Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
[SPI] Sonda Lambda
Autor Wiadomość
gru 


Wiek: 40
Dołączył: 07 Sie 2011
Posty: 167
Skąd: Warszawa
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Wysłany: 03-09-2011, 00:45   [SPI] Sonda Lambda

Jak w temacie.

Nie wiem jak sprawdzić sondę czy jest sprawna (gdzie się wpiąć itp.) oraz od razu takie pytanie - z jakich fiatów szukać sondy (takiej co będzie pasować?)

Ograniczają mnie 3przewody czy jak?
  
  
 
KrzychuB 



Pomógł: 45 razy
Wiek: 40
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 3983
Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
Wysłany: 03-09-2011, 00:48   

gru, jedź na diagnostyke tam ci to sprawdzą po podpięciu do kompa, nowa sona nie oryginalna koszt okolo 100 ;)
_________________
Mój Scenic https://www.facebook.com/RenaultScenicKrzychuB/
Choruje na chorobę zwaną Scenic 8)
     assistance   Moneta
 
 
gru 


Wiek: 40
Dołączył: 07 Sie 2011
Posty: 167
Skąd: Warszawa
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Wysłany: 03-09-2011, 10:03   

Gdybym chciał jechać na kompa to bym się nie pytał jak sprawdzić SAMEMU ;D
  
 
KrzychuB 



Pomógł: 45 razy
Wiek: 40
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 3983
Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
Wysłany: 03-09-2011, 10:13   

gru, jak mi sonda padła, to tak jakby mi ktoś założył blokadę na obrotach i powyżej chyba 2500 szedł jak muł :sciana: żeby go rozpędziec to była tragedia. to była taka oznaka, a najdokładniej sprawdzają przez podpięcie, to są grosze ;)
_________________
Mój Scenic https://www.facebook.com/RenaultScenicKrzychuB/
Choruje na chorobę zwaną Scenic 8)
     assistance   Moneta
 
 
gru 


Wiek: 40
Dołączył: 07 Sie 2011
Posty: 167
Skąd: Warszawa
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Wysłany: 07-12-2011, 12:38   

Przed chwilą sprawdziłem sondę, o to efekty (sorki za jakość, tak wiem nagrywane kalkulatorem :lol: )

Po przekręceniu zapłonu było 515. Po odpaleniu na zimnym oscylował w granicy 650...Na ciepłym po dodaniu gazu sonda zaczęła pracować (prawidłowo?):

http://www.youtube.com/watch?v=0PMgmdIhiTg
  
 
pawel200388 


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 12 Sie 2006
Posty: 69
Skąd: Skierki
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 07-12-2011, 12:57   

Niestety, ale ten miernik nie da Ci żadnego wyniku. Musisz mieć miernik mierzący TrueRMS, aby zmierzyć napięcie o częstotliwości innej niż 50Hz, tu jeszcze składowa stała dochodzi. Ty samą składową stałą mierzysz jak widzę na zakresie mV, co już w ogóle nie da Ci pomiaru. Sygnał sondy wygląda trochę jak sinus (czyli się zmienia, nie jest stały). Można go mierzyć albo miernikiem z bardzo małą stałą czasową, albo bardzo dużą.
Taki mierniczek typowo pod sondę (1V) możesz nawet sam zbudować na kilku diodach. Wtedy wynik jest bez żadnego opóźnienia, widzisz jak skład mieszanki się zmienia podczas dodawania gazu, upuszczania, jeździe pod górkę, etc.

I... tak to już jest, że warunki pracy sondy są ściśle określone i dobre pomiary będziesz miał dopiero jak sama sonda się nagrzeje. A są różne typy sond, z grzejnikami i bez, montowane w różnych odległościach od kolektora (nie wiem jaki stosowano w Fiacie), a co za tym idzie różne czasy nagrzewania. Zanim sonda uzyska swoją temp. jest albo niebrana pod uwagę przez kompa/sterownik silnika, albo wyniki są przemapowywane w zależności od czasu lub temp. silnika.
_________________
--------------------
Szukasz części do tempry? Sprawdź tu:
http://forum.tempra.org/-vt22568.htm#273568
  
 
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 07-12-2011, 13:01   

gru, gorszym miernikiem już nie mogłeś tego zmierzyć? :lalala: Jakie próbkowanie było mV? Odświeżanie takiego miernika jest za słabe ciężko cokolwiek powiedzieć poza tym że sonda wykazuję zmiany od niskiego do wysokiego. Ale rozrzut tego co miernik pokazywał jest straszny, choć upatrywał bym winę w samym mierniczku za 10zł :D
pawel200388 napisał/a:
Niestety, ale ten miernik nie da Ci żadnego wyniku. Musisz mieć miernik mierzący TrueRMS
raczej mało prawdopodobne takie multimetry są dość drogie :lalala: taniej wyszło by go zbadanie sondy u diagnosty.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
Raul 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 46
Dołączył: 26 Paź 2011
Posty: 100
Skąd: Katowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 07-12-2011, 18:47   

Nic dodać nic ująć.
gru zasadnicze pytanie dlaczego podejrzewasz uszkodzenie sądy lambda???zwiększone zużycie paliwa,zwiększone zużycie paliwa oraz brak mocy,brak mocy falowanie obrotów na zimnym silniku(jeżeli sonda jest wieloprzodkowa tzn z grzałkami i sterownik nie ma wgranej stałej mapy do osiągnięcia danej temperatury) nie wiem co jeszcze,najpierw muszą być jakieś objawy żeby podejrzewać uszkodzenie czegoś,ale to tylko moje zdanie laika i amatora :lalala:
_________________
Diabeł nie sypia z byle kim,w Piekle Diabeł jest postacią pozytywna,nie lekceważ Diabła ktoś go po coś stworzył
  
 
 
gru 


Wiek: 40
Dołączył: 07 Sie 2011
Posty: 167
Skąd: Warszawa
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Wysłany: 07-12-2011, 20:15   

Załóżmy, że sprawdziłem sobie od tak z ciekawości :lol:
  
 
MARIOVIRUS 


Pomógł: 18 razy
Wiek: 35
Dołączył: 30 Sty 2008
Posty: 571
Skąd: Bolesławiec
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 07-12-2011, 20:19   

Jeśli coś sie dzieje to wez zresetuj kompa i pojezdzij zobacz co bedzie pozniej odlacz lambde zresetuj kompa i zobacz czy poprawi się jazda auta jesli tak lambda do kosza jesli nie moze lezec problem gdzie indziej a jesli nic z autem nie jest tylko chcesz tak o zobaczyc to lepiej nie ruszac jak jest ok chyba ze nie wisz co z kasa robic to zawsze mozesz podniesc moc w aucie albo dopiescic wizualne auto
_________________
Tipo 1,6 I.E. 94r +LPG 835c1,000 było
Mercedes W123 200D 81r jest
Fiat Marea 2.0 20V 98r była
BMW E34 2.0 vanos był
Golf II 1.3 90r. był
Vento 1,8 LPG 94 był
Audi 80 2.6 94 było
Audi 100c4 2.8 quattro bylo
Fiat Tipo 1.8 92 jest
     assistance   Moneta
 
gru 


Wiek: 40
Dołączył: 07 Sie 2011
Posty: 167
Skąd: Warszawa
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Wysłany: 07-12-2011, 21:03   

MARIOVIRUS, wydawało mi się że przez to szarpie mi auto i pali dużo w mieście (9-10L). Jednak winny szarpaniu okazał się być alternator i doszedłem do wniosku po przestudiowaniu całego forum, że tipki 1.4 ie spalanie mają na podobnym poziomie (no chyba, że się mylę i komuś w mieście pali 7L 95??).

Korciło mnie, żeby sprawdzić sondę od tak...no i sprawdziłem :)

Mam jedynie problem z odpalaniem na zimnym silniku, ale o tym w innym temacie.
  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 29 days
Network load