|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Planowanie głowicy w 1.6 |
Autor |
Wiadomość |
Kabar
Wiek: 47 Dołączył: 03 Lut 2005 Posty: 109 Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 03-02-2005, 16:02 Planowanie głowicy w 1.6
|
|
|
Planował ktoś głowicę w 1.6?
W książce WKŁ piszą że nie wolno planować a jedynie docierać na stole traserskim.
Trochę to dziwne. Jeśli tak to po każdym ściągnięciu głowicy trzebaby ją wymienić na nową.
Jak myślicie? |
|
|
|
|
sloneczna
Pomógł: 2 razy Dołączył: 13 Sty 2005 Posty: 370 Skąd: ostrzeszów wlkp
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 03-02-2005, 16:16
|
|
|
w 1,6 planowałem i docierałem gniazda po zerwanym pasku.
Oczywiście w wyspecjalizowanym warsztacie.Koszt 100 zł |
|
|
|
|
romano
Pomógł: 56 razy Dołączył: 09 Sty 2005 Posty: 2132 Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 03-02-2005, 16:37
|
|
|
sloneczna napisał/a: | w 1,6 planowałem i docierałem gniazda po zerwanym pasku.
Oczywiście w wyspecjalizowanym warsztacie.Koszt 100 zł |
A dużo zdjąłeś materiału ? czy tylko wyrównałeś płaszczyzne.
Niestety silniki w naszych furach są kolizyjne i trzeba uważać z paskiem rozrządu, zalecana wymiana co 60 tyś.km a nie jak instrukcja pisze przy ponad 100 tys. |
_________________ Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE
|
|
|
|
|
Kabar
Wiek: 47 Dołączył: 03 Lut 2005 Posty: 109 Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 03-02-2005, 16:41
|
|
|
Ja miałem wyrównywaną tylko
Z tego co wiem to 0,15 mm |
|
|
|
|
romano
Pomógł: 56 razy Dołączył: 09 Sty 2005 Posty: 2132 Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 03-02-2005, 17:00
|
|
|
Po każdym zdjęciu głowicy należy ją wyrównać i z tym chyba nie ma problemu. Natomiast jak wygląda sprawa z planowaniem np 1mm, robił ktoś to ?
Niektóre silniki mają znaki na głowicy wskazujące ile można zdjąć materiału, ale Fiat takiego czegoś nie stosuje, a szkoda. |
_________________ Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE
|
|
|
|
|
Radke
Pomógł: 8 razy Wiek: 48 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 1240 Skąd: Błonie k/W-wy
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 03-02-2005, 17:46
|
|
|
Panowie,
Nie próbujcie sami planować głowicy.
Planowanie głowicy nie jest wcale takie proste; można sobie narobić sporo kłopotów.
Jestem zdania, że lepiej oddać to w ręce specjalistów - nie mówię o przydrożnym warsztacie tylko firmach, które robią to profesjonalnie. Nie kosztuje to dużo a można sobie zaoszczędzić sporo kłopotów. W skrócie: po źle splanowanej głowicy będą z silnikiem same problemy np: wycieki lub ubytki płynów, brak ciśnienia, niestabilna praca na biegu jałowym itd. |
_________________ Pozdrawiam
Moja Tempra to już historia. Obecnie jest:
* Opel Astra Caravan 1.7DTL
* Citroen C4 Grand Picasso aut
* Fiat Uno 1.4 VAN
* Polonez Truck Plus 1.9d
zapraszam na: www.trade-r.pl |
|
|
|
|
Kabar
Wiek: 47 Dołączył: 03 Lut 2005 Posty: 109 Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 03-02-2005, 17:52
|
|
|
Ja wcale nie chciałem sam planować bo tego raczej dobrze się nie da.
Tolerancja płaszczyzny wynosi 0,05 mm, więc w warunkach domowych nie da się tego zrobić.
Robiłem to w jednym z lepszych zakładów w Łodzi i za planowanie, wykręcenie ułamanej szpilki i sprawdzenie szczelności płaszcza wodnego oraz zaworów dałem 126 zł.
http://www.ceglinski.g1.pl/zaklad/zaklad.htm |
|
|
|
|
Radke
Pomógł: 8 razy Wiek: 48 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 1240 Skąd: Błonie k/W-wy
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 04-02-2005, 08:41
|
|
|
Kabar napisał/a: | Ja wcale nie chciałem sam planować bo tego raczej dobrze się nie da.
Tolerancja płaszczyzny wynosi 0,05 mm, więc w warunkach domowych nie da się tego zrobić.
Robiłem to w jednym z lepszych zakładów w Łodzi i za planowanie, wykręcenie ułamanej szpilki i sprawdzenie szczelności płaszcza wodnego oraz zaworów dałem 126 zł.
http://www.ceglinski.g1.pl/zaklad/zaklad.htm |
Ja wcale nie pisałem tego do Ciebie.
To była ogólna informacja, do wszystkich więc nie czuj się urażony.
Tak na marginesie, można by książkę napisać o podobnych eksperymentach w warunkach domowych. Sam kiedyś znałem kilku takich czubków...i wiem, co z takich eksperymentów wyszło |
_________________ Pozdrawiam
Moja Tempra to już historia. Obecnie jest:
* Opel Astra Caravan 1.7DTL
* Citroen C4 Grand Picasso aut
* Fiat Uno 1.4 VAN
* Polonez Truck Plus 1.9d
zapraszam na: www.trade-r.pl |
|
|
|
|
Kabar
Wiek: 47 Dołączył: 03 Lut 2005 Posty: 109 Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 04-02-2005, 09:13
|
|
|
Wcale nie czuję się urażony Sam tylko wymieniałem uszczelniacze, polerowałem i docierałem zawory. |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|