witam ,ostatnio stałem sie posiadaczem tipka ,i dostałem szoku bo wcześniej smigałem golfem ,i nie było problemu z dobrą gleba za rosądne pieniądze,nie chodzi mi o glebe typu -40 ,bo to dla mnie za mało,doczytałem na forum ze pasuje od brava/bravo,lecz gwint do tego to 1600zl ,wsumie wystarczył bi zestaw amorków sportowych,i moje pytanie jest takie ,czy ktos zakładał zawieche z uniaka ,punto 1,seja itp.,z tego co na necie przeglądałem to uniak ma z tyłu podobne amorki,do punto sa inne ale może podejda ,koledzy prosze o pomoc bo jestem narazie zielony w fiatach,z góry przepraszam za smietnik ,ale nic konkretnego nie znalazłem pozdro
czyli uniak, sej i punto odpada szkoda bo do uniaka komplet można za małe pieniądze wyrwać,troche sie przyłamałem ,ale czy tylnie amorki nie podejdą z uniaka na oko takie same
Pomógł: 4 razy Wiek: 35 Dołączył: 05 Lip 2008 Posty: 453 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 03-05-2011, 10:35
lukasz p., Nie wydaje mi się. Szybciej jak sam pisałeś od Bravo czy bravy. Kolega Detectivus jeździł na amorach od Uniacza ale przednich i przy kielichu otwory się nie pokrywały, więc tylne też pewnie się ciutek różnią
_________________ Był:
Tipo 1.4 94r
Chevrolet Spark 0.8L 2008r
Tempra 1.6 LPG 91r
ooo to nie dobrze ,a może ktos z kolegów ma glebe wiecej niż -70 ,oczywiscie na zestawie,i podzieli sie informacjami,bo z tego co jest na stronkach to zestawy max do -60,dotego ceny nie pocieszają,może ktoś ma wynalazek z garage ,bo taki też wchodzi w gre,panowie sos
ten tipo wymiata,znany z innych forum ,cos na ten styl glebe potrzebuje ,piszecie ze 7 cm za nisko ja chce minimum 8 z przodu nie ma gwintowanych amorków tylko jakis wkład ,jestem ciekawy co z tyłem zrobił
Czytałem że to przerobiony gwint z crxa w tym rat'owym tipo, ja bym się skusił na gwint z coupe, na forum ktoś sprzedaje na przód...
_________________ Pomoc Drogowa Radom okolice, możliwe dłuższe wyjazdy, holowanie + naprawa w warsztacie, zabudowa 4.60 łagodna, długie najazdy, atrakcyjne ceny tel: 531-165-551
SPRZEDAM CZĘŚCI TEMPRA/TIPO 2.0 MECHANIKA ELEKTRYKA BLACHARKA WNĘTRZE
"Chcesz wóz obniżyć wściekle?? Załóż na sprężynę 2 szekle" To cytat Tede'go z z operacji tuning, pokazywał kiedyś foty jak gościu ścisnął sprężyny tylne szeklami robiąc z 2 zwojów jeden przez co autko siadało na glebę
_________________ Był Tipo 1.4 i.e. 3D TURBO LPG 1994r (MANIA)
Był Bravo 1,6 16V LPG 1997r (Bobek)
Był Citroen Xsara 1.4 8V LPG 1998r zmarł śmiercią tragiczną...
Był JAGUAR X-TYPE 2.0D 2005r
Jest Octavia 1.2 TSI 2011r
lukasz p., od jakiegoś czasu szukam sensownego zawieszenia do Tipo i powiem Ci że jeżeli chcesz zawieszenie typu sport to można za grube pieniąze kupić bilsteiny b6 na ebay'u lub gwinty np. koni sporty, weiteca czy fk czy mts ale one są max do -60mm. A Ty nie szukasz chyba sportowego zawieszenia tylko takiej gleby by turlać fele bo -80mm to tylko na torze da się jeździć i nowej autostradzie
Napisz do jakiej kwoty szukasz zawieszenia, nowego czy używanego, dokładnie jakie parametry (tylko rozsądnie bo znam gościa co jeździł Tipo -70/-90 - skończyło się nad wycinaniem części błotników żeby jechało i poprzecieraną na wylot podłogą ale kleiło się do drogi jak żadne inne).
Jak chcesz masakrycznie obniżać to lepiej chyba nad pneumatyką pomyśleć. No i czy masz na tyle chęci i samozaparcia żeby nie skończyło się na planach.
Sportowe zawieszenia są ale cena jest dla... fanatyków których pozdrawiam
_________________ Było Tipo 2.0 8v GT
Było Tipo Sedicivalvole
Jest Tipo Sedicivalvole Abarth
Ja mam podobny problem, jeżeli chodzi o glebę. Miałem założone z przodu -30 mm firmy Jamex. Idealny prześwit ale do 17" felg z oponą 205/40. Na forum kolega sprzedał mi sprężyny FKS od Tipo - 60 mm, od 1,4 bądź 1,6, stwierdziłem ze będzie dobrze w moim SW, cięższy silnik i będzie jeszcze niżej. Po założeniu okazało się ze samochód stoi tak sam jak i na poprzednich springach. Kolega z forum zasugerował ze to wina "długich amortyzatorów". Moje pytanie więc czy w tipo bądź innym fiacie/lanci są amortyzatory o krótszym tłoku?
Zobacz ofertę Bilstein
- B4 - zwykłe
- B6 - zwykłe ale poprawione tłumienie
- B8 - skrócony amortyzator wysokiej jakości o cylindrach wiszących – zaprojektowany specjalnie dla pojazdów sportowych, obniżonych. Jest koniecznością w przypadku korzystania ze sprężyn sportowych wymagających odbicia o 30-40mm. (pierwsza lepsza strona)
- B10 - też są pomimo że nie są wyszczególnione
- B12
- B14
- B16
http://www.bilstein.pl/strona/oferta.html dla bardziej zainteresowanych
Każda firma ma amortyzatory do obniżanych zawieszeń. To że założy się -40 na seryjny amortyzator może jedynie powodować że potem ludzie piszą - ładnie wygląda ale dobija. Takie amortyzatory mają inną budowę, ciśnienie, tłumienie. Szczerze to Bilstein chyba ma najciekawszą ofertę patrząc na to że można zmienić charakterystykę tłumienia i zregenerować amortyzator za 150 zł. Nie po to produkują tyle rodzajów amortyzatorów i kompletów jeśli zwykły dawałby radę.
_________________ Było Tipo 2.0 8v GT
Było Tipo Sedicivalvole
Jest Tipo Sedicivalvole Abarth
Akurat seryjne świetnie dają sobie rade, w żadnym wypadku nie dobija przy nierównościach. Nie wiem czy się orientujesz, ale ja pisalem do sprzedawcy bilsteina i B6 o ile pamietam to koszt 450 zł za sztuke. Ja pytam o amortyzatory z innych samochodów niz tipo tempra, np fiat coupe czy maja krótsze amory które podejdą do tempry
Luczu, tak chłopaki ja bez gleby żyć nie mogebrynol69, niestety do tipka to max -60,a dotego ceny wyższe od samochodu,chyba bede musiał garage zestaw skombinowacDawid, samozaparcia ja mam duzo bo juz troche autek zaglebiłem ,ostatnio to golfa 1,2,ale z nimi to nie ma problemu bo zestawy -100 to spoko można kupic,teraz przyszedł czas na tipka
wyjmij amory i sprężyny i zespawaj zawias na sztywno, komfort i bezpieczeństwo będzie taki sam jak na kombinowanych zestawach obniżających... Jak chcesz dobrą glebę to trzeba najpierw podłogę i nadkola wyklepać, podnieść wydech i przede wszystkim silnik...
P.S. za 1300zł można kupić Xantie z działającą hydrauliką, całe zawieszenie nie skomplikowane i spokojnie da się je przełożyć do innego auta u mnie w 10 sek. z pozycji drogowej robi się -70
_________________ Pomoc Drogowa Radom okolice, możliwe dłuższe wyjazdy, holowanie + naprawa w warsztacie, zabudowa 4.60 łagodna, długie najazdy, atrakcyjne ceny tel: 531-165-551
SPRZEDAM CZĘŚCI TEMPRA/TIPO 2.0 MECHANIKA ELEKTRYKA BLACHARKA WNĘTRZE
Bdm, wiem oco w glebie biega ,bo juz pare samochodów zglebiłem,jak narazie to z tipo jest najtrudniej,doszłem do wniosku ze najlepiej bedzie seryjne amory oddac do skracania i utwardzania,zastanawiam sia nad springami w których wersjach były twardsze ,wydaje mi sie ze w kombi ,aha a co to za amorki do 2.0 al-ko czy jakoś tak ,one moga być twardsze od 1.4 ,i zółte dobrze wróży
** Dodano: 19-05-2011, 10:42 **
a panowie springi i amorki od brava/bravo pasują do tipka,na przód i tył ?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.