|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
(nadal) - na PB szarpie, chodzi nie miarowo, |
Autor |
Wiadomość |
qwasimodo
Dołączył: 08 Sty 2011 Posty: 91 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 29-03-2011, 17:00 (nadal) - na PB szarpie, chodzi nie miarowo,
|
|
|
Witajcie na codzien jezdze na lpg ale mam problem z benzyna.
Chodzi na niej nie równo bez minimalnego ssana na wolnychobrotach gasnie, przy odpaleniu dymek puszcza ciemno bialy spaliny.
na gazie nie ma problemu.
A i chyba duzo pali tej PB.
Co to moze być za co się zabraC(mialem tak od zakupu) |
|
|
|
|
|
palidzojnt221
Pomógł: 15 razy Wiek: 33 Dołączył: 14 Wrz 2010 Posty: 700 Skąd: Morawica
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 29-03-2011, 17:44
|
|
|
masz gaźnik prawda???? może napoczątek czyszczenie gaźnika by sie przydało lub sprawdzenie czy paliwo pompka podaje tak jak powinna |
_________________ Kowalski, Było Tipo 1.4, VW golf II 1.8 Polonez Caro 1.6 GLE, Fiat 126p el 2000r, Audi a4 b5 1.8 benzyna 125qni;P VW vento 1.8 90HP 94rok, obecnie żona ujeżdza honde accord 6 usa 3.0v6 |
|
|
|
|
lynx
Pomógł: 10 razy Wiek: 39 Dołączył: 30 Wrz 2010 Posty: 420 Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 29-03-2011, 18:06
|
|
|
Tak jak napisał palidzojnt221, gaźnik + jego osprzęt (termostaty podciśnienia) |
|
|
|
|
palidzojnt221
Pomógł: 15 razy Wiek: 33 Dołączył: 14 Wrz 2010 Posty: 700 Skąd: Morawica
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 29-03-2011, 18:22
|
|
|
jeśli byłby wtrysk to na pierwszy rzut sonda ale kolega pisze że na lekkim ssaniu czyli wnioskuje że to gaźniczor |
_________________ Kowalski, Było Tipo 1.4, VW golf II 1.8 Polonez Caro 1.6 GLE, Fiat 126p el 2000r, Audi a4 b5 1.8 benzyna 125qni;P VW vento 1.8 90HP 94rok, obecnie żona ujeżdza honde accord 6 usa 3.0v6 |
|
|
|
|
Mosior
Pomógł: 9 razy Dołączył: 14 Sty 2010 Posty: 527 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 29-03-2011, 18:41
|
|
|
sprawdź wężyki podciśnienia, zawór podciśnienia przepustnicy (coś takiego: http://allegro.pl/zawor-p...25215039.html), pompę paliwa chyba masz mechaniczną w bloku silnika więc one są praktycznie bezawaryjne ale skontroluj czy daje ciśnienie.
Zdejmij obudowę górną gaźnika i psiknij np STP do czyszczenia gaźników (niedawno stosowałem - bardzo dobrze działa).
Jak nie pomoże to jedź na regulację gaźnika. Jak się nie będzie dało wyregulować to wymontuj, wyczyść, zmontuj na zestawie naprawczym i do regulacji. Musi śmigać bo to prosta konstrukcja a takie są najmniej zawodne |
_________________ FIAT TIPO 1.4S + LPG, 78 kucyków
razem przeżywamy upadki i wzloty..
FORD MONDEO MK3 2.2TDCI Platinum - zaprojektowany by cieszyć |
|
|
|
|
miro91
Pomógł: 3 razy Wiek: 33 Dołączył: 15 Mar 2009 Posty: 200 Skąd: Olszyna/Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 30-03-2011, 11:59
|
|
|
mozesz tez wymienic filtr paliwa. |
_________________ TIPO 1.4 - zostało sprzedane
TIPO SEDICIVALVOLE |
|
|
|
|
qwasimodo
Dołączył: 08 Sty 2011 Posty: 91 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 20-04-2011, 16:15
|
|
|
a więc tak wymieniłem filtr paliwa powietrza
kupiłem zestaw spray bola do czyszcenia gaznika przezyscilem
tak było przed czyszczeniem
a tak po czyszczeniu bolem
był też pękniety gumowy wąż od powietrza przy samym wejsciu do gaznika ten gruby skleiłem go.
Co odkryłem po odpaleniu kapie paliwo z pod gaźnika tam jest taka jakby pompka dźwigienka z pod tego kapie dość sporo benzyna po odpaleniu
co to może być czy to może być przyczyną że auto faluje ba benzynie na wolnych obrotach gaśnie no i duzo bierze benzyny
Wymiana filtra pow paliwa czyczenie gaznika itp nic nie pomoglo:( |
|
|
|
|
bart128
Pomógł: 6 razy Dołączył: 26 Wrz 2007 Posty: 262 Skąd: Krakow
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 20-04-2011, 19:12
|
|
|
peknieta lub nieszczelna membrana pompki przyspieszajacej/wzbogacajacej. |
_________________ Solo italiana automobili da Cracovia |
|
|
|
|
qwasimodo
Dołączył: 08 Sty 2011 Posty: 91 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 20-04-2011, 19:52
|
|
|
Czy to jest ta czerwona uszczelka co skręcone na 4 śrubach?widać na foto
Czy taką uszczelke idzie kupić?
czy to może być przyczną tego o czym piszę powyżej? |
|
|
|
|
bart128
Pomógł: 6 razy Dołączył: 26 Wrz 2007 Posty: 262 Skąd: Krakow
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 21-04-2011, 06:27
|
|
|
odkrec te 4 srubki, obejrzyj membrane, jesli jest cala i w miare jeszcze elastyczna to poskladaj, mozesz odrobinke masy uszczelniajacej paliwoodpornej typu reinz czy silikon dac na krawedzie pokrywki pompki przyspieszajacej
membranke pewnie mozna kupic lub dopasowac z innego gaznika z rodziny weber, moze pasuje z pierburga itp, nie wiem, trzeba zmierzyc porownac i poszukac
pompka przyspieszajaca wplywa na plynna [prace silnika w fazie wychodzenia na obroty po depnieciu w gaz, jesli jest uszkodzona lub leje silnik moze kichac i szarpac przy dodawaniu gazu, na wolne obroty nie ma wplywu sprawna pompka, ale niewykluczone ze niesprawna, np: lejaca przez dziure paliwem na zewnatrz i do srodka moze podlewac gardziel na wolnych i zaklocac prace
ps: na zdjeciu widac obok zaznaczonej pompki przyspieszajacej druga podobna tylko chyba sterowana nie mechanicznie a przez podcisnienie?{ ta z wezykiem} tam tez warto zajrzec |
_________________ Solo italiana automobili da Cracovia |
|
|
|
|
qwasimodo
Dołączył: 08 Sty 2011 Posty: 91 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 21-04-2011, 18:59
|
|
|
Wyciągnąłem membranę i jest troszkę sparciała byłem w 2 sklepach i nie ma takiej jedynie podobna ale z zestawu naprawczego z CC asiana ale to inny mechanzm miała . Więc uszczelniłem na sylikonie skręciłem i paliwo nie cieknie.
Ale nadal problem jest taki bez ssania nie odpali na benzynie nawet teraz w ciepłe dni.
Max ssanie dużo kręcenia i odpala. Chodzi nie równo bez ssania zgaśnie . Falują obroty...
Dodam że gażnik czyściłem bollem , nowy filtr paliwa i powietrza.
Za co teraz się zabrać gdzie szukać przyczyny? |
_________________ Było Tipo 1,4 Gaźnik-skradzione:(
Jest Tipo 1,4 Gaźnik
---------------------------
forum wad postawy www.skolios.pl |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 21-04-2011, 21:20
|
|
|
qwasimodo, takie czyszczenie gaźnika nic ci nie da, spsikanie go od góry nie rozwiązuje problemu. Jeśli jesteś z Krakowa to mogę ci pomóc z tym ale dopiero po świętach. Jutro jak masz czas polecam ci podjechać do Auto wandy która się mieści w D.H. Wanda. w nowej Hucie. Tam zamówić "zestaw naprawczy do Webera 32/34 TLDE Fiat Tipo 1.4" tak dokładnie powiedzieć. Tydzień temu kupowałem koledze Kajlon'owi i kosztowało go wtedy 56zł do odebrania najpewniej będzie po świętach. Po świętach jak znajdziesz czas podjedziesz do mnie to ci pomogę zrobić pełną regeneracje gaźnika. Może od razu obejrzy się też na żywo to twoje LPG. Sprawdzi kąt zapłonu, kompresje i co tam tylko chcesz.
** Dodano: 21-04-2011, 22:38 **
P.S: jeśli masz dużo samo zaparcia i odrobinę wiedzy technicznej, możesz sam to zrobić. Temat masz tu: http://forum.tempra.org/t...ghlight=#106526 sam zdecydujesz. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
bart128
Pomógł: 6 razy Dołączył: 26 Wrz 2007 Posty: 262 Skąd: Krakow
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 23-04-2011, 12:35
|
|
|
skoro odpala tylko na ssaniu to albo ma za duzo powietrza albo za malo benzyny, moze byc nieszczelnosc, lewe powietrze, lub zatkana dyszka paliwowa wolnych w gazniku , zakladamy ze zaplon ustawiony ok.
Swoja droga zimny silnik nawet przy 20 st za oknem potrzebuje troche ssania do poprawnego zapalenia bez kopania w gaz, nie wiem jak w tipo czy temprze, ale w starszych fiatach ssanie jest kilkustopniowe, tzn czuc przy wyciaganiu ciegna jakby dwa "opory", dwa miejsca gdzie linka trudniej "idzie" to dwa stopnie otwarcia przelony 1 gardzieli i uchylenia przepustnicy, jak jest zimno wyciagasz do konca, jak cieplej tylko do pierwszego oporu.
Mysle, ze wizyta u Belfegora to optymalna opcja:) |
_________________ Solo italiana automobili da Cracovia |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 23-04-2011, 13:08
|
|
|
bart128 napisał/a: | nie wiem jak w tipo czy temprze, ale w starszych fiatach ssanie jest kilkustopniowe, tzn czuc przy wyciaganiu ciegna jakby dwa "opory", dwa miejsca gdzie linka trudniej "idzie" to dwa stopnie otwarcia przelony 1 gardzieli i uchylenia przepustnicy, jak jest zimno wyciagasz do konca, jak cieplej tylko do pierwszego oporu | podobnie, w t/t weber stawia opór w pewnych pozycjach, a serwisówka mówi o zapalaniu na pełnym ssaniu lub wyciągniętym do połowy. W lecie i ciepłe dni mój odpalał bez ssania z nogą na gazie. W zimie lepiej było załadować ssanko |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|