|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Zdalne sterowanie zamkiem... |
Autor |
Wiadomość |
marcinwodnik
Pomógł: 5 razy Wiek: 39 Dołączył: 06 Kwi 2005 Posty: 353 Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 25-05-2005, 20:57 Zdalne sterowanie zamkiem...
|
|
|
Witam!
Gdzies na forum to bylo teraz nei moge znalesc
- pod jakie przewody wychodzace od strony pasazera z przodu tempry podpiac zdalne sterowanie zamkiem za pomoca 'masy' ( slawne przewody brazowy i bialy)?
- w kolumnie kierownicy albo gdzie najlepiej wpiac sie w kierunkowskazy ( jakie kolory maja przewody od kierunku lewego i prawego idace do przekaznika )? ( centralka moze mrugac kierunkami ? |
_________________ Pozdrawiam,
Marcin
Kochaj szalej nie pytaj co dalej !!
<Baby są kochane!!>
Bmw 745i 2004, Syrena 105 lux 1980 |
|
|
|
|
dziura.arek
Pomógł: 3 razy Wiek: 44 Dołączył: 28 Lis 2004 Posty: 690 Skąd: Kraków - Zielonki
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 25-05-2005, 21:23
|
|
|
Główne zasilanie alarmu:
Przewód idący bezpośrednio od akumulatora znajdujący się w okolicy włącznika zapłonu lub w skrzynce bezpiecznikowej (gruby czerwony przewód)
+12 V po włączeniu zapłonu:
Przewód pomarańczowy znajdujący się w białym, 3-y polowym złączu konektorowym włącznika zapłonu.
Blokada silnika (10A):
Modele z silnikiem benzynowym (gaźnik):
Rozłączyć przewód pomarańczowy znajdujący się w 3-y polowym złączu konektorowym poniżej kolumny kierownicy.
Modele 16V:
Rozłączyć przewód popielato-zielony zasilający przekaźnik pompy paliwa znajdujący się w plastikowym kontenerze w komorze silnika poniżej mechanizmu wycieraczek.
Modele z (jednopunktowym wtryskiem):
Rozłączyć przewód zielono-czarny pompy paliwa znajdujący się powyżej skrzynki bezpiecznikowej lub przewód pomarańczowy w 3-y polowym złączu konektorowym włącznika zapłonu.
Blokada rozrusznika (30 A):
Rozłączyć przewód czerwony (2,5 mm2) znajdujący się w 3-y polowym złączu konektorowym włącznika zapłonu.
Kierunkowskazy:
Podłączenia wykonać do przewodów niebiesko-czarnego i niebieskiego znajdujących się w czarnym 10-o polowym złączu konektorowym w skrzynce bezpiecznikowej po prawej stronie.
Zamek centralny:
Sterowany minusem (podłączyć zgodnie z zaleceniem producenta alarmu):
Przewód biały (otwieranie) i niebieski (zamykanie) znajdujące się w białym 4-o polowym złączu konektorowym w skrzynce bezpiecznikowej.
Szyby elektryczne:
Silniki w stanie spoczynku podłączone do masy:
Zastosować dwa moduły domykania szyb i podłączyć wg. schematu. Rozłączyć przewody:
Fioletowo-żółty – szyba przednia lewa
Biało-czerwony – szyba przednia prawa
Fioletowo-żółty – szyba tylna lewa
Fioletowo-czerwony szyba tylna lewa
Znajdujące się w białym 4-o polowym złączu konektorowym centrali szyb elektrycznych znajdującej się po lewej stronie skrzynki bezpiecznikowej.
Wyłączniki drzwiowe:
Podłączenie wykonać do przewodu fioletowo-czarnego idącego do wyłączników oryginalnych.
Modele wyposażone w Check Control:
Podłączenie wykonać do przewodów:
Popielato-żółty – drzwi przednie lewe
Popielato-zielony drzwi przednie prawe
Popielato-czarny – drzwi tylne lewe
Popielato-czerwony – drzwi tylne prawe
Popielato-biały – tylna klapa
Znajdujące się w złączu konektorowym na początku skrzynki bezpiecznikowej.
Uwaga! Odseparować przewody od siebie diodami prostowniczymi (np. 1N4004) |
|
|
|
|
marcinwodnik
Pomógł: 5 razy Wiek: 39 Dołączył: 06 Kwi 2005 Posty: 353 Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 25-05-2005, 21:30
|
|
|
Dziekuje bardzo!
Mam jednak pytanie ( po remoncie skrzynki bezpiecznikow lepiej jej nei tykac;) ) zdlane sterowanie wystarczy podpiac pod przewody tego samego koloru jak napisales wychodzace z drzwi przy komputerze sterujacym praca silnika?
wpiecie sie w kierunki mozna go dokonac demontujac dolna atrape kolumny kierownicy tez w przewody takei jak napsiales wpinajac sie ??
[ Dodano: Sro 25 Maj, 2005 21:35 ]
jescze pytanko czy przewod od przelacznikow krancowych mozna zlokalizowac kolo komputera gdzies ?
[ Dodano: Pią 27 Maj, 2005 20:44 ]
Witam i dziekuej za pomoc, dzis zalozylem i jest si , mruga piszczy:D |
_________________ Pozdrawiam,
Marcin
Kochaj szalej nie pytaj co dalej !!
<Baby są kochane!!>
Bmw 745i 2004, Syrena 105 lux 1980 |
|
|
|
|
ViNYL
Wiek: 41 Dołączył: 11 Gru 2004 Posty: 54 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 09-06-2005, 10:54
|
|
|
Witam.
dziura.arek napisał/a: |
Modele wyposażone w Check Control:
Uwaga! Odseparować przewody od siebie diodami prostowniczymi (np. 1N4004)
|
Jakis rok temu przy instalacji alarmu zrobilem manewr z odseparowaniem tych przewodow, ale uzylem do tego diod 1N4148 i kiedy silnik jest zgaszony Check Control dziala poprawnie, ale gdy silnik pracuje to otwarcie ktorychkolwiek drzwi powoduje zaswiecenie sie diod od wszystkich drzwi. Co moglem zrobic nie tak? |
_________________ pozdrawiam, vinyl
Tipo 1.6i.e. '92 / LPG BRC
N 51º13'44.91'' / E 22º35'17.58'' |
|
|
|
|
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 09-06-2005, 12:21
|
|
|
Cytat: | Jakis rok temu przy instalacji alarmu zrobilem manewr z odseparowaniem tych przewodow, ale uzylem do tego diod 1N4148 i kiedy silnik jest zgaszony... |
tego tematu akurat nei przerabiałem, ale o diodach mogę Ci powiedzieć tyle, że 4148 są po prostu na mniejsze prądy (natężenia); popularne np. 1N4001 (które za grosze powinieneś wszędzie dostać) wytrzymują przepływy bodajże 1 lub 3 A (nie pamiętam), zaś 4148 są na małe prądy , chyba kilkaset mA góra; jeśli diosy miałyby jakieś przepięcia czy inne prądy odseparowywać, to te słabsze mogą nie wytrzymać i albo strzelą albo się uszkodzą np robiąc zwarcie, jak by ich wcale nie było tylko drut, albo jak przerwa; jeśli nie przeciążenie diód a wszystko zrobiłeś poprawnie to może diody na odwrót zamontowałeś (nie ta polaryzacja)... |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
|
ViNYL
Wiek: 41 Dołączył: 11 Gru 2004 Posty: 54 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 09-06-2005, 15:40
|
|
|
Witam.
unknown napisał/a: |
jeśli nie przeciążenie diód a wszystko zrobiłeś poprawnie to może diody na odwrót zamontowałeś (nie ta polaryzacja)...
|
Raczej w tym obwodzie plynie bardzo maly prad, wiec 1N4148 nie powinny miec problemu. A polaryzacja... O ile pamietam, to do katod diod podlaczylem poszczegolne czujniki, a ich anody sa zwarte i doprowadzone do wejscia alarmu. |
_________________ pozdrawiam, vinyl
Tipo 1.6i.e. '92 / LPG BRC
N 51º13'44.91'' / E 22º35'17.58'' |
|
|
|
|
dziura.arek
Pomógł: 3 razy Wiek: 44 Dołączył: 28 Lis 2004 Posty: 690 Skąd: Kraków - Zielonki
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 09-06-2005, 21:27
|
|
|
Popatrzcie i porównajcie parametry np prąd zaporowy. |
|
|
|
|
lotarr
Wiek: 47 Dołączył: 20 Maj 2005 Posty: 79 Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 15-06-2005, 21:57
|
|
|
pod przewody wychodzące z centralki alarmu na kierunkowskazy najlepiej podłączyć jest jakiś mały bezpiecznik. powód? Wiele alarmów jest unieszkodliwianych poprzez zrobienie zwarcia w kierunkowskazach i rozłożenie w ten sposób centralki. dotyczy to mniej zaawansowanych alarmów. |
_________________ tempra 2,0 ie cat sw '91r. |
|
|
|
|
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 15-06-2005, 23:17
|
|
|
...ja zamiast bezpiecznika wyjście centralki (choć od centralki c.z. alarmu nie ma póki co chwilowo) mam do kierunków podłączone przez zwykłą tanią diodę prostowniczą. Zwarcie [testując] jej nie szkodzi [a bezpiecznik jednorazowy], działają kierunki przy zamykaniu/otwieraniu (ściema alarmu :-) ). Można czasem więc i tak to rozwiązać, zależy co i jak musisz łączyć.
....a z tego co słyszałem i widziałem , to rozbrajanie alarmu przez 'kierunki' widziałem tylko na filmie fast'n'furious :-) .... w pratyce o innych metodach się słyszy.... ale ciekawa uwaga, też czasem czuły punkt.... choć normalne nowsze alarmy wyjście na kierunki raczej mają odseparowane od reszty, najwyżej zwarciem spalisz miganie, wyje dalej i zapłon itp odcina.... |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
|
lotarr
Wiek: 47 Dołączył: 20 Maj 2005 Posty: 79 Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 01-07-2005, 23:21 inne propozycje?
|
|
|
Z tego co napisał dziura.arek do tej pory przy podłączaniu alarmu wszystko działa. U mnie problem się zaczął przy sterowaniu centralnym zamkiem- to podłączenie u mnie nie działa. Następny problem to czujniki otwarcia drzwi- to też u mnie nie działa. Narazie znalazłem przewody na których masa się pojawia po otwarciu drzwi, a że było już prawie ciemno więc kolorów nie widziałem, ale miernik piszczał po otwarciu drzwi, jeszcze tylko znajdę masę od tylnych i klapy bagażnika. A jak się wpiąć w instalacje jeśli centralny jest sterowany plusem? Najśmieszniejsze jest to, że mam cały czas zwarcie na przewodach od włącznika oświetlenia kabiny znajdujących się w drzwiach przednich, (wyjąłem je, sprzwdziem miernikiem i są sprawne) a w tylnych wogóle nie ma tych włączników, Ale spoko, najpierw robiłem inżynierkę z elektryki w cromie to teraz mogę zrobić magisterkę z elektryki tempry. Ciekawe przy którym fiacie będę robił doktorat? |
_________________ tempra 2,0 ie cat sw '91r. |
|
|
|
|
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 02-07-2005, 01:00
|
|
|
zaraz, bo nieco minęło i się pogubiłem :-) masz alarm, to raz;
centralny zamek fabryczny czy dokładany potem?
masz dodatkową centralkę czy z alarmu wykorzystujesz by pilotem chcieć wysterować centralny?
centralki od centralnego zamka 'dokładanego' zazw. mają wiele możliwości ustawienia ich, po rozebraniu przekładasz lub przelutowujesz zworki i wtedy współpracują z różnymi sygnałami, sterowaniem masą, plusem, zboczem narastającym bądź opadającym itp. Z alarmami jest podobnie. Tylko trzeba mieć instrukcje do takowej centralki i jej drutków by to zgrać. Się nie ma - trza poszuka w sieci po modelu... |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
|
lotarr
Wiek: 47 Dołączył: 20 Maj 2005 Posty: 79 Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 02-07-2005, 08:21
|
|
|
centralny zamek jest fabryczny, alarm już ma opcje zamykania centralnego bez żadnych dodatkowych centralek. |
_________________ tempra 2,0 ie cat sw '91r. |
|
|
|
|
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 02-07-2005, 13:49
|
|
|
jeśli c.z. jest fabryczny to powinien mieć wyprowadzone do sterowania drutki jak napisa dziura.arek wyżej:
Zamek centralny:
Sterowany minusem (podłączyć zgodnie z zaleceniem producenta alarmu):
Przewód biały (otwieranie) i niebieski (zamykanie) znajdujące się w białym 4-o polowym złączu konektorowym w skrzynce bezpiecznikowej.
Twój alarm powinien także mieć do podłączenia do c.z. 2 kable, na jednym pojawia się dany impuls/stan przy zamknuięciu (drugi kabel wtedy bez zmian) a na drugim pojawia się impuls/stan przy otwarciu (pierwszy wtedy bez zmian).
Masz zlokalizowane i wyprowadzone te 2 kable od fabrycznego c.z.?
Te, na które powinieneś coś podać (sygnały z alarmu) by się c.z. zamykał/otwierał?
Możesz je pojedynczo, też raz jeden raz drugi zwierać do masy bądź plusa by sprawdzić czy w ogóle zamek reaguje zamykaniem/otwieraniem na podawane sygnały.
Centralny fabryczny (jego centralka) może być różnie ustawiony - albo jest sterowany plusem (wtedy zwarcie jednego kabla do plusa powoduje zamknięcie, potem po rozwarciu zwarcie drugiego powoduje otwarcie - starczy podotykać nimi na przemian do plusa), albo masą - zwieranie do masy, albo zboczem narastającym tzn. kabelek jest zwarty do masy normalnie a potem jak się dotknie nim do plusa (napięcie wzrasta z 0 do 12) to jest reakcja albo odwrotnie opadającym.
Pozostaje sprawa jakie stany lub impulsy lub szbocza podaje twój alarm.
Masz z alarmu wyprowadzone 2 przewody, które w zal czy ma zamknąć czy otworzyć na jednym z nich bądź drugim podają masę lub plus lub jakiś stan?
Zarówno sam alarm w sobie jak i centralny zamek zazw. można przestawić jakie ten pierwszy sygnały ma wysyłać - czy masę, czy sterowanie plusem itp a z jakimi ten drugi ma współpracować (czy być sterowanym masą czy plusem czy zboczem...). Są to kwestie przelutowania bądź przestawienia jakiejś zworki w alarmie lub centralce od c.z.
Opisane są w odpowiednich do nich instrukcjach.
Dzięki temu można to pogodzić.
Opiszę Ci jak to wygląda w typowym przypadku:
masz centralny, dołożony bądź fabryczny, który ma swoją 'centralkę' (z niech wychodzą kable wprost do siłowników/zamków, kable do zasilania i te słynne 2 kable sterujące);
w centralce tej specjalnie nie ma co grzebać nawet jak ją znajdziesz, chyba, że jest konfigurowalna - że zworkami można w niej przestawić czy ma być sterowana masą , plusem itp, jeśli takie przestawianie byłoby konieczne;
z centralki tej od c.z. idą 2 kable sterujące - zazw.
brązowy do zamykania i biały do otwierania, tzn. że jeśli dotkniesz brązowym na moment do masy to drzwi powinny się zamknąć, a gdy go puścisz i dotkniesz potem białym do masy to powinny się otworzyć - tak jest przy sterowaniu masą; przy sterowaniu plusem dotykasz naprzemian jednym lub drugim do plusa itp.
druga sprawa to kwestia alarmu - też ma swoją jakąś centralkę połączoną z czujnikami, zasilaniem, pilotem itp duperelkami;
to co nas interesuje - z centralki alarmu powinieneś mieć 2 kable wyprowadzone do sterowania centralnym poprzez alarm.
Gdy alarm ma zamknąć / otworzyć drzwi to na jednym z tych dwóch kabli podaje masę (czyli jakby zwiera kabelek do masy) przy zamykaniu a na drugim przy otwieraniu. Przy sterowaniu masą. Musisz te 'alarmowe' 2 kable wyciągnąć i je połączyć z kablami od centralki centralnego zamka.
Czyli po kolei, w skrócie - zlokalizuj 2 kable (brązowy i biały zazw., a w temperce niebieski i biały bodajże) którymi się zamyka/otwiera centralny. Możesz nimi na przemian podotykać do masy bądź do plusa by zobaczyć czy będzie się zamykał/otwierał a przy okazji sprawdzisz czy centralny w obecnym ustawieniu reaguje na sterowanie masą czy plusem, upewnisz się też który przewód jest do zamykania a który do otwierania (dotkniesz np białym masy i się otworzy - otwierający - unlock).
Teraz te 2 kable idące z alarmu które mają być do c.zamka weź.
Jeśli wiesz który jest który i jakim stanem steruje to łatwiej, OK....
Jeśli nie - możesz wziąść miernik (ustaw wpierw na napięcie) i podłączyć miernik między masę a jeden z 2ch przewodów, po czym np pilotem alarmu wywołuj zamykanie/otwieranie drzwi - by alarm na przewody posyłał raz sygnał zamknięcia na jeden raz otwarcia na drugi. Jeśli mmiędzy masą a przewodem X alarmu pojawi Ci się napięcie dodatnie dla sygnału zamknięcia - to ten przewód jest zamykającym (lock), drugi więc będzie otwierającym (unlock), ponadto sterują plusem - podają plus w stos do masy. Sprawdzić to można jeszcze na drugim - otwierającym, czy rzeczywiście i ten podaje plus względem masy mierzony dla sygnału otwarcia.
Jeśli nic nie ma - to podłącz miernik do plusa np zapalniczki i do przewodów - może alarm steruje minusem, tzn zwiera raz jeden raz drugi do minusa - wtedy pojawi się napięcie na odpowiednim przewodzie dla zamykania i otwierania, masa mierzona wzgl. plusa z zapalniczki.
Dzięki temu powinieneś wiedzieć już:
*masz 2 konkretne kable od c.z., np. kabel A zamyka, kabel B otwiera, są sterowane np.masą.
*masz 2 kable idące z alarmu, kabel 1 daje impuls/stan do zamknięcia, kabel 2 do otwarcia, podają np masę.
Wtedy niby proste połączyć A-1 i B-2. Może jednak być pewna rozbieżność - np centralny jest sterowany plusem a alarm podaje masę lub odwrotnie.
Wtedy musisz by to dopasować przestawić centralny lub lepiej (tu zacznij) alarm by albo alarm zamiast masy zwierał do plusa/podawał plus/sterował plusem, albo przestawić centralny by ten zamiast z plusem był sterowany masą z alarmu.
Przestawia się zazw. zworkami/przełącznikami/przelutowaniem drucika/zworki wewnątrz centralki alarmu bądź cenralki c.z. Odpowiednie informacje o przestawianiu tego są w instrukcji twego alarmu i / bądź centralnego. Prościej w alarmie będzie raczej.
Tak powinieneś to rozwiązać. w razie czego pisz... jeszcze coś się rozpisze..... |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
|
RYQ
Wiek: 39 Dołączył: 12 Kwi 2006 Posty: 44 Skąd: Wrocław / Kietrz
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 22-05-2006, 21:34
|
|
|
dziura.arek napisał/a: |
Wyłączniki drzwiowe:
Podłączenie wykonać do przewodu fioletowo-czarnego idącego do wyłączników oryginalnych.
|
U mnie nie był to przewód fioletowo-czarny a czarno-fioletowy, wiec albo to pomyłka albo moja Tempra jest jakaś "inna" (liberty '94)
pozdrowienia |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|