Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Ogromny problem, nie dziala nic!! PILNE!
Autor Wiadomość
pawel200388 


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 12 Sie 2006
Posty: 69
Skąd: Skierki
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 23-05-2007, 17:08   Ogromny problem, nie dziala nic!! PILNE!

Mam z moimsamochodem ogromny problem i musze do jutra rana wszystko naprawic, a nie mam pojecia co jest grane.. Otoz... otwieram samochod z pilota (wszstko dziala) przekrecam kluczyk, opuszczam szyby i... wszystko przestaje dzialac. Prawdopodobnie mam gdzies gigantyczne zwarcie. Na wyjetym kluczyku dziala wszystko to co powinno dzialac, czyli swiatla stopu, radio, klakson. Ale po przekreceniu klucxzyka na desce rozdzielczej swieci sie tylko dioda Economy i podstawowy zestaw wskaznikow. Problem w tym ze swieci wsioo naraz, czyli kontrolka od kierunkow, swiatel mijania, dlugich, ogrzewania szyby tylnej. Radio przestaje wtedy grac, swiatla stopu gasna, nie dzialaja kierunki, zadne swiatla. Jednym slowem zero elektryki. Przy przekrecaniu kluczyka w pozycje spoczunku slychac w przekaznikach pod maska i pod deska rozdzielcza 2-sekundowe terkotanie.
Boje sie nawet do elektryka z tym jechac, bo nie wiem jak sie zacwa samocchod na dluzsza mete na takim zwarciu (silnik dziala). Nie wspominam juz o mandatach za swiatla, kierunki itd.
Jeszcze jeden problem, szyby mam otwarte i bbez kluczyka nie zamkne ich. Chcialem wiec zamknac samochod alarmem, jednak pomyslalem ze jakis kot wskoczy przez okno i bede co 10 minut schodzil go wylaczac. No to juz dalem sobie spokoj z zamykaniem, ale chcialem sprawdzic jak zadziala centralny zamek. No wiec w drzwiach kierowcy wcisnalem guzik i... przekazniki zaterkotaly i zaczely wydawac dziwny pisk (jakby cos sie ladowalo).
Co robic?? Naprawde do jutra rana musze wszystko naprawic. Bede bardzo wdzieczny za pomoc..
  
 
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 23-05-2007, 17:24   

heh... a jak chodzi sama stacyjka? czujesz jakąś różnicę ? może zwiera nie te obwody co trza, bo ona ma odcinać pewne na czas rozruchu; ale objawy by raczej takie nie były.... przejrzałeś wszystkie bezpieczniki? może któryś się zjarał i niektóre obwody zamykają się na opak inną drogą-poprzez inne... możesz też do testów po kolei wyciągać bezpieczniki i przekaźniki, to może ograniczysz pole poszukiwań;
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
pawel200388 


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 12 Sie 2006
Posty: 69
Skąd: Skierki
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 23-05-2007, 17:30   

No wlasnie nie. Stacyjka chodzi identycznie. A co do bezpiecznikow to wszystkie sa cale. Wyjmowalem wszystkie po kolei i nie robilo to zadnej roznicy. Co do przekaznikow to tez. Jest jeden (wyjatkowo szeroki, na dwa standardowe miejsca, w obudowie posiada kondensatory, rezystory i 3 przekaziki), ktory halasowal i po wyjeciu bylo ciszej. No ale niestety jeszcze troche tego terkotania jest slychac. Nie wazne ile przekaznikow wyciagne zawsze cos slychac, i zawsze pojawia sie ten sam problem... Jakies inne sugestie??
_________________
--------------------
Szukasz części do tempry? Sprawdź tu:
http://forum.tempra.org/-vt22568.htm#273568
  
 
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 23-05-2007, 17:46   

masz sprawny autoalarm? nie jest popodpipany jakoś ekhm... nieumiejętnie gdzieś? zapala Ci silnik, masz zapłon?

** Dodano: 23-05-2007, 19:49 **
może odkopię schematy to coś pomyślę, jak coś Ci przyjdzie jeszcze to napisz... i sprawdź skrzynkę, czy przy tych deszczach Ci nei zalało! bo jeśi masz (to typowe) przytkane kanały odpływowe pod maską to się zbiera i przewewa właśnie od góry na skrzynkę bezpieczników i niekoniecznie to widać..... niekoniecznie z niej kapie...
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
pawel200388 


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 12 Sie 2006
Posty: 69
Skąd: Skierki
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 23-05-2007, 17:58   

Autoalarm mam. Jest sprawny :) Silnik zapala.

Dobra, nieaktualne: wkurzylem sie i przyp**rzylem noga w skrzynke bezpiecznikow i zaczal dzialac. Chyba czeka mnie grunntowne szorowanie stykow :D :D Teraz dziala normalnie :D
_________________
--------------------
Szukasz części do tempry? Sprawdź tu:
http://forum.tempra.org/-vt22568.htm#273568
  
 
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 23-05-2007, 18:03   

w zasadzie np kierunki są bezpośrednio z kontrolką, inne dodatki też... może masz zły kontakt masy od deski lub pod akumulatorem na przykład, złe masy w desce - układy poprzez siebie nawzajem do masy się zamykają i stąd najprędzej jaja... poszukaj o deskach oc nieco i złączach/przyłączach masy...

** Dodano: 23-05-2007, 20:08 **
--------------------------------------------------------
przejrzałem i w zasadzie jedyne logiczne miejsce łączące to by były takie jaja.. to złącze do masy;

"Punkt masy (dodatkowy)"
"Punkt masy tablicy rozdzielczej (po stronie lewej) "

z naciskiem na ten drugi... podciągnij na próbę np z akumulatora dobrym kablem masę tam do deski gdzie powinna iść i zobacz...


a co do stacyjki - wątpię by ona coś źle zwierała, ale łatwo to sprawdzić:

** Dodano: 23-05-2007, 20:13 **
a! teraz doczytałem, że działa... jakby ktoś kiedyś szukał, to starczy wtyczki ze stacyjki po zdjęciu obudowy kolumny kierow. odłączyć i zewrzeć wtyczki jak na pozycję '1' kluczyka, czyli R z C z CA i z A, 2 wtyczki po 3 piny, 1,2,3 i 1',2',3' pin 3 z pierwszej i 1' z drugiej są zwarte -piny blisko siebie- (to jest C i CA) R to bodajże 2 pin z pierwszej (gruby stały plus) a "A" to bodajże 3' pin z drugiej; zewrzeć je i będzie jak kluczyk w pozycji jazdy (nie odpalania) i wszystko widać;


--------------a do Ciebie: jak kopnąłeś w skrzynkę to albo w niej masz zły kontakt albo szukaj tego przyłącza masy bo zakontaktowało, wymienione przeze mnie wyżej - bo się jaja powtórzą... to raczej to przyłącze masy od deski;

** Dodano: 23-05-2007, 20:14 **
więc sprawdź dokładnie a jak chcesz to dodatkowo możesz sobie do deski masę dodatkową z jakiegoś przyłącza np od akumulatora podciągnąć, taką masę na wszelki wypadek :D a styki koniecznie czyść... to powinno pomóc na stałe;
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 29 days
Network load