Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Obroty na FULL i dymi !!
Autor Wiadomość
djdred 


Dołączył: 24 Cze 2009
Posty: 30
Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 30-11-2009, 21:14   Obroty na FULL i dymi !!

Witam, już miałem jechać w dalką podróż (ogólnie 800km) i mi padł mój ukochany Tipek. (na szczęście mam jeszcze C - bx)
Sprawa wyglądała tak : ruszam wrzucam 2-kę i nagle obroty na maxa do oporu, wskaznik turbiny do oporu, wycie na maxa i biały dym. Odpalałem jeszcze dwa razy to samo. Auto padło. Nie byłem jeszcze nigdzie w warsztacie ale znajomy mówi że turbina. Nie wiem co robić auto przecież warte max 2tyś a jak patrzę to regeneracja po 600-900 zł.
Pomocyyyyy :(
  
 
dziura 



Pomógł: 19 razy
Wiek: 45
Dołączył: 09 Maj 2008
Posty: 960
Skąd: Chorzów/Katowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 30-11-2009, 21:31   

djdred, sprawdź sobie poziom oleju,przeważnie jak pada turbo to zasysa ile wlezie
djdred napisał/a:
jak patrzę to regeneracja po 600-900 zł.

Tyle to kosztuje niestety :doubt:
_________________
TIPO 2.0 16V-sprzedany
Galant 2.5 V6 Sport Edition
     assistance   Moneta
 
lazik666 



Pomógł: 9 razy
Wiek: 37
Dołączył: 13 Mar 2009
Posty: 892
Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 30-11-2009, 21:40   

djdred, erentualnie pompa wtryskowa się zacieła i daje max dawkę wtrysku ON
_________________
“Jeśli rozmawiasz z Bogiem, jesteś religijny. Kiedy Bóg przemawia do ciebie jesteś chory psychicznie.” - House MD

I need more ViCoDiN

był Fiat TIPO 1.4ie LPG
i Tempra AbartH 1.6ie LPG i Bordowa 1.6
     Moneta
 
 
albert1991 



Pomógł: 24 razy
Wiek: 33
Dołączył: 08 Cze 2008
Posty: 1071
Skąd: Kłodawa (konińskie)
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 30-11-2009, 21:42   

lazik666, to by turbina nie dawała na maxa i by nia biało nie kopcił
_________________
Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność - w kierowcy
     assistance   Moneta
 
 
Raku 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 2622
Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 30-11-2009, 21:57   

Zesrały się uszczelniacze turbiny, turbo zaczęło wtłaczać olej silnikowy do komory spalania itd.

szukaj nowego serca i turbiny
_________________
klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+
     Moneta
 
 
lazik666 



Pomógł: 9 razy
Wiek: 37
Dołączył: 13 Mar 2009
Posty: 892
Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 01-12-2009, 08:08   

Co do kopcenia to może racja, ale jak turbozespół ulega uszkodeniu to przeważnie zawsze staje bo zniszczeniu ulegają łożyska i jest tylko kupa dumu bo olej wpada do silnika, silnik od tego nie łapie maksymalnych obrotów
_________________
“Jeśli rozmawiasz z Bogiem, jesteś religijny. Kiedy Bóg przemawia do ciebie jesteś chory psychicznie.” - House MD

I need more ViCoDiN

był Fiat TIPO 1.4ie LPG
i Tempra AbartH 1.6ie LPG i Bordowa 1.6
     Moneta
 
 
Raku 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 2622
Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 01-12-2009, 09:41   

Tak, ale czasem tak bywa, że krew bywa własnym pokarmem.

Nie pamiętam jak do dokładnie wygląda,
Raku napisał/a:
turbo zaczęło wtłaczać olej silnikowy do komory spalania itd

albo w samej sprężarce :roll: tylko skąd tam zapłon może temperatura.

Ogólnie jak dzieje się tak to można spodziewać się najgorszego.


Nie mam czasu szukać, a był w necie filmik jak BMW X5 własnie w ten sposób umiera na poboczu. Może ktoś Ci podrzuci link jak znajdzie.
_________________
klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+
     Moneta
 
 
albert1991 



Pomógł: 24 razy
Wiek: 33
Dołączył: 08 Cze 2008
Posty: 1071
Skąd: Kłodawa (konińskie)
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 01-12-2009, 16:29   

Raku napisał/a:
tylko skąd tam zapłon może temperatura.


dikladnie temperatura tam jest pare set jak nie pare tysiecy stopni C

http://www.youtube.com/watch?v=mV6XeDTP8V8
http://www.youtube.com/wa...feature=related
http://www.youtube.com/wa...feature=related
_________________
Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność - w kierowcy
     assistance   Moneta
 
 
lazik666 



Pomógł: 9 razy
Wiek: 37
Dołączył: 13 Mar 2009
Posty: 892
Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 01-12-2009, 18:19   

albert1991 napisał/a:
pare set jak nie pare tysiecy stopni C

Nie większa a nawet mniejsza niż temperatura spalin, czyli nie więcej niż 500oC w normalnym samochodzie.
Raku napisał/a:
czasem tak bywa, że krew bywa własnym pokarmem

Jeżeli ciągnie olej z turbiny w układzie dolotu będą ślady, jak wali olejem w wydech to dym jest niebieski lub siwy.
Ja dalej stawiam na zacięcie pompy, ale na 99% bo nie widze tego, nie słyszę i dotknąć nie mogę
_________________
“Jeśli rozmawiasz z Bogiem, jesteś religijny. Kiedy Bóg przemawia do ciebie jesteś chory psychicznie.” - House MD

I need more ViCoDiN

był Fiat TIPO 1.4ie LPG
i Tempra AbartH 1.6ie LPG i Bordowa 1.6
     Moneta
 
 
djdred 


Dołączył: 24 Cze 2009
Posty: 30
Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 06-12-2009, 20:19   

No i już wiem co jest. Przetarła się pompa. \
Do tego rozrząd na wykończeniu więc do wymiany.

Dzięki za podpowiedż :)
  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 32 days
Network load