Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Planowanie głowicy w 1.6
Autor Wiadomość
Kabar 


Wiek: 47
Dołączył: 03 Lut 2005
Posty: 109
Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 03-02-2005, 16:02   Planowanie głowicy w 1.6

Planował ktoś głowicę w 1.6?
W książce WKŁ piszą że nie wolno planować a jedynie docierać na stole traserskim.
Trochę to dziwne. Jeśli tak to po każdym ściągnięciu głowicy trzebaby ją wymienić na nową.
Jak myślicie?
     assistance
 
 skype
 
sloneczna 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 13 Sty 2005
Posty: 370
Skąd: ostrzeszów wlkp
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 03-02-2005, 16:16   

w 1,6 planowałem i docierałem gniazda po zerwanym pasku.
Oczywiście w wyspecjalizowanym warsztacie.Koszt 100 zł
     assistance   Moneta
 
 skype
 
romano 



Pomógł: 56 razy
Dołączył: 09 Sty 2005
Posty: 2132
Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
Wysłany: 03-02-2005, 16:37   

sloneczna napisał/a:
w 1,6 planowałem i docierałem gniazda po zerwanym pasku.
Oczywiście w wyspecjalizowanym warsztacie.Koszt 100 zł


A dużo zdjąłeś materiału ? czy tylko wyrównałeś płaszczyzne.
Niestety silniki w naszych furach są kolizyjne i trzeba uważać z paskiem rozrządu, zalecana wymiana co 60 tyś.km a nie jak instrukcja pisze przy ponad 100 tys.
_________________
Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE

     Moneta
 
 
Kabar 


Wiek: 47
Dołączył: 03 Lut 2005
Posty: 109
Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 03-02-2005, 16:41   

Ja miałem wyrównywaną tylko
Z tego co wiem to 0,15 mm
     assistance
 
 skype
 
romano 



Pomógł: 56 razy
Dołączył: 09 Sty 2005
Posty: 2132
Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
Wysłany: 03-02-2005, 17:00   

Po każdym zdjęciu głowicy należy ją wyrównać i z tym chyba nie ma problemu. Natomiast jak wygląda sprawa z planowaniem np 1mm, robił ktoś to ?
Niektóre silniki mają znaki na głowicy wskazujące ile można zdjąć materiału, ale Fiat takiego czegoś nie stosuje, a szkoda.
_________________
Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE

     Moneta
 
 
Radke 



Pomógł: 8 razy
Wiek: 48
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 1240
Skąd: Błonie k/W-wy
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 03-02-2005, 17:46   

Panowie,

Nie próbujcie sami planować głowicy.
Planowanie głowicy nie jest wcale takie proste; można sobie narobić sporo kłopotów.
Jestem zdania, że lepiej oddać to w ręce specjalistów - nie mówię o przydrożnym warsztacie tylko firmach, które robią to profesjonalnie. Nie kosztuje to dużo a można sobie zaoszczędzić sporo kłopotów. W skrócie: po źle splanowanej głowicy będą z silnikiem same problemy np: wycieki lub ubytki płynów, brak ciśnienia, niestabilna praca na biegu jałowym itd.
_________________
Pozdrawiam

Moja Tempra to już historia. Obecnie jest:

* Opel Astra Caravan 1.7DTL
* Citroen C4 Grand Picasso aut
* Fiat Uno 1.4 VAN
* Polonez Truck Plus 1.9d

zapraszam na: www.trade-r.pl
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Kabar 


Wiek: 47
Dołączył: 03 Lut 2005
Posty: 109
Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 03-02-2005, 17:52   

Ja wcale nie chciałem sam planować bo tego raczej dobrze się nie da.
Tolerancja płaszczyzny wynosi 0,05 mm, więc w warunkach domowych nie da się tego zrobić.
Robiłem to w jednym z lepszych zakładów w Łodzi i za planowanie, wykręcenie ułamanej szpilki i sprawdzenie szczelności płaszcza wodnego oraz zaworów dałem 126 zł.
http://www.ceglinski.g1.pl/zaklad/zaklad.htm
     assistance
 
 skype
 
Radke 



Pomógł: 8 razy
Wiek: 48
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 1240
Skąd: Błonie k/W-wy
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 04-02-2005, 08:41   

Kabar napisał/a:
Ja wcale nie chciałem sam planować bo tego raczej dobrze się nie da.
Tolerancja płaszczyzny wynosi 0,05 mm, więc w warunkach domowych nie da się tego zrobić.
Robiłem to w jednym z lepszych zakładów w Łodzi i za planowanie, wykręcenie ułamanej szpilki i sprawdzenie szczelności płaszcza wodnego oraz zaworów dałem 126 zł.
http://www.ceglinski.g1.pl/zaklad/zaklad.htm


Ja wcale nie pisałem tego do Ciebie.
To była ogólna informacja, do wszystkich więc nie czuj się urażony.

Tak na marginesie, można by książkę napisać o podobnych eksperymentach w warunkach domowych. Sam kiedyś znałem kilku takich czubków...i wiem, co z takich eksperymentów wyszło #-o
_________________
Pozdrawiam

Moja Tempra to już historia. Obecnie jest:

* Opel Astra Caravan 1.7DTL
* Citroen C4 Grand Picasso aut
* Fiat Uno 1.4 VAN
* Polonez Truck Plus 1.9d

zapraszam na: www.trade-r.pl
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Kabar 


Wiek: 47
Dołączył: 03 Lut 2005
Posty: 109
Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 04-02-2005, 09:13   

Wcale nie czuję się urażony :D Sam tylko wymieniałem uszczelniacze, polerowałem i docierałem zawory.
     assistance
 
 skype
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 29 days
Network load