Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
[Rozwiązanie] Jedno słabe światło mijania
Autor Wiadomość
mrk69 



Pomógł: 31 razy
Wiek: 37
Dołączył: 25 Maj 2006
Posty: 1884
Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 29-11-2008, 21:00   [Rozwiązanie] Jedno słabe światło mijania

Dzisiaj zmieniłem żarówki na Osram Night Breaker....trochę się na nich zawiodłem, ale nie o tym. Chodzi o to, że prawe światło mijania świeci dobrze, a lewe jakoś słabo. Nie było tego widać tak mocno przy poprzednich żarówkach, ale teraz różnica jest zauważalna. Czy to wina masy? Skąd najlepiej pociągnąć nową masę do żarówki?
_________________
  
     Moneta
 
Sucre79 



Pomógł: 30 razy
Wiek: 45
Dołączył: 20 Kwi 2008
Posty: 1051
Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 29-11-2008, 21:05   

mrk69, sprawdź sobie masę na styku wtyczki żarówki bo może tylko styki w kostce się zabrudziły-psiknij jakimś wd-40 czy kontakt i może pomoże.
_________________
Mój Chomik GSM

  
 
mrk69 



Pomógł: 31 razy
Wiek: 37
Dołączył: 25 Maj 2006
Posty: 1884
Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 29-11-2008, 21:15   

Sucre79, zapomniałem dodać ;D przy okazji wymiany żarówek wymieniłem kostki i wsuwki ;D
_________________
     Moneta
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 29-11-2008, 21:21   

Sucre79, WD 40 NIE !!! bo to nie przewodzi prądu a wręcz utrudnia :lalala: kontakt albo pasta miedziana. Jeśli nigdy nie wymieniałeś kostek to zrób to bo kosztują parę złociszy a będziesz miał problem z głowy na bardzo długo.

** Dodano: 29-11-2008, 21:22 **
się spóźniłem :roll: z odpowiedzią
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
Tomek_ff 



Wiek: 40
Dołączył: 03 Wrz 2007
Posty: 205
Skąd: Grudziądz
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 29-11-2008, 21:33   

mrk69, wez sprawdz czy nie pochrzaniles kabelkow przy wymianie kostki , u mnie tak było , a byłem swiecie przekonany ,że zrobiłem dobrze :D
_________________
Była : Tempra 1,6 i.e cat. SX + LPG
Jest: BMW e36 coupe IS
     Moneta
 
 
Sucre79 



Pomógł: 30 razy
Wiek: 45
Dołączył: 20 Kwi 2008
Posty: 1051
Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 29-11-2008, 21:34   

mrk69, no to walnij nową masę spod aku i już ale najpierw sprawdź czy jest dobra czy zła no i przy okazji sprawdź napięcie na żarówkę bo tu też może być problem.
_________________
Mój Chomik GSM

  
 
mrk69 



Pomógł: 31 razy
Wiek: 37
Dołączył: 25 Maj 2006
Posty: 1884
Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 30-11-2008, 15:26   

Dzisiaj się trochę bawiłem. Zdjąłem kostkę z żarówki i patrzę świeci żarnik od mijania ok, ale jeszcze żarzy się ten od drogowych. Druga żarówka oczywiście ok i długie i mijania, dorobiłem nową masę spod aku. Poprawiło się to światło mijania, ale zniknęło zupełnie drogowe. Żarówka jest ok, bo na niejednej testowałem..co teraz? Gdzie szukać? Bezpiecznik jest ok. Zwarcia nie ma bo nie wywala nigdzie bezpiecznika. Jak zamieniłem styk od mijania i podpiąłem drogowe to drogowe się zapaliło, ale za to mijania zdechło. Tak jakby nie dolatywał prąd po przełączeniu na drogowe czy coś. Gdzie szukać? Gdzie w skrzynce wyłazi kabel na lewe długie? Już nie mam pomysłu....
_________________
     Moneta
 
Sucre79 



Pomógł: 30 razy
Wiek: 45
Dołączył: 20 Kwi 2008
Posty: 1051
Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 30-11-2008, 15:35   

mrk69, a przełącznik w kierownicy nie powoduje jakiegoś problemu? Mi wariowały kierunki i okazało się że padł właśnie w kierownicy. Spróbuj sprawdzić odłączając kostkę od niego i i na krótko zmieniaj drogowa na mijania i odwrotnie a bezpiecznika nie musi wcale przepalać przy zwarciu.
_________________
Mój Chomik GSM

  
 
mrk69 



Pomógł: 31 razy
Wiek: 37
Dołączył: 25 Maj 2006
Posty: 1884
Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 30-11-2008, 17:37   

A popsuta manetka nie włączałaby w ogóle żadnego światła? Od czego zacząć sprawdzać kable? Skrzynka bezpieczników?
_________________
     Moneta
 
Sucre79 



Pomógł: 30 razy
Wiek: 45
Dołączył: 20 Kwi 2008
Posty: 1051
Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 30-11-2008, 17:40   

mrk69, a może przekaźnik?
_________________
Mój Chomik GSM

  
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 30-11-2008, 17:49   

mrk69, to tak jakby stykalo ci gdzies przewody mijania i dlugich. Trzeba sprawdzic manetki, bo moze tam ci sie cos poprzecieralo
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
mrk69 



Pomógł: 31 razy
Wiek: 37
Dołączył: 25 Maj 2006
Posty: 1884
Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 30-11-2008, 20:17   

Poszedłem się przypatrzec co jest 5. Wyjalem manetke, poruszalem, podociskalem i nic. Podmienilem przekaznik na inny, poruszalem kablami przy skrzynce...dalej nic. Lewe drogowe martwe :( Czas na kable. W weekend sie tym zajme, ale mam pytanie...Od kad idzie kabel do lewej lampy? od skrzynki czy przed? Na tym schemacie z downa nic nie kumam
_________________
     Moneta
 
Sucre79 



Pomógł: 30 razy
Wiek: 45
Dołączył: 20 Kwi 2008
Posty: 1051
Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 30-11-2008, 20:22   

mrk69, jak masz prawe dobre to pociągnij sobie wszystkie kable do lewej lampy i ok tylko bezpiecznik daj większy bo może nie uciągnąć.
_________________
Mój Chomik GSM

  
 
mrk69 



Pomógł: 31 razy
Wiek: 37
Dołączył: 25 Maj 2006
Posty: 1884
Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 30-11-2008, 20:23   

p.s. Jak podłącze na krotko pod aku to powinno byc ok? W ogole to do zarowki ida 3 kable, masa i 2 zmienne plusy. Teoretycznie powinno byc tak, ze bez podlaczenia masy zarowka nie swieci, prawda? W moim przypadku swieci, a jak dolacze mase to swieci inaczej. Moze to jest jakis trop.
_________________
     Moneta
 
albert1991 



Pomógł: 24 razy
Wiek: 33
Dołączył: 08 Cze 2008
Posty: 1071
Skąd: Kłodawa (konińskie)
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 30-11-2008, 21:50   

mrk69, nie czytałem całego tematu ale zamien zarówki lewa z prawa i sprawdz czy jest to samo jak nie to moze zaróka jest rypnieta
_________________
Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność - w kierowcy
     assistance   Moneta
 
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 30-11-2008, 21:58   

albert19912 napisał/a:
mrk69, nie czytałem całego tematu ale zamien zarówki lewa z prawa i sprawdz czy jest to samo
no właśnie, to przeczytaj od początku następnym razem

mrk69, zrob tak jak pisze Sucre79, i po problemie. Ja mam tak cala tylna lampe podlaczona (z wyjatkiem kierunku) i od ponad roku jest ok. Chyba ze chce ci sie dlubac i cala wiazka leciec cm po cm zeby sprawdzic gdzie tkwi problem.
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
mrk69 



Pomógł: 31 razy
Wiek: 37
Dołączył: 25 Maj 2006
Posty: 1884
Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 30-11-2008, 22:04   

Zarowka jest ok, bo testowalem na dwoch roznych.
Ciechu78, moze jak znajde skad to puszcze nowy kabel od skrzynki tylko nie wiem jaki kolor z tej skrzynki idzie
_________________
     Moneta
 
akj3 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 38
Dołączył: 15 Lut 2007
Posty: 1108
Skąd: Orońsko
Województwo: Mazowieckie
Zaproszone osoby: 1
Wysłany: 30-11-2008, 22:36   

Cytat:
mrk69, jak masz prawe dobre to pociągnij sobie wszystkie kable do lewej lampy i ok tylko bezpiecznik daj większy bo może nie uciągnąć

to jest akurat głupi pomysł.

mrk69 zobacz czy Ci się kabel we wtyczce przy skrzynce bezpieczników nie upalił. Ja miałem tak w niebieskim tipku i nawet nie było tego widać. Ale jak sie dobrze przyjrzałem to zabaczyłem że otulina jest pęknięta a potem sie okazało że kabelek jest nadpalony. Przejrzyj dokładnie całą elektrykę od świateł, centymetr po centymetrze i znajdziesz. Tam nie ma cudów...
_________________
banda złego
     assistance   Moneta
 
 skype
 
mrk69 



Pomógł: 31 razy
Wiek: 37
Dołączył: 25 Maj 2006
Posty: 1884
Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 01-12-2008, 00:00   

Ja nie moge znalezc, ale jest gdzies schemat tego ukladu? Niechcialbym namieszac jeszcze gorzej

** Dodano: 01-12-2008, 01:24 **
Sucre79, te kabelki są strasznie mizerne, więc odpada.
Ciechu78, tylne żarówki akurat tyle nie ciągną co przednie reflektory...kabel się rozgrzeje i popalę instalację
_________________
     Moneta
 
gawor06 



Pomógł: 8 razy
Wiek: 33
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 517
Skąd: ŁódŸ Polesie
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 01-12-2008, 11:34   

hmmm skoro ci świeci nawet jak odepniesz mase to może styki w kostce pomyliłeś??? ja miałem tak w moim... zmieniłem kostki i jedna była oki, a drugo popierniczyłem... tzn podłączyłem tak że mijania słabo świeciła a drogowa wcale... dodatkowo żażyła mi się kontrolka długich tak lekko... sprawdz jeszcze raz koski czy styki są prawidłowo(masa tam gdzie ma być)...
_________________
FIAT TIPO 1.6 DOHC + LPG
Škoda Favorit 135L 91r igła
  
 
 skype
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 01-12-2008, 19:23   

gawor06, to co piszesz moze przyniesc skutek, zastanawia mnie tylko czy mrk69 cos majsterkowal przy kostkach, czy stalo sie to samoistnie

mrk69 napisał/a:
Ciechu78, tylne żarówki akurat tyle nie ciągną co przednie reflektory...kabel się rozgrzeje i popalę instalację
nie chodzilo mi o to ze masz poprowadzic z tylnej lampy na przod, tylko z lewego przodu na prawy przod. To co ja robilem to przeprowadzenie przewodow z lewego tylu na prawy tyl. Przeciaganie z tylu na przod mija sie z celem, bo latwiej byloby znalezc przyczyne.
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
maniutek 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 39
Dołączył: 10 Paź 2007
Posty: 1174
Skąd: Warszawa(Ożarów Maz)
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 02-12-2008, 00:06   

A ja powiem krotko....manetki odpadaja bo wlaczaja oba swiatla...odpada....
Obstawialbym, ze cos pokreciles z kostkami......tzn zle popodlaczales styki w kostkach....
jezeli natomiast nie to, to moze zwyczajnie kabel jest gdzies ulamany...moze dalej, niz wymieniles...przy wymianie ruszyles i sie kabelek polamal.... :) Przekaznik tez odpada, bo jedna lampa dziala Ci dobrze, a druga zle....bezpiecznik wiadomo ze odpada....skoro grzebales przy lampach, to tam poszukaj......
_________________
Maniuś

Miłego dnia życzę kolego Gość
Jesteś kimś - miej swój cel...
Był Fiat 126p elegant
Był Fiat Tempra 1,6 Gaźnik
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS max gleba, tuning
Był OPEL TIGRA 1,6 16V 106PS + krótka skrzynia
Był OPEL OMEGA 3.0 24V 211PS + LPG BRC Automat
Była Honda Civic 1,5 V-Tec 114PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS + LPG BRC stan fabryczny
Był Opel Calibra 2.0 C20NE 115PS
Był Opel Omega 2.0 16V automatic gearbox
Był Opel Omega BFl 2.0 16V automat + low...
Był Chrysler Sebring Cabrio 2,5 V6
Był Opel Omega BFl 3.2 V6 Irmscher + manual gearbox
Było Audi A4 b5 (Na dojazdy do pracy)
Aktualnie Audi A6 C6 3.0 TDI (BMK) + TipTronic 264 PS
     assistance   Moneta
 
 skype
 
mrk69 



Pomógł: 31 razy
Wiek: 37
Dołączył: 25 Maj 2006
Posty: 1884
Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 02-12-2008, 13:30   

maniutek, W sumie to podejrzewam kabel, chociaż kostkę też obadam.. Czekam na nowy multimetr, bo stary sie rozleciał ;D I będę działał. Na plusach powinno być koło 12 V albo więcej? Jeżeli włączę światło mijania to napięcie powinno być tylko na tym jednym kablu? A jak włączę drogowe to tylko na drugim? Mam nadzieję, że to tylko w kostce namieszałem....chociaż podłączyłem tak jak było kiedyś i specjalnie przekładałem po jednym kablu :sciana:
_________________
     Moneta
 
maniutek 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 39
Dołączył: 10 Paź 2007
Posty: 1174
Skąd: Warszawa(Ożarów Maz)
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 02-12-2008, 17:25   

mrk69 napisał/a:
Na plusach powinno być koło 12 V albo więcej? Jeżeli włączę światło mijania to napięcie powinno być tylko na tym jednym kablu? A jak włączę drogowe to tylko na drugim?

dokladnie tak

a moze jednak namieszales...sprawdz...jesli nie, to obadaj cale kable...zobaczysz ze problem lezy wlasnie tu, wszelkiego rodzaju manetki, bezpieczniki, przekazniki odpadaja, bo jedna lampa swieci Ci prawidlowo
_________________
Maniuś

Miłego dnia życzę kolego Gość
Jesteś kimś - miej swój cel...
Był Fiat 126p elegant
Był Fiat Tempra 1,6 Gaźnik
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS max gleba, tuning
Był OPEL TIGRA 1,6 16V 106PS + krótka skrzynia
Był OPEL OMEGA 3.0 24V 211PS + LPG BRC Automat
Była Honda Civic 1,5 V-Tec 114PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS + LPG BRC stan fabryczny
Był Opel Calibra 2.0 C20NE 115PS
Był Opel Omega 2.0 16V automatic gearbox
Był Opel Omega BFl 2.0 16V automat + low...
Był Chrysler Sebring Cabrio 2,5 V6
Był Opel Omega BFl 3.2 V6 Irmscher + manual gearbox
Było Audi A4 b5 (Na dojazdy do pracy)
Aktualnie Audi A6 C6 3.0 TDI (BMK) + TipTronic 264 PS
     assistance   Moneta
 
 skype
 
mrk69 



Pomógł: 31 razy
Wiek: 37
Dołączył: 25 Maj 2006
Posty: 1884
Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 02-12-2008, 21:40   

Dzięki chłopaki za pomoc :D Sprawa rozwiązana. Kabel był przetarty i pękł, ale trochę się naszukałem..znalazłem zaraz za skrzynką ;D 3 kable a tyle możliwości kombinacji...poza tym trzeba było dorobić nową masę spod aku.
_________________
     Moneta
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 30 days
Network load