|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
jaki olej |
Autor |
Wiadomość |
MARIOVIRUS
Pomógł: 18 razy Wiek: 35 Dołączył: 30 Sty 2008 Posty: 571 Skąd: Bolesławiec
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 05-05-2009, 21:41 jaki olej
|
|
|
Witam mam takie pytanko doradzcie mi mojemu tipkowi szczelilo juz 232 tys tydzien temu zalozylem LPG i sie zastanawiam czy nie zmienic oleju z 10w40 na 15w40 oleju troszke pije a troche ucieka pokrywa zaworow ale kazdy troche pije tym bardziej ze mam ciezka noge i to tez ma wplyw na ubywanie oleju ale jak dotad to banka 5l oleju na rok starcza z dolewkami i nie wiem czy lac gestrzy czy dalej jezdzic na tym co jezdze a pytam bo w opelu podobno maja taniutki olej za 5l troche ponad 40zł to bym sobie kupil i tu do was pytanie wypowiedzcie sie |
_________________ Tipo 1,6 I.E. 94r +LPG 835c1,000 było
Mercedes W123 200D 81r jest
Fiat Marea 2.0 20V 98r była
BMW E34 2.0 vanos był
Golf II 1.3 90r. był
Vento 1,8 LPG 94 był
Audi 80 2.6 94 było
Audi 100c4 2.8 quattro bylo
Fiat Tipo 1.8 92 jest |
|
|
|
|
lazik666
Pomógł: 9 razy Wiek: 37 Dołączył: 13 Mar 2009 Posty: 892 Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 05-05-2009, 22:03
|
|
|
stasze silniki lepiej trzymać na gęstym oleju i częściej wymieniać, tym bardziej na lpg |
_________________ “Jeśli rozmawiasz z Bogiem, jesteś religijny. Kiedy Bóg przemawia do ciebie jesteś chory psychicznie.” - House MD
I need more ViCoDiN
był Fiat TIPO 1.4ie LPG
i Tempra AbartH 1.6ie LPG i Bordowa 1.6 |
|
|
|
|
GrzesiekK.
Pomógł: 43 razy Wiek: 43 Dołączył: 17 Paź 2006 Posty: 1290 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 06-05-2009, 12:23
|
|
|
MARIOVIRUS, szczerze ci powiem nie zmieniaj na 15w40 [mineralny] jesli masz ciezka noge, druga sprawa olej GM o ktorym piszesz jest jak to ujac .... hmmm nie za dobry ;] |
_________________ FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...
ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]
ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy |
|
|
|
|
Jelcyn
Pomógł: 59 razy Wiek: 37 Dołączył: 19 Gru 2008 Posty: 3248 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 06-05-2009, 12:30
|
|
|
lazik666 napisał/a: | stasze silniki lepiej trzymać na gęstym oleju | bynajmniej nie chodzi tu o wiek, tylko o jego stan techniczny. jeśli jest w stanie, nazwijmy to ,,agonalnym'' to faktycznie warto przejść na gęstszy mineralny, ale nawet 20 letni motor może nie puszczać oleju dołem, mieć ok kompresję i inne ,,wymiary wewnętrzne'' wtedy lejesz normalny olej jaki przewidział producent. |
_________________ NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA |
|
|
|
|
egon
Pomógł: 57 razy Wiek: 42 Dołączył: 17 Paź 2007 Posty: 5516 Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
|
Wysłany: 06-05-2009, 21:27
|
|
|
jelcyn666 napisał/a: | lazik666 napisał/a: | stasze silniki lepiej trzymać na gęstym oleju | bynajmniej nie chodzi tu o wiek, tylko o jego stan techniczny. jeśli jest w stanie, nazwijmy to ,,agonalnym'' to faktycznie warto przejść na gęstszy mineralny, ale nawet 20 letni motor może nie puszczać oleju dołem, mieć ok kompresję i inne ,,wymiary wewnętrzne'' wtedy lejesz normalny olej jaki przewidział producent. |
No tak, ale z drugiej strony, wyeliminowanie takich wycieków w tym silniku, oraz doprowadzenie go do stanu powiedzmy dobrego to wcale nie taki duzy koszt. |
_________________ VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa |
|
|
|
|
Jelcyn
Pomógł: 59 razy Wiek: 37 Dołączył: 19 Gru 2008 Posty: 3248 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 06-05-2009, 21:48
|
|
|
egon., nawet silniki z 200-250tyś km mają duże szansę być zdrowe, to już nie czasy maluchów, gdzie co 50tyś trzeba było remont robić |
_________________ NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA |
|
|
|
|
MARIOVIRUS
Pomógł: 18 razy Wiek: 35 Dołączył: 30 Sty 2008 Posty: 571 Skąd: Bolesławiec
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 06-05-2009, 21:52
|
|
|
dzieki za opinie zostane jeszcze przy 10W40 jak zacznie miec apetyt na olej to wtedy zmienie na gestrzy a pokrywe zaworow uszczelnie i bedzie po klopocie bo dolem nigdzie nie cieknie a i spaliny nie maja zmienionego koloru wiec narazie niech jezdzi jak jezdzil |
_________________ Tipo 1,6 I.E. 94r +LPG 835c1,000 było
Mercedes W123 200D 81r jest
Fiat Marea 2.0 20V 98r była
BMW E34 2.0 vanos był
Golf II 1.3 90r. był
Vento 1,8 LPG 94 był
Audi 80 2.6 94 było
Audi 100c4 2.8 quattro bylo
Fiat Tipo 1.8 92 jest |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 06-05-2009, 22:00
|
|
|
a z ciekawości się spytam ,.. co by się stało, jak bym półsyntetyka zamienił na syntetyka w tipo ?:D |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
Jelcyn
Pomógł: 59 razy Wiek: 37 Dołączył: 19 Gru 2008 Posty: 3248 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 06-05-2009, 22:01
|
|
|
MARIOVIRUS napisał/a: | zacznie miec apetyt na olej to wtedy zmienie na gestrzy | wtedy to ma szansę działać, jak masz silnik zdrowy to go nie męcz gęstym |
_________________ NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA |
|
|
|
|
GrzesiekK.
Pomógł: 43 razy Wiek: 43 Dołączył: 17 Paź 2006 Posty: 1290 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 07-05-2009, 21:34
|
|
|
Panowie, widze ze popelniacie jeden wazny blad, bierzecie pod uwage tzw "gestosc" oleju na zimno i chyba nie do konca wiecie z czym to się je, im olej bardziej gesty na zimno tym ma gorsze parametry smarne przy rozruchu zwlaszcza w zimie, dlaczego nikt nie stosuje swietnych wyczynowych olei 20W60 w niskich temperaturach?? Moment rozruchu silnika na zimno to chwila w ktorej ma on najgorsze smarowanie, im wyzszy pierwszy indeks w oznaczeniu oleju tym gorsze wlasciwosci smarne wlasnie porzy rozruchu, sprawdzcie sobie jakie sa temp plyniecia dla oleju 15W a jakie np dla 10W.
Teraz coś odnosnie drugiego indeksu w oznaczeniu, im wyzszy tym lepsze wlasciwosci smarne oleju w wysokich temperaturach i tak naprawde ten parametr jest dla nas najwazniejszy, latwo sprawdzic co sie dzieje z mineralnym 15W40 gdy osiagnie temp 100stopni a jak w tej temp zachowuje sie pol lub full syntetyk.
Inna sprawa ze olej olejowy nie rowny, moje V6 olej Mobila piło sobie ze 2x wiecej niz Agipa tej samej klasy... |
_________________ FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...
ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]
ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy |
|
|
|
|
Lasgo07
Pomógł: 7 razy Wiek: 36 Dołączył: 14 Wrz 2008 Posty: 1802 Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 08-05-2009, 21:00
|
|
|
To i ja się dopiszę do tematu. W moim Tipku poprzedni właściciel nie pamiętał dobrze jaki olej do niego dolewał ponieważ bańkę wyrzucił. Powiedział tylko że Mobil. Więc sie go zapytałem czy może SuperS 10w40. Powiedział że prawdopobonie tak, nawet był pewien że tak, no i taki olej dolewałem. Niedawno dotarłem do jeszcze poprzedniego właściciela który okazało się że mieszka 2 ulice ode mnie i on powiedział że nalał tam oleju mineralnego Mobil M 15w40. Wniosek z tego że pomieszałem dwa oleje tej samej marki. Teraz pytanie. Słyszałem że do samochodow z LPG powinno sie stosować właśnie olej półsyntetyczny 10w40 taki jak ja dolewałem. Dodam że silnik nie bierze ani grama oleju, to co ubywa to oczywiscie ze sławnej uszczelki pod zaworami. Czy zalecacie mi właśnie ten olej ? Czy lepiej mineralny ?
** Dodano: 08-05-2009, 22:02 **
Dodam jeszcze że olej jest wogóle nie przepalony a już ma zrobione jakies 10 000 km. To świadczy chyba o bardzo dobrym stanie silnika prawda ? |
_________________ FIAT COUPE 2,0 16V 139KM |
|
|
|
|
GrzesiekK.
Pomógł: 43 razy Wiek: 43 Dołączył: 17 Paź 2006 Posty: 1290 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 08-05-2009, 21:46
|
|
|
Lasgo07, jak nie pije oleju, nie ma wyciekow duzych lej polsyntetyk |
_________________ FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...
ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]
ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy |
|
|
|
|
egon
Pomógł: 57 razy Wiek: 42 Dołączył: 17 Paź 2007 Posty: 5516 Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
|
Wysłany: 08-05-2009, 21:53
|
|
|
GrzesiekK. napisał/a: | , jak nie pije oleju, nie ma wyciekow duzych lej polsyntetyk |
Dokładnie
Lasgo07 napisał/a: | a już ma zrobione jakies 10 000 km |
To juz wymiana mu by sie nalezała |
_________________ VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa |
|
|
|
|
Lasgo07
Pomógł: 7 razy Wiek: 36 Dołączył: 14 Wrz 2008 Posty: 1802 Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 08-05-2009, 22:22
|
|
|
egon., No własnie jutro będę wymieniał wraz z filtrem bo we wtorek wyjeżdzam do Gdańska i należy to zrobić |
_________________ FIAT COUPE 2,0 16V 139KM |
|
|
|
|
n-e-o
Pomógł: 2 razy Wiek: 38 Dołączył: 19 Lut 2008 Posty: 332 Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 08-05-2009, 23:12
|
|
|
Lasgo07 napisał/a: | To i ja się dopiszę do tematu. W moim Tipku poprzedni właściciel nie pamiętał dobrze jaki olej do niego dolewał ponieważ bańkę wyrzucił. Powiedział tylko że Mobil. Więc sie go zapytałem czy może SuperS 10w40. Powiedział że prawdopobonie tak, nawet był pewien że tak, no i taki olej dolewałem. Niedawno dotarłem do jeszcze poprzedniego właściciela który okazało się że mieszka 2 ulice ode mnie i on powiedział że nalał tam oleju mineralnego Mobil M 15w40. Wniosek z tego że pomieszałem dwa oleje tej samej marki. |
Olej był wymieniany na nowy, a poprzedni był spuszczony do końca. To po pierwsze.
Po drugie. Ojciec poradził wlać pół syntetyk, bo mineralny jest 'za słaby', tak więc taki zakupiłem (Mobil 1 S). Olej ma przejechane bardzo mało. Tak, że nie wiem jaki jest sens jego wymiany (to samo filtr oleju). Zmieniany był z pół roku temu i jak sam zauważyłeś, nie jest jeszcze przepalony (choć w silnikach z gazem to raczej normalne). |
_________________ Był:
Fiat Tipo 1.6 KAT (1990r)...
Opel Astra 1.6 @ 2.0 (1993r)
Jest:
Vectra B 2.0 16V LPG Lovato (1998r)
Gość, Twoje auto jest najładniejsze |
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 09-05-2009, 09:48
|
|
|
n-e-o napisał/a: | Po drugie. Ojciec poradził wlać pół syntetyk, bo mineralny jest 'za słaby' | nie wiem co masz przez to na myśli. Za słaby olej...
n-e-o napisał/a: | Olej ma przejechane bardzo mało. Tak, że nie wiem jaki jest sens jego wymiany (to samo filtr oleju). Zmieniany był z pół roku temu i jak sam zauważyłeś, nie jest jeszcze przepalony | olej nie wymienia się na wygląd, tym bardziej półsyntetyk, tylko od ilości przejechanych kilometrów. Filtr oleju powinien być wymieniany każdorazowo wraz z wymianą oleju. Fiat zalecał wymianę co 15tyś, ale większość z nas i tak wymienia co około 10tyś (wkońcu autka już mają parę naście latek) |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
n-e-o
Pomógł: 2 razy Wiek: 38 Dołączył: 19 Lut 2008 Posty: 332 Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 09-05-2009, 09:58
|
|
|
ciechu napisał/a: | nie wiem co masz przez to na myśli. Za słaby olej... |
Zacytowałem słowa ojca, który uznał, że lepiej wlać półsyntetyk niż mineralny, bo ten się nie nadaje (nie wiem czemu). |
_________________ Był:
Fiat Tipo 1.6 KAT (1990r)...
Opel Astra 1.6 @ 2.0 (1993r)
Jest:
Vectra B 2.0 16V LPG Lovato (1998r)
Gość, Twoje auto jest najładniejsze |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 09-05-2009, 15:07
|
|
|
Producenci generalnie zalecają stosowanie olejów syntetycznych i półsyntetycznych do samochodów nowych, bądź z nowymi silnikami. Konstrukcje jednostek napędowych są bowiem do nich specjalnie przygotowane. Natomiast w starszych samochodach o nie wysilonych jednostkach napędowych lepiej stosować oleje mineralne, zwłaszcza wtedy, gdy wcześniej w silniku znajdował się olej mineralny.
Dlaczego do używanych samochodów lepiej stosować olej mineralny? Starsze silniki mają odłożone osady nagaru, szczególnie na krawędziach, które przy zastosowaniu oleju syntetycznego zostają wymyte i są puszczone w obieg. Mogą dostać się na powierzchnie tłoków i panewek, gładzi cylindra i je uszkodzić lub zarysować.
Kiedy wymieniać olej? Zgodnie z instrukcją obsługi, to znaczy po osiągnięciu określonego przebiegu. Dla współcześnie produkowanych samochodów jest to 10, 15, 20 lub nawet 30 tys. km lub po upływie roku, w zależności od tego, co nastąpi szybciej. |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
Kamitchi
Pomógł: 2 razy Wiek: 40 Dołączył: 23 Lis 2004 Posty: 317 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 07-06-2009, 10:13
|
|
|
Powiem tak:
Nie wiem skad jest w/w tekst. Taka jest prawda, ze chyba u nas jest zakorzenione ze olej syntetyczny to jakies super, extra turbo burbo- moze selektol wyrobil taka opinie ze wszystko co lepsze od niego musi byc hiper. Ale do rzeczy.
Nowoczesne silniki? Alfa Romeo, lata 70... otwierasz maske i masz "Agip Sint 2000". Wiec prosze nie powielac, ze tylko nowoczesne silniki- bo takie silniki sa juz w produkcji dziesieciolecia:). Nie pamietam silniki fiata DOHC jaki olej mialy polecany- ma na mysli ten DOHC w 125... chyba tez syntetyczny.
Nigdy nie uzywalem i nie bede uzywac oleju minertalnego w swoim samochodzie- za bardzo je lubie. Jakis nagar? Moze i xx lat temu byloby to mozliwe, no chyba ze ktos od nowosci jezdzi na kiepskim oleju, ktorego nie wymienia, to moze sie bac. Aktualnie skoda ojca ma ponad 200 tys km. Niedawno na autrostradzie (wg. gps) jechala 204 km/h (i trzy dni zrobila po polskich drogach 2800km). Silnik pracuje tak samo jakby miala 100 tys. Po 14 godzinach wraca do domu i... czlowiek klepie ja po czółku . Czyli co? juz sie osad zrobil, ktory atakuje kanaliki, juz pora zmieniec na mineralny? (od nowosci jezdzi na syntetyku 5w50). A dlaczego w tak dobrej kondycji jest silnik? Bo olej ma dobre paramentry....
Nawet jak producent zaleca wymiane co 30 tys, to dobrym posunieciem jest wymiana co 10-15 tys. Bo producent nie przewiduje ze jego dzisiejszy samochod bedzie jezdzic 20 lat i mial przebieg 500 tys km. A czestsza zmiana oleju napewno nie zaszkodzi .
pzdr. |
_________________ cuoresportivo 2.0 16v |
|
|
|
|
egon
Pomógł: 57 razy Wiek: 42 Dołączył: 17 Paź 2007 Posty: 5516 Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
|
Wysłany: 07-06-2009, 10:16
|
|
|
Kamitchi napisał/a: | Nawet jak producent zaleca wymiane co 30 tys, to dobrym posunieciem jest wymiana co 10-15 tys. Bo producent nie przewiduje ze jego dzisiejszy samochod bedzie jezdzic 20 lat i mial przebieg 500 tys km. A czestsza zmiana oleju napewno nie zaszkodzi .
|
Zgadzam sie |
_________________ VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa |
|
|
|
|
KrzychuB
Pomógł: 45 razy Wiek: 40 Dołączył: 11 Cze 2009 Posty: 3983 Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
|
Wysłany: 14-06-2009, 17:22
|
|
|
ze sie tak podepne pod temat poprzedni wlasciciel mojego tipka lał olej polsyntetyk LOTOS - dobre to jest ?? moj silniczek ma 81.000 i jest z gazem. A moze zmienic olej na inny?? |
_________________ Mój Scenic https://www.facebook.com/RenaultScenicKrzychuB/
|
|
|
|
|
Jelcyn
Pomógł: 59 razy Wiek: 37 Dołączył: 19 Gru 2008 Posty: 3248 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 14-06-2009, 17:26
|
|
|
półsyntetyk jest ok, ale w nastoletnim samochodzie spodziewał bym się większego przebiegu. ile temu był wymieniany? czy ta krewna/znajoma(sory, że nie pamiętam dokładnie) też nie potrafi określić dokładnie kiedy? jak nie wiesz kiedy, to dla czystego sumienia lepiej wymienić |
_________________ NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA |
|
|
|
|
KrzychuB
Pomógł: 45 razy Wiek: 40 Dołączył: 11 Cze 2009 Posty: 3983 Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
|
Wysłany: 14-06-2009, 17:28
|
|
|
mowi ze niedawno hehe wymieniala, juz sam nie wiem a przegieg jest maly bo silnik jest po wymianie. czyli zostawic polsyntetyk cz moze dac mu mineralny lotos. |
_________________ Mój Scenic https://www.facebook.com/RenaultScenicKrzychuB/
|
|
|
|
|
Jelcyn
Pomógł: 59 razy Wiek: 37 Dołączył: 19 Gru 2008 Posty: 3248 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 14-06-2009, 17:40
|
|
|
krzychTIPOspeed, dobra rada, zacznij czytać. dokładną odpowiedź masz kilka postów wyżej. TO JUŻ BYŁO, PRZEWIŃ STRONĘ DO GÓRY I POCZYTAJ!!!
Ps.: bo nie pierwszy raz zwracamy ci o to uwagę |
_________________ NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA |
|
|
|
|
luki21
Pomógł: 26 razy Wiek: 38 Dołączył: 06 Sie 2007 Posty: 1386 Skąd: Głowno
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 14-06-2009, 17:41
|
|
|
krzychTIPOspeed, masz analoga czy DGT jeżeli DGT to możesz mieć przebieg 281000 bo się kasuje licznik przy 200000
co do oleju wg mnie to lotos to najgorsze zło |
_________________ 1) Marea 1.6 16V SX - 1997
2) Marea Weekend 1.8 16V HLX - 1997
3) Scenic 1.6 8v - 1998
4) Scenic 1.9 dci - 2003
Kto szybko jedzie tego wolno niosą!!! |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|