|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
[SPI] Sonda Lambda |
Autor |
Wiadomość |
gru
Wiek: 40 Dołączył: 07 Sie 2011 Posty: 167 Skąd: Warszawa
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
|
Wysłany: 03-09-2011, 00:45 [SPI] Sonda Lambda
|
|
|
Jak w temacie.
Nie wiem jak sprawdzić sondę czy jest sprawna (gdzie się wpiąć itp.) oraz od razu takie pytanie - z jakich fiatów szukać sondy (takiej co będzie pasować?)
Ograniczają mnie 3przewody czy jak? |
|
|
|
|
|
KrzychuB
Pomógł: 45 razy Wiek: 40 Dołączył: 11 Cze 2009 Posty: 3983 Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
|
Wysłany: 03-09-2011, 00:48
|
|
|
gru, jedź na diagnostyke tam ci to sprawdzą po podpięciu do kompa, nowa sona nie oryginalna koszt okolo 100 |
_________________ Mój Scenic https://www.facebook.com/RenaultScenicKrzychuB/
|
|
|
|
|
gru
Wiek: 40 Dołączył: 07 Sie 2011 Posty: 167 Skąd: Warszawa
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
|
Wysłany: 03-09-2011, 10:03
|
|
|
Gdybym chciał jechać na kompa to bym się nie pytał jak sprawdzić SAMEMU |
|
|
|
|
KrzychuB
Pomógł: 45 razy Wiek: 40 Dołączył: 11 Cze 2009 Posty: 3983 Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
|
Wysłany: 03-09-2011, 10:13
|
|
|
gru, jak mi sonda padła, to tak jakby mi ktoś założył blokadę na obrotach i powyżej chyba 2500 szedł jak muł żeby go rozpędziec to była tragedia. to była taka oznaka, a najdokładniej sprawdzają przez podpięcie, to są grosze |
_________________ Mój Scenic https://www.facebook.com/RenaultScenicKrzychuB/
|
|
|
|
|
gru
Wiek: 40 Dołączył: 07 Sie 2011 Posty: 167 Skąd: Warszawa
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
|
Wysłany: 07-12-2011, 12:38
|
|
|
Przed chwilą sprawdziłem sondę, o to efekty (sorki za jakość, tak wiem nagrywane kalkulatorem )
Po przekręceniu zapłonu było 515. Po odpaleniu na zimnym oscylował w granicy 650...Na ciepłym po dodaniu gazu sonda zaczęła pracować (prawidłowo?):
http://www.youtube.com/watch?v=0PMgmdIhiTg |
|
|
|
|
pawel200388
Pomógł: 3 razy Dołączył: 12 Sie 2006 Posty: 69 Skąd: Skierki
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 07-12-2011, 12:57
|
|
|
Niestety, ale ten miernik nie da Ci żadnego wyniku. Musisz mieć miernik mierzący TrueRMS, aby zmierzyć napięcie o częstotliwości innej niż 50Hz, tu jeszcze składowa stała dochodzi. Ty samą składową stałą mierzysz jak widzę na zakresie mV, co już w ogóle nie da Ci pomiaru. Sygnał sondy wygląda trochę jak sinus (czyli się zmienia, nie jest stały). Można go mierzyć albo miernikiem z bardzo małą stałą czasową, albo bardzo dużą.
Taki mierniczek typowo pod sondę (1V) możesz nawet sam zbudować na kilku diodach. Wtedy wynik jest bez żadnego opóźnienia, widzisz jak skład mieszanki się zmienia podczas dodawania gazu, upuszczania, jeździe pod górkę, etc.
I... tak to już jest, że warunki pracy sondy są ściśle określone i dobre pomiary będziesz miał dopiero jak sama sonda się nagrzeje. A są różne typy sond, z grzejnikami i bez, montowane w różnych odległościach od kolektora (nie wiem jaki stosowano w Fiacie), a co za tym idzie różne czasy nagrzewania. Zanim sonda uzyska swoją temp. jest albo niebrana pod uwagę przez kompa/sterownik silnika, albo wyniki są przemapowywane w zależności od czasu lub temp. silnika. |
_________________ --------------------
Szukasz części do tempry? Sprawdź tu:
http://forum.tempra.org/-vt22568.htm#273568 |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 07-12-2011, 13:01
|
|
|
gru, gorszym miernikiem już nie mogłeś tego zmierzyć? Jakie próbkowanie było mV? Odświeżanie takiego miernika jest za słabe ciężko cokolwiek powiedzieć poza tym że sonda wykazuję zmiany od niskiego do wysokiego. Ale rozrzut tego co miernik pokazywał jest straszny, choć upatrywał bym winę w samym mierniczku za 10zł
pawel200388 napisał/a: | Niestety, ale ten miernik nie da Ci żadnego wyniku. Musisz mieć miernik mierzący TrueRMS | raczej mało prawdopodobne takie multimetry są dość drogie taniej wyszło by go zbadanie sondy u diagnosty. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
Raul
Pomógł: 1 raz Wiek: 46 Dołączył: 26 Paź 2011 Posty: 100 Skąd: Katowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 07-12-2011, 18:47
|
|
|
Nic dodać nic ująć.
gru zasadnicze pytanie dlaczego podejrzewasz uszkodzenie sądy lambda???zwiększone zużycie paliwa,zwiększone zużycie paliwa oraz brak mocy,brak mocy falowanie obrotów na zimnym silniku(jeżeli sonda jest wieloprzodkowa tzn z grzałkami i sterownik nie ma wgranej stałej mapy do osiągnięcia danej temperatury) nie wiem co jeszcze,najpierw muszą być jakieś objawy żeby podejrzewać uszkodzenie czegoś,ale to tylko moje zdanie laika i amatora |
_________________ Diabeł nie sypia z byle kim,w Piekle Diabeł jest postacią pozytywna,nie lekceważ Diabła ktoś go po coś stworzył |
|
|
|
|
gru
Wiek: 40 Dołączył: 07 Sie 2011 Posty: 167 Skąd: Warszawa
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
|
Wysłany: 07-12-2011, 20:15
|
|
|
Załóżmy, że sprawdziłem sobie od tak z ciekawości |
|
|
|
|
MARIOVIRUS
Pomógł: 18 razy Wiek: 35 Dołączył: 30 Sty 2008 Posty: 571 Skąd: Bolesławiec
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 07-12-2011, 20:19
|
|
|
Jeśli coś sie dzieje to wez zresetuj kompa i pojezdzij zobacz co bedzie pozniej odlacz lambde zresetuj kompa i zobacz czy poprawi się jazda auta jesli tak lambda do kosza jesli nie moze lezec problem gdzie indziej a jesli nic z autem nie jest tylko chcesz tak o zobaczyc to lepiej nie ruszac jak jest ok chyba ze nie wisz co z kasa robic to zawsze mozesz podniesc moc w aucie albo dopiescic wizualne auto |
_________________ Tipo 1,6 I.E. 94r +LPG 835c1,000 było
Mercedes W123 200D 81r jest
Fiat Marea 2.0 20V 98r była
BMW E34 2.0 vanos był
Golf II 1.3 90r. był
Vento 1,8 LPG 94 był
Audi 80 2.6 94 było
Audi 100c4 2.8 quattro bylo
Fiat Tipo 1.8 92 jest |
|
|
|
|
gru
Wiek: 40 Dołączył: 07 Sie 2011 Posty: 167 Skąd: Warszawa
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
|
Wysłany: 07-12-2011, 21:03
|
|
|
MARIOVIRUS, wydawało mi się że przez to szarpie mi auto i pali dużo w mieście (9-10L). Jednak winny szarpaniu okazał się być alternator i doszedłem do wniosku po przestudiowaniu całego forum, że tipki 1.4 ie spalanie mają na podobnym poziomie (no chyba, że się mylę i komuś w mieście pali 7L 95??).
Korciło mnie, żeby sprawdzić sondę od tak...no i sprawdziłem
Mam jedynie problem z odpalaniem na zimnym silniku, ale o tym w innym temacie. |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|