[Rozwiązanie] Jedno słabe światło mijania |
Autor |
Wiadomość |
mrk69
Pomógł: 31 razy Wiek: 37 Dołączył: 25 Maj 2006 Posty: 1884 Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 29-11-2008, 21:00 [Rozwiązanie] Jedno słabe światło mijania
|
|
|
Dzisiaj zmieniłem żarówki na Osram Night Breaker....trochę się na nich zawiodłem, ale nie o tym. Chodzi o to, że prawe światło mijania świeci dobrze, a lewe jakoś słabo. Nie było tego widać tak mocno przy poprzednich żarówkach, ale teraz różnica jest zauważalna. Czy to wina masy? Skąd najlepiej pociągnąć nową masę do żarówki? |
_________________
|
|
|
|
|
|
Sucre79
Pomógł: 30 razy Wiek: 45 Dołączył: 20 Kwi 2008 Posty: 1051 Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 29-11-2008, 21:05
|
|
|
mrk69, sprawdź sobie masę na styku wtyczki żarówki bo może tylko styki w kostce się zabrudziły-psiknij jakimś wd-40 czy kontakt i może pomoże. |
_________________ Mój Chomik GSM
|
|
|
|
|
mrk69
Pomógł: 31 razy Wiek: 37 Dołączył: 25 Maj 2006 Posty: 1884 Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 29-11-2008, 21:15
|
|
|
Sucre79, zapomniałem dodać przy okazji wymiany żarówek wymieniłem kostki i wsuwki |
_________________
|
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 29-11-2008, 21:21
|
|
|
Sucre79, WD 40 NIE !!! bo to nie przewodzi prądu a wręcz utrudnia kontakt albo pasta miedziana. Jeśli nigdy nie wymieniałeś kostek to zrób to bo kosztują parę złociszy a będziesz miał problem z głowy na bardzo długo.
** Dodano: 29-11-2008, 21:22 **
się spóźniłem z odpowiedzią |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
Tomek_ff
Wiek: 40 Dołączył: 03 Wrz 2007 Posty: 205 Skąd: Grudziądz
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 29-11-2008, 21:33
|
|
|
mrk69, wez sprawdz czy nie pochrzaniles kabelkow przy wymianie kostki , u mnie tak było , a byłem swiecie przekonany ,że zrobiłem dobrze |
_________________ Była : Tempra 1,6 i.e cat. SX + LPG
Jest: BMW e36 coupe IS |
|
|
|
|
Sucre79
Pomógł: 30 razy Wiek: 45 Dołączył: 20 Kwi 2008 Posty: 1051 Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 29-11-2008, 21:34
|
|
|
mrk69, no to walnij nową masę spod aku i już ale najpierw sprawdź czy jest dobra czy zła no i przy okazji sprawdź napięcie na żarówkę bo tu też może być problem. |
_________________ Mój Chomik GSM
|
|
|
|
|
mrk69
Pomógł: 31 razy Wiek: 37 Dołączył: 25 Maj 2006 Posty: 1884 Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 30-11-2008, 15:26
|
|
|
Dzisiaj się trochę bawiłem. Zdjąłem kostkę z żarówki i patrzę świeci żarnik od mijania ok, ale jeszcze żarzy się ten od drogowych. Druga żarówka oczywiście ok i długie i mijania, dorobiłem nową masę spod aku. Poprawiło się to światło mijania, ale zniknęło zupełnie drogowe. Żarówka jest ok, bo na niejednej testowałem..co teraz? Gdzie szukać? Bezpiecznik jest ok. Zwarcia nie ma bo nie wywala nigdzie bezpiecznika. Jak zamieniłem styk od mijania i podpiąłem drogowe to drogowe się zapaliło, ale za to mijania zdechło. Tak jakby nie dolatywał prąd po przełączeniu na drogowe czy coś. Gdzie szukać? Gdzie w skrzynce wyłazi kabel na lewe długie? Już nie mam pomysłu.... |
_________________
|
|
|
|
|
Sucre79
Pomógł: 30 razy Wiek: 45 Dołączył: 20 Kwi 2008 Posty: 1051 Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 30-11-2008, 15:35
|
|
|
mrk69, a przełącznik w kierownicy nie powoduje jakiegoś problemu? Mi wariowały kierunki i okazało się że padł właśnie w kierownicy. Spróbuj sprawdzić odłączając kostkę od niego i i na krótko zmieniaj drogowa na mijania i odwrotnie a bezpiecznika nie musi wcale przepalać przy zwarciu. |
_________________ Mój Chomik GSM
|
|
|
|
|
mrk69
Pomógł: 31 razy Wiek: 37 Dołączył: 25 Maj 2006 Posty: 1884 Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 30-11-2008, 17:37
|
|
|
A popsuta manetka nie włączałaby w ogóle żadnego światła? Od czego zacząć sprawdzać kable? Skrzynka bezpieczników? |
_________________
|
|
|
|
|
Sucre79
Pomógł: 30 razy Wiek: 45 Dołączył: 20 Kwi 2008 Posty: 1051 Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 30-11-2008, 17:40
|
|
|
mrk69, a może przekaźnik? |
_________________ Mój Chomik GSM
|
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 30-11-2008, 17:49
|
|
|
mrk69, to tak jakby stykalo ci gdzies przewody mijania i dlugich. Trzeba sprawdzic manetki, bo moze tam ci sie cos poprzecieralo |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
mrk69
Pomógł: 31 razy Wiek: 37 Dołączył: 25 Maj 2006 Posty: 1884 Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 30-11-2008, 20:17
|
|
|
Poszedłem się przypatrzec co jest 5. Wyjalem manetke, poruszalem, podociskalem i nic. Podmienilem przekaznik na inny, poruszalem kablami przy skrzynce...dalej nic. Lewe drogowe martwe Czas na kable. W weekend sie tym zajme, ale mam pytanie...Od kad idzie kabel do lewej lampy? od skrzynki czy przed? Na tym schemacie z downa nic nie kumam |
_________________
|
|
|
|
|
Sucre79
Pomógł: 30 razy Wiek: 45 Dołączył: 20 Kwi 2008 Posty: 1051 Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 30-11-2008, 20:22
|
|
|
mrk69, jak masz prawe dobre to pociągnij sobie wszystkie kable do lewej lampy i ok tylko bezpiecznik daj większy bo może nie uciągnąć. |
_________________ Mój Chomik GSM
|
|
|
|
|
mrk69
Pomógł: 31 razy Wiek: 37 Dołączył: 25 Maj 2006 Posty: 1884 Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 30-11-2008, 20:23
|
|
|
p.s. Jak podłącze na krotko pod aku to powinno byc ok? W ogole to do zarowki ida 3 kable, masa i 2 zmienne plusy. Teoretycznie powinno byc tak, ze bez podlaczenia masy zarowka nie swieci, prawda? W moim przypadku swieci, a jak dolacze mase to swieci inaczej. Moze to jest jakis trop. |
_________________
|
|
|
|
|
albert1991
Pomógł: 24 razy Wiek: 33 Dołączył: 08 Cze 2008 Posty: 1071 Skąd: Kłodawa (konińskie)
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 30-11-2008, 21:50
|
|
|
mrk69, nie czytałem całego tematu ale zamien zarówki lewa z prawa i sprawdz czy jest to samo jak nie to moze zaróka jest rypnieta |
_________________ Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność - w kierowcy |
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 30-11-2008, 21:58
|
|
|
albert19912 napisał/a: | mrk69, nie czytałem całego tematu ale zamien zarówki lewa z prawa i sprawdz czy jest to samo | no właśnie, to przeczytaj od początku następnym razem
mrk69, zrob tak jak pisze Sucre79, i po problemie. Ja mam tak cala tylna lampe podlaczona (z wyjatkiem kierunku) i od ponad roku jest ok. Chyba ze chce ci sie dlubac i cala wiazka leciec cm po cm zeby sprawdzic gdzie tkwi problem. |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
mrk69
Pomógł: 31 razy Wiek: 37 Dołączył: 25 Maj 2006 Posty: 1884 Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 30-11-2008, 22:04
|
|
|
Zarowka jest ok, bo testowalem na dwoch roznych.
Ciechu78, moze jak znajde skad to puszcze nowy kabel od skrzynki tylko nie wiem jaki kolor z tej skrzynki idzie |
_________________
|
|
|
|
|
akj3
Pomógł: 26 razy Wiek: 38 Dołączył: 15 Lut 2007 Posty: 1108 Skąd: Orońsko
Województwo: Mazowieckie
Zaproszone osoby: 1
|
Wysłany: 30-11-2008, 22:36
|
|
|
Cytat: | mrk69, jak masz prawe dobre to pociągnij sobie wszystkie kable do lewej lampy i ok tylko bezpiecznik daj większy bo może nie uciągnąć |
to jest akurat głupi pomysł.
mrk69 zobacz czy Ci się kabel we wtyczce przy skrzynce bezpieczników nie upalił. Ja miałem tak w niebieskim tipku i nawet nie było tego widać. Ale jak sie dobrze przyjrzałem to zabaczyłem że otulina jest pęknięta a potem sie okazało że kabelek jest nadpalony. Przejrzyj dokładnie całą elektrykę od świateł, centymetr po centymetrze i znajdziesz. Tam nie ma cudów... |
_________________ banda złego |
|
|
|
|
mrk69
Pomógł: 31 razy Wiek: 37 Dołączył: 25 Maj 2006 Posty: 1884 Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 01-12-2008, 00:00
|
|
|
Ja nie moge znalezc, ale jest gdzies schemat tego ukladu? Niechcialbym namieszac jeszcze gorzej
** Dodano: 01-12-2008, 01:24 **
Sucre79, te kabelki są strasznie mizerne, więc odpada.
Ciechu78, tylne żarówki akurat tyle nie ciągną co przednie reflektory...kabel się rozgrzeje i popalę instalację |
_________________
|
|
|
|
|
gawor06
Pomógł: 8 razy Wiek: 33 Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 517 Skąd: Łód Polesie
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 01-12-2008, 11:34
|
|
|
hmmm skoro ci świeci nawet jak odepniesz mase to może styki w kostce pomyliłeś??? ja miałem tak w moim... zmieniłem kostki i jedna była oki, a drugo popierniczyłem... tzn podłączyłem tak że mijania słabo świeciła a drogowa wcale... dodatkowo żażyła mi się kontrolka długich tak lekko... sprawdz jeszcze raz koski czy styki są prawidłowo(masa tam gdzie ma być)... |
_________________ FIAT TIPO 1.6 DOHC + LPG
Škoda Favorit 135L 91r igła
|
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 01-12-2008, 19:23
|
|
|
gawor06, to co piszesz moze przyniesc skutek, zastanawia mnie tylko czy mrk69 cos majsterkowal przy kostkach, czy stalo sie to samoistnie
mrk69 napisał/a: | Ciechu78, tylne żarówki akurat tyle nie ciągną co przednie reflektory...kabel się rozgrzeje i popalę instalację | nie chodzilo mi o to ze masz poprowadzic z tylnej lampy na przod, tylko z lewego przodu na prawy przod. To co ja robilem to przeprowadzenie przewodow z lewego tylu na prawy tyl. Przeciaganie z tylu na przod mija sie z celem, bo latwiej byloby znalezc przyczyne. |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
maniutek
Pomógł: 18 razy Wiek: 39 Dołączył: 10 Paź 2007 Posty: 1174 Skąd: Warszawa(Ożarów Maz)
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 02-12-2008, 00:06
|
|
|
A ja powiem krotko....manetki odpadaja bo wlaczaja oba swiatla...odpada....
Obstawialbym, ze cos pokreciles z kostkami......tzn zle popodlaczales styki w kostkach....
jezeli natomiast nie to, to moze zwyczajnie kabel jest gdzies ulamany...moze dalej, niz wymieniles...przy wymianie ruszyles i sie kabelek polamal.... Przekaznik tez odpada, bo jedna lampa dziala Ci dobrze, a druga zle....bezpiecznik wiadomo ze odpada....skoro grzebales przy lampach, to tam poszukaj...... |
_________________ Maniuś
Jesteś kimś - miej swój cel...
Był Fiat 126p elegant
Był Fiat Tempra 1,6 Gaźnik
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS max gleba, tuning
Był OPEL TIGRA 1,6 16V 106PS + krótka skrzynia
Był OPEL OMEGA 3.0 24V 211PS + LPG BRC Automat
Była Honda Civic 1,5 V-Tec 114PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS + LPG BRC stan fabryczny
Był Opel Calibra 2.0 C20NE 115PS
Był Opel Omega 2.0 16V automatic gearbox
Był Opel Omega BFl 2.0 16V automat + low...
Był Chrysler Sebring Cabrio 2,5 V6
Był Opel Omega BFl 3.2 V6 Irmscher + manual gearbox
Było Audi A4 b5 (Na dojazdy do pracy)
Aktualnie Audi A6 C6 3.0 TDI (BMK) + TipTronic 264 PS |
|
|
|
|
mrk69
Pomógł: 31 razy Wiek: 37 Dołączył: 25 Maj 2006 Posty: 1884 Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 02-12-2008, 13:30
|
|
|
maniutek, W sumie to podejrzewam kabel, chociaż kostkę też obadam.. Czekam na nowy multimetr, bo stary sie rozleciał I będę działał. Na plusach powinno być koło 12 V albo więcej? Jeżeli włączę światło mijania to napięcie powinno być tylko na tym jednym kablu? A jak włączę drogowe to tylko na drugim? Mam nadzieję, że to tylko w kostce namieszałem....chociaż podłączyłem tak jak było kiedyś i specjalnie przekładałem po jednym kablu |
_________________
|
|
|
|
|
maniutek
Pomógł: 18 razy Wiek: 39 Dołączył: 10 Paź 2007 Posty: 1174 Skąd: Warszawa(Ożarów Maz)
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 02-12-2008, 17:25
|
|
|
mrk69 napisał/a: | Na plusach powinno być koło 12 V albo więcej? Jeżeli włączę światło mijania to napięcie powinno być tylko na tym jednym kablu? A jak włączę drogowe to tylko na drugim? |
dokladnie tak
a moze jednak namieszales...sprawdz...jesli nie, to obadaj cale kable...zobaczysz ze problem lezy wlasnie tu, wszelkiego rodzaju manetki, bezpieczniki, przekazniki odpadaja, bo jedna lampa swieci Ci prawidlowo |
_________________ Maniuś
Jesteś kimś - miej swój cel...
Był Fiat 126p elegant
Był Fiat Tempra 1,6 Gaźnik
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS max gleba, tuning
Był OPEL TIGRA 1,6 16V 106PS + krótka skrzynia
Był OPEL OMEGA 3.0 24V 211PS + LPG BRC Automat
Była Honda Civic 1,5 V-Tec 114PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS + LPG BRC stan fabryczny
Był Opel Calibra 2.0 C20NE 115PS
Był Opel Omega 2.0 16V automatic gearbox
Był Opel Omega BFl 2.0 16V automat + low...
Był Chrysler Sebring Cabrio 2,5 V6
Był Opel Omega BFl 3.2 V6 Irmscher + manual gearbox
Było Audi A4 b5 (Na dojazdy do pracy)
Aktualnie Audi A6 C6 3.0 TDI (BMK) + TipTronic 264 PS |
|
|
|
|
mrk69
Pomógł: 31 razy Wiek: 37 Dołączył: 25 Maj 2006 Posty: 1884 Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 02-12-2008, 21:40
|
|
|
Dzięki chłopaki za pomoc Sprawa rozwiązana. Kabel był przetarty i pękł, ale trochę się naszukałem..znalazłem zaraz za skrzynką 3 kable a tyle możliwości kombinacji...poza tym trzeba było dorobić nową masę spod aku. |
_________________
|
|
|
|
|
|