zalane Tipo 1,4 wtrysk ... pomocy :( |
Autor |
Wiadomość |
pilek
Dołączył: 06 Gru 2005 Posty: 15 Skąd: katowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 14-02-2006, 11:06 zalane Tipo 1,4 wtrysk ... pomocy :(
|
|
|
Dzien dobry wszystkim,
Przekopalem forum na prawo i lewo ale nie znalazłem podobnego przypadku... do rzeczy:
silnik:
1,4 monowtrysk bosha , 180 tys km.
objawy:
- spalanie - horrendalne - ok. 14 litrów na 100km przy codziennych przejazdach 2xok.30km
- zalane(mokre) i czarne(okopcone) świece (tylko na 1 cylindrze elektroda jest biała)
- po wymontowaniu wtryskiwacza okazalo sie ze jest pod nim pelno paliwa
- iskra jest
- temperatura (po wymianie termostatu) pracy ok.90stopni
dotychczasowe działania:
nowe części:
- kopułka
- palec
- kable WN (bylo przebicie) Janmor
- świece (iskra)
sprawdzilem we wlasnym zakresie:
- czujnik temperatury (ten 2 przewodowy na kolektorze - od strony kabiny) opor na cieplym silniku(90st) 280 ohm ,na przestudzonym ok900 ohm
- wtryskiwacz - po delikatnym wcisnieciu paznokciem sie otwiera, po zwolnieniu sie zamyka (slychac jak dobija), pracuje plynnie ( na tyle na ile mozna to wyczuc)
- na zimnym silniku jesli odlaczyc czujnik temperatury wody to obroty spadaja
- na cieplym silniku nie ma roznicy czy czujnik jest podlaczony czy odlaczony ale jest problem z odpaleniem
- reset komputera (odlaczenie klem przy wlaczonym zaplonie)
- tester w ASO pokazal brak/uszkodzenie czujnika temperatury wody ( a jednak na podlaczanie czujnika na zimnym silniku reaguje a i opornosci czujnik chyba wykazuje dobre)
- ASO nie posiada softu do mojego modelu a do serwisu bosha nie chce jechac bo kasuja 150 za podpiecie do komputa
Czy macie jakis pomysl, co robic dalej ?? |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 14-02-2006, 15:49
|
|
|
Sonda lambda? A to sprawdzales? |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
pilek
Dołączył: 06 Gru 2005 Posty: 15 Skąd: katowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 14-02-2006, 16:11
|
|
|
dzieki za podpowiedz
wiesz moze w jaki sposob mozna ja sprawdzic? bo na forum nie znalazlem jednoznacznych wytycznych. I jesli wiesz gdzie jest wtyczka podlaczona to byloby super ( ja wiem niestety tylko ze na koncu kabelka;) ) |
|
|
|
|
romano
Pomógł: 56 razy Dołączył: 09 Sty 2005 Posty: 2132 Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 14-02-2006, 16:54
|
|
|
Pobieżnie możesz sprawdzić sondę zwykłym miernikiem - napięcie ma się wahać między 0,2 a 0,8 V, oczywiście pomiary wykonujemy na pracującym silniku.
Sygnał sondy idzie do pina 20 w komputerze, możesz sprawdzić miernikiem, która to wtyczka - w uno była po lewej stronie przegrody czołowej(stojąc przodem do samochodu) |
_________________ Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE
|
|
|
|
|
dziura.arek
Pomógł: 3 razy Wiek: 44 Dołączył: 28 Lis 2004 Posty: 690 Skąd: Kraków - Zielonki
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 14-02-2006, 18:03
|
|
|
Było by cudnie jakbyś miał dostęp do oscyloskopu. |
|
|
|
|
pilek
Dołączył: 06 Gru 2005 Posty: 15 Skąd: katowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 14-02-2006, 18:22
|
|
|
mam dostep do takiego amatorskiego, malego oscylka ... i co dalej ?:) |
|
|
|
|
romano
Pomógł: 56 razy Dołączył: 09 Sty 2005 Posty: 2132 Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 14-02-2006, 20:30
|
|
|
To możesz sobie dokładnie sprawdzić sondę.
Musisz podpiąc oscyloskop równolegle pod sygnał z sondy, oczywiście sonda wpięta w instalacjię wtrysku a silnika rozgrzany na chodzie..
Powinieneś otrzymać przebieg podobny do poniższego:
W rzeczywistości nie będzie on tak idealny.
Przy wolnych obrotach wykres będzie bardziej prostokątny i wraz ze wzrostem obrotów będzie rosła częstotliwość zmian a przy pedale gazu w podłogę będzie to mniej wiecej linia o bardzo małej amplitudzie na poziomie 0,8-0,9V |
_________________ Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE
|
|
|
|
|
pilek
Dołączył: 06 Gru 2005 Posty: 15 Skąd: katowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 14-02-2006, 22:11
|
|
|
czyli masa do karoserii a plus do ... mam 3 przewodowa sonde (2biale ,1czarny) , z tego co wyczytalem to dwa beda do rezystora mocy, ktory podgrzewa sonde a trzeci to sygnałowy ... dobrze kapuje? |
|
|
|
|
TiP016V;)
Pomógł: 4 razy Wiek: 42 Dołączył: 28 Lis 2005 Posty: 178 Skąd: WRC
Województwo: Dolnośląskie
|
|
|
|
|
pilek
Dołączył: 06 Gru 2005 Posty: 15 Skąd: katowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 15-02-2006, 15:57
|
|
|
zrobilem tak:
miernikiem(wskazowkowy): +do kabelka z sondy (czarny), masa do aku - wynik :napiecie ok0,3V
oscylkiem: +do tego samego przewodu , masa do karoserii- wynik : napiecie zblizone do sinusa 0,2 V
pytanie: padła ? |
|
|
|
|
romano
Pomógł: 56 razy Dołączył: 09 Sty 2005 Posty: 2132 Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 15-02-2006, 16:40
|
|
|
Z dużym prawdopodobieństwem można stwierdzić, że sonda padła
Tak dla próby sprawdż jaki jest odczyt przy maks otwartej przepustnicy pwinień być na poziomie 0,8V bo mieszanka jet wzbogacana.
Możesz też pojechać na alizę spalin i jeżeli się okaże, że mieszanka jest bogata to potwierdziło by to awarię sondy. |
_________________ Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE
|
|
|
|
|
pilek
Dołączył: 06 Gru 2005 Posty: 15 Skąd: katowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 15-02-2006, 16:55
|
|
|
sprawdzałem przy wolnych obr i przy prawie pelnym otwarciu przepustincy - napiecie ani drgnelo :/
To teraz pytanie czy tanie sondy sa cos warte ??
chodzi mi np o te z wątku klik klik |
|
|
|
|
Jadodada
Pomógł: 7 razy Dołączył: 20 Sty 2005 Posty: 304 Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 16-02-2006, 00:21
|
|
|
pilek
Sprawdź czujnik temperatury powietrza, który jest razem z wtryskiwaczem i mierzy temperature powietrza w kolektorze. Może to czujnik lub instalacja łącząca z komputerem.
Takie spalanie i woda w katalizatorze to ten czujnik wtedy ma oporność nieskończona i dla komputera to jest poniżej minus 50 stopni i wzbogaca mieszankę wg tego pomiaru.
Sonda jeżeli daje sygnał co 1 sekundę to komputer odczytuje jej pomiary jako dobre, jezeli pomiar jest stały bez cyklu co 1 sekundę to komputer podaje wartość zastępczą ok. 0,45 V. Jeżeli tak jest to przyłącz sondę do instalacji i pomierz na złączu po minium 30 sek. od włączenia gorącego silnika. Jeżeli będą inne wartości to znaczy , że komputer odczytuje wskazania z sondy. W Twoim przypadku dla bogatej mieszanki powinno być powyżej 0,8 V. Impuls z sondy trwa ułamek sekundy! Pomiar analogowym miernikiem nie wskaże najwyższej wartości. Jeżeli odczytałeś 0,2 to w rzeczywistości mogło być 0,4 , 0,6 lub więcej. Spróbuj na zakresach niższych np. 0,5 V. Miernik cyfrowy nie wskaże niczego gdyż nawet nie zauważy tego impulsu. Najlepszy byłby oscyloskop.
Jeżeli sondę odłaczysz lub jest uszkodzona to komputer ustawia napięcie na 0,45 V i wtedy zużycie paliwa może się zmienić nie więcej niż ± 15% w stosunku to stanu poprzedniego. |
_________________ Fiat Tempra 2.0 i.e. cat. wersja SX SS "TAXI" D rocznik maj 1991. |
|
|
|
|
pilek
Dołączył: 06 Gru 2005 Posty: 15 Skąd: katowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 16-02-2006, 12:48
|
|
|
Dzieki za wskazowke,
Czujnik ma opornosc,takze przerwy nie ma , w instalacji przejscia sa.
Lambde mierzylem na mierniku analogowym na zakresie 1V.
Szukam dalej ... |
|
|
|
|
m_igla
witamy nowego
Dołączył: 01 Kwi 2005 Posty: 7 Skąd: Tarnów
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 16-02-2006, 13:32 PRZEŻYŁEM TO!
|
|
|
Miałem podobny przypadek i nic nie robiłem tylko suszyłem i czyściłem świece.
Okazało sie po podłączeniu pod komputer, że dawka na wtryski przekroczona jest w moim przypadku trzykrotnie !!
Po sprawdzeniu wszystkich elementów okazało się że padł CZUJNIK CIŚNIENIA BEZWZGLĘDNEGO
Zciągnij sobie schemat i wszystko wiesz.
Koszt 120 zł i auto jak nowe.
|
|
|
|
|
pilek
Dołączył: 06 Gru 2005 Posty: 15 Skąd: katowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 16-02-2006, 23:28
|
|
|
dzieki za trop ale przejrzalem schematy w pobieralni i nie trafilem na taki czujnik, gdzie on jest ( w aucie albo na jakim schemacie mozna by go znalezc ? ) ? Sprawdzalem w starych watkach , kilkakrotnie padalo pytanie o lokalizacje ale odpowiedz nie padla.
Pozdrawiam
pilek
1,4 mono |
|
|
|
|
romano
Pomógł: 56 razy Dołączył: 09 Sty 2005 Posty: 2132 Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 17-02-2006, 08:45
|
|
|
pilek napisał/a: | dzieki za trop ale przejrzalem schematy w pobieralni i nie trafilem na taki czujnik, gdzie on jest ( w aucie albo na jakim schemacie mozna by go znalezc ? ) ? Sprawdzalem w starych watkach , kilkakrotnie padalo pytanie o lokalizacje ale odpowiedz nie padla.
|
W twoim układzie wtryskowym nie ma czujnika ciśnienia bezwzględnego.
Są dwa czujniki temperatury(kolektor i przy wtryskiwaczu), czujnik położenia przepustnicy, sonda i obroty.
Jedynie w układzie zapłonowym digiplex2 jest czujnik ciśnienia, ale jest on zintegrowany w obudowie i nie ma możliwości jego wymiany ani naprawy.
Ma on wpływ na kąt wyprzedzenia zapłonu. |
_________________ Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE
|
|
|
|
|
pilek
Dołączył: 06 Gru 2005 Posty: 15 Skąd: katowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 17-02-2006, 20:35
|
|
|
Pojawily sie kolejne objawy :/ silnik rano ,gdy jest zimny, zapala ale nie da sie zwiekszyc obrotow . Po wcisnieciu gazu dlawi sie (chyba zalewa) i gasnie , po ponownym odpaleniu i przegazowaniu (wiem jak to sluzy zimnemu silnikowi..:/) wszystko wraca do normy. |
|
|
|
|
Jadodada
Pomógł: 7 razy Dołączył: 20 Sty 2005 Posty: 304 Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 21-02-2006, 22:51
|
|
|
pilek
Czujnik ciśnienia bezwzględnego jest w puszce Digiplekxa. Na puszce jest podłączenie na rurkę elastyczną łączącą z kolektorem ssącym. Ten czujnik jest odpowiedzialny za kąt wyprzedzenia zapłonu. Brak szczelnego połączenia pneumatycznego z kolektorem powoduje nieprawidłowe ustawienia kąta wyprzedzenia zapłonu. Objawy pracy silnika to ogólnie brak mocy , a na obroty "wchodzi" jedynie przy stanie nieobciążonym.
W poprzednim moim poście polecalem sprawdzeniu czujnik temperatury powietrza w kolektorze ssącym. To jest główna przyczyna dużego spalania, gdyż ten czujnik jest odpowiedzialny za skład mieszanki paliwa w całym okresie pracy silnika. Jeżeli ten czujnik jest uszkodzony i komputer odczytuje niższą temperaturę niż jest w rzeczywistości to dochodzi do zalewania silnika paliwem.
Czujnik temperatury płynu jest odpowiedzialny za skład mieszanki w okresie ssania i jego parametry są pomijane przez centralkę wtrysku po osiągnięciu temperatury 50 ÷ 60 stopni celsjusza w zależności od typu silnika. W moim jest to min. 60 stopni.
Czeakam na rezultaty rzetelnych pomiarów czujników i świec. |
_________________ Fiat Tempra 2.0 i.e. cat. wersja SX SS "TAXI" D rocznik maj 1991. |
|
|
|
|
pilek
Dołączył: 06 Gru 2005 Posty: 15 Skąd: katowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 21-02-2006, 23:21
|
|
|
dziekuje za wszystkie wskazowki, narazie prace stanely bo... pozdrawiam grypowo :/ |
|
|
|
|
bicart
Dołączył: 20 Sty 2005 Posty: 138 Skąd: GRYFICE
|
Wysłany: 02-03-2006, 19:27
|
|
|
Witam
Zastanawiam sie czy gdybym rownolegle podlaczyl na wlaczniku opornik o wartosci przy ktorej wtryskiwacz podaje najekonomiczniejsza dawke paliwa oczywiscie chodzi mi o czujnik temp. zasysanego powietrza i bym wlaczyl juz tak w okolicy 50'C to jak by sie zachowywal silnik i czy zuzycie paliwa by zmalało. Bo podlaczylem opornik rownolegle do czujnika temp. wody w kolektorze i gdy go wlacze w okolicach 50'C to obroty mi spadaja i ssanie jest wylaczone ale na zuzyciu paliwa nie wiele zaoszczedzilem bynajmniej nie odczulem tego. Wiec zastanawiam sie nad oszukaniem tego drugiego czujnika i jakie beda z tego korzysci?:) |
_________________ Fiat Tipo 1.4ie SPI 94r 3d MANIA |
|
|
|
|
|