|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
rozrząd marea 1.6 16 v |
Autor |
Wiadomość |
koraf12
Wiek: 44 Dołączył: 27 Cze 2013 Posty: 31 Skąd: Opole
Województwo: Opolskie
|
Wysłany: 23-06-2014, 19:46 rozrząd marea 1.6 16 v
|
|
|
Witam, wszystkich po długiej przerwie. Moje tipo poszło w zapomnienie i myślałem ze problem z głowy ale przywiozłem z rzeszy maryśkę 1.6 16v z urwanym paskiem. Załatwiłem drugą głowicę i poskładałem do kupy. Ale jak to bywa z fiatem muszą być zawsze jakieś problemy, chodzi tu o ustawienie rozrządu. Pożyczyłem czujnik zegarowy do świecy i kupiłem blokady wałków z firmy mark-moto. Wszystko by było pięknie ale jak auto się zagrzeje to strasznie daje po zaworach przy obciążeniu na zimnym tak do 70C jest ok. Moje pytanie do was czy ktoś miał już do czynienia z blokadami tej firmy, czy można im ufać. ?
aha, a tak nawiasem to nawet jak auto stoi na wolnych obrotach i ładnie równo pracuje to potrafi pie.....ąć ale to dosłownie
w ssący. |
|
|
|
|
meter30
Pomógł: 26 razy Wiek: 36 Dołączył: 26 Paź 2007 Posty: 904 Skąd: Jędrzejów
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 23-06-2014, 20:49
|
|
|
Blokada to blokada - kawałek metalu odlewany z formy, nie ma co tam być źle. Pamiętam, że przy ustawianiu rozrządu od zera w tym silniku trzeba było poluzować śruby trzymające koła zębate na wałkach rozrządu, ponieważ klin jest tam tak luźno spasowany, że ma luzy które mogą robić różnicę w granicach 1 ząbka na kole rozrządu.
Poluźnione śruby - założone blokady - nakładanie i naciąg paska - skręcenie śrub na kołach rozrządu i powinno być git. Jeśli nie to może chu... głowica??
Swoją drogą nowa głowica, koszt blokad, nowa uszczelka, rozrząd i reszta co wyjdzie po drodze - na pewno wyjdzie drożej niż kupiłbyś "nowy" silnik. Są one już tak tanie, że można je wymieniać co roku. Przełożenie trwa dniówkę dla kogoś kto ma podstawowe pojęcie jak trzymać klucze + kilka browarów dla kumpli którzy pomogą wyjąć i włożyć silnik.
Ja w 2009r kupiłem NOWY silnik o przebiegu 16 tys km (szesnaście tysięcy km) za 800zł |
_________________ Był Tipo 1.4 i.e. 3D TURBO LPG 1994r (MANIA)
Był Bravo 1,6 16V LPG 1997r (Bobek)
Był Citroen Xsara 1.4 8V LPG 1998r zmarł śmiercią tragiczną...
Był JAGUAR X-TYPE 2.0D 2005r
Jest Octavia 1.2 TSI 2011r |
|
|
|
|
ZielonyTBG
Pomógł: 94 razy Wiek: 46 Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 2212 Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 23-06-2014, 21:24
|
|
|
Blokady niestety nie są odlewane.Jest to toczony materiał,a wpust,gwóźdź programu jest innym kawałkiem metalu i włożony jest w wyfrezowane miejsce.
Miałem pożyczone blokady i dałem koledze aby mi skopiował.Jedna mu wyszła,druga już nie
Oddałem auto do serwisu Boscha i się z tym nie babrałem.Rozrząd przestawiony o 2 zęby. |
_________________ Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
|
|
|
|
|
GrimlocK
Pomógł: 1 raz Dołączył: 24 Sie 2012 Posty: 56 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 24-06-2014, 07:43
|
|
|
Do tego silnika warto mieć oryginalne blokady, chińczyki/zamienniki są kiepskie. |
|
|
|
|
seba.flor
Wiek: 34 Dołączył: 15 Paź 2013 Posty: 54 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 25-06-2014, 17:30
|
|
|
ja mam ten silnik w tipo i też z tym walczyłem ze walił czasem w dolot i ciężko miał zapalić jak jest zimny okazało się że wałek dolotowy by o ząbek za wcześnie ustawiony a blokady pasowały prawie idealnie wchodziły z delikatnym oporem a tak nie powinno być jak ustawia się to ustawiasz skręcasz i z dwa obroty na sucho i patrzysz czy blokady wchodzą luźno na swoje miejsce i silniczek hula jak wściekły |
|
|
|
|
16v
Dołączył: 07 Gru 2009 Posty: 21 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 02-07-2014, 07:17
|
|
|
Ostatnio przerabiałem to w mojej maryśce. Ustawia się na pływających kołach (poluzowanych, na dole posta jest link). Potem zdejmujesz blokady i robisz kontrolne oboty silnikiem. Blokady powinny wejść ponownie swobodnie. Ja jak kupiłem moją miałem walnięty sporo wałek wydechowy. Jakiś debil, który wcześniej wymieniał rozrząd poznaczył koła flamastrem i nawet nie zmył po sobie znaków. Teraz Mery to dopiero jedzie!
Odnośnie wymiany silnika to może i na krótką metę/handel jest to jakaś metoda. Jeśli ktoś chce auto zostawić na dłużej to lepiej zrobić solidny remont i wiedzieć na czym się jeździ.
Jak wymieniałem rozrząd trochę nagrywałem:
https://www.youtube.com/watch?v=DYMYzK1tWuI |
|
|
|
|
koraf12
Wiek: 44 Dołączył: 27 Cze 2013 Posty: 31 Skąd: Opole
Województwo: Opolskie
|
Wysłany: 10-07-2014, 22:43
|
|
|
witam po dłuższej przerwie. Powiem tak , że blokady rozrządu firmy mark-moto to można ale do strych silników VW używać , to i tak bym się bał. Przywiozłem pożyczone blokady od zaprzyjaźnionego mechanika z rzeszy i po założeniu faktycznie był przestawiony wałek ssący. Ale nadal łapał muła po rozgrzaniu, a przyczyną tego jest znaczy było zapchany środkowy tłumik. Po wywaleniu kata nic się nie zmieniło dopiero ja zmieniłem tłumiki maryśka śmiga. Żeby było wesoło postanowiłem sobie zmienić olej w skrzyni bo ciekły osłony wew. które przy okazji wymieniłem. Jadę na próbę a tu przy około 1800 a 2000 odzywają się łożyska w skrzyni .
Drugi fiat i znów kłopoty chyba zrezygnuje z tej marki. |
|
|
|
|
ZielonyTBG
Pomógł: 94 razy Wiek: 46 Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 2212 Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 11-07-2014, 08:49
|
|
|
koraf12 napisał/a: | Drugi fiat i znów kłopoty chyba zrezygnuje z tej marki. |
Przytargałeś nie wiadomo co i teraz problemy.Audi pewnie śmigało by lepiej niż salonowe |
_________________ Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|