnym silniku lub przy ruszaniu (także w wilgotne dni)? Bo może faktycznie wystarczy naciągnąć.
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
krzycho00 



Wiek: 39
Dołączył: 27 Wrz 2007
Posty: 189
Skąd: Pałecznica
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 16-10-2008, 16:53   

Dziś sprawdziłem miernikiem i zaraz po zapaleniu ma 13,0V ale po przegazowaniu odczekując jakieś 30 sek ma 14,40V przy włączonych światłach ma 14,25V( z tym że z przodu nie miałem jednej postojówki a obie są diodowe
     assistance   Moneta
 
 
jacek0772 


Pomógł: 1 raz
Wiek: 52
Dołączył: 05 Kwi 2008
Posty: 82
Skąd: Częstochowa
Województwo: Śląskie
Wysłany: 16-10-2008, 18:26   

Wybaczcie że się wtrącę, ale mam podobny problem.
Zacznę od początku.
Przedwczoraj jadąc sobie spokojnie zauważyłem, że na desce rozdzielczej wskaźniki zaczęły wariować. Podświetlenia wskaźników przygasały, zegar się resetował, a silnik w tych momentach nierówno pracował. A to wszystko działo się gdy puszczałem nogę z gazu, a następnie gwałtownie go dodawałem.
Nie wiedziałem co jest grane. Gdy wieczorem przyjechałem do domu, otworzyłem machę i ujrzałem istną dyskotekę. Iskry z kabli WN błądziły od cewki aż do aparatu zapłonowego. Postanowiłem wymienić kable.Nigdzie nie mogłem ich dostać. Dopiero na jutro mi coś wykombinują.
Dzisiaj zajrzałem pod machę i zauważyłem że iskra przeskakuje zaraz przy cewce (od kabla do cewki).
No i musiało się coś popsuć, bo żarzy mi się kontrolka od ładowania, nie pali lecz żarzy.
Sprawdziłem ładowanie, przy zgaszonym silniku jest 15,6v a na wolnych obrotach jest16,6v przy zapalonych światłach, radiu itd.
I teraz moje pytanie.
Czy awaria kabli mogła poczynić jakieś szkody w elektryce i jakie to mogą być szkody?
Regulator, a może alternator czy może coś innego?
Aha jeszcze jedno, jest to Tempra 1,6 monowyrtsk+lpg 1994r.
Dziękuję za wytrwałość. Proszę o opinię.

P.S
Pasek wydaje się być ok bo naciągnięty i nie piszczy.
_________________
Trening czyni mistrza
     Moneta
 
timi 


Wiek: 46
Dołączył: 28 Wrz 2008
Posty: 25
Skąd: łódź
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 16-10-2008, 22:36   

Ja postawiłbym chyba na regulator napiecia !kiedys miałem problem ale okazało sie ze to wirnik jest padniety i niedzialalo wzbudzanie ale kontrolka paliła sie a nie zazyła .Wiec jesli jest jakies ładowanie to przelec po kablach czy niema jakiegos zwarcia.Bo 15.6v to troche za duzo, mozesz sobie spalic stojan albo wirnik ,
  
 
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 21-10-2008, 20:02   

jacek0772 napisał/a:
Sprawdziłem ładowanie, przy zgaszonym silniku jest 15,6v a na wolnych obrotach jest16,6v przy zapalonych światłach, radiu itd.
to bardzo za duzo! Najprawdopodobniej regulator padl. Ladowanie powinienes miec w okolicach 14.2 - 14.4. Ale jak to mozliwe, ze bez ladowania masz 15.6V to ja nie wiem...
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
wiki1982 



Pomógł: 17 razy
Wiek: 42
Dołączył: 08 Wrz 2008
Posty: 853
Skąd: Pabianice
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 22-10-2008, 14:53   

masz na bank walnięty regulator.Ja miałem taką samą sytuację kiedyś i była to wina właśnie regulatora napięcia.

Pzdr. :D
_________________
Zapraszam do mojego nowego miejsca pracy:
Sklep motoryzacyjny EURO-FIAT
ul.Przędzalniana 20 tel 42 674-61-80 ; 42 676-31-24 ; 794 077 776 lub
ul.Snycerska 3 tel 42 654-57-92 ; 664 045 57
LUB DO MNIE 692-42-42-60
     assistance   Moneta
 
 
jacek0772 


Pomógł: 1 raz
Wiek: 52
Dołączył: 05 Kwi 2008
Posty: 82
Skąd: Częstochowa
Województwo: Śląskie
Wysłany: 22-10-2008, 19:46   

Byłem u elektryka.Stwierdził że siadła jedna dioda w altku. Trzeba wymienić, o ile nie cały mostek.

Jest jeszcze jedna sprawa.
Czy w czasie gdy miałem przebicie na kablach mogło strzelić coś innego np. moduł?
Bo właśnie po tych kablach(przebicie) zaczęły się problemy. Najpierw alternator, a teraz doszło jeszcze strzelanie w tłumiku.
I nie mogę znaleźć przyczyny-wymienione kable, świece, zapłon i kopułka ok. Już nie wiem, może moduł, albo cewka a może reset kompa?
Macie jakieś pomysły?


A jeszcze coś.
To strzelanie w wydechu ma miejsce tylko w czasie jazdy(pod obciążeniem), na postoju silnik chodzi jak zegarek.
_________________
Trening czyni mistrza
  
     Moneta
 
wiki1982 



Pomógł: 17 razy
Wiek: 42
Dołączył: 08 Wrz 2008
Posty: 853
Skąd: Pabianice
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 22-10-2008, 20:29   

Nie jestem pewien ale chyba nie.Wiem ze ja po 2 miesiącach takiego jeżdzenia miałem popalone dwie wiazki(ta na podłużnicy i tą na podszybiu).Diody u siebie wymieniałem dwa razy i nic nie pomogło.
_________________
Zapraszam do mojego nowego miejsca pracy:
Sklep motoryzacyjny EURO-FIAT
ul.Przędzalniana 20 tel 42 674-61-80 ; 42 676-31-24 ; 794 077 776 lub
ul.Snycerska 3 tel 42 654-57-92 ; 664 045 57
LUB DO MNIE 692-42-42-60
     assistance   Moneta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 33 days
Network load