Problem z hamulcami po wymianie klocków |
Autor |
Wiadomość |
Sylwestrinio
Wiek: 32 Dołączył: 25 Paź 2011 Posty: 54 Skąd: Radom
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 15-01-2012, 20:03 Problem z hamulcami po wymianie klocków
|
|
|
Witam koledzy,
dawno nie zaglądałem na forum, ale jak pare osób wie maturka w tym roku więc nie ma czasu za bardzo
Ostatnimi czasy zacząłem słyszeć jak coś trze w przednich kołach przy hamowaniu więc pierwsza myśl to zużyte klocki, co z resztą okazało się prawdą no ale znowuż po wymianie klocków mam problem. Prawe koło jest w porządku, odpowietrzone dla pewności ale z lewym jest problem, klocki założone ale wogóle nie blokują tarczy, próbowałem odpowietrzyć ale wogóle płyn nie leci z odpowietrzacza. Nie wiem teraz co może być przyczyną takiej sytuacji.
Prosiłbym o pomoc osoby doświadczone w tego typu sprawach |
|
|
|
|
lynx
Pomógł: 10 razy Wiek: 39 Dołączył: 30 Wrz 2010 Posty: 420 Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 15-01-2012, 20:45
|
|
|
Zatkany przewód elastyczny, w gorszym wypadku sztywny. Jeszcze może być zatarty tloczek w zacisku. Tłoczki stawiały duży opór przy wciskaniu? klocki były jednakowo zużyte? |
|
|
|
|
Bdm
Pomógł: 39 razy Dołączył: 26 Lip 2007 Posty: 1999 Skąd: RDM
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 15-01-2012, 20:45
|
|
|
Sylwestrinio, a prawe tylne dobrze hamuje? |
_________________ Pomoc Drogowa Radom okolice, możliwe dłuższe wyjazdy, holowanie + naprawa w warsztacie, zabudowa 4.60 łagodna, długie najazdy, atrakcyjne ceny tel: 531-165-551
SPRZEDAM CZĘŚCI TEMPRA/TIPO 2.0 MECHANIKA ELEKTRYKA BLACHARKA WNĘTRZE |
|
|
|
|
D@wIdS
Pomógł: 6 razy Wiek: 32 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 1362 Skąd: Jastrowie/ Złotów
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 15-01-2012, 20:45
|
|
|
Sylwestrinio napisał/a: | dawno nie zaglądałem na forum, ale jak pare osób wie maturka w tym roku więc nie ma czasu za bardzo |
Dziwne, dla mnie to nie żadna przeszkoda
Co do problemu.. hmm nie chcę straszyć ale jak mi hamowało na jedno koło to pompa była do wymiany. Ale mam nadzieje że tylko coś się zatkało Płynu rozumiem nie ubywa? |
_________________ OPEL ASTRA BERTONE 2.0T
|
|
|
|
|
Sylwestrinio
Wiek: 32 Dołączył: 25 Paź 2011 Posty: 54 Skąd: Radom
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 15-01-2012, 21:05
|
|
|
No to tak: ogólnie to robiłem to ze szwagrem, przy prawym przednim z tłokiem nie było problemu, lekko ścisnąłem francuzem i poszło, klocek od zewnętrznej strony wygląda dobrze jakieś 70% go zostało jeszcze, a od wewnętrznej strony jakieś 3/4 było już zużyte. Jeśli chodzi o lewy przód to klocki oba były dojechane przez życie, wewnętrzny aż ocierał już praktycznie tarcze ale jej nie uszkodził na szczęście, z tłokiem miałem problem bo niemalże cały się wysunął, bawiłem się z nim, nawet go wyjąłem w pewnym momencie (co mogło być błędem) bo już nie miałem siły się z nim bawić, oczyściłem go i potem go włożyłem z powrotem i wtedy już ładnie wszedł. Tylko tak po zamontowaniu klocków prawa tarcza była zaciśnięta przez klocki i była nieruchoma, natomiast prawa nawet się kręciła na luzie po odpaleniu silnika, ale potem przestała.
Prawe tylko koło nie spojrzałem czy dobrze hamuje ale jutro lookne jak to wygląda.
Płynu właśnie nie ubywa bo też podejrzewałem gdzieś wyciek jest ale sprawdzałem cały przewód i nic nie widać |
|
|
|
|
Danio
Pomógł: 2 razy Wiek: 36 Dołączył: 27 Mar 2009 Posty: 237 Skąd: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 15-01-2012, 21:41
|
|
|
moim zdaniem przypiekły ci sie juz te zuzyte klocki i tloczk sie zagrzal i bedzie sie blokowac teraz bo dostal temperatury |
|
|
|
|
shagger78
Pomógł: 38 razy Dołączył: 29 Lis 2011 Posty: 1262 Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 15-01-2012, 22:27
|
|
|
A suwaki zaciskow lekko sie przesuwaja?To najczestsza przyczyna nierownomiernego zuzywania sie klockow pracujacych przy jednym kole.Zawsze nalezy je wyjac,przeczyscic(czasem jest tam rdza-na suwaku i w otworze)przesmarowac i zlozyc jesli mieszki nie sa dziurawe.Ja zawsze to kontroluje i sprawdzam i smaruje a po przykreceniu dwoch srub M8(na klucz 13)sprawdzam czy sie lekko przesuwa.Oczywiscie tylko w momencie gdy tlok jest calkowicie wcisniety,bo jak go wypompujesz hamulcem przesuwal sie juz nie bedzie.Czasem tez suwak jest krzywy i blokuje-mozna wtedy obrocic go i przykrecic w innym miejscu-nieraz pomaga.Sprawdz to wszystko. |
_________________ Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER |
|
|
|
|
Sylwestrinio
Wiek: 32 Dołączył: 25 Paź 2011 Posty: 54 Skąd: Radom
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 16-01-2012, 09:44
|
|
|
A te suwaki zacisków to co takiego? Bo szczerze mówiąc nic mi ta nazwa nie mówi może jakieś foto ewentualnie ktoś ma
** Dodano: 16-01-2012, 12:10 **
Problem prawdopodobnie tkwił w przewodzie elastycznym, ale jak wyjąłem oba to zauważyłem że sztywny też w jednym miejscu przeżarła rdza i pękł w jednym miejscu ale wycieków nie było widać. A więc przewód elastyczny jest zatkany na 99%, na razie jadę się zapytać ile kosztują oba w jakimś sklepie, a jak wrócę potem odkręcę jeden od drugiego i sprawdzę jeszcze ten elastyczny |
|
|
|
|
D@wIdS
Pomógł: 6 razy Wiek: 32 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 1362 Skąd: Jastrowie/ Złotów
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 16-01-2012, 15:12
|
|
|
Sylwestrinio, Zapłaciłem za elastyczny 26zł a za metr miedzianego coś 14zł bodajże.
W sklepie będą pytać czy dłuższy czy krótszy (elastyczny) to weź ten dłuższy. Nie pamiętam dokładnie rozmiaru ale różnica między nimi niby 4-5cm ale u siebie jak zakładałem to doszedłem do wniosku że tek krótszy by nie pasował w ten uchwyt koło amortyzatora bo gdyby go tam włożyć to przy skręceniu na maxa kół za bardzo by się naprężał. Wydaje mi się że ten właściwy ma 42cm ale nie wiem czy dobrze pamiętam. Przy okazji wymień też płyn |
_________________ OPEL ASTRA BERTONE 2.0T
|
|
|
|
|
maniutek
Pomógł: 18 razy Wiek: 39 Dołączył: 10 Paź 2007 Posty: 1174 Skąd: Warszawa(Ożarów Maz)
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 17-01-2012, 17:27
|
|
|
Sylwestrinio napisał/a: | Problem prawdopodobnie tkwił w przewodzie elastycznym, ale jak wyjąłem oba to zauważyłem że sztywny też w jednym miejscu przeżarła rdza i pękł w jednym miejscu ale wycieków nie było widać. A więc przewód elastyczny jest zatkany na 99%, na razie jadę się zapytać ile kosztują oba w jakimś sklepie, a jak wrócę potem odkręcę jeden od drugiego i sprawdzę jeszcze ten elastyczny |
to zobacz sobie jeszcze, jak wyglada reszta stalowych i tez je wymien. Ewentualnie zmien wszystkie - koszt z gumowymi okolo 250zl, wiec to mala cena za hamulce |
_________________ Maniuś
Jesteś kimś - miej swój cel...
Był Fiat 126p elegant
Był Fiat Tempra 1,6 Gaźnik
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS max gleba, tuning
Był OPEL TIGRA 1,6 16V 106PS + krótka skrzynia
Był OPEL OMEGA 3.0 24V 211PS + LPG BRC Automat
Była Honda Civic 1,5 V-Tec 114PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS + LPG BRC stan fabryczny
Był Opel Calibra 2.0 C20NE 115PS
Był Opel Omega 2.0 16V automatic gearbox
Był Opel Omega BFl 2.0 16V automat + low...
Był Chrysler Sebring Cabrio 2,5 V6
Był Opel Omega BFl 3.2 V6 Irmscher + manual gearbox
Było Audi A4 b5 (Na dojazdy do pracy)
Aktualnie Audi A6 C6 3.0 TDI (BMK) + TipTronic 264 PS |
|
|
|
|
Sylwestrinio
Wiek: 32 Dołączył: 25 Paź 2011 Posty: 54 Skąd: Radom
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 17-01-2012, 18:42
|
|
|
Chętnie bym wymienił ale z kasą cieniutko, narazie muszę pożyczyć żeby te przewody kupić, dopiero na początku lutego może odżyje to ogarnę reszte przewodów i postaram się je wymienić póki co jutro jade po oba przewody i wymieniam i zobaczymy czy problem się rozwiąże |
|
|
|
|
maniutek
Pomógł: 18 razy Wiek: 39 Dołączył: 10 Paź 2007 Posty: 1174 Skąd: Warszawa(Ożarów Maz)
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 17-01-2012, 19:07
|
|
|
Sylwestrinio napisał/a: | postaram się je wymienić |
juz tu jednego torturowalem i wrecz nakazalem ich wymiane :):) i Pan Delikwent ( ) ladnie hamulce naprawil a co do Ciebie - nie postarasz sie tylko je wymien :):)
a tak powaznie. Miedzy innymi przez korozje mogl Ci sie przewod zapchac...tzn skorodowany przewod i jego resztki widzisz na zewnatrz....a myslisz, ze wewnatrz nie plywaja razem z plynem? spusc stary plyn zanim przewody rozwalisz i zobacz, jaki tam jest syf....powodzenia |
_________________ Maniuś
Jesteś kimś - miej swój cel...
Był Fiat 126p elegant
Był Fiat Tempra 1,6 Gaźnik
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS max gleba, tuning
Był OPEL TIGRA 1,6 16V 106PS + krótka skrzynia
Był OPEL OMEGA 3.0 24V 211PS + LPG BRC Automat
Była Honda Civic 1,5 V-Tec 114PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS + LPG BRC stan fabryczny
Był Opel Calibra 2.0 C20NE 115PS
Był Opel Omega 2.0 16V automatic gearbox
Był Opel Omega BFl 2.0 16V automat + low...
Był Chrysler Sebring Cabrio 2,5 V6
Był Opel Omega BFl 3.2 V6 Irmscher + manual gearbox
Było Audi A4 b5 (Na dojazdy do pracy)
Aktualnie Audi A6 C6 3.0 TDI (BMK) + TipTronic 264 PS |
|
|
|
|
D@wIdS
Pomógł: 6 razy Wiek: 32 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 1362 Skąd: Jastrowie/ Złotów
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 17-01-2012, 21:12
|
|
|
maniutek napisał/a: | juz tu jednego torturowalem i wrecz nakazalem ich wymiane :) i Pan Delikwent ( ) ladnie hamulce naprawil |
tak, to ja |
_________________ OPEL ASTRA BERTONE 2.0T
|
|
|
|
|
maniutek
Pomógł: 18 razy Wiek: 39 Dołączył: 10 Paź 2007 Posty: 1174 Skąd: Warszawa(Ożarów Maz)
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 17-01-2012, 21:13
|
|
|
D@wIdS, :):):) i na dobre Ci to wyszlo...a i ja o Ciebie jestem spokojniejszy |
_________________ Maniuś
Jesteś kimś - miej swój cel...
Był Fiat 126p elegant
Był Fiat Tempra 1,6 Gaźnik
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS max gleba, tuning
Był OPEL TIGRA 1,6 16V 106PS + krótka skrzynia
Był OPEL OMEGA 3.0 24V 211PS + LPG BRC Automat
Była Honda Civic 1,5 V-Tec 114PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS + LPG BRC stan fabryczny
Był Opel Calibra 2.0 C20NE 115PS
Był Opel Omega 2.0 16V automatic gearbox
Był Opel Omega BFl 2.0 16V automat + low...
Był Chrysler Sebring Cabrio 2,5 V6
Był Opel Omega BFl 3.2 V6 Irmscher + manual gearbox
Było Audi A4 b5 (Na dojazdy do pracy)
Aktualnie Audi A6 C6 3.0 TDI (BMK) + TipTronic 264 PS |
|
|
|
|
D@wIdS
Pomógł: 6 razy Wiek: 32 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 1362 Skąd: Jastrowie/ Złotów
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 17-01-2012, 21:16
|
|
|
Żeby nie było metr miedzianego wystarczył mi na strone kierowcy, nawet lekki zapas miałem Do drugiej strony (od pasażera) będzie nieco dłuższy, najlepiej zmierz stary |
_________________ OPEL ASTRA BERTONE 2.0T
|
|
|
|
|
maniutek
Pomógł: 18 razy Wiek: 39 Dołączył: 10 Paź 2007 Posty: 1174 Skąd: Warszawa(Ożarów Maz)
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 17-01-2012, 21:17
|
|
|
Dokladnie, mozesz metrówka zmierzyc, na zamowienie odpowiednie dlugosci dorabiaja... |
_________________ Maniuś
Jesteś kimś - miej swój cel...
Był Fiat 126p elegant
Był Fiat Tempra 1,6 Gaźnik
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS max gleba, tuning
Był OPEL TIGRA 1,6 16V 106PS + krótka skrzynia
Był OPEL OMEGA 3.0 24V 211PS + LPG BRC Automat
Była Honda Civic 1,5 V-Tec 114PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS + LPG BRC stan fabryczny
Był Opel Calibra 2.0 C20NE 115PS
Był Opel Omega 2.0 16V automatic gearbox
Był Opel Omega BFl 2.0 16V automat + low...
Był Chrysler Sebring Cabrio 2,5 V6
Był Opel Omega BFl 3.2 V6 Irmscher + manual gearbox
Było Audi A4 b5 (Na dojazdy do pracy)
Aktualnie Audi A6 C6 3.0 TDI (BMK) + TipTronic 264 PS |
|
|
|
|
D@wIdS
Pomógł: 6 razy Wiek: 32 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 1362 Skąd: Jastrowie/ Złotów
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 17-01-2012, 21:17
|
|
|
maniutek napisał/a: | D@wIdS, :):) i na dobre Ci to wyszlo...a i ja o Ciebie jestem spokojniejszy |
Dzięki za troske Fajnie hamować bez obaw że coś strzeli |
_________________ OPEL ASTRA BERTONE 2.0T
|
|
|
|
|
Sylwestrinio
Wiek: 32 Dołączył: 25 Paź 2011 Posty: 54 Skąd: Radom
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 17-01-2012, 21:20
|
|
|
Dzięki Panowie za informacje i porady, na pewno wezmę je do serca i postaram się zmienić te przewody jak najszybciej od kierowcy mierzyłem i sztywny mi wyszedł jakieś 70cm bez 1-2cm |
|
|
|
|
maniutek
Pomógł: 18 razy Wiek: 39 Dołączył: 10 Paź 2007 Posty: 1174 Skąd: Warszawa(Ożarów Maz)
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 17-01-2012, 21:21
|
|
|
Sylwestrinio napisał/a: | postaram się zmienić te przewody jak najszybciej |
bo jak nie to bedzie |
_________________ Maniuś
Jesteś kimś - miej swój cel...
Był Fiat 126p elegant
Był Fiat Tempra 1,6 Gaźnik
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS max gleba, tuning
Był OPEL TIGRA 1,6 16V 106PS + krótka skrzynia
Był OPEL OMEGA 3.0 24V 211PS + LPG BRC Automat
Była Honda Civic 1,5 V-Tec 114PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS + LPG BRC stan fabryczny
Był Opel Calibra 2.0 C20NE 115PS
Był Opel Omega 2.0 16V automatic gearbox
Był Opel Omega BFl 2.0 16V automat + low...
Był Chrysler Sebring Cabrio 2,5 V6
Był Opel Omega BFl 3.2 V6 Irmscher + manual gearbox
Było Audi A4 b5 (Na dojazdy do pracy)
Aktualnie Audi A6 C6 3.0 TDI (BMK) + TipTronic 264 PS |
|
|
|
|
Sylwestrinio
Wiek: 32 Dołączył: 25 Paź 2011 Posty: 54 Skąd: Radom
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 17-01-2012, 21:24
|
|
|
Hehe dobra zmienie jak tylko będę miał możliwość finansową, co mam nadzieje nadejdzie już wkrótce |
|
|
|
|
Bdm
Pomógł: 39 razy Dołączył: 26 Lip 2007 Posty: 1999 Skąd: RDM
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 17-01-2012, 22:09
|
|
|
Jak z tempry sa takie same to o ile ojciec ich nie z utylizował to mogę ci za browara opchnąć bo zmieniałem jakoś niedługo przed rozebraniem auta... |
_________________ Pomoc Drogowa Radom okolice, możliwe dłuższe wyjazdy, holowanie + naprawa w warsztacie, zabudowa 4.60 łagodna, długie najazdy, atrakcyjne ceny tel: 531-165-551
SPRZEDAM CZĘŚCI TEMPRA/TIPO 2.0 MECHANIKA ELEKTRYKA BLACHARKA WNĘTRZE |
|
|
|
|
Sylwestrinio
Wiek: 32 Dołączył: 25 Paź 2011 Posty: 54 Skąd: Radom
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 18-01-2012, 17:53
|
|
|
No jakby pasowały to by było super, a dawno to było jak zmieniałeś przewody i rozbierałeś auto?
** Dodano: 24-01-2012, 15:43 **
Dobra przód lewy wymieniony, z tego co zauważyłem prawy tył wygląda na niedawno zmieniany a więc zostaje prawy przód i lewy tył dzięki za pomoc wszystkim! Pzdr |
|
|
|
|
prezesringo
witamy nowego
Dołączył: 24 Kwi 2009 Posty: 4 Skąd: Kościan
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 13-02-2012, 01:36
|
|
|
Po wymianie przewodu lewy przód hamuje? |
|
|
|
|
|