|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Rdza zjada mi fiata. |
Autor |
Wiadomość |
D@wIdS
Pomógł: 6 razy Wiek: 32 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 1362 Skąd: Jastrowie/ Złotów
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 21-03-2011, 22:10 Rdza zjada mi fiata.
|
|
|
Witam. Dzisiaj był dzień wagarowicza więc oczywiście jak co roku zostałem w domu.
Z braku zajęć postanowiłem zrobić coś z korzyścią dla samochodu. Po otwarciu maski stwierdziłem, że jest dużo rdzy na uchwytach trzymających przedni błotnik od strony kierowcy. Chcąc pozbyć się tego ustrojstwa postanowiłem zdemontować wszystko, aby mieć łatwy dostęp. Oczywiście nie obyło sie bez szlifierki bo niektóre śruby tak przyrdzewiały że prędzej ukręcił bym je razem z blachą niż same (a blacha też szału nie robi, więc nie chciałem ryzykować) Zdemontowałem błotnik, nadkole i zbiornik płynu spryskiwaczy oraz częściowo zderzak. Oczywiście tak jak podejrzewałem wszystko się sypało. Miejscami to dotykając odpadały dość duże kawałki skorodowanej blachy, więc nie ma co ukrywać że się po prostu sypie ten mój biedy fiacik.
No, ale nic, założyłem na wiertarkę drucianą szczotkę i do roboty. Żółty pył spod niej zasnuwał słoneczne niebo i po jakiejś godzinie w miarę udało mi się to wyczyścić. Problem w tym że miejscami są dość duże ubytki i boję się że może się to nie trzymać kupy. Drugim problemem jest to, ze nie doszedłem tą szczotką wszędzie (papierem ściernym tez wielkiej imprezy nie zrobiłem) tak więc mimo tego że pomalowałem antykorozyjnym podkładem a na to zielony hammerit miejscami blacha nie jest chroniona po dwóch stronach (znaczy się jest to co kiedyś tam fabryka dała i trochę jakichś smarów ). Na razie sobie schnie i jutro będę myślał co dalej zrobić. Miałem dać fotki ale juz nie miałem dzis siły robić, wiec wstawię je jutro i mam nadzieję że doradzicie czy w ogóle moja praca miała jakiś sens. Aha i problem też mam z błotnikiem bo od wewnątrz atakuje go rdza i pojawiają sie pęcherzyki. Mam tak samo do blachy to wyczyścić i pomalować po całości?? |
_________________ OPEL ASTRA BERTONE 2.0T
|
|
|
|
|
meter30
Pomógł: 26 razy Wiek: 36 Dołączył: 26 Paź 2007 Posty: 904 Skąd: Jędrzejów
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 21-03-2011, 22:27
|
|
|
Cytat: |
Witam. Dzisiaj był dzień wagarowicza więc oczywiście jak co roku zostałem w domu. |
Po pierwsze żenuła, w ten dzień trza iść na wagary, a w mojej okolicy to najlepiej się upić Poza tym podobno ten dzień od dziś to ma być jakieś święto talentu czy coś, tak dziś słyszałem w radio.
Co do reszty konserwacji. Podkład i hammerite wystarczy na Twoją eksploatację, jesteś młody, niebawem skończysz szkołę, gust w tej chwili będzie zmieniał Ci się co chwilę więc skoro hammerite daje 6 lat gwarancji na ochronę to pewnie wystarczy bez problemu Chociaż jak pewnie wiesz farba ta jest wyjątkowo gęsta, nie wolno jej rozcieńczać i trzeba kłaść dość dokładnie i grubo bo ona działa poprzez szczelne odizolowanie powierzchni metalu od czynników zewnętrznych - musi przylegać do powierzchni tak aby przez jej warstwę nie przedostały się nawet cząsteczki powietrza. Wczesne zabezpieczenie elementów wewnątrz w miejscach takich jak błotniki zapobiega lub opóźnia powstawaniu rdzy na powierzchniach zewnętrznych |
_________________ Był Tipo 1.4 i.e. 3D TURBO LPG 1994r (MANIA)
Był Bravo 1,6 16V LPG 1997r (Bobek)
Był Citroen Xsara 1.4 8V LPG 1998r zmarł śmiercią tragiczną...
Był JAGUAR X-TYPE 2.0D 2005r
Jest Octavia 1.2 TSI 2011r |
|
|
|
|
D@wIdS
Pomógł: 6 razy Wiek: 32 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 1362 Skąd: Jastrowie/ Złotów
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 21-03-2011, 22:42
|
|
|
meter30 napisał/a: | święto talentu |
bo w szkole było dziś 5 osób
meter30 napisał/a: | jesteś młody |
Odezwał się stary dziad
Wiem że farba jest gęsta bo nawet z pędzla nie chciała spłynąć... Ale podołałem i wszystko dokładnie pomalowałem.
Można dla pewności dać 2 warstwę?? |
_________________ OPEL ASTRA BERTONE 2.0T
|
|
|
|
|
palidzojnt221
Pomógł: 15 razy Wiek: 33 Dołączył: 14 Wrz 2010 Posty: 700 Skąd: Morawica
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 21-03-2011, 22:50
|
|
|
bez obaw od przybytku głowa nie boli |
_________________ Kowalski, Było Tipo 1.4, VW golf II 1.8 Polonez Caro 1.6 GLE, Fiat 126p el 2000r, Audi a4 b5 1.8 benzyna 125qni;P VW vento 1.8 90HP 94rok, obecnie żona ujeżdza honde accord 6 usa 3.0v6 |
|
|
|
|
meter30
Pomógł: 26 razy Wiek: 36 Dołączył: 26 Paź 2007 Posty: 904 Skąd: Jędrzejów
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 21-03-2011, 23:02
|
|
|
D@wIdS napisał/a: | Można dla pewności dać 2 warstwę?? |
Tak, drugą warstwę nawet dać trza, bo pierwsza jest podawana głównie dla wygładzenia porów, nierówności i ostrych krawędzi czy kątów
Tam od razu stary dziad, po prostu gust się bardzo zmienia szczególnie biorąc pod uwagę to że zapewne jest to Twój pierwszy wóz, zaraz u kolegi posmakujesz czegoś odmiennego i zapragniesz nowości, sam kupiłem Tipo w wieku 18 lat, parę moich kolegów też miało inne fiaty (głównie 126p i uno), jednak po sprzedaży tylko ja pozostałem wierny marce
palidzojnt221, Dziś byłem w Nidzie |
_________________ Był Tipo 1.4 i.e. 3D TURBO LPG 1994r (MANIA)
Był Bravo 1,6 16V LPG 1997r (Bobek)
Był Citroen Xsara 1.4 8V LPG 1998r zmarł śmiercią tragiczną...
Był JAGUAR X-TYPE 2.0D 2005r
Jest Octavia 1.2 TSI 2011r |
|
|
|
|
D@wIdS
Pomógł: 6 razy Wiek: 32 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 1362 Skąd: Jastrowie/ Złotów
Województwo: Wielkopolskie
|
|
|
|
|
Mosior
Pomógł: 9 razy Dołączył: 14 Sty 2010 Posty: 527 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 28-03-2011, 13:11
|
|
|
D@wIdS, nie jest tak źle. Gnije Ci wspornik błotnika bo jest ze zwykłej blachy.
Jak już zdjąłeś błotnik to ja bym podjechał do spawacza i wstawił sobie nowe wsporniki
http://allegro.pl/wsporni...1530103922.html |
_________________ FIAT TIPO 1.4S + LPG, 78 kucyków
razem przeżywamy upadki i wzloty..
FORD MONDEO MK3 2.2TDCI Platinum - zaprojektowany by cieszyć |
|
|
|
|
D@wIdS
Pomógł: 6 razy Wiek: 32 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 1362 Skąd: Jastrowie/ Złotów
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 28-03-2011, 19:39
|
|
|
Kurde nie wiedziałem, że to można kupić... W sumie już wszystko poskładałem, ale i tak będę jeszcze przód robił bo widze że też pordzewiały więc pościągam no i pewnie wymienię bo ten to już mimo reanimacji umarł |
_________________ OPEL ASTRA BERTONE 2.0T
|
|
|
|
|
Mosior
Pomógł: 9 razy Dołączył: 14 Sty 2010 Posty: 527 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 28-03-2011, 21:12
|
|
|
D@wIdS, jak chcesz jeszcze pośmigać autem to sobie wymień. Nie majątek a będziesz miał nówkę |
_________________ FIAT TIPO 1.4S + LPG, 78 kucyków
razem przeżywamy upadki i wzloty..
FORD MONDEO MK3 2.2TDCI Platinum - zaprojektowany by cieszyć |
|
|
|
|
kamilsitek1983
Pomógł: 13 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Mar 2006 Posty: 757 Skąd: sanok
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 28-03-2011, 21:41
|
|
|
do farby jak gęsta to sie nazywa ...rozpuszczalnik@ |
_________________ aktualnie 406 kombi 2.0 16v+lpg |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 28-03-2011, 22:12
|
|
|
D@wIdS, co to za farba? smarowanie jakimś zaschniętym wynalazkiem który pamięta lata 80-90te nie wiele ci pomoże pojeździsz trochę zaraz wyjdzie na to ruda. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
D@wIdS
Pomógł: 6 razy Wiek: 32 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 1362 Skąd: Jastrowie/ Złotów
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 29-03-2011, 13:02
|
|
|
kamilsitek1983, tej farby się nie rozcieńcza Jak byś czytał wszystkie posty,to byś wiedział:)
Podobnie JAM_BELFEGOR, To Hammerite który kupiłem jakiś miesiąc temu /i jest to jakiś efekt młotkowy więc dlatego tak to wygląda |
_________________ OPEL ASTRA BERTONE 2.0T
|
|
|
|
|
kamilsitek1983
Pomógł: 13 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Mar 2006 Posty: 757 Skąd: sanok
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 29-03-2011, 13:15
|
|
|
wydaje mi się,że farba gęsta później bedzie sie łusczyć,tak jak jest z konserwacją. |
_________________ aktualnie 406 kombi 2.0 16v+lpg |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 29-03-2011, 13:45
|
|
|
D@wIdS napisał/a: | To Hammerite który kupiłem jakiś miesiąc temu /i jest to jakiś efekt młotkowy więc dlatego tak to wygląda | hammerite się rozcieńcza jeśli jest zbyt gęsty. Zawsze w marketach obok puszek możesz znaleźć tej firmy rozpuszczalnik do tych farb. Nie było czarnych? ten zielony wygląda jak z głębokiej komuny. Dawniej się takim "młotkowym" wszystkie maszyny malowało. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
D@wIdS
Pomógł: 6 razy Wiek: 32 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 1362 Skąd: Jastrowie/ Złotów
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 29-03-2011, 14:20
|
|
|
meter30 napisał/a: | pewnie wiesz farba ta jest wyjątkowo gęsta, nie wolno jej rozcieńczać i trzeba kłaść dość dokładnie i grubo |
Tym się kierowałem
Taki a nie inny kolor, bo zielone Tipo mam. Co prawda nie ten odcień ale zawsze to zielony
Po drugie tylko po otwarciu maski widać więc mi to tam nie przeszkadza |
_________________ OPEL ASTRA BERTONE 2.0T
|
|
|
|
|
kamilsitek1983
Pomógł: 13 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Mar 2006 Posty: 757 Skąd: sanok
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 31-03-2011, 21:33
|
|
|
i w końcu....trza by rozceńczyć!i |
_________________ aktualnie 406 kombi 2.0 16v+lpg |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|