|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Problemy z zapłonem |
Autor |
Wiadomość |
pedro1983
Wiek: 41 Dołączył: 10 Cze 2007 Posty: 13 Skąd: Rumia
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 23-01-2008, 05:27 Problemy z zapłonem
|
|
|
Mianowicie dzisiejszej nocy Tempra dostała samo zaplonu.Z samochodu zostal tylko przod |
_________________ Byla Tempra 2,0 ie kat +LPG samozapłon
Jest Brava 1.9 td |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 23-01-2008, 06:54
|
|
|
Uuu ciężka sprawa. Możesz coś opisać więciej? Straż gasiła? Zdjęcia?
Znasz jakiś powód, miałeś ostatnio problemy z akumulatorem (np. rozładowywał się)? |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
Gaszek
Pomógł: 1 raz Wiek: 38 Dołączył: 12 Gru 2006 Posty: 38 Skąd: Kalisz
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 23-01-2008, 08:09
|
|
|
Moje kondolencje
A swoją drogą to nie jest pierwszy przypadek, "samozapłonu" Tempry o którym słyszałem.... |
_________________ Uwielbiam piękne samochody i szybkie kobiety |
|
|
|
|
yoyo
Pomógł: 44 razy Wiek: 41 Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 2256 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 23-01-2008, 08:10
|
|
|
Masz coś wspólnego z Piterą?
A tak poważnie to wielka strata, Ac pewnie nie masz
Qrcze no auta się same nie zapalają, może jakaś nieszczelna instalacja gazowa albo coś |
_________________ Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX |
|
|
|
|
przemog666
Pomógł: 4 razy Wiek: 43 Dołączył: 03 Lip 2007 Posty: 541 Skąd: Mysłowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 23-01-2008, 09:15
|
|
|
pedro1983, został tylko przód?? Czyli ogień powstał najprawdopodobniej z tyłu... A auta same od siebie się nie zapalają.
** Dodano: 23-01-2008, 09:18 **
Nie ma bata - musiała być jakaś zwara... albo coś nie teges z instalacją gazową... a może miałeś aktywną tubę w bagażniku i kabel zasilający od aku nie miał bezpiecznika (mój koleś tak się auta pozbył)? |
_________________ było - FIAT 126p
było - ŁADA WAZ 2103 1,5 83hp
było - stado "poldolotów" od Borewicza do Caro
było - FORD ESCORT 1,3 MK3 + LPG
było - FORD ESCORT 1,6 XR3i MK4 + LPG
było - FIAT TIPO 1,4 + LPG
było - FIAT TIPO 1,6 DOHC + LPG
było - MITSUBISHI COLT III 1,6 dajzel nonturbo
było - FIAT CZINKŁACZENTO 700 + LPG
było - NISSAN SUNNY 1,4 16V + LPG
było - FIAT TEMPRA 2,0 8V AUTOMAT + LPG
Jest - FIAT PUNTO II FL 1,3 16V dajzel
było - Mercedes Actros 380 Euro3
było - Volvo FH 400 Euro3
było - Renault Premium DCI 410 Euro5
było - drugie Renault Premium DCI 410 Euro5
jest - Scania P420 Euro4 |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 23-01-2008, 09:49
|
|
|
przemog666, heh to Ci powiem mam takiego znajomego.
Ma takie autko Isuzu Impulse
Kiedyś mu się zachciało większego CarAudio. Przeciągnał od aku na tył auta kabel.
Wszystko było by ok, z tym, że .... pociągnął kabel, a nie dał bezpiecznika.
No i kiedyś wyszedł sobie na dwór a tu dym spod maski i w środku auta.
Doszło do zwarcia, kabel się zaczął topić, nie doszło do zapłonu, ale minutę później by wyszedł i by już pewnie fura się paliła.
A jak to fajnie wyglądało Później jak patrzyłem było wyraźnie widać gdzie kabel sobie szedł...
No właśne tył auta... normalnie po wyłączeniu zapłonu nie powinień prąd biegać po kablach.
Nawet tych od LPG.
Jedynie układy które mogą mieć zasilanie to światło stop (ale dopiero po wcisnięciu pedału), radio lub elektryczne szyby dopiero po otwarciu drzwi oraz oswietlenie wnętrza. |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
|
przemog666
Pomógł: 4 razy Wiek: 43 Dołączył: 03 Lip 2007 Posty: 541 Skąd: Mysłowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 23-01-2008, 09:55
|
|
|
Tak jak piszesz prezesie. Kabel od wzmaka MUSI być za bezpiecznikiem. Żartów z prądem nie ma. To się wydaje że napięcie jest niskie, ale amperaż jest wysoki nawet w akumulatorku od "maluszka", i potrafi nie jeden kabel usmażyć. Mój koleś nie miał tyle szczęścia, fakt że dało się zrobić te autko ale on już sobie odpuścił - w sumie już dla tego "poldka" (od kolegi) należała się emerytura.
** Dodano: 23-01-2008, 09:59 **
No i właśnie. Jak auto sobie spokojnie stoi, no i gdy nikt nie grzebał w instalacji, to nie ma prawa być z tyłu pojazdu prądu, a nawet gdyby to wszystko jest (powinno być) za bezpiecznikami... |
_________________ było - FIAT 126p
było - ŁADA WAZ 2103 1,5 83hp
było - stado "poldolotów" od Borewicza do Caro
było - FORD ESCORT 1,3 MK3 + LPG
było - FORD ESCORT 1,6 XR3i MK4 + LPG
było - FIAT TIPO 1,4 + LPG
było - FIAT TIPO 1,6 DOHC + LPG
było - MITSUBISHI COLT III 1,6 dajzel nonturbo
było - FIAT CZINKŁACZENTO 700 + LPG
było - NISSAN SUNNY 1,4 16V + LPG
było - FIAT TEMPRA 2,0 8V AUTOMAT + LPG
Jest - FIAT PUNTO II FL 1,3 16V dajzel
było - Mercedes Actros 380 Euro3
było - Volvo FH 400 Euro3
było - Renault Premium DCI 410 Euro5
było - drugie Renault Premium DCI 410 Euro5
jest - Scania P420 Euro4 |
|
|
|
|
pedro1983
Wiek: 41 Dołączył: 10 Cze 2007 Posty: 13 Skąd: Rumia
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 23-01-2008, 14:24
|
|
|
A wiec straż gasila i po pewnym czasie nawet sie im to udalo instalacje gazowa nadal jest pełna. Na 90 procent wyciek benzyny na tłumik doprowadził do zaplonu. Tyl spalony podsufitówka stopiona zostały przednie fotele chyba cale i od deski w przod wszystko ok zdjęcia ogułu będe mial wieczorkiem. Lepsze jak gliny pozwolą mi ją rozebrać bo narazie trwa dochodzenie |
_________________ Byla Tempra 2,0 ie kat +LPG samozapłon
Jest Brava 1.9 td |
|
|
|
|
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 25-01-2008, 14:51
|
|
|
heh, niezła jazda.. ja bym się wk... ciekawy jestem też od czego to Ci poszło, czy faktyczne wyciek benzynki no i jak dalej... (tłumik miałeś gorący czy jak?) |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
|
egon
Pomógł: 57 razy Wiek: 42 Dołączył: 17 Paź 2007 Posty: 5516 Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
|
Wysłany: 25-01-2008, 18:35
|
|
|
pedro1983 napisał/a: | Tyl spalony podsufitówka stopiona zostały przednie fotele chyba cale i od deski w przod wszystko ok |
No to nie tak całkiem zle unknown napisał/a: | heh, niezła jazda.. ja bym się wk... |
no ja tez troche. Sam jestem ciekaw od czego ci poszło |
_________________ VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa |
|
|
|
|
pedro1983
Wiek: 41 Dołączył: 10 Cze 2007 Posty: 13 Skąd: Rumia
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 28-01-2008, 09:03
|
|
|
Napewno wyciek benzyny a raczej oparów Mozna powiedzieć że na własne życzenie spalila sie gdyż musialem przetrżeć podwoziem i tłumik mi sie wygiął w taki sposób że zacząl wtapiać sie w zbiornik paliwa. Takie jest moje zdanie po tym co zobaczylem pod podwoziem. A na wk... jest za puźno to co potrzebne z tempry idzie do tipolota reszte rozbieram i idzie w handel a karoseria na złom Fajny samochodzik byl przez 8 miechów mnie nigdy niezawiódl szkoda ale stalo sie i trzeba myśleć nad czymś nowszym. |
_________________ Byla Tempra 2,0 ie kat +LPG samozapłon
Jest Brava 1.9 td |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|