Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
silnik tipo 2,0 16V TURBO
Autor Wiadomość
luki21 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 38
Dołączył: 06 Sie 2007
Posty: 1386
Skąd: Głowno
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 28-11-2007, 17:36   silnik tipo 2,0 16V TURBO

witam dziś sobie grzebałem w necie i znalazłem właśnie silnik od DEDRY

2.0 na 16 zaworach i jeszcze w TURBINIE podobno ponad 180KM ma

chciałbym się zapytać czy z silnika 1,4 na gaźniku dało by sie stworzyć autko z takim silniczkiem i czy dużo było by przy tym roboty

mam też drugie tipo z 1.6 DOHC może tam będzie mniej przekładania
_________________
1) Marea 1.6 16V SX - 1997
2) Marea Weekend 1.8 16V HLX - 1997
3) Scenic 1.6 8v - 1998
4) Scenic 1.9 dci - 2003
Kto szybko jedzie tego wolno niosą!!!
     assistance   Moneta
 
 
Hipo 



Pomógł: 30 razy
Wiek: 42
Dołączył: 30 Kwi 2007
Posty: 2082
Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 28-11-2007, 17:44   

Stworzyć by sie dało jednak jest pare ale:

- mocowanie silnika do karoserii to pierwszy problem
- trzeba przekładać także skrzynie biegów
- zmienić półosie a co zatem również piasty (w zasadzie to zwrotnice całe)
- zmienić sprężyny ( i amorki) z przodu bo ten silnik jest sporo cięższy niż 1,4
- hamulce zmienić i to na wszystkich kołach
_________________
Marea 2.4 TD HLX

JCB 3CX Contraktor
  
 
luki21 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 38
Dołączył: 06 Sie 2007
Posty: 1386
Skąd: Głowno
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 28-11-2007, 18:22   

na foto widać też półośki ale nie wiem czy do tego silnika a taka zabawa to w ilu się zamknie

silnik sam ceni się 2200 złoty
_________________
1) Marea 1.6 16V SX - 1997
2) Marea Weekend 1.8 16V HLX - 1997
3) Scenic 1.6 8v - 1998
4) Scenic 1.9 dci - 2003
Kto szybko jedzie tego wolno niosą!!!
     assistance   Moneta
 
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 42
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 28-11-2007, 18:30   

poszukaj takich tematów bo były, tam ceny ludzie podawali, ale kilkukrotność wartości auta... to fakt, prócz silnika ukł. przeniesienia napędu do zmiany by wytrzymał 'nową' moc, hamulce (a jak masz bębny z tyłu to warto o zmianie na szczęki pomyśleć co też kosztuje), zawieszenie które musi udźwignąć więcej i wytrzymać większe przeciążenia, elektronikę powsadzać potrzebną do tego silniczka itp itd... 1.4 na 1.6 to jeszcze jak np gaźnik na gaźnik, ale to tu.. jest bardzo bardzo fajne, ale wyniesie Cię niemało podejrzewam, choć byłby to fajny projekt... ale wątpię by jakieś małe kilka tysi było wystarczające by nie robić prowizory...
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 28-11-2007, 18:34   

Przeróbka napewno przewyższy cenę samochodu doliczając silnik to wyjdzie troche kasy.

Praktycznie wszystko co związane z silnikiem musisz zmienić. Jak Hipo pisał hamulce musisz zmienić na wszystkich kołach, a to się wiąże z zmianą bębnów na tarcze z tyłu.

Przy okazji dużo rzeczy wyjdzie które będziesz musiał zrobić np. napewno przy hamulcach nie uda Ci się odręcić rurek i będzie trzeba kłaść nowe.

Do tego dochodzi stan silnika opisanego wyżej. Cholera wie co to za silnik.

Zabawa warta świeczki jeżli masz czas, trochę kasy i nerwów oraz dużo pracy robiłbyś w miarę sam, bo mechanik napewno skasuje trochę, a jak jeszcze będzie ten z "serii" "ok zrobi się, niech się pan nie martwi, wszystko będzie glanc" to :lalala:
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
luki21 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 38
Dołączył: 06 Sie 2007
Posty: 1386
Skąd: Głowno
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 28-11-2007, 18:37   

jeżeli już miałbym sie bawić w takie coś to na pewno nie była by to prowizorka

bo to by była strata czasu i kasy
_________________
1) Marea 1.6 16V SX - 1997
2) Marea Weekend 1.8 16V HLX - 1997
3) Scenic 1.6 8v - 1998
4) Scenic 1.9 dci - 2003
Kto szybko jedzie tego wolno niosą!!!
     assistance   Moneta
 
 
GrzesiekK. 


Pomógł: 43 razy
Wiek: 44
Dołączył: 17 Paź 2006
Posty: 1290
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 28-11-2007, 18:47   Re: silnik tipo 2,0 16V TURBO

luki21 napisał/a:
witam dziś sobie grzebałem w necie i znalazłem właśnie silnik od DEDRY

2.0 na 16 zaworach i jeszcze w TURBINIE podobno ponad 180KM ma

chciałbym się zapytać czy z silnika 1,4 na gaźniku dało by sie stworzyć autko z takim silniczkiem i czy dużo było by przy tym roboty

mam też drugie tipo z 1.6 DOHC może tam będzie mniej przekładania


Ten silnik ma 186KM lub 193KM zależy z którego roku produkcji, jeśli przed 1996r. to ten "słabszy".

Co do przerzutki w bude po 1.4 to masa roboty, po pierwsze musisz mieć komplet silnik + skrzynia + półosie + zwrotnice + tarcze przód/tył + zaciski przód + zaciski tył [bębny odpadają] + inna zawiechę, całą wiązke od ECU + komp + stacyjka i kluczyk bo komputer od tych silników ma immobilizer + pompa paliwa też do wymiany [3 bary i duża wydajność ], do tego chłodnice trzeba zmienic + zbiorniczek wyrównawczy, chłodnica oleju, intercooler plus do nich oryginalne plastiki kierujace powietrze ze zderzaka no i zderzak z szerokim wlotem chyba ze w obecnym wytniesz stosowne wloty [ chłodnica oleju i intercooler w delcie hf ktora ma ten silnik a jest na plycie podlogowej tipo sa umieszczone po rogach za zderzakiem przed kołami na dole], oczywiscie całe orurowanie od turbo do intercoolera i potem do przepustnicy, wydech, górna podpore silnika od kielicha McPersona .....

Do tego worek kasy :D albo własny garaż i umiejetności plus masa wolnego czasu ....

Pewnie coś jeszcze przeoczyłem, jeśli nadal masz ochote na taki SWAP to pytaj ;]


pzdr. Grzesiek
_________________
FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...

ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]

ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy :D
     assistance
 
 
krapkov 


Pomógł: 1 raz
Wiek: 38
Dołączył: 20 Gru 2006
Posty: 28
Skąd: Krapkowice
Województwo: Opolskie
Wysłany: 01-12-2007, 21:59   

koledzy a co musialbym zmieniac gdybym chcial to do sedici wlozyc (bo moj padl niestety)
_________________
Tipo 2.0 i.e. Sedicivalvole - było
Tipo 1.4 AGT - oddam za grosze
BMW 318iS - jest
  
 
Hipo 



Pomógł: 30 razy
Wiek: 42
Dołączył: 30 Kwi 2007
Posty: 2082
Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 02-12-2007, 09:04   

krapkov, silnik, skrzynia może być czasem taka sama, do tego jeszcze cały komputer z wiązką, pompa paliwa ..... no i nie wiem czy te turbo nie ma jeszcze grubszych półosi niż sedicci ... i oczywiście chłodnice.
_________________
Marea 2.4 TD HLX

JCB 3CX Contraktor
  
 
bolsx 


Dołączył: 09 Kwi 2006
Posty: 21
Skąd: wawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 17-12-2007, 20:21   

po co tyle zachodu z przekladka spelnij swoje plany golf 2.8 VR6 kupisz tanio i po malym tuningu spoko wyciagasz ponad 200 KM ale masz juz wszysko dopasowane hamulce itp
_________________
Tomasz
  
 
luki21 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 38
Dołączył: 06 Sie 2007
Posty: 1386
Skąd: Głowno
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 17-12-2007, 20:45   

no niestety na razie muszę zadowolić sie tym co mam bo kasa jest na co innego potrzebna :doubt:
_________________
1) Marea 1.6 16V SX - 1997
2) Marea Weekend 1.8 16V HLX - 1997
3) Scenic 1.6 8v - 1998
4) Scenic 1.9 dci - 2003
Kto szybko jedzie tego wolno niosą!!!
     assistance   Moneta
 
 
ubek 



Pomógł: 50 razy
Wiek: 41
Dołączył: 14 Sie 2007
Posty: 3790
Skąd: Heilbronn
Województwo: Other
Wysłany: 17-12-2007, 20:48   

bolsx napisał/a:
po co tyle zachodu z przekladka spelnij swoje plany golf 2.8 VR6 kupisz tanio i po malym tuningu spoko wyciagasz ponad 200 KM ale masz juz wszysko dopasowane hamulce itp


Użytkownicy włoskich aut raz na sto przesiadają się do niemieckich.

Golf VR6 vs Tipo Secici ???


TIPO
_________________
K.W.A. - Kamikaze Wariaty Alkoholicy

Przy 200 ciężko jest zobaczyć 40 na znaku



www.tomekmichalik.pl
     Moneta
 
 
luki21 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 38
Dołączył: 06 Sie 2007
Posty: 1386
Skąd: Głowno
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 17-12-2007, 20:54   

ubek napisał/a:
Użytkownicy włoskich aut raz na sto przesiadają się do niemieckich.


kiedyś miałem takie plany jak zaczynałem działalność na forum ale teraz za bardzo się przywiązałem do tipka i jak już zmieniać to na sedici albo Lancia albo alfa


ale stawiam na kolejne TIPO
_________________
1) Marea 1.6 16V SX - 1997
2) Marea Weekend 1.8 16V HLX - 1997
3) Scenic 1.6 8v - 1998
4) Scenic 1.9 dci - 2003
Kto szybko jedzie tego wolno niosą!!!
     assistance   Moneta
 
 
lordabarth 



Pomógł: 33 razy
Wiek: 44
Dołączył: 09 Sie 2005
Posty: 582
Skąd: Wolbrom
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 17-12-2007, 21:26   

bolsx napisał/a:
po co tyle zachodu z przekladka spelnij swoje plany golf 2.8 VR6 kupisz tanio i po malym tuningu spoko wyciagasz ponad 200 KM ale masz juz wszysko dopasowane hamulce itp

A jakie bedzie zdziwienie takiego typa w VR6 jak go Tipo 16V turbo zniszczy.Bez wiekszych wydatkow masz z takiego 2.0 16VT 250KM.
_________________
Włoskie samochody są ja Media Markt...nie dla idiotów.
     Moneta
 
 skype
 
ubek 



Pomógł: 50 razy
Wiek: 41
Dołączył: 14 Sie 2007
Posty: 3790
Skąd: Heilbronn
Województwo: Other
Wysłany: 17-12-2007, 21:31   

lordabarth napisał/a:
VR6 jak go Tipo 16V turbo zniszczy


Aż mu paski z dersika poodpadaja.
_________________
K.W.A. - Kamikaze Wariaty Alkoholicy

Przy 200 ciężko jest zobaczyć 40 na znaku



www.tomekmichalik.pl
     Moneta
 
 
luki21 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 38
Dołączył: 06 Sie 2007
Posty: 1386
Skąd: Głowno
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 17-12-2007, 21:34   

ubek, oby tylko na odwrót nie było (chociaż drechów nie nosze)


a ile takie tipo wypija na 100??
_________________
1) Marea 1.6 16V SX - 1997
2) Marea Weekend 1.8 16V HLX - 1997
3) Scenic 1.6 8v - 1998
4) Scenic 1.9 dci - 2003
Kto szybko jedzie tego wolno niosą!!!
     assistance   Moneta
 
 
Raku 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 2623
Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 17-12-2007, 22:22   

mniej niż vr6
_________________
klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+
     Moneta
 
 
Hipo 



Pomógł: 30 razy
Wiek: 42
Dołączył: 30 Kwi 2007
Posty: 2082
Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 18-12-2007, 20:42   

VR6 w MK3 to już ciężka krowa i mimo tej mocy jest już trochę ociężały.
_________________
Marea 2.4 TD HLX

JCB 3CX Contraktor
  
 
porczek 



Wiek: 40
Dołączył: 25 Sty 2006
Posty: 54
Skąd: Ziębice
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 25-04-2008, 00:09   

Nie chcąc zakładac nowego tematu napisze tutaj.
Powiedzmy ze hipotetycznie mam do kupienia tanio Fiata Coupe 2.0 16VT. Jak widac w podpisie mam 1.6 i.e.
Orientuje się ktoś czy robiąc swapa silniczka z Coupe do Tipo wszystkie potrzebne części tj. półosie, skrzynia itp podejdą do budy Tipo? Wiem ze przy przekładce samego silnika do Sedici nie ma większych problemów, ale nie uśmiecha mi sie szukac Tipo 2.0 16V po czym wkladac do niego silnika z Coupe.
_________________
Było Tipo 1.6 i.e. 835C1.000
Jest Focus 1.8 TDdi
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Raku 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 2623
Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 25-04-2008, 08:58   

Podobno Coupe ma tą samą płytę podłogową..

Jak będziesz miał dawcę, to z niego wszystko wkładasz do biorcy.
_________________
klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+
     Moneta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 24 days
Network load