|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
POMOCY Zerwane gwinty w piastach kół przednich |
Autor |
Wiadomość |
Dragon022
Wiek: 41 Dołączył: 31 Paź 2007 Posty: 35 Skąd: Kielce
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 29-05-2008, 17:11 POMOCY Zerwane gwinty w piastach kół przednich
|
|
|
Witam.
Mam Tempre 1.6 B/Gaz 94r. Po odkręceniu kół na przodzie zauważyłem ze wszystkie śruby mocujące koło maja uszkodzone gwinty.
Wydaje mi sie że jakiś ciołek założył śruby z innym gwintem i przez to uszkodził tez gwinty na piastach. Na tyle mam śruby z drobnym a na przodzie były tez z drobnym ale trochę grubszym niż na tyle.
Teraz śruby bardzo słabo trzymają, jak dokręcam to po dwie z każdej strony mi przepuszczają czyli nie dadzą sie dokręcić. Oznacza to ze tylko dwie śruby na każdym kole trzymają koło i to też na uszkodzonych gwintach.
Boje sie ze mogą puścić i przy większej prędkości może być nieciekawie. Po prostu koła sie urwą.
Moje pytanie co można z tym zrobić ? Czy muszę wymienić piasty czy jakoś można inaczej?
Z piastami jest taki problem ze trzeba wymienić cale zwrotnice bo nie łatwo da sie odkręcić same piasty do tego dojdzie wymiana łożysk i koszty rosną.
Ile może kosztować taka usterka? |
|
|
|
|
mrk69
Pomógł: 31 razy Wiek: 37 Dołączył: 25 Maj 2006 Posty: 1884 Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 29-05-2008, 17:22
|
|
|
Usterka może kosztować wymianę piasty, lub cenę przegwintowania otworów na inny większy gwint |
_________________
|
|
|
|
|
Dragon022
Wiek: 41 Dołączył: 31 Paź 2007 Posty: 35 Skąd: Kielce
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 29-05-2008, 17:27
|
|
|
Można prze gwintować na inny gwint? A co ze śrubami ? Skąd wezmę śruby na większy gwint?
Wie ktoś może jaki jest oryginalny gwint ? Czy to jest M12? Ewentualnie na jaki można prze gwintować np. na M14 ??? |
|
|
|
|
akj3
Pomógł: 26 razy Wiek: 38 Dołączył: 15 Lut 2007 Posty: 1108 Skąd: Orońsko
Województwo: Mazowieckie
Zaproszone osoby: 1
|
Wysłany: 29-05-2008, 19:16
|
|
|
Dragon022 oryginał to są śruby M12x1,25. Można przegwintować wszystkie śruby na M14x1,25 ale moim zdaniem lepiej zakupić całe zwrotnice i będzie najmniej roboty chociaż koszt 2 zwrotnic będzie ok 160zł. trochę taniej byłoby kupić gdzieś same piasty a do nich nowe łożyska chociaż ja jak miałem wytartą piastę to się dowiedziałem jak ciężko kupić samą piastę i kupiłem całą zwrotnicę. |
_________________ banda złego |
|
|
|
|
Dragon022
Wiek: 41 Dołączył: 31 Paź 2007 Posty: 35 Skąd: Kielce
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 29-05-2008, 20:06
|
|
|
Ale skąd wezmę śruby M14 1.25 ??
Przy czym sa takie śruby? |
|
|
|
|
akj3
Pomógł: 26 razy Wiek: 38 Dołączył: 15 Lut 2007 Posty: 1108 Skąd: Orońsko
Województwo: Mazowieckie
Zaproszone osoby: 1
|
Wysłany: 29-05-2008, 20:08
|
|
|
Dragon022 napisał/a: | Ale skąd wezmę śruby M14 1.25 |
musiałbyś popytać w sklepie moto... |
_________________ banda złego |
|
|
|
|
Dragon022
Wiek: 41 Dołączył: 31 Paź 2007 Posty: 35 Skąd: Kielce
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 30-05-2008, 11:48
|
|
|
Czy wie ktoś czy można kupić i gdzie śruby M14 1.25 lub 1.5 ale takie co by sie nadały do zamocowania koła ?????????????? |
|
|
|
|
kacper702
Wiek: 46 Dołączył: 03 Cze 2005 Posty: 36 Skąd: Dąbrowa Górnicza
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 12-06-2008, 10:45
|
|
|
Witam,
Nie tak dawno miałem to samo. Z gwintowaniem na M14 jest trochę roboty bo musisz najpierw powiększyć otwór na 12,8 i potem gwintować. Ja kupiłem sobie gwintowniki M12x1,25 (dwa) jeden jest do gwintowania wstępnego drugi kalibrujący - w zasadzie użyłem tylko tego kalibrującego bo ten wstępny jest potrzebny tylko do gwintowania w otworze.
4 nowe śrubki do alusów do Poloneza. akurat do moich felg takie pasują. Wkręca się elegancko.
Spróbuj najpierw przegwintować tą M12x1,25 tylko tym kalibrujacym.
Pozdrawiam
Kacper |
|
|
|
|
lisvegas
Dołączył: 20 Gru 2006 Posty: 55 Skąd: krakow
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 20-06-2008, 10:28
|
|
|
wymień piasty i będzie po problemie to według mnie najlepsze wyjście to nie majątek też potem nawet nie będziesz się łożyskami przejmował takie moje zdanie po co bawić się w gwintowanie i kombinowanie ze śrubami jak robić już coś to fachowo i z głową .... pozdrawiam Artur |
|
|
|
|
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 21-06-2008, 19:09
|
|
|
też myślę, że lepiej piasty wyienić, na dobr używki choćby;
wymienisz je sam a zwrotnice po co wymieniać? wyjmujesz zwrotnicę , z niej piastę z łożyskiem wybijasz i nowe piasty z nowymi łożyskami wciskasz; przynajmniej bez dziadowania będzie;
łożyska sam wymienisz (nawet opis chyba kiedyś dałem na forum), dasz sam radę spokojnie, tylko prasa do łożyska wprasowania by się przydała i piasty w łożysko; łożyska coś chyba 70zł/ szt a prędzej czy później jeśli jeszcze łożysk nie wymieniałeś nigdy będzie Cię to czekać, więc może od razu... |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|