Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
(nadal) - na PB szarpie, chodzi nie miarowo,
Autor Wiadomość
qwasimodo 



Dołączył: 08 Sty 2011
Posty: 91
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 29-03-2011, 17:00   (nadal) - na PB szarpie, chodzi nie miarowo,

Witajcie na codzien jezdze na lpg ale mam problem z benzyna.
Chodzi na niej nie równo bez minimalnego ssana na wolnychobrotach gasnie, przy odpaleniu dymek puszcza ciemno bialy spaliny.

na gazie nie ma problemu.

A i chyba duzo pali tej PB.
Co to moze być za co się zabraC(mialem tak od zakupu)
  
  
 
palidzojnt221 



Pomógł: 15 razy
Wiek: 33
Dołączył: 14 Wrz 2010
Posty: 700
Skąd: Morawica
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 29-03-2011, 17:44   

masz gaźnik prawda???? może napoczątek czyszczenie gaźnika by sie przydało lub sprawdzenie czy paliwo pompka podaje tak jak powinna
_________________
Kowalski, Było Tipo 1.4, VW golf II 1.8 Polonez Caro 1.6 GLE, Fiat 126p el 2000r, Audi a4 b5 1.8 benzyna 125qni;P VW vento 1.8 90HP 94rok, obecnie żona ujeżdza honde accord 6 usa 3.0v6
     assistance
 
lynx 


Pomógł: 10 razy
Wiek: 39
Dołączył: 30 Wrz 2010
Posty: 420
Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 29-03-2011, 18:06   

Tak jak napisał palidzojnt221, gaźnik + jego osprzęt (termostaty podciśnienia)
     Moneta
 
 
palidzojnt221 



Pomógł: 15 razy
Wiek: 33
Dołączył: 14 Wrz 2010
Posty: 700
Skąd: Morawica
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 29-03-2011, 18:22   

jeśli byłby wtrysk to na pierwszy rzut sonda ale kolega pisze że na lekkim ssaniu czyli wnioskuje że to gaźniczor
_________________
Kowalski, Było Tipo 1.4, VW golf II 1.8 Polonez Caro 1.6 GLE, Fiat 126p el 2000r, Audi a4 b5 1.8 benzyna 125qni;P VW vento 1.8 90HP 94rok, obecnie żona ujeżdza honde accord 6 usa 3.0v6
     assistance
 
Mosior 



Pomógł: 9 razy
Dołączył: 14 Sty 2010
Posty: 527
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 29-03-2011, 18:41   

sprawdź wężyki podciśnienia, zawór podciśnienia przepustnicy (coś takiego: http://allegro.pl/zawor-p...25215039.html), pompę paliwa chyba masz mechaniczną w bloku silnika więc one są praktycznie bezawaryjne ale skontroluj czy daje ciśnienie.

Zdejmij obudowę górną gaźnika i psiknij np STP do czyszczenia gaźników (niedawno stosowałem - bardzo dobrze działa).

Jak nie pomoże to jedź na regulację gaźnika. Jak się nie będzie dało wyregulować to wymontuj, wyczyść, zmontuj na zestawie naprawczym i do regulacji. Musi śmigać bo to prosta konstrukcja a takie są najmniej zawodne :partyman:
_________________
FIAT TIPO 1.4S + LPG, 78 kucyków
razem przeżywamy upadki i wzloty..
FORD MONDEO MK3 2.2TDCI Platinum - zaprojektowany by cieszyć :)
     assistance
 
 
miro91 



Pomógł: 3 razy
Wiek: 33
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 200
Skąd: Olszyna/Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 30-03-2011, 11:59   

mozesz tez wymienic filtr paliwa.
_________________
TIPO 1.4 - zostało sprzedane ;(

TIPO SEDICIVALVOLE
  
 
 
qwasimodo 



Dołączył: 08 Sty 2011
Posty: 91
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 20-04-2011, 16:15   

a więc tak wymieniłem filtr paliwa powietrza
kupiłem zestaw spray bola do czyszcenia gaznika przezyscilem


tak było przed czyszczeniem


a tak po czyszczeniu bolem


był też pękniety gumowy wąż od powietrza przy samym wejsciu do gaznika ten gruby skleiłem go.

Co odkryłem po odpaleniu kapie paliwo z pod gaźnika tam jest taka jakby pompka dźwigienka z pod tego kapie dość sporo benzyna po odpaleniu



co to może być czy to może być przyczyną że auto faluje ba benzynie na wolnych obrotach gaśnie no i duzo bierze benzyny

Wymiana filtra pow paliwa czyczenie gaznika itp nic nie pomoglo:(
  
 
bart128 



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 26 Wrz 2007
Posty: 262
Skąd: Krakow
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 20-04-2011, 19:12   

peknieta lub nieszczelna membrana pompki przyspieszajacej/wzbogacajacej.
_________________
Solo italiana automobili da Cracovia
  
 
 
qwasimodo 



Dołączył: 08 Sty 2011
Posty: 91
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 20-04-2011, 19:52   

Czy to jest ta czerwona uszczelka co skręcone na 4 śrubach?widać na foto

Czy taką uszczelke idzie kupić?
czy to może być przyczną tego o czym piszę powyżej?
  
 
bart128 



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 26 Wrz 2007
Posty: 262
Skąd: Krakow
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 21-04-2011, 06:27   

odkrec te 4 srubki, obejrzyj membrane, jesli jest cala i w miare jeszcze elastyczna to poskladaj, mozesz odrobinke masy uszczelniajacej paliwoodpornej typu reinz czy silikon dac na krawedzie pokrywki pompki przyspieszajacej

membranke pewnie mozna kupic lub dopasowac z innego gaznika z rodziny weber, moze pasuje z pierburga itp, nie wiem, trzeba zmierzyc porownac i poszukac

pompka przyspieszajaca wplywa na plynna [prace silnika w fazie wychodzenia na obroty po depnieciu w gaz, jesli jest uszkodzona lub leje silnik moze kichac i szarpac przy dodawaniu gazu, na wolne obroty nie ma wplywu sprawna pompka, ale niewykluczone ze niesprawna, np: lejaca przez dziure paliwem na zewnatrz i do srodka moze podlewac gardziel na wolnych i zaklocac prace

ps: na zdjeciu widac obok zaznaczonej pompki przyspieszajacej druga podobna tylko chyba sterowana nie mechanicznie a przez podcisnienie?{ ta z wezykiem} tam tez warto zajrzec
_________________
Solo italiana automobili da Cracovia
  
 
 
qwasimodo 



Dołączył: 08 Sty 2011
Posty: 91
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 21-04-2011, 18:59   

Wyciągnąłem membranę i jest troszkę sparciała byłem w 2 sklepach i nie ma takiej jedynie podobna ale z zestawu naprawczego z CC asiana ale to inny mechanzm miała . Więc uszczelniłem na sylikonie skręciłem i paliwo nie cieknie.

Ale nadal problem jest taki bez ssania nie odpali na benzynie nawet teraz w ciepłe dni.

Max ssanie dużo kręcenia i odpala. Chodzi nie równo bez ssania zgaśnie . Falują obroty...

Dodam że gażnik czyściłem bollem , nowy filtr paliwa i powietrza.
Za co teraz się zabrać gdzie szukać przyczyny?
_________________
Było Tipo 1,4 Gaźnik-skradzione:(
Jest Tipo 1,4 Gaźnik
---------------------------
forum wad postawy www.skolios.pl
  
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 21-04-2011, 21:20   

qwasimodo, takie czyszczenie gaźnika nic ci nie da, spsikanie go od góry nie rozwiązuje problemu. Jeśli jesteś z Krakowa to mogę ci pomóc z tym ale dopiero po świętach. Jutro jak masz czas polecam ci podjechać do Auto wandy która się mieści w D.H. Wanda. w nowej Hucie. Tam zamówić "zestaw naprawczy do Webera 32/34 TLDE Fiat Tipo 1.4" tak dokładnie powiedzieć. Tydzień temu kupowałem koledze Kajlon'owi i kosztowało go wtedy 56zł do odebrania najpewniej będzie po świętach. Po świętach jak znajdziesz czas podjedziesz do mnie to ci pomogę zrobić pełną regeneracje gaźnika. Może od razu obejrzy się też na żywo to twoje LPG. Sprawdzi kąt zapłonu, kompresje i co tam tylko chcesz.

** Dodano: 21-04-2011, 22:38 **
P.S: jeśli masz dużo samo zaparcia i odrobinę wiedzy technicznej, możesz sam to zrobić. Temat masz tu: http://forum.tempra.org/t...ghlight=#106526 sam zdecydujesz.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
bart128 



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 26 Wrz 2007
Posty: 262
Skąd: Krakow
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 23-04-2011, 12:35   

skoro odpala tylko na ssaniu to albo ma za duzo powietrza albo za malo benzyny, moze byc nieszczelnosc, lewe powietrze, lub zatkana dyszka paliwowa wolnych w gazniku , zakladamy ze zaplon ustawiony ok.
Swoja droga zimny silnik nawet przy 20 st za oknem potrzebuje troche ssania do poprawnego zapalenia bez kopania w gaz, nie wiem jak w tipo czy temprze, ale w starszych fiatach ssanie jest kilkustopniowe, tzn czuc przy wyciaganiu ciegna jakby dwa "opory", dwa miejsca gdzie linka trudniej "idzie" to dwa stopnie otwarcia przelony 1 gardzieli i uchylenia przepustnicy, jak jest zimno wyciagasz do konca, jak cieplej tylko do pierwszego oporu.

Mysle, ze wizyta u Belfegora to optymalna opcja:)
_________________
Solo italiana automobili da Cracovia
  
 
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 23-04-2011, 13:08   

bart128 napisał/a:
nie wiem jak w tipo czy temprze, ale w starszych fiatach ssanie jest kilkustopniowe, tzn czuc przy wyciaganiu ciegna jakby dwa "opory", dwa miejsca gdzie linka trudniej "idzie" to dwa stopnie otwarcia przelony 1 gardzieli i uchylenia przepustnicy, jak jest zimno wyciagasz do konca, jak cieplej tylko do pierwszego oporu
podobnie, w t/t weber stawia opór w pewnych pozycjach, a serwisówka mówi o zapalaniu na pełnym ssaniu lub wyciągniętym do połowy. W lecie i ciepłe dni mój odpalał bez ssania z nogą na gazie. W zimie lepiej było załadować ssanko :lalala:
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 31 days
Network load