Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
LUXUSowa limuzyna :-) Tempra 1.6 gaźnik z Trójmiasta !!!
Autor Wiadomość
marlej108 



Wiek: 46
Dołączył: 26 Paź 2005
Posty: 23
Skąd: Poland, Gdansk
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 21-10-2006, 12:51   LUXUSowa limuzyna :-) Tempra 1.6 gaźnik z Trójmiasta !!!

Czesc,

dnia 2004.11.08 zakupilem w komisie Fiata Auto Plus pojazd Fiat Tempra 1.6 (gaźnik). Jestem drugim właścicielem, a pierwszym był.... (nigdy nie zgadniecie:-) - Rejestr Statków Federacji Rosyjskiej!!!

Rakieta (jak nazywam Temperkę ;-) jest 1994 r., silnik z gaźnikiem, zegary analogowe (na szczęście:-), przebieg byl 171.000 km, kolor zielony metalik (choc w lakierach Fiata to sie chyba nazywa morski niebieski... ale jest raczej zielony:-)

Oto co musiałem robić w mojej rakiecie:

1. od momentu zakupu (listopad) rakieta nie chciala prawie jezdzic bez ssania... oczywiscie dwoch panow mechanikow (idiotow... z jednego zakladu) postanowilo wymienic podkladke pod gaznik... potem cos jeszcze... i wciaz nie dzialalo - pojechalem do salonu Fiata w Gdyni, tam z kolei tez kombinowali... az przyszlo mi do glowy ze to moze termostat... no i okazalo sie ze byl wlasnie uszkodzony.
2. stare felgi pokryte rdzą - czasami ucieka powietrze no i muszę jeździć do serwisu ogumienia gdzie je czyszczą, po czym po pewnym czasie sie powtarza... (dobrze ze Chińczycy robią za 14 zl - te male przewoźne kompresorki - teraz guma czy brak powietrza to zaden problem).
3. na samym poczatku wymienilem klocki hamulcowe, płyn i przewód hamulcowy, wymiana oleju i olej, ustawianie zapłonu, filtr powietrza. Olej dziady wlali mi absurdalnie drogi, jak do samochodu nie za kilka tysiecy ale za kilkadziesiat....
4. koszmarnie drogie wycieraczki... k....wa kto to wymyslil, zeby jedno ramie kosztowalo 180 zl.... wariat? w koncu skonczylo sie na wymianie samych gumek... no i tak jezdze od poltora roku (choc efekt nie jest idealny, na dodatek mam zalozone ramiona odwrotnie...)
5. Wymiana drążka kierowniczego + ustawienie zbieżności + wymiana przewodów hamulcowych z przodu - pękły!!! chyba przez 10 lat nie były wymieniane...
6. Wymiana tarcz hamulcowych z tyłu i cylinderków oraz amortyzatorów z tyłu (kupiłem brazylijskie - dwa za 129 zł).
7. wymiana uszczelki od pokrywy zaworów.
8. rozpadł się kabel od wspomagania... nowy kosztował 350 zł !!!! więc wziąłem używany za połowę ceny.
9. Wymiana przewodów zapłonowych i świec.
10. naprawa zapieczonego sierżanta i wymiana przewodów hamulcowych z tyłu (pękły ze starości w czasie darmowego badania okresowego w salonie Fiata....) Przy okazji pan mechanik połamał mi szufladkę na konsoli centralnej (widać czegoś tam szukał) - teraz muszę zaklejać ją kawałkiem taśmy żeby sie nie otwierała....
11. wymiana rozrządu (pasek i napinacz), uszczelnienie rozrządu (górny i dolny uszczelniacz) i wymiana paska klinowego z rolką.
12. dwie przednie opony Dębica całoroczne - Navigator II.
13. tydzień temu - wymiana filtra powietrza i filtra paliwa.

Jak widzicie mam już prawie cały nowy samochód :-)

Co do samej rakiety - to cóż (nie licząc wymian części) - jest sporych rozmiarow, ogromny 510 litrowy bagaznik, ladna sylwetka, przyjemne prowadzenie (ale raczej w stylu amerykanskiego dostojnego toczenia sie niz pedzenia...), bardzo wygodne fotele, dobre materialy w srodku (zwlaszcza foteli - ah welurek:-), ladne proste zegary, wyciszenie maski od silnika. Minusy - to ze mam gaznik a nie wtrysk (z drugiej strony moge troche zaoszczedzic bo kontroluje ssanie), i ze troche za duzo pali (10 litrow w miescie w zime, pewnie jak sie szybciej jezdzi to i wiecej :-) Brak elektrycznych szyb.
Mam też niesprawną dmuchawę na innych trybach oprócz 4-go, irytuje mnie urwana szufladka przez kretyna w serwisie. No i silnik bierze (albo wycieka...) olej już troszkę.

Przejechalem przez niecale dwa lata malo - bo niecale 18.000 km.
Z zakupu jestem bardzo zadowolony - chcialbym pojezdzic jakos do konca 2009 i na poczatku 2010 kupic cos innego. Nie wiem tylko jak bedzie z rdzą - bo i zżera prawy próg i nadkola tu i ówdzie. Pojazd traktuje użytkowo - czyli powinien byc tani w utrzymaniu i sprawny. Moją Temperką śmigam głównie w Trójmieście. Czasem poza miastem. Benzynę tankuję na Neste, a olej - obecnie (żółte opakowanie) Shella.

Z forum korzystalem (jako czytelnik) juz wiele razy - baaaaardzo!!!!!! mi sie przydaly Wasze porady - przy wszystkich klopotach serwisowych - jestem za nie bardzo wdzieczny.
Postaram sie udzielac aktywnie na forum przynajmniej kilka razy w tygodniu.

Pozdrawiam Was Wszystkich :-)

Marlej
_________________
Mówisz, że możesz, to możesz.
Mówiesz, że nie możesz, to nie możesz.
Więc sobie wybierz.
Mistrz Zen
Seung Sahn
     assistance
 
 
bob96 



Pomógł: 7 razy
Wiek: 63
Dołączył: 23 Lis 2004
Posty: 519
Skąd: Jastrzębie Zdrój
Województwo: Śląskie
Wysłany: 21-10-2006, 20:11   

Brdzo cieszy że jesteś zadowolony z Temperki :lol:
Ja swoją mam juz sześć latek i musze przyznać że dzięki temu że jest to podstawowa wresja, to mam mozliwośc wykonywania napraw w własnym zakresie. Czasem mam z nią problemy ale w drodze jeszcze mnie zawiodła.
_________________
Cromka 1.9 automat
Marea Weekend 1,8 +BRC sekwencja
Przez 7 latek Tempra 1,6 gażnik + gaz BRC
P.Walker+ Sirio ML145
Uniden 78 elite
     assistance
 
 skype
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 23-10-2006, 22:56   

marlej108 napisał/a:
to ze mam gaznik a nie wtrysk

Ciesz się! Gaźniki są mocniejsze. Jedynie 1.6 MPI były mocniejsze. A wszystkie SPI chowają się :)
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
Lipton 



Wiek: 40
Dołączył: 07 Kwi 2005
Posty: 306
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 25-10-2006, 13:46   

ola to prawda mieszek ma racje :D

a co do bryczki masz identyko co ja ;]

jakies foto moze :D ??
_________________
był /F/I/A/T/ Tempra95' gleba -65mm grubo ;] niunia
był Ford Focus 1,6zetec
jest Foczka Focus 05' lekki chip w trakcie strojenia[True1 Liptowóz]
     Moneta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 31 days
Network load