|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Obroty na FULL i dymi !! |
Autor |
Wiadomość |
djdred
Dołączył: 24 Cze 2009 Posty: 30 Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 30-11-2009, 21:14 Obroty na FULL i dymi !!
|
|
|
Witam, już miałem jechać w dalką podróż (ogólnie 800km) i mi padł mój ukochany Tipek. (na szczęście mam jeszcze C - bx)
Sprawa wyglądała tak : ruszam wrzucam 2-kę i nagle obroty na maxa do oporu, wskaznik turbiny do oporu, wycie na maxa i biały dym. Odpalałem jeszcze dwa razy to samo. Auto padło. Nie byłem jeszcze nigdzie w warsztacie ale znajomy mówi że turbina. Nie wiem co robić auto przecież warte max 2tyś a jak patrzę to regeneracja po 600-900 zł.
Pomocyyyyy |
|
|
|
|
dziura
Pomógł: 19 razy Wiek: 45 Dołączył: 09 Maj 2008 Posty: 960 Skąd: Chorzów/Katowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 30-11-2009, 21:31
|
|
|
djdred, sprawdź sobie poziom oleju,przeważnie jak pada turbo to zasysa ile wlezie
djdred napisał/a: | jak patrzę to regeneracja po 600-900 zł. |
Tyle to kosztuje niestety |
_________________ TIPO 2.0 16V-sprzedany
Galant 2.5 V6 Sport Edition |
|
|
|
|
lazik666
Pomógł: 9 razy Wiek: 37 Dołączył: 13 Mar 2009 Posty: 892 Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 30-11-2009, 21:40
|
|
|
djdred, erentualnie pompa wtryskowa się zacieła i daje max dawkę wtrysku ON |
_________________ “Jeśli rozmawiasz z Bogiem, jesteś religijny. Kiedy Bóg przemawia do ciebie jesteś chory psychicznie.” - House MD
I need more ViCoDiN
był Fiat TIPO 1.4ie LPG
i Tempra AbartH 1.6ie LPG i Bordowa 1.6 |
|
|
|
|
albert1991
Pomógł: 24 razy Wiek: 33 Dołączył: 08 Cze 2008 Posty: 1071 Skąd: Kłodawa (konińskie)
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 30-11-2009, 21:42
|
|
|
lazik666, to by turbina nie dawała na maxa i by nia biało nie kopcił |
_________________ Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność - w kierowcy |
|
|
|
|
Raku
Pomógł: 18 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 2622 Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
|
|
|
|
|
lazik666
Pomógł: 9 razy Wiek: 37 Dołączył: 13 Mar 2009 Posty: 892 Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 01-12-2009, 08:08
|
|
|
Co do kopcenia to może racja, ale jak turbozespół ulega uszkodeniu to przeważnie zawsze staje bo zniszczeniu ulegają łożyska i jest tylko kupa dumu bo olej wpada do silnika, silnik od tego nie łapie maksymalnych obrotów |
_________________ “Jeśli rozmawiasz z Bogiem, jesteś religijny. Kiedy Bóg przemawia do ciebie jesteś chory psychicznie.” - House MD
I need more ViCoDiN
był Fiat TIPO 1.4ie LPG
i Tempra AbartH 1.6ie LPG i Bordowa 1.6 |
|
|
|
|
Raku
Pomógł: 18 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 2622 Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 01-12-2009, 09:41
|
|
|
Tak, ale czasem tak bywa, że krew bywa własnym pokarmem.
Nie pamiętam jak do dokładnie wygląda,
Raku napisał/a: | turbo zaczęło wtłaczać olej silnikowy do komory spalania itd |
albo w samej sprężarce tylko skąd tam zapłon może temperatura.
Ogólnie jak dzieje się tak to można spodziewać się najgorszego.
Nie mam czasu szukać, a był w necie filmik jak BMW X5 własnie w ten sposób umiera na poboczu. Może ktoś Ci podrzuci link jak znajdzie. |
_________________ klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+ |
|
|
|
|
albert1991
Pomógł: 24 razy Wiek: 33 Dołączył: 08 Cze 2008 Posty: 1071 Skąd: Kłodawa (konińskie)
Województwo: Wielkopolskie
|
|
|
|
|
lazik666
Pomógł: 9 razy Wiek: 37 Dołączył: 13 Mar 2009 Posty: 892 Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 01-12-2009, 18:19
|
|
|
albert1991 napisał/a: | pare set jak nie pare tysiecy stopni C |
Nie większa a nawet mniejsza niż temperatura spalin, czyli nie więcej niż 500oC w normalnym samochodzie. Raku napisał/a: | czasem tak bywa, że krew bywa własnym pokarmem |
Jeżeli ciągnie olej z turbiny w układzie dolotu będą ślady, jak wali olejem w wydech to dym jest niebieski lub siwy.
Ja dalej stawiam na zacięcie pompy, ale na 99% bo nie widze tego, nie słyszę i dotknąć nie mogę |
_________________ “Jeśli rozmawiasz z Bogiem, jesteś religijny. Kiedy Bóg przemawia do ciebie jesteś chory psychicznie.” - House MD
I need more ViCoDiN
był Fiat TIPO 1.4ie LPG
i Tempra AbartH 1.6ie LPG i Bordowa 1.6 |
|
|
|
|
djdred
Dołączył: 24 Cze 2009 Posty: 30 Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 06-12-2009, 20:19
|
|
|
No i już wiem co jest. Przetarła się pompa. \
Do tego rozrząd na wykończeniu więc do wymiany.
Dzięki za podpowiedż |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|