Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
POMOCY Zerwane gwinty w piastach kół przednich
Autor Wiadomość
Dragon022 


Wiek: 41
Dołączył: 31 Paź 2007
Posty: 35
Skąd: Kielce
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 29-05-2008, 17:11   POMOCY Zerwane gwinty w piastach kół przednich

Witam.

Mam Tempre 1.6 B/Gaz 94r. Po odkręceniu kół na przodzie zauważyłem ze wszystkie śruby mocujące koło maja uszkodzone gwinty.

Wydaje mi sie że jakiś ciołek założył śruby z innym gwintem i przez to uszkodził tez gwinty na piastach. Na tyle mam śruby z drobnym a na przodzie były tez z drobnym ale trochę grubszym niż na tyle.

Teraz śruby bardzo słabo trzymają, jak dokręcam to po dwie z każdej strony mi przepuszczają czyli nie dadzą sie dokręcić. Oznacza to ze tylko dwie śruby na każdym kole trzymają koło i to też na uszkodzonych gwintach.

Boje sie ze mogą puścić i przy większej prędkości może być nieciekawie. Po prostu koła sie urwą.

Moje pytanie co można z tym zrobić ? Czy muszę wymienić piasty czy jakoś można inaczej?

Z piastami jest taki problem ze trzeba wymienić cale zwrotnice bo nie łatwo da sie odkręcić same piasty do tego dojdzie wymiana łożysk i koszty rosną.

Ile może kosztować taka usterka?
     assistance
 
mrk69 



Pomógł: 31 razy
Wiek: 37
Dołączył: 25 Maj 2006
Posty: 1884
Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 29-05-2008, 17:22   

Usterka może kosztować wymianę piasty, lub cenę przegwintowania otworów na inny większy gwint
_________________
     Moneta
 
Dragon022 


Wiek: 41
Dołączył: 31 Paź 2007
Posty: 35
Skąd: Kielce
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 29-05-2008, 17:27   

Można prze gwintować na inny gwint? A co ze śrubami ? Skąd wezmę śruby na większy gwint?

Wie ktoś może jaki jest oryginalny gwint ? Czy to jest M12? Ewentualnie na jaki można prze gwintować np. na M14 ???
     assistance
 
akj3 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 38
Dołączył: 15 Lut 2007
Posty: 1108
Skąd: Orońsko
Województwo: Mazowieckie
Zaproszone osoby: 1
Wysłany: 29-05-2008, 19:16   

Dragon022 oryginał to są śruby M12x1,25. Można przegwintować wszystkie śruby na M14x1,25 ale moim zdaniem lepiej zakupić całe zwrotnice i będzie najmniej roboty chociaż koszt 2 zwrotnic będzie ok 160zł. trochę taniej byłoby kupić gdzieś same piasty a do nich nowe łożyska chociaż ja jak miałem wytartą piastę to się dowiedziałem jak ciężko kupić samą piastę i kupiłem całą zwrotnicę.
_________________
banda złego
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Dragon022 


Wiek: 41
Dołączył: 31 Paź 2007
Posty: 35
Skąd: Kielce
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 29-05-2008, 20:06   

Ale skąd wezmę śruby M14 1.25 ??

Przy czym sa takie śruby?
     assistance
 
akj3 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 38
Dołączył: 15 Lut 2007
Posty: 1108
Skąd: Orońsko
Województwo: Mazowieckie
Zaproszone osoby: 1
Wysłany: 29-05-2008, 20:08   

Dragon022 napisał/a:
Ale skąd wezmę śruby M14 1.25


musiałbyś popytać w sklepie moto...
_________________
banda złego
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Dragon022 


Wiek: 41
Dołączył: 31 Paź 2007
Posty: 35
Skąd: Kielce
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 30-05-2008, 11:48   

Czy wie ktoś czy można kupić i gdzie śruby M14 1.25 lub 1.5 ale takie co by sie nadały do zamocowania koła ??????????????
     assistance
 
kacper702 


Wiek: 46
Dołączył: 03 Cze 2005
Posty: 36
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Województwo: Śląskie
Wysłany: 12-06-2008, 10:45   

Witam,
Nie tak dawno miałem to samo. Z gwintowaniem na M14 jest trochę roboty bo musisz najpierw powiększyć otwór na 12,8 i potem gwintować. Ja kupiłem sobie gwintowniki M12x1,25 (dwa) jeden jest do gwintowania wstępnego drugi kalibrujący - w zasadzie użyłem tylko tego kalibrującego bo ten wstępny jest potrzebny tylko do gwintowania w otworze.
4 nowe śrubki do alusów do Poloneza. akurat do moich felg takie pasują. Wkręca się elegancko.
Spróbuj najpierw przegwintować tą M12x1,25 tylko tym kalibrujacym.
Pozdrawiam
Kacper
  
 
 
lisvegas 


Dołączył: 20 Gru 2006
Posty: 55
Skąd: krakow
Województwo: Małopolskie
Ostrzeżeń:
 2/3/5
Wysłany: 20-06-2008, 10:28   

wymień piasty i będzie po problemie to według mnie najlepsze wyjście to nie majątek też potem nawet nie będziesz się łożyskami przejmował takie moje zdanie po co bawić się w gwintowanie i kombinowanie ze śrubami jak robić już coś to fachowo i z głową .... pozdrawiam Artur
  
 
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 21-06-2008, 19:09   

też myślę, że lepiej piasty wyienić, na dobr używki choćby;
wymienisz je sam a zwrotnice po co wymieniać? wyjmujesz zwrotnicę , z niej piastę z łożyskiem wybijasz i nowe piasty z nowymi łożyskami wciskasz; przynajmniej bez dziadowania będzie;
łożyska sam wymienisz (nawet opis chyba kiedyś dałem na forum), dasz sam radę spokojnie, tylko prasa do łożyska wprasowania by się przydała i piasty w łożysko; łożyska coś chyba 70zł/ szt a prędzej czy później jeśli jeszcze łożysk nie wymieniałeś nigdy będzie Cię to czekać, więc może od razu...
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 32 days
Network load