|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Strasznie dymi |
Autor |
Wiadomość |
JACA
Dołączył: 23 Kwi 2005 Posty: 47 Skąd: Ostrów Wielkopolski
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 28-10-2005, 14:54 Strasznie dymi
|
|
|
Zawsze rano gdy odpalam maszynę pojawiają się z wydechu obłoki niebieskiego dymu. Także po dłuższym postoju np. po pracy 8h. Po chwili dym znika i podczas jazdy nie dymi, jedynie jak "depnę" to zadymi na szaro.
Wiem, że któraś świeca żarowa jest uszkodzona bo pare sekund po odpaleniu chodzi nierówno, czy przez to może tak dymić po rozruchu!
Silnik TD 1,9 `93 170000tyś km |
|
|
|
|
MupiK
Pomógł: 15 razy Wiek: 40 Dołączył: 14 Maj 2005 Posty: 1350 Skąd: Zabrze
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 28-10-2005, 15:51
|
|
|
Hmm moje byle autko dymilo zawsze jak temperatura spadala swiece tez nie grzaly na paru garkach. A niebieski dymek to raczej z oleju niestety gdzies musza ci jakies uszczelki puszczac jesli nie ubywa go w super duzych ilosciach to bym sie tmy zueplnie nie matrwil
pzdr |
_________________ www.aquamelior.pl - systemy filtracji wody, chemia i części do ekspresóworaz akcesoria, systemy filtracji powietrza, klimatyzacje, stacje uzdatniania wody, pompy ciepła i inne. W razie pytań proszę śmiało pisać. |
|
|
|
|
JACA
Dołączył: 23 Kwi 2005 Posty: 47 Skąd: Ostrów Wielkopolski
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 28-10-2005, 16:30
|
|
|
Oleju nie bierze, ale chciałbym wyeliminować to dymienie. |
|
|
|
|
romano
Pomógł: 56 razy Dołączył: 09 Sty 2005 Posty: 2132 Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 28-10-2005, 16:48
|
|
|
Może uszczelniacze na zaworach puszczają i po dłuższym postoju trochę oleju się zbiera w cylindrze i stąd te dymienie. |
_________________ Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE
|
|
|
|
|
dziura.arek
Pomógł: 3 razy Wiek: 44 Dołączył: 28 Lis 2004 Posty: 690 Skąd: Kraków - Zielonki
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 28-10-2005, 18:29
|
|
|
To wygląda na uszczelniacze na zaworach. Znikoma ilość oleju przedostaje się do komory spalania i powstaje niebieski dymek. Zapach spalin powinien być inny niż normalnie. |
|
|
|
|
MupiK
Pomógł: 15 razy Wiek: 40 Dołączył: 14 Maj 2005 Posty: 1350 Skąd: Zabrze
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 28-10-2005, 19:14
|
|
|
Jaca jest to czysto kosmetyczna rzecz, jak bylo cieplo to pewnie problem byl mniej widoczny :-) Zrob porzadek ze swiecami zarowymi, wymiana akurat do temperowki nie jest droga widizalem po 20 zlotych wiec loozik :-) a warto zainwestowac przed zima jak niewiesz kiedy byly wsadzane nowe. Diesle maja to do siebie ze puszczaja dymka taki juz ich urok :-) mnie do tej pory brakuje tego klekotania i dzwieku turbosprezarki no ale cos za cos... |
_________________ www.aquamelior.pl - systemy filtracji wody, chemia i części do ekspresóworaz akcesoria, systemy filtracji powietrza, klimatyzacje, stacje uzdatniania wody, pompy ciepła i inne. W razie pytań proszę śmiało pisać. |
|
|
|
|
GRAFIT
Pomógł: 4 razy Wiek: 40 Dołączył: 17 Gru 2004 Posty: 719 Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 29-10-2005, 07:27
|
|
|
Jak oleju nie łyka ma kompresje ok 13 na kazdy gar to nie warto otwierac silnika.Ja popełniłem ten błąd i 1,500zł poszło ......... Tak wiec jak ma kompresje i nie bieze zbyt duzo oleju to nic nie robic.Mi przed remontem brał zaledwie 250-300gram na tys wiec zrobiłem głupote z remontem Ale na nowych pierscionkach na 2 biegu laki w miejscu |
_________________ Była Tempra gaźnik 1.6 jest BMW coupe 318i
Było Bmw jest Mondeo |
|
|
|
|
Raku
Pomógł: 18 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 2622 Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
|
|
|
|
|
MupiK
Pomógł: 15 razy Wiek: 40 Dołączył: 14 Maj 2005 Posty: 1350 Skąd: Zabrze
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 29-10-2005, 12:05
|
|
|
Raku masz racje lejace wtryskiwacze ok ale nie na niebieski kolor dymka :-)
RE: dobra syplo mi sie cos ostatnio malo sypiam:/ nizej jest dokaldna wypowiedz Raku o mozliwosciach problemu :-)
pzdr |
_________________ www.aquamelior.pl - systemy filtracji wody, chemia i części do ekspresóworaz akcesoria, systemy filtracji powietrza, klimatyzacje, stacje uzdatniania wody, pompy ciepła i inne. W razie pytań proszę śmiało pisać. |
|
|
|
|
|
Raku
Pomógł: 18 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 2622 Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
|
|
|
|
|
Grucu
Wiek: 48 Dołączył: 18 Paź 2005 Posty: 30 Skąd: Sulejówek k/W-wy
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 29-10-2005, 21:05
|
|
|
Panowie błagam. 13 atmosfer w dieslu? 25-30 to ruzumiem. szczególnie w starych generacjach diesli. 13 to padaka jest wtedy już. mierzenie samej kompresji nie daje gwarancji, że nie zużyte są pierścienie olejowe. świece są tylko do odpalania auta. do niczego więcej nie służą. Niebieski dym to wiadomo olej. Rano to normalne, ze "dymi". zimny jest i więcej powietrza złużywa, więc dymi. czarny/szary - wtryski, biały - walnięta uszczelka pod głowicą lub w dieslu łyka gdzieś lewe powietrze. faktycznie jak się chwilę postoi na światłach na wolnych obrotach i rusza i dymi to uszczelaniacze zaworowe. a co do zużycia oleju. nie oszukujmy się...fiaty biorą choćby nie wiem co. |
_________________ grucu
TIPO 159.A6 |
|
|
|
|
JACA
Dołączył: 23 Kwi 2005 Posty: 47 Skąd: Ostrów Wielkopolski
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 30-10-2005, 10:50
|
|
|
Czy wymiana uszczelniaczy zaworów jest kosztowna? Są one "głównym podejrzanym" |
|
|
|
|
Grucu
Wiek: 48 Dołączył: 18 Paź 2005 Posty: 30 Skąd: Sulejówek k/W-wy
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 30-10-2005, 17:14
|
|
|
zależy. Czasem jest możliwość jedynie zdjęcia wałka rozrządu i wymiany uszczelniaczy, czasem jest więcej zabawy. Nie powinno być z tym większego problemu ale sam się za to nie bierz. Lepiej niech to zrobi mechanik. W ogóle podjedź do mechanika i niech powie co o tym wszytkim myśli.
a wracając do szarpania. czy szarpie jak jest ciepły? i przy tym przydymia na szaro?
to na 100% ciągnie gdzieś lewe powietrze. nie polecam - a to jest najczęstrzym powodem - gówniany filtr paliwa FILTRON. ale to takie naprawianie samochodu przez telefon. jedź do mechanika lub dwuch. diagnoza nic nie kosztuje. |
_________________ grucu
TIPO 159.A6 |
|
|
|
|
Kolaborus
witamy nowego
Wiek: 48 Dołączył: 09 Paź 2005 Posty: 4 Skąd: Konin
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 10-11-2005, 08:28
|
|
|
witam panowie miałem duzo diesli fiata to dobre auta ciężkie do zajezdzenia.Co do białego dymu miałekm coś takiego wina tkwiła w filtrze paliwa i pęknietym przewodzie paliwowym łapał lewe powietrze.Do tej pory jeżdze fitami mam brave 1,9 td intercoler i niezgodze sie z kolegą ze fiaty biorą olej moja od wymiany do wymiany do niebierze nic kompletnie nic a olej to Castrol GTX Magnatec 10/15 a depcze jej niesamowicie najehane ma juz nom to nic 180 tyś i cyka jak lalka.Teraz kupiłem tempre 1,6 benzyne i same problemy napisze to w innym poscie bo nieznam sie na benzynie potzrebuje pomocy.Jaca winy w silniku nieszukaj bo tuj dieselek jest oki jak pali na spalonych żarowych szukaj w filtrze i przewodach najczęściej tak było umnie przewód nadpękuje zaraz przy filtrze paliwa i pompie tam jest twardy.Pozdrawiam
[ Dodano: 10-11-2005, 08:55 ]
Pomyliłem sie porąbało mi sie olej to Castrol GTD magnatec 10/40 |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|