|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Dziwna praca silnika - gasnie |
Autor |
Wiadomość |
maniutek
Pomógł: 18 razy Wiek: 39 Dołączył: 10 Paź 2007 Posty: 1174 Skąd: Warszawa(Ożarów Maz)
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 21-03-2008, 21:07 Dziwna praca silnika - gasnie
|
|
|
WItam, dzisiaj moj silnik zaczal dziwnie pracowac - maniowicie dotad bylo dobrze, a dzisija zaczal mi gasnac, i na gazie i na PB. Tzn jak wyrzuce go np. na luz, to wtedy potrafi zgasnac, ale nie koniecznie. Nawet jak stoje bez wlaczonego biegu to tak dziwnie pracuje, tzn tak jakby nierowno, ale trzyma okolo tysiaca obrotow, tak jakby na jedna swiece nie palil, dodam mu tylko troszeczke gazu i wszystko wraca do normy, ogolnie powyzej 2 tys wszystko wraca do normy. Dodam tylko ze mam gaznik, wiec nie piszczie mi ze to krokowiec:P aha, wszystkie swiece sprawne, przewody tez, kopulka z palcem nowa, CPW nowy, a poza tym gdyby cos nie tak bylo z zaplonem to by strzelal w filtr powietrza, bo tak juz sie u mnie zdarzalo, ale to nie to. Zakladam ze uklad zaplonowy sprawny. Na sam koniec powiem, ze zaczelo sie to dziac po tym, jak okolo 30km w cyklu mieszanym tempra dostalo ostro po d...:)
Prosie o pomoc |
_________________ Maniuś
Jesteś kimś - miej swój cel...
Był Fiat 126p elegant
Był Fiat Tempra 1,6 Gaźnik
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS max gleba, tuning
Był OPEL TIGRA 1,6 16V 106PS + krótka skrzynia
Był OPEL OMEGA 3.0 24V 211PS + LPG BRC Automat
Była Honda Civic 1,5 V-Tec 114PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS + LPG BRC stan fabryczny
Był Opel Calibra 2.0 C20NE 115PS
Był Opel Omega 2.0 16V automatic gearbox
Był Opel Omega BFl 2.0 16V automat + low...
Był Chrysler Sebring Cabrio 2,5 V6
Był Opel Omega BFl 3.2 V6 Irmscher + manual gearbox
Było Audi A4 b5 (Na dojazdy do pracy)
Aktualnie Audi A6 C6 3.0 TDI (BMK) + TipTronic 264 PS |
|
|
|
|
akj3
Pomógł: 26 razy Wiek: 38 Dołączył: 15 Lut 2007 Posty: 1108 Skąd: Orońsko
Województwo: Mazowieckie
Zaproszone osoby: 1
|
Wysłany: 21-03-2008, 21:10
|
|
|
przewody podciśniena sprawdź. |
_________________ banda złego |
|
|
|
|
Sapphiron
Pomógł: 9 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Paź 2007 Posty: 1395 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 21-03-2008, 21:17
|
|
|
akj3, a te przewodu podciśnienia to gdzie dorwać? w sklepie moto będą mieli czy to przez gaźnikowca trzeba załatwiać? i jak to montować? |
_________________
PROFESJONALNA FOTOGRAFIA ORAZ KLIPY WIDEO. ZAPRASZAM!!!
Gość, uśmiechnij się |
|
|
|
|
akj3
Pomógł: 26 razy Wiek: 38 Dołączył: 15 Lut 2007 Posty: 1108 Skąd: Orońsko
Województwo: Mazowieckie
Zaproszone osoby: 1
|
Wysłany: 21-03-2008, 21:22
|
|
|
w sklepie moto powinny być. Przynajmniej ja kupowałem. Są to przewody o średnicy wewnętrznej ok 4-5mm, a montujesz je za pomocą takich małych opasek zaciskowych. Sprawdź sobie najpierw czy przypadkiem Ci któryś nie spadł/zsunął się ewentualnie czy nie są popękane, bo ja miałem identyczne objawy jak mi jeden zeskoczył. |
_________________ banda złego |
|
|
|
|
Sapphiron
Pomógł: 9 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Paź 2007 Posty: 1395 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 21-03-2008, 21:26
|
|
|
akj3, no mam wszystkie na miejscu... ale są twarde jak plastik... a powinny chyba być elastyczne tak? czy źle kojarzę? |
_________________
PROFESJONALNA FOTOGRAFIA ORAZ KLIPY WIDEO. ZAPRASZAM!!!
Gość, uśmiechnij się |
|
|
|
|
maniutek
Pomógł: 18 razy Wiek: 39 Dołączył: 10 Paź 2007 Posty: 1174 Skąd: Warszawa(Ożarów Maz)
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 21-03-2008, 21:28
|
|
|
akj3 napisał/a: | w sklepie moto powinny być. Przynajmniej ja kupowałem. Są to przewody o średnicy wewnętrznej ok 4-5mm, a montujesz je za pomocą takich małych opasek zaciskowych. Sprawdź sobie najpierw czy przypadkiem Ci któryś nie spadł/zsunął się ewentualnie czy nie są popękane, bo ja miałem identyczne objawy jak mi jeden zeskoczył. |
kurde, nie pomyslalem o podcisnieniu, sluchaj, wczoraj zdejmowalem popme od wspomagania bo wymienialem alternator, czy mozliwe ze cos tam poruszylem? przewod od podcisnienia to idzie do digiplexu, a pozniej gdzie te przewody jeszcze ida? ja kojarze tylko przy digiplexie i przy serwie, a gdzie tak ewentualnei kolo kolektora wydechowego(bo tam w sumie lezala pompa od wspomagania) sa jeszcze przewody podcisnienia? |
_________________ Maniuś
Jesteś kimś - miej swój cel...
Był Fiat 126p elegant
Był Fiat Tempra 1,6 Gaźnik
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS max gleba, tuning
Był OPEL TIGRA 1,6 16V 106PS + krótka skrzynia
Był OPEL OMEGA 3.0 24V 211PS + LPG BRC Automat
Była Honda Civic 1,5 V-Tec 114PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS + LPG BRC stan fabryczny
Był Opel Calibra 2.0 C20NE 115PS
Był Opel Omega 2.0 16V automatic gearbox
Był Opel Omega BFl 2.0 16V automat + low...
Był Chrysler Sebring Cabrio 2,5 V6
Był Opel Omega BFl 3.2 V6 Irmscher + manual gearbox
Było Audi A4 b5 (Na dojazdy do pracy)
Aktualnie Audi A6 C6 3.0 TDI (BMK) + TipTronic 264 PS |
|
|
|
|
akj3
Pomógł: 26 razy Wiek: 38 Dołączył: 15 Lut 2007 Posty: 1108 Skąd: Orońsko
Województwo: Mazowieckie
Zaproszone osoby: 1
|
Wysłany: 21-03-2008, 21:29
|
|
|
niekoniecznie ale jesli są twarde to mogły popękać. Zresztą może ktoś Ci jeszcze coś podpowie ale mnie tylko podciśnienie przychodzi do glowy ew. gdzies lewe powietrze się dostaje. Jeszcze może podstawa gaźnika przepuszczać gdzies
** Dodano: 21-03-2008, 21:30 **
maniutek, okolice gaźnika jeszcze, kolektor dolotowy i takie zaworki od podciśnienia w niego wkręcane. Bardzo możliwe ze któryś Ci się zsunął. |
_________________ banda złego |
|
|
|
|
maniutek
Pomógł: 18 razy Wiek: 39 Dołączył: 10 Paź 2007 Posty: 1174 Skąd: Warszawa(Ożarów Maz)
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 21-03-2008, 21:48
|
|
|
akj3 napisał/a: | niekoniecznie ale jesli są twarde to mogły popękać. Zresztą może ktoś Ci jeszcze coś podpowie ale mnie tylko podciśnienie przychodzi do glowy ew. gdzies lewe powietrze się dostaje. Jeszcze może podstawa gaźnika przepuszczać gdzies
** Dodano: 21-03-2008, 21:30 **
maniutek, okolice gaźnika jeszcze, kolektor dolotowy i takie zaworki od podciśnienia w niego wkręcane. Bardzo możliwe ze któryś Ci się zsunął. |
byc moze, wcale nie wykluczam, ale mul sie zrobil na niskich obrotach ze nie mozna tego wytrzymac...raczej odpada jakas uszczelka itp bo to w sumie stalo sie zauwazalne tak z chwili na chwile i to zaraz po wymianie alternatora...dojade do domu to spojrze czy to napewno te przewodziki
witam ponownie, a wiec to nie przewody podcisnienieniowe...dzisiaj przegrzebalem wszystko co sie tylko dalo i stwierdzam, ze to nie to. odpada, przejrzalem dodatkowo, czy to nie przewody wys napiecia, chociaz niedawno zmienialem na nowki bosha. pozyczylem od znajomego z innej tempre sprawne przewody i to nie to. Kopulka odpada, bo jest nowa a w jej srodku jest sucho. Swiece sprawdzalem, anwet zakladalem inne tez sprawne i odapadaja. Gaznik tez raczej odpada...nie wiem juz co to, na niskich obrotach jest mul. A jeszcze dzisiaj dopatrzylem sie, ze do wymiany mam uszczelniacz walu korbowego, bo cieknie olej, czy ktos orientuje sie czy to drogi interes? a wracajac do tematu to pomysly mi sie juz skonczyly, jedyne co moze miec znaczeni to to, ze jak zdejme przewod NW ze swiecy z 3 cylindra to tak jakby zadnej roznicy nie bylo...oczywiscie wyjalem ta swiece i nic nie dalo, zmienilem ta swiece i to samo, ale jak zdejme z niej przewod to slychac przeskok iskry gdzies...tylko nie umiem dostrzedz gdzie. po zdjeciu fajek z innych cylindrow ewidentnie obroty spadaja i samochod chce zgasnac(normalny objaw). Czyli cos ma przebicie, ale co? a czy zla masa silnika moze miec tutaj znaczenie wg Was? sprawdzilem mase i wg mnie jest dobra, kurde, co z nim moze byc....irytuje mnie to juz bo z zaplonem ciagle mam jakiej jaja, nie oszczedzam na tym aucie, kupuje markowe czesci a i tak ciagle wariuje. czekam na jakies pomysly z waszej strony, reasumujac ta dluga wypowiedz:
1-swiece nowe
2-przewody tez
3-kopulka nowa i sucha(oczywiscie palec w kopulce tez nowy)
4.Zla masa odpada
Koniec |
_________________ Maniuś
Jesteś kimś - miej swój cel...
Był Fiat 126p elegant
Był Fiat Tempra 1,6 Gaźnik
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS max gleba, tuning
Był OPEL TIGRA 1,6 16V 106PS + krótka skrzynia
Był OPEL OMEGA 3.0 24V 211PS + LPG BRC Automat
Była Honda Civic 1,5 V-Tec 114PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS + LPG BRC stan fabryczny
Był Opel Calibra 2.0 C20NE 115PS
Był Opel Omega 2.0 16V automatic gearbox
Był Opel Omega BFl 2.0 16V automat + low...
Był Chrysler Sebring Cabrio 2,5 V6
Był Opel Omega BFl 3.2 V6 Irmscher + manual gearbox
Było Audi A4 b5 (Na dojazdy do pracy)
Aktualnie Audi A6 C6 3.0 TDI (BMK) + TipTronic 264 PS |
|
|
|
|
Squel
witamy nowego
Wiek: 43 Dołączył: 20 Maj 2008 Posty: 7 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 09-06-2008, 20:11
|
|
|
Witam
Mam ten samo problem po wymianie przyspieszacza zapłonu. Gaśnie w czasie jazdy na wolnych obrotach też, nie za bardzo wiem co z tym zrobić. Jutro wybieram się do elektryka co by mi zapłon wyregulował, a jak to nie pomoże to do gaźnikowca. Maniutek udało ci się rozwiązać ten problem |
_________________ Tipo 1.4 gaźnik + LPG
126p pełnoletni a nawet i lepij - 22+ |
|
|
|
|
maniutek
Pomógł: 18 razy Wiek: 39 Dołączył: 10 Paź 2007 Posty: 1174 Skąd: Warszawa(Ożarów Maz)
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 09-06-2008, 22:22
|
|
|
Squel napisał/a: | Witam
Mam ten samo problem po wymianie przyspieszacza zapłonu. Gaśnie w czasie jazdy na wolnych obrotach też, nie za bardzo wiem co z tym zrobić. Jutro wybieram się do elektryka co by mi zapłon wyregulował, a jak to nie pomoże to do gaźnikowca. Maniutek udało ci się rozwiązać ten problem |
Witaj kolego, udalo mi sie lecz juz dawno o tym zapomnialem. W sumie moj blad ze w tym temacie nie napisalem, wiec juz prostuje: Okzalo sie ze po sprawdzeniu kompresji na cylindrach na trzecim cylindrze bylo 0. Po tym jak przekatowalem troszke tempra(bardzo sie spieszac) pekly pierscienie na 3 cylindrze i stad byl taki objaw jak opisany w pierwszym posice. Wszystko wskazywalo na zaplon, a tu po prostu silnik chodzil na 3 cylindrach. Od 2 miesiecy mam drugi silnik, gdyz tamtego nie oplacalo sie ratowac. Pozdrawiam
** Dodano: 09-06-2008, 23:23 **
Squel, a gdzie w warszawie mieszkasz? moze bysmy sie jakos zjechali kiedys? poza tym zapraszamy do grupy mazowieckiej |
_________________ Maniuś
Jesteś kimś - miej swój cel...
Był Fiat 126p elegant
Był Fiat Tempra 1,6 Gaźnik
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS max gleba, tuning
Był OPEL TIGRA 1,6 16V 106PS + krótka skrzynia
Był OPEL OMEGA 3.0 24V 211PS + LPG BRC Automat
Była Honda Civic 1,5 V-Tec 114PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS + LPG BRC stan fabryczny
Był Opel Calibra 2.0 C20NE 115PS
Był Opel Omega 2.0 16V automatic gearbox
Był Opel Omega BFl 2.0 16V automat + low...
Był Chrysler Sebring Cabrio 2,5 V6
Był Opel Omega BFl 3.2 V6 Irmscher + manual gearbox
Było Audi A4 b5 (Na dojazdy do pracy)
Aktualnie Audi A6 C6 3.0 TDI (BMK) + TipTronic 264 PS |
|
|
|
|
albert1991
Pomógł: 24 razy Wiek: 33 Dołączył: 08 Cze 2008 Posty: 1071 Skąd: Kłodawa (konińskie)
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 09-06-2008, 22:57
|
|
|
Ciocia w uno 1.4 i.e miała tak samo a okazało sie ze jak przerywał i gasł to była lambda sonda a tez wymieniła swiece przewody kopułke palec itp odczep sonde i zobacz jak bedzie chodził |
|
|
|
|
Squel
witamy nowego
Wiek: 43 Dołączył: 20 Maj 2008 Posty: 7 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 10-06-2008, 04:55
|
|
|
Może masz racje spróbuję z tą sądom.
Mieszkam na Ursynowie a dokładnie na Natolinie, co do spotkania się to bardzo chętnie |
_________________ Tipo 1.4 gaźnik + LPG
126p pełnoletni a nawet i lepij - 22+ |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|