Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Ciągle hamulce
Autor Wiadomość
szymon18a 


Pomógł: 1 raz
Wiek: 37
Dołączył: 25 Sie 2007
Posty: 98
Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 12-02-2008, 18:02   Ciągle hamulce

Witam.pomimo wymiany wszystkich klocków , tarcz z tylu , wymianie płynu(oczywiście z odpowietrzeniem) nadal mam wrazenie że moje tipo nie hamuje jak powinno.Dzisiaj na suchym asfalcie po wciśnięciu hamulca w podłogę nie włączył się nawet abs:/Czy może być to spowodowane starymi przewodami, pompą??Pozdrawiam
_________________
Tipo 1.8 ie(835c2.000)
  
 
 
kubek 



Pomógł: 12 razy
Wiek: 37
Dołączył: 09 Paź 2007
Posty: 459
Skąd: Bobrowice
Województwo: Lubuskie
Wysłany: 12-02-2008, 18:07   

szymon18a, moze serwo juz ci padlo albo podcisnienie od niego sie odlaczylo.
     Moneta
 
 
evillysy 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 41
Dołączył: 01 Mar 2007
Posty: 551
Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 12-02-2008, 18:14   

a kiedy wymieniałeś te hamulce? Zaraz po wymianie muszą się ułożyć i od razu nie bedziesz miał pełnej skuteczności hamulców
     assistance   Moneta
 
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 12-02-2008, 19:50   

evillysy napisał/a:
a kiedy wymieniałeś te hamulce? Zaraz po wymianie muszą się ułożyć i od razu nie będziesz miał pełnej skuteczności hamulców

To po pierwsze ;> Po drugie może być tak że stan przewodów nie pozwala na pełne wtłoczenie płynu hamulcowego. Bywa że metalowe łączniki są już bardzo przegniłe i blokują płyn. Jak masz możliwość wjedź sobie na jakiś kanał i po oglądaj przewody hamulcowe głównie w okolicy kół. Jeśli nie masz dostępu do kanału to możesz ściągnąć koła na lewarku. Ja przymierzam się do wymiany właśnie tych łączników na miedziane.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 12-02-2008, 21:24   

gumowe odcinki przewodów hamulcowych są bolączką po latach; pękają od wewnątrz a fragmenty blokują przepływ płynu; są z tym jaja, wręcz niebezpieczne, ale po latahc to normalne; koszt przewodów to czasem nawet 30zeta za np przód, bo pasują np od cinquecento, bravo/brava czy podobnych... warto je wymienić! dopiero potem płyn i odpowietrzanie a dopiero potem myśleć czy to np nie pompa... zakładajć, że tarcze/klocki masz ok, tłoczki chodzą ok, bo czyściłeś/smarowałeś i dbasz, zaciski są ok, klocki się nie blokują...
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
Sapphiron 



Pomógł: 9 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Paź 2007
Posty: 1395
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 12-02-2008, 21:31   

tak się podepnę pod temat chwilowo...

unknown, dużo jest tych przewodów? bo może i ja bym wymienił skoro tarcze mieniałem to może przyda się taka renowacja całego układu...
_________________
PROFESJONALNA FOTOGRAFIA ORAZ KLIPY WIDEO. ZAPRASZAM!!!

Gość, uśmiechnij się :)
     assistance   Moneta
 
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 12-02-2008, 21:50   

do każdego zacisku hamulcowego jeden, nim idzie płyn od metalowego przewodu, przez ten właśnie gumowy elastyczny do zacisku... 2 zaciski z przodu - 2 przewody, 2 zaciski/bębny tył - kolejne dwa; minimum te przednie warto robić od razu
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
luki21 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 38
Dołączył: 06 Sie 2007
Posty: 1386
Skąd: Głowno
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 12-02-2008, 23:10   

szymon18a napisał/a:
moje tipo nie hamuje
evillysy, JAM_BELFEGOR, unknown, mają racje
po pierwsze klocki muszą sie dotrzeć i tarcze tak samo trwa to przeciętnie od 200 do 300 km
przewody gumowe puchną od środka i blokują hamulce niby że się odpowietrzają ale nie zawsze koszt sztuki to 17 zł (ja tak płaciłem)
JAM_BELFEGOR, ja wymieniłem na miedź i od pół roku nic sie nie dzieje i te metalowe przewody też mam w miedzi po pierwsze grubsze a po drugie nie rdzewieją tak
_________________
1) Marea 1.6 16V SX - 1997
2) Marea Weekend 1.8 16V HLX - 1997
3) Scenic 1.6 8v - 1998
4) Scenic 1.9 dci - 2003
Kto szybko jedzie tego wolno niosą!!!
     assistance   Moneta
 
 
szymon18a 


Pomógł: 1 raz
Wiek: 37
Dołączył: 25 Sie 2007
Posty: 98
Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 15-02-2008, 18:09   

Dzięki za odpowiedzi.Co do klocków i tarcz to były zmieniane na przełomie listopad/ grudzień 2007 czyli jakieś 3000km temu.Ile mniej więcej kosztują te przewody potrzebne do wymiany?Chodzi mi o wszystkie przewody tzn. metalowe i gumowe
_________________
Tipo 1.8 ie(835c2.000)
  
 
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 15-02-2008, 23:47   

Ja jeszcze nie wiem ale pewnie się nie długo dowiem :> kolega ci pisze ze gumowe kosztują 17zł od sztuki ale to tez zależy od miejsca kupna firmy itp.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
gepard 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 43
Dołączył: 21 Sty 2006
Posty: 306
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Wysłany: 16-02-2008, 06:16   

szymon18a, JAM_BELFEGOR, mogę wam tylko powiedzieć, że miałem robiony taki zabieg we wrześniu i to przy jednym kole LP. Sam się za to nie zabierałem oddałem na warsztat bo na czasie zależało. Za całość tzn przewód gumowy + miedziany + robocizna 100zł po tym jeszcze jeździłem na odpowietrzanie kilka razy bo łosie nie potrafili sobie dać rady.
Wiecie co się okazało po 3 miesiącach jak zmieniałem kółka na zimówki??? że źle przymocowali przewód i tarł o oponę do tego stopnia że widać było plecione wzmocnienie. Na szczęście nie musiałem się kłócić i zrobili za friko ale tekst "śmiało tak mozna jeździć" musiał być.
Aha koszt gumowego przewodu u mnie to 25 zł.
_________________
Moja duma: Tipo 1.9 TD-sprzedane :(
Coupe 2.0 16V+, Audi A3 1.6 też
Jest Czarne A6 1.8T i tego się trzymamy

http://forum.tempra.org/t...ard-vt11007.htm
     assistance   Moneta
 
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 16-02-2008, 10:05   

Właśnie dlatego co się tylko da to sobie wole sam zrobić, bo wiem że zrobie sobie to porządnie i nie odwale fuszery :> oczywiście nie wszystko się da, a to z braku narzędzi albo np. podnośnika czy kanału, czasem wiedzy. Ok dzięki za info. trochę dużo jak 100zł od jednego koła.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 31 days
Network load