Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Rozwiązanie "chrobotania" skrzyni biegów
Autor Wiadomość
Triton_GDY 
witamy nowego


Wiek: 41
Dołączył: 02 Sty 2007
Posty: 4
Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 26-01-2007, 14:22   Rozwiązanie "chrobotania" skrzyni biegów

Witam
Chcialbym sie podzielic uwagami o skrzyni biegow w moim Tipolaku 1.6 IE. Gdy go kupilem, postanowilem wymienic oleje, mimo, ze wszystko chodzilo jak zegarek. Po wprowadzeniu mnie w blad przez sprzedawce i nieswiadom niczego wymianilem olej w skrzyni biegow na mineralny klasy API GL-4 W80/90 zamiast tak jak mowi instrukcja W80 i zaczely sie jaja.... Na zimnym silniku biegi wchodzily ciezko, a 2-ka zgrzytala i wyskakiwala. Cale szczescie, ze zauwazylem blad i wymienilem olej na Mobilube GX-A 80W i teraz wszystko chodzi jak maselko. Przy okazji przeanalizowalem lepkosci olejow roznych klas i producentow i stwierdzilem, ze roznia sie one bardzo wlasnosciami pomimo taj samej lub zblizonej klasy (patrz zalacznik), a najgorsze w porownaniu wedlug mnie oleje to LOTOS. Trzeba stosowac olej dobrego producenta jak MOBIL, TEXACO (ORLEN tez jest Okey) i takze dokladnie takiej samej klasy jak w specyfikacji samochodu. Nie zawsze olej o "lepszych parametrach" jest lepszy dla naszego auta. Wlalem do przekladni cale 2 litry oleju, a na stronach mozna znalezc pojemnosc 1,4 litra, uwazajcie na takie zle dane, bo moze sie to skonczyc tragicznie dla skrzyni biegow!!
     assistance   Moneta
 
 skype
 
pypenciusz 


Pomógł: 3 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2006
Posty: 15
Skąd: Białogard
Wysłany: 26-01-2007, 18:38   

Witaj.
Mam identyczny problem ze skrzynią. Wszystko było wporządku, dopóki nie wymieniłem oleju. Nalałem MOBIL 80W90 i od tej pory przy zimnym silniku dwójka wchodzi z dużym oporem.
Jutro wymienię olej na prawidłowy, zgodny z instrukcją i zobaczę jaki będzie efekt.
Jak dobrze, że ktoś ma podobne problemy, dzięki temu można wymieniać się informacjami.
Dzięki za cenne wskazówki, zobaczymy efekt.




Ja śmigam Tipkiem 1.8 z 1993r. To moje drugie Tipo, a czwarty Fiat w kadencji.
Wsześniej miałem 2.0 16V SEDICIVALVOLVE - To dopiero był samolot.
POZDRAWIAM WSZYSTKICH POSIADACZY FIATÓW !!!!!

** Dodano: 17-02-2007, 21:37 **
Wymieniłem olej i wszystko powróciło do normy. Dzięki za podpowiedź.
Swoją drogą, to nigdy bym nie pomyślał, że lepkość oleju może mieć tak duże znaczenie.
POZDRAWIAM.
  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 29 days
Network load