alternator nie ładuje ale kontrolka sie nie swieci |
Autor |
Wiadomość |
gangster_man
Dołączył: 19 Sty 2009 Posty: 45 Skąd: Lubartów
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 04-03-2009, 17:07 alternator nie ładuje ale kontrolka sie nie swieci
|
|
|
czyli tak jak w temacie, od tygodnia co drugi dzien podczas jazdy akumulator jest wyczerpany i nie da rady odpalic. kontrolka ladowania sie nie pali....:/ wymiana szczotek cos da na pewno ale nie wiem czy w tym tkwi problem.... |
_________________ Tipo 1.4 gaznik |
|
|
|
|
ubek
Pomógł: 50 razy Wiek: 40 Dołączył: 14 Sie 2007 Posty: 3790 Skąd: Heilbronn
Województwo: Other
|
Wysłany: 04-03-2009, 17:12
|
|
|
gangster_man, a sprawdzałeś czy altek rzeczywiście nie ładuje?? może być uszkodzony akumulator.
i obejrzyj kable które idą od altka do aku, tam może być jakaś awaria. To tak na początek trzeba sprawdzić. |
_________________ K.W.A. - Kamikaze Wariaty Alkoholicy
Przy 200 ciężko jest zobaczyć 40 na znaku
www.tomekmichalik.pl |
|
|
|
|
gangster_man
Dołączył: 19 Sty 2009 Posty: 45 Skąd: Lubartów
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 04-03-2009, 17:16
|
|
|
akumulator kupilem nowy ze 3 misiace temu... alternator nie laduje bo jak podepne akumulator pod prostownik to wskazuje ze jest calkiem rozładowany... ale sprawdze jeszcze kable na wszelki wypadek, przeczyszcze itp. |
_________________ Tipo 1.4 gaznik |
|
|
|
|
maniutek
Pomógł: 18 razy Wiek: 39 Dołączył: 10 Paź 2007 Posty: 1174 Skąd: Warszawa(Ożarów Maz)
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 04-03-2009, 18:08
|
|
|
gangster_man napisał/a: | kontrolka ladowania sie nie pali....:/ |
w ogole? nawet po przekreceniu kluczyka? to na pierwszy strzal ida szczotki do obadania ubek napisał/a: | i obejrzyj kable które idą od altka do aku |
to raz, a dwa to sprawdz czy sie slynna wsuwka nie zssunela...
** Dodano: 04-03-2009, 18:09 **
aczkolwiek skupilbym sie na samym alternatorze, do sprawdzenia masz szczotki, regulator napiecia i bieznie komutatora....to tak na poczatek.....w gre wchodza ewentualnie jescze diody...ale tego Ci nikt nie napisze na forum, musisz sam obadac co i jak, gdyz nawet jak opiszesz problem to ciezko cos powiedziec, to moze byc kazda z w/w czesci |
_________________ Maniuś
Jesteś kimś - miej swój cel...
Był Fiat 126p elegant
Był Fiat Tempra 1,6 Gaźnik
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS max gleba, tuning
Był OPEL TIGRA 1,6 16V 106PS + krótka skrzynia
Był OPEL OMEGA 3.0 24V 211PS + LPG BRC Automat
Była Honda Civic 1,5 V-Tec 114PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS + LPG BRC stan fabryczny
Był Opel Calibra 2.0 C20NE 115PS
Był Opel Omega 2.0 16V automatic gearbox
Był Opel Omega BFl 2.0 16V automat + low...
Był Chrysler Sebring Cabrio 2,5 V6
Był Opel Omega BFl 3.2 V6 Irmscher + manual gearbox
Było Audi A4 b5 (Na dojazdy do pracy)
Aktualnie Audi A6 C6 3.0 TDI (BMK) + TipTronic 264 PS |
|
|
|
|
gangster_man
Dołączył: 19 Sty 2009 Posty: 45 Skąd: Lubartów
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 04-03-2009, 18:13
|
|
|
maniutek jaka wsówka? |
_________________ Tipo 1.4 gaznik |
|
|
|
|
ubek
Pomógł: 50 razy Wiek: 40 Dołączył: 14 Sie 2007 Posty: 3790 Skąd: Heilbronn
Województwo: Other
|
Wysłany: 04-03-2009, 18:18
|
|
|
gangster_man napisał/a: | maniutek jaka wsówka? |
Kabelek wzbudzenia - cieniutki kabelek który wchodzi do altka |
_________________ K.W.A. - Kamikaze Wariaty Alkoholicy
Przy 200 ciężko jest zobaczyć 40 na znaku
www.tomekmichalik.pl |
|
|
|
|
gangster_man
Dołączył: 19 Sty 2009 Posty: 45 Skąd: Lubartów
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 04-03-2009, 18:22
|
|
|
aha. jeszcze chciałbym dodać ze jak auto zgaśnie to nawet nic potem nie zadzwięczy czyli stychac tylko krótkie pstryk i nic, powinien moze zakręcic troche albo cos a on nic... to tak tylko mi sie przypomnialo zeby jeszcze dodać. |
_________________ Tipo 1.4 gaznik |
|
|
|
|
Jelcyn
Pomógł: 59 razy Wiek: 37 Dołączył: 19 Gru 2008 Posty: 3248 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 04-03-2009, 23:54
|
|
|
gangster_man napisał/a: | kontrolka ladowania sie nie pali |
wiesz co sie popsuło? kontrolka się przepaliła |
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 05-03-2009, 01:39
|
|
|
gangster_man, czy po przekreceniu kluczyka w stacyjce swieci sie kontrolka oleju i ladowania? Bo to moze wiele wyjasnic |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
dziura
Pomógł: 19 razy Wiek: 45 Dołączył: 09 Maj 2008 Posty: 960 Skąd: Chorzów/Katowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 05-03-2009, 12:59
|
|
|
jelcyn666 napisał/a: | wiesz co sie popsuło? kontrolka się przepaliła |
bardzo możliwe
ubek napisał/a: | Kabelek wzbudzenia - cieniutki kabelek który wchodzi do altka |
tym właśnie kabelkiem dotknij masy obudowy altka albo bloku silnika a potem przękręć zapłon kontrolka powinna świecić |
_________________ TIPO 2.0 16V-sprzedany
Galant 2.5 V6 Sport Edition |
|
|
|
|
gangster_man
Dołączył: 19 Sty 2009 Posty: 45 Skąd: Lubartów
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 05-03-2009, 18:00
|
|
|
problem sie rozwiazal jak zaprowadzilem samochod do elektryka, wymienil pasek bo byl starty :p |
_________________ Tipo 1.4 gaznik |
|
|
|
|
maniutek
Pomógł: 18 razy Wiek: 39 Dołączył: 10 Paź 2007 Posty: 1174 Skąd: Warszawa(Ożarów Maz)
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 05-03-2009, 18:07
|
|
|
|
_________________ Maniuś
Jesteś kimś - miej swój cel...
Był Fiat 126p elegant
Był Fiat Tempra 1,6 Gaźnik
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS max gleba, tuning
Był OPEL TIGRA 1,6 16V 106PS + krótka skrzynia
Był OPEL OMEGA 3.0 24V 211PS + LPG BRC Automat
Była Honda Civic 1,5 V-Tec 114PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS + LPG BRC stan fabryczny
Był Opel Calibra 2.0 C20NE 115PS
Był Opel Omega 2.0 16V automatic gearbox
Był Opel Omega BFl 2.0 16V automat + low...
Był Chrysler Sebring Cabrio 2,5 V6
Był Opel Omega BFl 3.2 V6 Irmscher + manual gearbox
Było Audi A4 b5 (Na dojazdy do pracy)
Aktualnie Audi A6 C6 3.0 TDI (BMK) + TipTronic 264 PS |
|
|
|
|
mrk69
Pomógł: 31 razy Wiek: 37 Dołączył: 25 Maj 2006 Posty: 1884 Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 17-06-2009, 22:08
|
|
|
Ja mam w dziadkowym Tipo idento problemo. Altek nie ładuje jak trzeba. Kabelek wzbudzenia gra, bo odpięty ma ~ 12 V, kabel od aku też ok, bo odpiąłem go od alternatora, a z aku szedł prąd. Kontrolka się nie pali po przekręceniu kluczyka, przy gaśnięciu, a żarówka ok. Po całonocnym staniu kontrolka się zapaliła, ale gdy tylko uruchomiłem auto to zgasła i więcej się nie zapaliła. Pomierzyłem napięcie na śrubie wyjściowej z alternatora i wynosi koło 3V, czyli coś tam ładuje, ale kontrolka nie zapala się nawet przy przekręcaniu kluczyka. W innym temacie opisywałem, że nie było klina na trzpieniu jak składałem ten altek do kupy, ale już ten klin jest i dalej to samo. Dzień wcześniej działał ok, a teraz jakieś ma wątpliwości. Czemu w ogóle nawet po przekręceniu kluczyka nie daje znaku życia? Pasek naciągnięty dobrze, wirnik nie ma oporów. |
_________________
|
|
|
|
|
gangster_man
Dołączył: 19 Sty 2009 Posty: 45 Skąd: Lubartów
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 18-06-2009, 15:32
|
|
|
ja tez myślalem ze pasek jest OK a nie był OK jedz do elektryka niech sprawdzi i bedziesz wiedzial |
_________________ Tipo 1.4 gaznik |
|
|
|
|
mrk69
Pomógł: 31 razy Wiek: 37 Dołączył: 25 Maj 2006 Posty: 1884 Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 08-07-2009, 17:58
|
|
|
Ok historii ciąg dalszy. Znalazłem na forum, że może być przyczyną ten cienki kabel wzbudzenia. Czy jeżeli ten kabel byłby uwalony to alternator by nie ładował? Jest tak, że po przekręceniu kluczyka symbol akumulatora się nie świeci. Po włączeniu silnika też i oczywiście ładowania brak, tylko 12,2 V z akumulatora. No i teraz zrobiłem tak, że odpiąłem spinkę z alternatora i wyjąłem z niej wsuwkę. Położyłem ją na obudowę alternatora i kontrolka nie świeci, ale gdy podłączyłem cienki kabel alternatora do minusowej klemy to lampa zaświeciła. Co to oznacza? Gdzieś nie ma masy? Wcześniej ten alternator działał ok. a po wyjęciu i włożeniu z powrotem coś się popierdzieliło. |
_________________
|
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 08-07-2009, 18:14
|
|
|
mrk69 napisał/a: | może być przyczyną ten cienki kabel wzbudzenia. Czy jeżeli ten kabel byłby uwalony to alternator by nie ładował? |
koledze odłączył się kabel wzbudzający od rozrusznika w cienkolocie i rozrusznik nawet nie cykał podczas próby odpalenia także to ma kluczowy wpływ. |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 08-07-2009, 18:39
|
|
|
mrk69, poprowadź dodatkową masę z bloku silnika do aku. W przypadku mojego teścia to pomogło. Ogólnie przyczyny nie znam, ale też nie było ładowania (po wymianie silnika ktoś coś źle podłączył). Na samym altku ładowanie było ok, ale do aku nie dochodziło. Po tej dodatkowej masie na aku ładowanie było już około 14V. |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
mrk69
Pomógł: 31 razy Wiek: 37 Dołączył: 25 Maj 2006 Posty: 1884 Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 08-07-2009, 22:42
|
|
|
ciechu napisał/a: | Na samym altku ładowanie było ok, ale do aku nie dochodziło | to się pogubiłem. Więc tak: Od alternatora do akumulatora idzie prąd plusowy. Jeżeli byłaby słaba masa to ładowania by nie było, byłoby niskie, ale poza tym masa aku nie komponowałaby się razem z silnikiem poprzez śrubę na skrzyni i teraz pytanie. Jak sprawdzić sam alternator?
Co powinno lecieć w kablu wzbudzenia? Masa, czy plus? Moim zdaniem masa, ale w takim razie skąd on leci? Od jakichś przekaźników w skrzynce bezpieczników? Ktoś wie od którego?
Jednym słowem, czy kabel wzbudzenia (z chyba masą) musi być podłączony do altka, żeby sprawdzić, czy ładuje?
Czy alternator potrzebuje być połączony z silnikiem przez obudowę, czy starcza mu masa z kabelka wzbudzenia? |
_________________
|
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 08-07-2009, 23:27
|
|
|
mrk69 napisał/a: | Jak sprawdzić sam alternator? | podłączyć miernik bezpośrednio pod alternator. Tak właśnie sprawdzałem altka w bawarce teścia. |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
mrk69
Pomógł: 31 razy Wiek: 37 Dołączył: 25 Maj 2006 Posty: 1884 Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 09-07-2009, 21:27
|
|
|
Ogłupiałem dziś totalnie. Zrobiłem nową wsuwkę do alternatora. Odpalam auto i nie świeci. Poruszałem ją i załapało. Kontrolka świeci, ładowanie nawet pod 15 V. Pomyślałem jeszcze, że przeczyszczę masę. Odłączyłem aku, wszystkie styki lśniące (skrzynia->buda->aku i spinki oraz oczka na końcach kabli). Odpalam i dupa. Regulator napięcia?
** Dodano: 09-07-2009, 22:29 **
Kontrolka oczywiście nie świeci, ale po podaniu masy z akumulatora "na sucho" działa. |
_________________
|
|
|
|
|
egon
Pomógł: 57 razy Wiek: 42 Dołączył: 17 Paź 2007 Posty: 5516 Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
|
Wysłany: 09-07-2009, 21:29
|
|
|
mrk69 napisał/a: | Regulator napięcia? |
Na 99% |
_________________ VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa |
|
|
|
|
mrk69
Pomógł: 31 razy Wiek: 37 Dołączył: 25 Maj 2006 Posty: 1884 Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 10-07-2009, 17:12
|
|
|
Kupiłem w motoryzacyjnym, jakiś taki mi dopasowali od Uno i Cienkiego. Zamieniłem i elegancko działa. Kontrolka też świeci |
_________________
|
|
|
|
|
wiki1982
Pomógł: 17 razy Wiek: 42 Dołączył: 08 Wrz 2008 Posty: 853 Skąd: Pabianice
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 13-07-2009, 13:00
|
|
|
cinquecento,seicento,polonez,uno,tipo,tempra, lancia delta/dedra,alfa 145/146/155 mają ten sam regulator do altka Magneti Marelli AMP 0119 |
_________________ Zapraszam do mojego nowego miejsca pracy:
Sklep motoryzacyjny EURO-FIAT
ul.Przędzalniana 20 tel 42 674-61-80 ; 42 676-31-24 ; 794 077 776 lub
ul.Snycerska 3 tel 42 654-57-92 ; 664 045 57
LUB DO MNIE 692-42-42-60 |
|
|
|
|
lupek3000
Pomógł: 1 raz Wiek: 33 Dołączył: 02 Sie 2008 Posty: 28 Skąd: Wałbrzych
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 14-07-2009, 23:13
|
|
|
Ja mam podobny problem. Sprawdzałem ładowanie ma dokładnie 14.6 czyli dobrze pomimo tego co jakieś kilka dni nawet po dłuższej jeździe wsiadam do auta chcę odpalić i jest tylko denerwujące pyk i troszkę zakręci ale nie ma szans na odpalenie. Klemy wymienione styki wyczyszczone szczotki wymienione w alternatorze . Ładowanie jak wspomniałem 14.6 i świeci się ciągle kontrolka ładowania. Odpala dopiero jak wkładam akumulator od kolegi. |
_________________ Jest-Tipo 1.4 DGT
PAWEŁ |
|
|
|
|
meter30
Pomógł: 26 razy Wiek: 36 Dołączył: 26 Paź 2007 Posty: 904 Skąd: Jędrzejów
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 15-07-2009, 00:07
|
|
|
lupek3000 napisał/a: | cinquecento,seicento,polonez,uno,tipo,tempra, lancia delta/dedra,alfa 145/146/155 mają ten sam regulator do altka Magneti Marelli AMP 0119 | - kupiłem kiedyś taki regulator, kosztował mnie 35zł, kontrolka ładowania działała jak powinna, ale ja głupi nie sprawdziłem prądu ładowania po wymianie - było pand 16V, akumulator wygotował się po miesiącu i był do wyrzucenia, 250zł psu w dupę... ZAWSZE PO WYMIANIE REGULATORA KONTROLUJCIE NAPIĘCIE ŁADOWANIA - MA BYĆ OKOŁO 14-14,5V... |
_________________ Był Tipo 1.4 i.e. 3D TURBO LPG 1994r (MANIA)
Był Bravo 1,6 16V LPG 1997r (Bobek)
Był Citroen Xsara 1.4 8V LPG 1998r zmarł śmiercią tragiczną...
Był JAGUAR X-TYPE 2.0D 2005r
Jest Octavia 1.2 TSI 2011r |
|
|
|
|
|