Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
alternator nie ładuje ale kontrolka sie nie swieci
Autor Wiadomość
gangster_man 


Dołączył: 19 Sty 2009
Posty: 45
Skąd: Lubartów
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 04-03-2009, 17:07   alternator nie ładuje ale kontrolka sie nie swieci

czyli tak jak w temacie, od tygodnia co drugi dzien podczas jazdy akumulator jest wyczerpany i nie da rady odpalic. kontrolka ladowania sie nie pali....:/ wymiana szczotek cos da na pewno ale nie wiem czy w tym tkwi problem....
_________________
Tipo 1.4 gaznik
  
 
 
ubek 



Pomógł: 50 razy
Wiek: 40
Dołączył: 14 Sie 2007
Posty: 3790
Skąd: Heilbronn
Województwo: Other
Wysłany: 04-03-2009, 17:12   

gangster_man, a sprawdzałeś czy altek rzeczywiście nie ładuje?? może być uszkodzony akumulator.

i obejrzyj kable które idą od altka do aku, tam może być jakaś awaria. To tak na początek trzeba sprawdzić.
_________________
K.W.A. - Kamikaze Wariaty Alkoholicy

Przy 200 ciężko jest zobaczyć 40 na znaku



www.tomekmichalik.pl
     Moneta
 
 
gangster_man 


Dołączył: 19 Sty 2009
Posty: 45
Skąd: Lubartów
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 04-03-2009, 17:16   

akumulator kupilem nowy ze 3 misiace temu... alternator nie laduje bo jak podepne akumulator pod prostownik to wskazuje ze jest calkiem rozładowany... ale sprawdze jeszcze kable na wszelki wypadek, przeczyszcze itp.
_________________
Tipo 1.4 gaznik
  
 
 
maniutek 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 39
Dołączył: 10 Paź 2007
Posty: 1174
Skąd: Warszawa(Ożarów Maz)
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 04-03-2009, 18:08   

gangster_man napisał/a:
kontrolka ladowania sie nie pali....:/

w ogole? nawet po przekreceniu kluczyka? to na pierwszy strzal ida szczotki do obadania
ubek napisał/a:
i obejrzyj kable które idą od altka do aku

to raz, a dwa to sprawdz czy sie slynna wsuwka nie zssunela...

** Dodano: 04-03-2009, 18:09 **
aczkolwiek skupilbym sie na samym alternatorze, do sprawdzenia masz szczotki, regulator napiecia i bieznie komutatora....to tak na poczatek.....w gre wchodza ewentualnie jescze diody...ale tego Ci nikt nie napisze na forum, musisz sam obadac co i jak, gdyz nawet jak opiszesz problem to ciezko cos powiedziec, to moze byc kazda z w/w czesci
_________________
Maniuś

Miłego dnia życzę kolego Gość
Jesteś kimś - miej swój cel...
Był Fiat 126p elegant
Był Fiat Tempra 1,6 Gaźnik
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS max gleba, tuning
Był OPEL TIGRA 1,6 16V 106PS + krótka skrzynia
Był OPEL OMEGA 3.0 24V 211PS + LPG BRC Automat
Była Honda Civic 1,5 V-Tec 114PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS + LPG BRC stan fabryczny
Był Opel Calibra 2.0 C20NE 115PS
Był Opel Omega 2.0 16V automatic gearbox
Był Opel Omega BFl 2.0 16V automat + low...
Był Chrysler Sebring Cabrio 2,5 V6
Był Opel Omega BFl 3.2 V6 Irmscher + manual gearbox
Było Audi A4 b5 (Na dojazdy do pracy)
Aktualnie Audi A6 C6 3.0 TDI (BMK) + TipTronic 264 PS
     assistance   Moneta
 
 skype
 
gangster_man 


Dołączył: 19 Sty 2009
Posty: 45
Skąd: Lubartów
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 04-03-2009, 18:13   

maniutek jaka wsówka?
_________________
Tipo 1.4 gaznik
  
 
 
ubek 



Pomógł: 50 razy
Wiek: 40
Dołączył: 14 Sie 2007
Posty: 3790
Skąd: Heilbronn
Województwo: Other
Wysłany: 04-03-2009, 18:18   

gangster_man napisał/a:
maniutek jaka wsówka?



Kabelek wzbudzenia - cieniutki kabelek który wchodzi do altka
_________________
K.W.A. - Kamikaze Wariaty Alkoholicy

Przy 200 ciężko jest zobaczyć 40 na znaku



www.tomekmichalik.pl
     Moneta
 
 
gangster_man 


Dołączył: 19 Sty 2009
Posty: 45
Skąd: Lubartów
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 04-03-2009, 18:22   

aha. jeszcze chciałbym dodać ze jak auto zgaśnie to nawet nic potem nie zadzwięczy czyli stychac tylko krótkie pstryk i nic, powinien moze zakręcic troche albo cos a on nic... to tak tylko mi sie przypomnialo zeby jeszcze dodać.
_________________
Tipo 1.4 gaznik
  
 
 
Jelcyn 



Pomógł: 59 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Gru 2008
Posty: 3248
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 04-03-2009, 23:54   

gangster_man napisał/a:
kontrolka ladowania sie nie pali

wiesz co sie popsuło? kontrolka się przepaliła
     assistance   Moneta
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 05-03-2009, 01:39   

gangster_man, czy po przekreceniu kluczyka w stacyjce swieci sie kontrolka oleju i ladowania? Bo to moze wiele wyjasnic :D
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
dziura 



Pomógł: 19 razy
Wiek: 45
Dołączył: 09 Maj 2008
Posty: 960
Skąd: Chorzów/Katowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 05-03-2009, 12:59   

jelcyn666 napisał/a:
wiesz co sie popsuło? kontrolka się przepaliła

bardzo możliwe
ubek napisał/a:
Kabelek wzbudzenia - cieniutki kabelek który wchodzi do altka

tym właśnie kabelkiem dotknij masy obudowy altka albo bloku silnika a potem przękręć zapłon kontrolka powinna świecić
_________________
TIPO 2.0 16V-sprzedany
Galant 2.5 V6 Sport Edition
     assistance   Moneta
 
gangster_man 


Dołączył: 19 Sty 2009
Posty: 45
Skąd: Lubartów
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 05-03-2009, 18:00   

problem sie rozwiazal jak zaprowadzilem samochod do elektryka, wymienil pasek bo byl starty :p
_________________
Tipo 1.4 gaznik
  
 
 
maniutek 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 39
Dołączył: 10 Paź 2007
Posty: 1174
Skąd: Warszawa(Ożarów Maz)
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 05-03-2009, 18:07   

:badgrin: :badgrin: :badgrin: :badgrin: :badgrin:
_________________
Maniuś

Miłego dnia życzę kolego Gość
Jesteś kimś - miej swój cel...
Był Fiat 126p elegant
Był Fiat Tempra 1,6 Gaźnik
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS max gleba, tuning
Był OPEL TIGRA 1,6 16V 106PS + krótka skrzynia
Był OPEL OMEGA 3.0 24V 211PS + LPG BRC Automat
Była Honda Civic 1,5 V-Tec 114PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS + LPG BRC stan fabryczny
Był Opel Calibra 2.0 C20NE 115PS
Był Opel Omega 2.0 16V automatic gearbox
Był Opel Omega BFl 2.0 16V automat + low...
Był Chrysler Sebring Cabrio 2,5 V6
Był Opel Omega BFl 3.2 V6 Irmscher + manual gearbox
Było Audi A4 b5 (Na dojazdy do pracy)
Aktualnie Audi A6 C6 3.0 TDI (BMK) + TipTronic 264 PS
     assistance   Moneta
 
 skype
 
mrk69 



Pomógł: 31 razy
Wiek: 37
Dołączył: 25 Maj 2006
Posty: 1884
Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 17-06-2009, 22:08   

Ja mam w dziadkowym Tipo idento problemo. Altek nie ładuje jak trzeba. Kabelek wzbudzenia gra, bo odpięty ma ~ 12 V, kabel od aku też ok, bo odpiąłem go od alternatora, a z aku szedł prąd. Kontrolka się nie pali po przekręceniu kluczyka, przy gaśnięciu, a żarówka ok. Po całonocnym staniu kontrolka się zapaliła, ale gdy tylko uruchomiłem auto to zgasła i więcej się nie zapaliła. Pomierzyłem napięcie na śrubie wyjściowej z alternatora i wynosi koło 3V, czyli coś tam ładuje, ale kontrolka nie zapala się nawet przy przekręcaniu kluczyka. W innym temacie opisywałem, że nie było klina na trzpieniu jak składałem ten altek do kupy, ale już ten klin jest i dalej to samo. Dzień wcześniej działał ok, a teraz jakieś ma wątpliwości. Czemu w ogóle nawet po przekręceniu kluczyka nie daje znaku życia? Pasek naciągnięty dobrze, wirnik nie ma oporów.
_________________
     Moneta
 
gangster_man 


Dołączył: 19 Sty 2009
Posty: 45
Skąd: Lubartów
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 18-06-2009, 15:32   

ja tez myślalem ze pasek jest OK a nie był OK :P jedz do elektryka niech sprawdzi i bedziesz wiedzial
_________________
Tipo 1.4 gaznik
  
 
 
mrk69 



Pomógł: 31 razy
Wiek: 37
Dołączył: 25 Maj 2006
Posty: 1884
Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 08-07-2009, 17:58   

Ok historii ciąg dalszy. Znalazłem na forum, że może być przyczyną ten cienki kabel wzbudzenia. Czy jeżeli ten kabel byłby uwalony to alternator by nie ładował? Jest tak, że po przekręceniu kluczyka symbol akumulatora się nie świeci. Po włączeniu silnika też i oczywiście ładowania brak, tylko 12,2 V z akumulatora. No i teraz zrobiłem tak, że odpiąłem spinkę z alternatora i wyjąłem z niej wsuwkę. Położyłem ją na obudowę alternatora i kontrolka nie świeci, ale gdy podłączyłem cienki kabel alternatora do minusowej klemy to lampa zaświeciła. Co to oznacza? Gdzieś nie ma masy? Wcześniej ten alternator działał ok. a po wyjęciu i włożeniu z powrotem coś się popierdzieliło.
_________________
     Moneta
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 08-07-2009, 18:14   

mrk69 napisał/a:
może być przyczyną ten cienki kabel wzbudzenia. Czy jeżeli ten kabel byłby uwalony to alternator by nie ładował?


koledze odłączył się kabel wzbudzający od rozrusznika w cienkolocie i rozrusznik nawet nie cykał podczas próby odpalenia także to ma kluczowy wpływ.
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 08-07-2009, 18:39   

mrk69, poprowadź dodatkową masę z bloku silnika do aku. W przypadku mojego teścia to pomogło. Ogólnie przyczyny nie znam, ale też nie było ładowania (po wymianie silnika ktoś coś źle podłączył). Na samym altku ładowanie było ok, ale do aku nie dochodziło. Po tej dodatkowej masie na aku ładowanie było już około 14V.
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
mrk69 



Pomógł: 31 razy
Wiek: 37
Dołączył: 25 Maj 2006
Posty: 1884
Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 08-07-2009, 22:42   

ciechu napisał/a:
Na samym altku ładowanie było ok, ale do aku nie dochodziło
to się pogubiłem. Więc tak: Od alternatora do akumulatora idzie prąd plusowy. Jeżeli byłaby słaba masa to ładowania by nie było, byłoby niskie, ale poza tym masa aku nie komponowałaby się razem z silnikiem poprzez śrubę na skrzyni i teraz pytanie. Jak sprawdzić sam alternator?

Co powinno lecieć w kablu wzbudzenia? Masa, czy plus? Moim zdaniem masa, ale w takim razie skąd on leci? Od jakichś przekaźników w skrzynce bezpieczników? Ktoś wie od którego?

Jednym słowem, czy kabel wzbudzenia (z chyba masą) musi być podłączony do altka, żeby sprawdzić, czy ładuje?

Czy alternator potrzebuje być połączony z silnikiem przez obudowę, czy starcza mu masa z kabelka wzbudzenia?
_________________
     Moneta
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 08-07-2009, 23:27   

mrk69 napisał/a:
Jak sprawdzić sam alternator?
podłączyć miernik bezpośrednio pod alternator. Tak właśnie sprawdzałem altka w bawarce teścia.
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
mrk69 



Pomógł: 31 razy
Wiek: 37
Dołączył: 25 Maj 2006
Posty: 1884
Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 09-07-2009, 21:27   

Ogłupiałem dziś totalnie. Zrobiłem nową wsuwkę do alternatora. Odpalam auto i nie świeci. Poruszałem ją i załapało. Kontrolka świeci, ładowanie nawet pod 15 V. Pomyślałem jeszcze, że przeczyszczę masę. Odłączyłem aku, wszystkie styki lśniące (skrzynia->buda->aku i spinki oraz oczka na końcach kabli). Odpalam i dupa. Regulator napięcia?

** Dodano: 09-07-2009, 22:29 **
Kontrolka oczywiście nie świeci, ale po podaniu masy z akumulatora "na sucho" działa.
_________________
     Moneta
 
egon 



Pomógł: 57 razy
Wiek: 42
Dołączył: 17 Paź 2007
Posty: 5516
Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
Wysłany: 09-07-2009, 21:29   

mrk69 napisał/a:
Regulator napięcia?

Na 99% ;)
_________________
VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM

Tak mało, a tak może pomóc ;) Składka Klubowa
     assistance   Moneta
 
 skype
 
mrk69 



Pomógł: 31 razy
Wiek: 37
Dołączył: 25 Maj 2006
Posty: 1884
Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 10-07-2009, 17:12   

Kupiłem w motoryzacyjnym, jakiś taki mi dopasowali od Uno i Cienkiego. Zamieniłem i elegancko działa. Kontrolka też świeci :)
_________________
     Moneta
 
wiki1982 



Pomógł: 17 razy
Wiek: 42
Dołączył: 08 Wrz 2008
Posty: 853
Skąd: Pabianice
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 13-07-2009, 13:00   

cinquecento,seicento,polonez,uno,tipo,tempra, lancia delta/dedra,alfa 145/146/155 mają ten sam regulator do altka Magneti Marelli AMP 0119
_________________
Zapraszam do mojego nowego miejsca pracy:
Sklep motoryzacyjny EURO-FIAT
ul.Przędzalniana 20 tel 42 674-61-80 ; 42 676-31-24 ; 794 077 776 lub
ul.Snycerska 3 tel 42 654-57-92 ; 664 045 57
LUB DO MNIE 692-42-42-60
     assistance   Moneta
 
 
lupek3000 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 33
Dołączył: 02 Sie 2008
Posty: 28
Skąd: Wałbrzych
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 14-07-2009, 23:13   

Ja mam podobny problem. Sprawdzałem ładowanie ma dokładnie 14.6 czyli dobrze pomimo tego co jakieś kilka dni nawet po dłuższej jeździe wsiadam do auta chcę odpalić i jest tylko denerwujące pyk i troszkę zakręci ale nie ma szans na odpalenie. Klemy wymienione styki wyczyszczone szczotki wymienione w alternatorze . Ładowanie jak wspomniałem 14.6 i świeci się ciągle kontrolka ładowania. Odpala dopiero jak wkładam akumulator od kolegi.
_________________
Jest-Tipo 1.4 DGT
PAWEŁ
     assistance
 
 
meter30 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 36
Dołączył: 26 Paź 2007
Posty: 904
Skąd: Jędrzejów
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 15-07-2009, 00:07   

lupek3000 napisał/a:
cinquecento,seicento,polonez,uno,tipo,tempra, lancia delta/dedra,alfa 145/146/155 mają ten sam regulator do altka Magneti Marelli AMP 0119
- kupiłem kiedyś taki regulator, kosztował mnie 35zł, kontrolka ładowania działała jak powinna, ale ja głupi nie sprawdziłem prądu ładowania po wymianie - było pand 16V, akumulator wygotował się po miesiącu i był do wyrzucenia, 250zł psu w dupę... ZAWSZE PO WYMIANIE REGULATORA KONTROLUJCIE NAPIĘCIE ŁADOWANIA - MA BYĆ OKOŁO 14-14,5V...
_________________
Był Tipo 1.4 i.e. 3D TURBO LPG 1994r (MANIA)
Był Bravo 1,6 16V LPG 1997r (Bobek)
Był Citroen Xsara 1.4 8V LPG 1998r zmarł śmiercią tragiczną...
Był JAGUAR X-TYPE 2.0D 2005r
Jest Octavia 1.2 TSI 2011r
     assistance
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 29 days
Network load