|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Pytanie o sonde lambda. |
Autor |
Wiadomość |
yagi2
Pomógł: 2 razy Wiek: 41 Dołączył: 04 Gru 2007 Posty: 120 Skąd: Wrocław/Lubin
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 15-02-2008, 19:11 Pytanie o sonde lambda.
|
|
|
Witam,mamp pytanie gdzie znajduje się sonda lambda,najlepiej prosiłbym o zdjęcie i ilu jest przewodowa?? Mój silnik to 1.4 i.e monowtrysk,rok 90. Z góry dziękuję za odpowiedź:)Pozdrawiam użytkowników TT. |
|
|
|
|
egon
Pomógł: 57 razy Wiek: 42 Dołączył: 17 Paź 2007 Posty: 5516 Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
|
Wysłany: 15-02-2008, 19:19
|
|
|
yagi2, ogólnie to było troche tematów na ten temat wiec na przyszłosc
Sonda jest wkrecona w wydech niedaleko silnika, u ciebie nie jestem pewien ale cyba ma dwa kabelki |
_________________ VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa |
|
|
|
|
dakota
Pomógł: 2 razy Wiek: 38 Dołączył: 30 Sie 2007 Posty: 63 Skąd: Zielona Góra
Województwo: Lubuskie
|
Wysłany: 15-02-2008, 19:42
|
|
|
U mnie w 1.6 na mono wtrysku z 91`jest tak, jak pisze egon11. Dwa przewody z wtyczkami powinieneś znaleźć przy grodzi silnika od strony prawego błotnika. |
|
|
|
|
maciekt8
Pomógł: 4 razy Wiek: 42 Dołączył: 12 Wrz 2005 Posty: 165 Skąd: Żyrardów
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 16-02-2008, 13:15
|
|
|
O sondzie było już wiele razy na forum. Sonda jest wkręcona przed katalizatorem pod spodem auta, trzy przewodowa, jedna wtyczka podwójna od podgrzewania i jedna wsuwka z gumowym kapturkiem sygnałowa do komputera. Połączenia są przy grodzi silnika jak pisze Kolega Dakota po stronie pompy wody i wspomagania. Pozdrawiam |
|
|
|
|
yagi2
Pomógł: 2 razy Wiek: 41 Dołączył: 04 Gru 2007 Posty: 120 Skąd: Wrocław/Lubin
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 16-02-2008, 17:17
|
|
|
Dziękuję koledzy bardzo za odpowiedzi.Przewody i sonda zlokalizowana:) W poniedziałek odbieram nową i montuję:) Stara jeszcze chyba działa,ale troszkę okopcone świece mam,więc wole wymienić,a nie wiem,czy wcześniej była wymieniana.Autko ma ponad 160000 na stronach wyszukałem,że do tej granicy szacuje się żywotność sondy lambda.Co do szukajki,to ją użyłem,ale znalazłem tylko posty o tym,że jak za dużo pali itd. to trzeba lambde wymienić,nic o lokalizacji i przewodach.Teraz już wiem,że mam 3 przewodową i z 4przewodowej da się przerobić na 3przewodową.Dziękuję za odpowiedzi.Pozdrawiam |
|
|
|
|
dakota
Pomógł: 2 razy Wiek: 38 Dołączył: 30 Sie 2007 Posty: 63 Skąd: Zielona Góra
Województwo: Lubuskie
|
Wysłany: 16-02-2008, 17:34
|
|
|
Tylko ostrożnie wkręcaj tą sondę, ponieważ można ukręcić gwint |
|
|
|
|
zetor
Wiek: 48 Dołączył: 09 Paź 2007 Posty: 96 Skąd: Lębork
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 19-02-2008, 19:49
|
|
|
Tak jest, ostrożności nigdy za wiele. Ja na twoim miejscu nie wymieniałbym jeśli nie jest to konieczne.
Co do wymiany to u mnie np. bez rozbierania całego tłumika nie obyło się . A i to nie pomogło. Pukanie, stukanie, grzanie palnikiem i nic, w końcu całkiem urwałem górną cześć. Musiałem przyspawać tulejkę do tego co zostało i wtedy wykręciłem. Ale to nie był koniec kłopotów! Szybko zorientowałem się, że część gwintu została w środku ! Całe szczęście, że jeden z sąsiadów miał pasujący gwintownik. Operacja, na którą przeznaczyłem 0,5 godziny zajęła mi w sumie całe popołudnie soboty do późnej godziny. A na końcu okazało się, że niekoniecznie musiałem wymieniać sondę. Człowiek uczy się na błędach... Czasu zmarnowanego nie żałuję, no bo w końcu to kolejne doświadczenie: jak działa to nie ruszać, bo... i tego będę się trzymał |
_________________ Tipo 1,6 i.e. (159.A3.046) + LPG, 92r., 206 tkm |
|
|
|
|
yagi2
Pomógł: 2 razy Wiek: 41 Dołączył: 04 Gru 2007 Posty: 120 Skąd: Wrocław/Lubin
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 09-03-2008, 15:52
|
|
|
zetor napisał/a:
jak działa to nie ruszać, bo... i tego będę się trzymał
Hehe,no i zrobiło mi się tak jak u Ciebie,starą sondę wykręciłem,eee tzn. ukręciłem,bo gwint został tam gdzie był:) po prostu stara sonda zespawała się jakoś pod wpływem temp. z tym układem wylotowym,na szczęście nową sondę udało mi się lekko wkręcić,tyle o ile by się trzymała,by nie zerwać gwintu i nie wywalić kilka $$ w błoto.Teraz też czeka mnie zdjęcie tego kawałka ukł. wylotowego i oddanie go mechanikowi,aby wyjął stary gwint i na gwintował nowy.Przynajmniej mam pewność,że jest wymienione nowe i nie będę miał już z tym problemów:)a czy coś się poprawiło,to nie wiem,bo na razie przejechałem tylko z garażu do domu i nie robiłem restartu kompa.Tak przy okazji chyba bez zerwania nie da się odkręcić starej sondy,za wysokie temperatury tam są no i czas robi też swoje.Pozdrawiam |
|
|
|
|
dakota
Pomógł: 2 razy Wiek: 38 Dołączył: 30 Sie 2007 Posty: 63 Skąd: Zielona Góra
Województwo: Lubuskie
|
Wysłany: 10-03-2008, 01:08
|
|
|
zetor napisał/a: | jak działa to nie ruszać, bo... i tego będę się trzymał |
Baju, baju...
Powiedź mi jeszcze mistrzu jak ocenić, czy sonda jest OK, czy nie... nadmierne spalanie?
Nawet podłączając się przez interfejs, jak wywali Ci, że sonda jest walnięta, to masz jakieś 50% szans, że to jest prawda.
Ciekawy artykuł na temat sond lambda...
http://www.vwpolo-klub.pl...opic.php?t=1240
Poza tym gdyby dało się tak wszystko pięknie zdiagnozować, to bym nie wymieniał 6 krokowców, tylko 1 CPP |
|
|
|
|
yoyo
Pomógł: 44 razy Wiek: 41 Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 2256 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 10-03-2008, 15:42
|
|
|
dakota napisał/a: | Poza tym gdyby dało się tak wszystko pięknie zdiagnozować, to bym nie wymieniał 6 krokowców, tylko 1 CPP |
no to przyszalałeś ja załatwiłem 2 krokowce zanim doszedłem że to cpp, ale nadal nie mam czasu go wyregulować, może w święta |
_________________ Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|