|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Rozwiązanie "chrobotania" skrzyni biegów |
Autor |
Wiadomość |
Triton_GDY
witamy nowego
Wiek: 41 Dołączył: 02 Sty 2007 Posty: 4 Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 26-01-2007, 14:22 Rozwiązanie "chrobotania" skrzyni biegów
|
|
|
Witam
Chcialbym sie podzielic uwagami o skrzyni biegow w moim Tipolaku 1.6 IE. Gdy go kupilem, postanowilem wymienic oleje, mimo, ze wszystko chodzilo jak zegarek. Po wprowadzeniu mnie w blad przez sprzedawce i nieswiadom niczego wymianilem olej w skrzyni biegow na mineralny klasy API GL-4 W80/90 zamiast tak jak mowi instrukcja W80 i zaczely sie jaja.... Na zimnym silniku biegi wchodzily ciezko, a 2-ka zgrzytala i wyskakiwala. Cale szczescie, ze zauwazylem blad i wymienilem olej na Mobilube GX-A 80W i teraz wszystko chodzi jak maselko. Przy okazji przeanalizowalem lepkosci olejow roznych klas i producentow i stwierdzilem, ze roznia sie one bardzo wlasnosciami pomimo taj samej lub zblizonej klasy (patrz zalacznik), a najgorsze w porownaniu wedlug mnie oleje to LOTOS. Trzeba stosowac olej dobrego producenta jak MOBIL, TEXACO (ORLEN tez jest Okey) i takze dokladnie takiej samej klasy jak w specyfikacji samochodu. Nie zawsze olej o "lepszych parametrach" jest lepszy dla naszego auta. Wlalem do przekladni cale 2 litry oleju, a na stronach mozna znalezc pojemnosc 1,4 litra, uwazajcie na takie zle dane, bo moze sie to skonczyc tragicznie dla skrzyni biegow!! |
|
|
|
|
pypenciusz
Pomógł: 3 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2006 Posty: 15 Skąd: Białogard
|
Wysłany: 26-01-2007, 18:38
|
|
|
Witaj.
Mam identyczny problem ze skrzynią. Wszystko było wporządku, dopóki nie wymieniłem oleju. Nalałem MOBIL 80W90 i od tej pory przy zimnym silniku dwójka wchodzi z dużym oporem.
Jutro wymienię olej na prawidłowy, zgodny z instrukcją i zobaczę jaki będzie efekt.
Jak dobrze, że ktoś ma podobne problemy, dzięki temu można wymieniać się informacjami.
Dzięki za cenne wskazówki, zobaczymy efekt.
Ja śmigam Tipkiem 1.8 z 1993r. To moje drugie Tipo, a czwarty Fiat w kadencji.
Wsześniej miałem 2.0 16V SEDICIVALVOLVE - To dopiero był samolot.
POZDRAWIAM WSZYSTKICH POSIADACZY FIATÓW !!!!!
** Dodano: 17-02-2007, 21:37 **
Wymieniłem olej i wszystko powróciło do normy. Dzięki za podpowiedź.
Swoją drogą, to nigdy bym nie pomyślał, że lepkość oleju może mieć tak duże znaczenie.
POZDRAWIAM. |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|