|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Czasami nie odpala ani na PB ani na LPG |
Autor |
Wiadomość |
maras76
Dołączył: 19 Paź 2007 Posty: 11 Skąd: Głogów
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 21-11-2007, 19:46 Czasami nie odpala ani na PB ani na LPG
|
|
|
Witam
Jestem nowy i mam mały problem.
Jeżdze Tipo 1.4ie, 1992r., LPG. czasami sie zdarza, ze nie chce odpalić ani na PB ani na LPG. MAm nowe świece, kable WN, nowa cewka, kopułka i palec w dobrym stanie, ostatnio czyszczone.
Ale jak auto postoi, kilka, kilkanaście godzin to odpala bez problemu. Iskra na świecy jest, paliwo podaje. Najczesciej sie to zdarza po nocnym staniu - ale czasami jak pojezdze w dzien, odstawie na kilka godzin i chce znowu jechac, to zdarza sie ze nie odpali.
O co tu kaman? Przez dwa i poł roku jeżdził bezawaryjnie. Czy CPW ma cos tu do "gadania"? W sumie jak by był popsuty, to by nie było iskry. |
|
|
|
|
Qmaty
Pomógł: 5 razy Wiek: 44 Dołączył: 17 Lut 2007 Posty: 88 Skąd: Osiek
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 22-11-2007, 18:47
|
|
|
Kolego po pierwsze to użyj opcji szukaj bo temat jest często wałkowany,a po drugie to prawie na pewno masz do wymiany CPW bo on sie właśnie w taki nietypowy sposób psuje że czasem jest tak jakby nie było iskry.Czasami pomaga polanie go wodą (schłodzenie)ale to tylko doraźny sposób,tak na dojechanie do domu |
|
|
|
|
maras76
Dołączył: 19 Paź 2007 Posty: 11 Skąd: Głogów
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 22-11-2007, 22:17
|
|
|
Kolego, użyłem takowej opcji, o której piszesz wyżej, i wyczytałem, że jak jest popsuty CPW, to nie ma iskry. A u mnie jest iskra - w przeciwnym razie nie wracałbym do wielokrotnie poruszanego tematu.
Ale na razie hula, ale wymienie ten CPW, zeby miec pewność. Koszt nieduży, a jak nie pomoże, trza będzie szukać dalej.
Pozdrawiam |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 23-11-2007, 01:24
|
|
|
maras76, z tym CPW to jak z kobietami, generalnie jak on się zepsuje to nie ma iskry, ale błędy w "odczycie" też może powodować.
Wpierw jednak zacznij od dokładnego sprawdzenia oporności czujnika temperatury cieczy. Czujnik ten od komputera. |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
GrzesiekK
Dołączył: 04 Kwi 2007 Posty: 146 Skąd: podkarpackie
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 23-11-2007, 07:28
|
|
|
Popieram Qumatego takie objawy ma CPW a to polanie wodą dobry stary sposób tylko o tym niewiele ludzi wie. Pomaga tylko nie na długo. |
|
|
|
|
adik22
Wiek: 42 Dołączył: 30 Wrz 2007 Posty: 64 Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 24-11-2007, 13:14
|
|
|
też taki miałem problemik i się zgadza przy walniętym CPW nic z tego nie będzie można kręcić do śmierci po wymianie już pali |
|
|
|
|
maras76
Dołączył: 19 Paź 2007 Posty: 11 Skąd: Głogów
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 25-11-2007, 18:11
|
|
|
No i teraz nie wiem do końca, czy to CPW. Okazało sie, ze jak mi nie chce odpalic - to musze wcisnąc gaz tak do polowy i po prostu krecic, az zaskoczy. Moja żona to odkryla
I jak zaskoczy, to najpierw jak stary diesel - wciskac gazu juz wtedy nie moge, bo mi zgaśnie. Tak chwile sobie popyrka dziwnie i w koncu łapie normalne obroty. Tak mi to wygląda, jakby nie odpalał na ssaniu - a te włącza mi się pozniej, jak trochę go przytrzymam na gazie, bo jak puszczę to zgasnie. Jutro czyszcze silnik krokowy - wyczytałem, ze moze to pomóc. Jescze wymienie kopulke i palec. Więc od cewki do świec będą nowe elementy. No i zamontuje nowy CPW, jak mi przyjdzie.
Powoli muszę dojść, co mu dolega. Sam silnik to brzytwa - 234tys.
Dzieki wszystkim za rady. |
|
|
|
|
adik22
Wiek: 42 Dołączył: 30 Wrz 2007 Posty: 64 Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 25-11-2007, 20:52
|
|
|
też tak miałem musiałem go troszke gazować a póżniej chodził ale nie wiem co było usterką bo prawie wszystko wymieniłem i teraz już chodzi i pali bez problemu!! Sprawdz jeszcze sam wtryskiwacz bo może już nie wtryskuje tylko leje jak z wiadra u mnie też to było i też go wymieniłem a po za tym na pokrywie jego jest czujnik temperaturki zasysanego powietrza |
|
|
|
|
maras76
Dołączył: 19 Paź 2007 Posty: 11 Skąd: Głogów
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 26-11-2007, 15:15
|
|
|
No wlasnie mam okazje kupic caly zespol wtryskowy od tipka z przebiegiem 90tys - auto z niemiec na czesci. za stowe - to niedrogo.
"Wpierw jednak zacznij od dokładnego sprawdzenia oporności czujnika temperatury cieczy. Czujnik ten od komputera." - napisał miszka. Czujnik jest w głowicy pod czujnikem cisnienia oleju - chyba dobrze widzialem. Ale jaki "od komputera"? Nie bardzo rozumiem.
A co sie dzieje, jak jest popsuty ten czujnik? Temperature cieczy wskazuje mi dobrze, wiec chyba jest OK |
|
|
|
|
adik22
Wiek: 42 Dołączył: 30 Wrz 2007 Posty: 64 Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 26-11-2007, 15:19
|
|
|
ten czujnik jest tylko do wskażnika a do komputera jest czujnik umieszczony w kolektorze dolotowym z niebieską wtyczką sprawdź go powinien mieć w temp 20 stopni około 2kOhm im niższa temp tym wyższa rezystancja jego. Jeżeli jest uszkodzony to komputer podstawia sobie informacje jak by było 20stopni więc mniejsza dawka paliwa trudniej odpalić bo jest bardzo zimno
** Dodano: 26-11-2007, 15:20 **
szczegółowe dane na temat tego czujnika w dziale download wszystko jasne w jakiej temp jaka oporność. POZDRAWIAM |
|
|
|
|
maras76
Dołączył: 19 Paź 2007 Posty: 11 Skąd: Głogów
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 26-11-2007, 15:32
|
|
|
To juz wiem - myslalem, ze to nic waznego - jakas tam wtyczka. Dzisiaj zobaczylem, ze mam polamaną kostkę i w sumie trzyma sie w czujniku tak na niby. Sam czujnik caly ale przyłącze do niej mam połamane. Utnę kabel z kostką z innego auta i zamontuje do swojego.
co od sprawdzenia rezystancji - sprawdzac na zimnym czy ciepłym silniku? Ja musze jechac do elektryka, i to nie bedzie w temp.20 stopni - bo na dworze zimno. A znowu silnik podgrzewa temp. wiecej niz 20stopni |
|
|
|
|
adik22
Wiek: 42 Dołączył: 30 Wrz 2007 Posty: 64 Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 26-11-2007, 15:35
|
|
|
możesz sprawdzić na ciepłym wtedy rezystancja będzie mniejsza mniej niż 1kOhm już nie pamiętam przy 90stopniach ma 280 OHm |
|
|
|
|
maras76
Dołączył: 19 Paź 2007 Posty: 11 Skąd: Głogów
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 26-11-2007, 15:41
|
|
|
OK, dzieki.
Zauwazylem tez dzisiaj na obudowie zespolu wtryskowego takie coś kształtu kondensatora - to jest z gumowym wężykiem, oplecionym sprężyną a ten wężyk nachodzi na malutki króciec. To coś jest chyba z tworzywa sztucznego. Ma kształt małej beczułki. |
|
|
|
|
adik22
Wiek: 42 Dołączył: 30 Wrz 2007 Posty: 64 Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 26-11-2007, 15:45
|
|
|
na pokrywie wtryskiwacza znajduje się czujnik temperatury zasysanego powietrza nie spotkałem się z takim czymś a może piszesz o czymś takim?? jak na fotce
** Dodano: 26-11-2007, 15:47 **
a tu masz dane na temat czujnika temp wody w kolektorze |
|
|
|
|
maras76
Dołączył: 19 Paź 2007 Posty: 11 Skąd: Głogów
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 26-11-2007, 15:52
|
|
|
Tak, to to coś, z węzykiem po lewej stronie |
|
|
|
|
adik22
Wiek: 42 Dołączył: 30 Wrz 2007 Posty: 64 Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 26-11-2007, 16:07
|
|
|
tym się nie przejmuj |
|
|
|
|
maras76
Dołączył: 19 Paź 2007 Posty: 11 Skąd: Głogów
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 26-11-2007, 16:10
|
|
|
OK, dzieki |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|